September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ddp

Ddp Niet meer actief

Heb net van alles getypt, en nu is alles weer weg.
    Kan weer opnieuw beginnen hahaha....

2. Ddp

Ddp Niet meer actief

Goedenavond mama's!

Zit hier achter een gloednieuwe laptop!! Wauw!! Lekker op de bank internetten!!!

Meeting, ik ga ook voor de kabouterhut. Lekker warm voor ons en onze ukkies!! De dierentuin is dan niet zo geschikt, stel je voor dat het hartstikke koud is of dat het regent. Sta trouwens ingepland op het werk voor die zaterdag, dus ik ga wel ff vrij regelen! Dat gaat vast lukken hoor!

alle zwangere mama's
    , gefeliciteerd!! Geniet ervan!! Lijkt me wel zwaar hoor net een kleine uk en dan zwanger. Geniet er wel van hoor dames, het is zo weer voorbij!!

Darcy
    , goed bekeken dat je lekker thuis blijft met oud en nieuw. Met die harde muziek dat is toch niks voor je uk. Hij is misschien al een beetje van slag door het vuurwerk en dan ook nog eens muziek.....begrepen ze het wel??? Ik zou trouwens ook mn kindje niet uitbesteden met oud en nieuw. Dat is toch wel een speciale dag en daar wil je je kindje wel graag bij hebben lijkt mij!!

Suus, Marsab, met oud en nieuw gaan we zoals het er nu nog uitziet naar mn ouders. Gelukkig begrijpt rikus ook wel dat we na 12 uur niet overal heen kunnen met onze kleine meid. Misschien kan ik beter vragen of mn ouders hier komen. Dan kan Tara lekker in haar eigen bedje slapen. En misschien willen mn schoonouders en schoonzus wel bij ons komen na 12 uur!!

Lovewinnie, hoop dat het sprongetje snel voorbij is voor jou en dat je je slaap snel weer in kunt halen!!

Sprongetjes, hier nog geen last van een sprongetje. Ik moet trouwens zeggen dat ze er sowieso niet zoveel last van heeft geloof ik! Hebben er nog meer dat??

Marsab, lekker dat jullie thuis zijn met oud en nieuw! Geeft je een veel rustiger gevoel he??? Stuur me maar ff een pbtje met je ww. Ik wil je site even bewonderen!!

vanmorgen
    was Tara al een tijdje aan het jengelen in haar bedje. Normaal slaapt ze altijd nog lekker na haar eerste fles van 8 uur (jaja, wat een luxe, ze word om 8 uur wakker!!). Dus ik ging ff kijken. Lag mevrouw helemaal boven in haar bedje, overdwars tussen al haar knuffels in. Hoe ze dat toch voor elkaar heeft gekregen!!!

Nou dames, nog een fijne avond!

3. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    noor: Wat leuk zeg, 2 vriendjes erbij voor Kyra! Dank je wel en ook de andere trouwens bedankt, want ik zie dat Kyra nog meer vriendjes heeft gekregen.

Zoe: Ik zit nu ook met de nieuwe laptop. Welke is het uiteindelijk geworden? Alleen hebben we nog geen draadloos internet. Vandaag wel een router gekocht en geinstalleerd, nu nog even uitzoeken hoe het draadloze te werk gaat :( Tips?

Sprongetje: Kyra heeft ook last van een sprongetje gehad. Ze wilden de afgelopen 2 avonden echt niet slapen en lag echt een half uur lang te huilen in haar bedje. Vanavond ging het gelukkig weer goed, dus hoop dat het nu weer voorbij is. Misschien kwam dit ook wel door de kerstdagen hoor, zijn toch rare dagen voor die kleintjes.

Meeting: Ik stem ook voor de kabouterhut, lekker knus en warm inderdaad. Begint nu echt op te schieten, leuk hoor!

4. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Morgen mama's

Heb de afgelopen 2 dagen gewerkt en ben ook nog eens ziek dus eigelijk nauwelijks online geweest en dus ook niet echt fut meer om te reageren.
    Daniëlla is de laatste paar dagen erg onrustig omdat ze steeds op haar buik wil draaien maar het net niet helemaal lukt. Ook komt ze snachts weer om 1 en 5 uur en aangezien ik om 6 uur op moest staan met mijn zieke hoofd ben je dan best gebroken.

Alle zwangeren: GEFELICITEERD!

Sprongetjes: hier ook nog niet echt veel van gemerkt. Ik merk het alleen nu dat ze gefrustreerd is dat ze iets wil maar het niet lukt.

Oud en nieuuw: wij zijn vorig jaar ook lekker thuis gebleven en dat is goed bevallen. De overburen hadden toen een bestelbus vol (illigaal?) vuurwerk dus hebben de hele nacht show gehad.

5. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Goedemorgen meiden!

Matthew begon gisterenavond flink tekeer toen ik hem slabbetje omdeed en flesje gaf. Hij strekte zich uit met name zijn benen. Zijn gezicht liep rood aan en huilde met tuiten tranen (zielig).
    Hem minutenlang troosten en daarna een poging wagen. Met moeite lukte het me wel om hem flesvoeding geven.
    En ook voordat hij ging slapen 's nachts in, voordeed hetzelfde.
    Vanmorgen, de 1ste voeding, hetzelfde liedje. :(

Wel sabbelde en zoogde hij hard op mijn duim, maar geen puntje te voelen zoals tandje doorkomen.
    Bovendien wilde hij "staand" gevoed worden :confused:

Straks probeer ik voor de 2de voeding rond 11.30 uur. Zonder het slabbetje omdoen en hem alvast staan vasthouden. Kijken hoe hij hierop zal reageren als ik hem flesje ga aankondigen.

Ik heb al in de ander topic gelezen "huilen tijdens de fles". Maar mis verhaal bij "huilen VOORDAT hij flesje krijgt/ziet".

Zal het een sprongetje zijn of zo?

Herkennen jullie dit ook?

6. Ddp

Ddp Niet meer actief

Goedemorgen mama's!

Ik heb Tara vanmorgen om 9 uur wakker gemaakt, woow! Schrok ervan toen ik wakker werd en op de wekker keek! Dacht minstens dat er wat aan de hand was! Maar zodra ik haar kamertje binnenkwam kreeg ik meteen al een big smile....dus ze heeft gewoon lekker uitgeslapen haha!

Vandaag gaat hier de kerstboom eruit! Ben er blij van! Ben best druk vandaag dus zal niet veel online zijn!

Joyce, wij hebben ook een hp gekocht met 17 inch beeldscherm, heel blij mee!!! Daar vraag je me wat over die router.....heb je toen je de router hebt geinstalleerd ook een wachtwoord in moeten vullen???

Han, wat balen zeg dat je zo ziek bent en dan ook nog eens moet werken en dan ook nog eens je kleine meid onrustig! Wat goed zeg dat ze al op haar buik wil draaien, volgens mij is dat best wel heel vroeg! beterschap hoor!!! ennuh zo'n vuurwerk show wil ik ook wel! Hier steken ze nooit vuurwerk af, saaie straat!!! Ben dit jaar bij mn ouders, daar hebben ze altijd wel veel kabaal hihi

Miranda, was het matthew die niet kon poepen??? Dat strekken en rood aanlopen lijkt wel een beetje op darmkrampjes namelijk.....ik weet niet meer helemaal zeker of jouw ventje last had van poepen. Maar anders zou dat best een logische verklaring zijn.....

Fijne dag allemaal!

Liefs

7. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @Miranda: benen (oveR)strekken en 'staand' willen drinken klinkt eerder als last van zijn darmen, moeilijke stoelgang. Cinababy, fietsen met de beentjes, buikje masseren met de klok mee, warm badje en anders op de rug leggen en de knietjes naar de buik brengen, om windjes op gang te helpen. Dit zou het moeten doen! Wat sneu, he? :(

8. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @Han: hoe gaat de combinatie werken/kolven?

@all: onze Ollie is vandaag 3 maanden oud! Wat gaat dat hard :confused:

Wel grappig dat Miranda en Han allebei respectievelijk 1 en 2 dagen eerder zijn bevallen ;)

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Poe.. hier een druk weekend "achter de rug"
    de " omdat het eigenlijk nog niet voorbij is :)

chatvriendin van job kwam op bezoek met haar dochtertje van 4
    dus we hebben vanaf vrijdagmiddag heerlijk continu gevlogen en rond gerend want ze vindt echt alles leuk
    gister naar de dierentuin geweest heel de dag
    dus ze was goed moe savonds toch nog
    toen ontdekte ze jobs playmobil.. en sinds die tijd hebben we dr n iet meer gehoord *grinnik*

zelfs de poezen vonden het gezellig
    en als goed gevolg van al het druk doen heeft anne dus ook geweldig geslapen.
    ik had al gezegd.. "ik ben meestal rodn half 7 wel beneden.. dus als ze wakker is.. schroom niet om dr gewoon naar beneden te sturen. ik ben tenslotte toch wel wakker en dan gaan we wel even samen tv kijken en vast ontbijten ofzo"
    nouja.. anne heeft dus gister tot kwart voor 8 geslapen.. en vandaag zelfs tot half 9 :D

en inmiddels zit het dochtertje nu hier op de grond te spelen met de playmobil al knabbelende op een kerstkransje dat de kabouters (eh job dus) tussen de playmobil had gelegd *grinnik*
    gister lekker pannekoeken gegeten
    zoals job net zei "goh dit hele weekend leek wel een kinderfeestje" en eh.. tja dat was het ook wel :)

en ben gelukkig niet zo gaar als vorige keer dat ze hier waren :)
    toen was ik 3 weken bevallen en ben ik 10 minuten nadat ze hier kwamen in bed gekropen en heb tot het avondeten geslapen toen.
    dat was niet eh.. helemaal gezellig :(
    merk toch wel dat ondanks dat ik best nog brak ben.. ik wel een stuk levendiger ben inmiddels :)
    Ging best goed 2 kiddo's in de dierentuin :)
    1 in de buikdrager de ander aan mn hand
    erg leuk :)

ik ga vanmiddag als ze weer richting huis zijn wel weer even bijlezen tho
    waren alweer aardig wat pagina'tjes :)

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    hallo iedereen

ik heb weer een brak nacht achter de rug en denk dus niet dat het een sprongetje is maar gewoon har nieuwe manier van doen :).

weet iemand van jullie hoe ik hier een filmpje kan plaatse. alicia heb ik eindelijk lachend op de film gekregen :) en wou het jullie laten zien. ik ga het nu even zelf uitvogelen dus misschien heb ik het al door voordat iemand mee tips komt. zodra ik het door heb kom ik het plaatse en reageren op jullie.

gr sandra

ps:er staan ok filmpjes op de babysite

11. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Goedemorgen mama's,

Ik schrok vanochtend ook wakker om 10.00u en had nog steeds geen Kyra gehoord. Ging gelijk naar haar toe en ze lag heerlijk op haar duimpje te zuigen en kreeg direct een big smile van haar, zo lief!
    Nou moet ik er wel bijzeggen dat ik haar gisteravond pas om 00.00u had gevoedt, dus er zit gewoon 10u tussen zoals altijd. Heb haar net weer op bed gelegd en mevrouw lig weer lekker te ronken ;)

Zoe: Dan denk ik dat we dezelfde laptop hebben, mooi ding hé! En ook een met een vingerafdruklezer? De router is inmiddels geinstalleerd en ik moet inderdaad een gebruikersnaam en password invoeren, maar ik weet niet welke. Er stond hier niks over in de beschrijving :( En anders bel ik morgen even mn provider, misschien dat zij mij verder kunnen helpen.
    Hier trouwens woensdag al de kerstboom opgeruimd. Wij hadden dit jaar zo'n slechte boom, er lagen meer naalden op de grond dan aan de boom hing zeg maar.

Han: Heel veel beterschap! Ze zeggen toch wel eens dat moeders niet ziek kunnen zijn met een kind?! Dan is het allemaal best zwaar, vindt je ook niet? STERKTE!

Miranda: het lijkt inderdaad heel erg op darmkrampjes, zielig hé! Af en toe zou je willen dat ze al konden praten, ja toch!

Hier wil Kyra ook continu rechtop zitten, ze wil constant met haar hoofd naar voren als je ze lekker bij je wil nemen. Best grappig om te zien en soms zie je gewoon hoe moeilijk ze het heeft als het niet wil lukken. Het echte baby gaat er nu echt af, vinden jullie ook niet.

Ik was zonet nog even op het bevallingslijstforum bij de mama's van 2008. Wat is de tijd toch snel gegaan zeg! Ik weet nog zo goed dat ik me daar ook aanmelde toen ik zwanger was. En nu wordt Kyra alweer bijna 4 maanden, ongelooflijk! Maar wel heerlijk genieten hoor...

Fijne zondag allemaal!

Liefs

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    sorry filmpje plaatsen mislukt :oops:

13. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Lang leve de Vanish oxi action ;)
    Had ik net Kyra helemaal gewassen, aangekleed en gevoed, krijgt madama toch ineens een poepluier :confused: Ze zat tot haar nek toe helemaal onder. Dus toen zijn we maar weer samen onder de douche gestapt :D En lachen dat ze deed!
    Ach, zo blijf je lekker bezig toch ;)

14. Saskia78

hmm daar moet ik ook nog een nieuwe pot van halen :)

en ja idd.. je blijft lekker bezig zo :)

15. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Joyce: ja er is zo altijd wel iets te doen :)
    en idd een mama kan niet ziek worden want het "werk" gaat gewoon door.

Saskia: fijn dat het weekend zo goed bevallen is :D Dan weet je vast dat het gaat mocht je zelf er een tweede bij willen ;)

@wakker worden: ik ben nog nooit later dan 8:30 wakker gemaakt geloof ik maar Remco had het laatst getroffen met 9:15! hij wel.....

Darcy: de combi werken en kolven gaat tot nu toe best. Merkte alleen gister wel dat ik niet lekker was want het kolven wilde echt maar niet lukken, mijn toeschietreflex wil nu opeens nog op zich laten wachten.

Miranda: ahh wat zielig, hopelijk is het snel over. Daniëlla had laatst een paar keer dat ze begon te krijsen voor de borst en absoluut niet wilde drinken. maar op bed gelegd zonder te eten en na 15 minuten slapen wilde ze opeens wel gewoon eten.

Zoë: wij wonen tegenover een woonwagenkamp en daar gaat altijd heel wat geld de lucht in..... nou heb ik dit jaar nog niet veel afgestoken zien worden dus hoop wel dat we iets te zien krijgen :)

All: Nou ze heeft het eindelijk voor elkaar gekregen, ze is zelf van haar rug naar haar buik gedraaid! Eerst lag haar arm nog onder haar maar na veel gewriemel had ze die ook goed. Helemaal triomfantelijk was ze. Heel lang duurde de vreugde niet want toen was op de buik liggen niet interessant meer maar op de rug was ook niet goed.... *zucht*.... best moelijk als ze van alles willen maar het niet kunnen.

16. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    @Lovewinnie...Je kan je filmpje op you tube plaatsen en dan ons de links sturen eventueel.
    Wat leuk dat je haar op film heb als ze lacht. Ik ben daarom zo blij dat ik op mijn gsm een camera en video heb want ik heb wel meer als 200 korte filmpjes. Je pakt toch niet zo snel de videocamera.

Hier ook een jengeltje. Tussen 6 en 8 is het drama, jengelen en zeuren, niet zozeer huilen maar gewoon vervelend. Vooral sinds we terug zijn. Misschien beetje verwend ;)

Kabouterland lijkt me ook wel leuk, vind het wel jammer dat het inderdaad te koud is want de dierentuin vond ik ook erg leuk, kan je meer wandelen.

Gisteren naar de dappermarkt geweest, ppfff ik riep altijd. ''wie gaat er nou op zaterdag middag in die drukte naar de markt met een kinderwagen'' Nu doe ik het zelf hihi.

Nog nieuwe voornemens dames?
    Ik begin 7 januari met een opleiding, beter teksten schrijven.
    Mijn goede voornemens.

''Zo wienig mogelijk spel en grammatica fouten maken ;)

Heb wel af en toe meegelezen, maar teveel om op te reageren, sorry :bloos:. Ik ben vanaf nu weer actief bezig;)

17. Saskia78

hmm wij zijn overigens gisteren met anne (en het bezoek) naar de dierentuin geweest
    en volgens mij was uiteidnelijk anne de enige die geen last had van de kou :)

die was gewoon allover lekker warm zegmaar
    terwijl wij druk aan het bibberen waren en snel onderweg nog maar even een grote kop koffie gehaald hebben om onze handjes te warmen :)

18. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Jippie, ben helemaal blij!
    Het is me gelukt met het draadloze internet, dus zit nu ook lekker op de bank! Wat een luxe zeg! :D

Han: wat knap zeg dat Danielle al op haar buik kan rollen, wauw!

All: Ja de Vanish is niet aan te slepen. Ik kan van de week ook weer een nieuwe pot halen, maar het is wel geweldig spul. Ik krijg er echt alle vlekken mee uit!

Oh, ik ga naar Kyra toe, die wil nu ook wel weer eens aandacht ;)

19. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Hihi hoor iedereen hier over de vanish.. Ik gebruik dat spul dus niet hahaha...

Ik ben dus de Omo aan het 'buzzen' een extra geconcentreerd was middel, en ik moet zeggen, ik krijg alles tot nu toe schoon, zelfs aangekoekte etensresten ;)
    Het leuke ervan is, dat het kleine flessen zijn en je maar 1 dopje nodig hebt per was :confused: dat scheelt echt zoveel! Geen gesjouw meer met zware flessen, omdat je met 1 fles heel lang doet! Ik heb nu zo onderhand een 30 flinke wassen gedraaid en de fles is nog niet leeg :confused: Het schijnt dus dat het ook van Robijn gaat komen ;)

Heb alleen de flessen nog niet in de winkel gezien :(

20. Patries81

Patries81 Bekend lid

9 nov 2006
    886
    0
    0
    dierenartsassistente
    Zaanstreek
    Hoi meiden,

Eindelijk kom ik me ook weer even melden. Heb wel alles terug gelezen, sorry maar reageer even niet :oops: Ben nl al vanaf vrijdag niet lekker, dus heb weinig energie. :cry:

Heb afgelopen donderdag mijn eerste werkdag gehad. De dag ging eigenlijk super. Leek wel of ik niet was weg geweest. Enige verschil is dat ik nu mama ben en ik een kindje op de nursery heb zitten. Niemand vond het ook raar om te zien, leek dus helemaal gewoon. :(
    Jamie heeft het super gedaan op de nursery, 's ochtends toen ik hem bracht was hij al breedt uit aan het lachen naar de nanny. Dus ik ging ook met een goed gevoel weg. En 's avonds toen ik heb ophaalde zat hij heerlijk in een wippertje zijn flesje leeg te drinken. En ik kreeg een paar big smiles toen hij mij zag. Wat een heerlijk gevoel was dat zeg om je kindje weer op te halen en hem vrolijk te zien.

Heb ook op mijn werk gekolfd, ging ook allemaal goed. Had net de dag daarvoor een electrische pomp van Avent gekocht, en die werkt echt super, dus mijn melkproductie is ook weer op peil.
    Enige is nu dat ik sinds vrijdag niet lekker ben. Heb hevige buikpijn, combi maag/darmklachten. Echt heel beroerd. Nu moet ik morgen dus werken. Ik ga gewoon, wil me niet meteen ziek melden. Dus hoop dat het goed gaat. Gelukkig is Marc morgen vrij, dus die past op Jamie. 1 zorg minder.

Met Jamie gaat verder alles goed. Hij was 1e kerstdag precies 3 maandjes oud, tjeetje wat gaat dat snel. Maar wat een heerlijk ventje. Hij gaat ook de laatste dagen ineens een paar stappen vooruit. Hij heeft gister voor het eerst van buik naar rug gerold, hebben hem gister voor het eerst in zijn buggy gehad (hij was alleen maar aan het huilen in de kinderwagenbak, zodra je hem optild was hij stil, hij kan gewoon niets zien) en nu was hij dus helemaal blij. En gister heeft Jamie voor het eerst op zijn eigen kamertje geslapen. En dat ging echt super. Hij heeft van half 11 tot 4 uur geslapen, tot van half 4 tot kwart voor 7 (was toen flink aan het kletsen en toen was het weer stil) en toen werd hij om kwart over 9 wakker. Dus hij heeft helemaal een voeding over geslagen. Helemaal blij dus. :p Hij was ook zo heerlijk vrolijk vanmorgen, dus er mogen meer nachten zo volgen, vooral nu ik ziek ben.

Nou meiden jullie zijn weer op de hoogte. Ik probeer in het nieuwe jaar wat meer te reageren.

Veel liefs, Patries

Deel Deze Pagina