September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jikke

jikke Actief lid

7 dec 2006
    427
    0
    0
    friesland
    bij deze: ne het was niet gepland, voor zover dit te plannen valt. Aangezien we erg positief op elkaar reageren hadden we het nog maar 1x gedaan, met condoom. Maar blijkbaar gaan we gewoon door de condoom heen.

2. jikke

jikke Actief lid

7 dec 2006
    427
    0
    0
    friesland
    Wat schrijven jullie trouwena ontzettend veel. Lukt me echt niet om alles te lezen.

Morgen de verjaardag van mijn 2e, word alweer 7, wat gaat de tijd dan snel als je terug kijkt.

Ik zal trouwens blij zijn als we op 2 januari zijn aanbeland. Allemaal verjaardagen gehad dan. beh

3. Pris

Pris Fanatiek lid

Goedemorgen meiden!

Bij deze wil ik jullie allemaal een super oud en nieuw wensen!

Ik ben er vroeg bij vandaag, moet werken zometeen en wil vantevoren nog even oliebollen halen. Wil later deze week probere bij te lezen afgelopen week was erg druk maar super leuk en gezellig!

Liefs Pris

4. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @jikke: tjeez, door het condoom heen :confused: Juits het voorbehoedsmiddel dat wij gebruiken...en no. 2 mag nog even wachten met komen, wat ons betreft :) En ja, jullie reageren inderdaad goed op elkaar, meid, het moet gewoon zo zijn! Geniet ervan (wat heerlijk lijkt me dat toch, een groot gezin!)

@Pris: jij ook een superleuk O&N en geniet van je oliebollen ;)

@all: ik hoop dat we hier door het sprongetje raken. Gisteravond was Ollie een uurtje hangerig en huilende, maar sliep op mijn arm tevreden in met zijn speentje.

Zijn jullie kids 's avonds ook zo actief en wakker?
    Ollie slaapt pas na 23:00 uur, na de laatste fles :confused:
    Daarvoor is hij in de box of op schoot, want slapen ho maar :(
    Ach, dat kletsen van hem is wel heeeeel schattig :)

Fijne dag, meiden. We gaan Ollie zo naar het kdv brengen en dan een dagje naar de sauna. Even alles van 2007 eruit zweten ;)

5. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Ja de mijne is 's avonds vaak actief en wakker. Wel was er hoop vuurwerk afgestoken maar het deert hem niets. Ben benieuwd hoe het vanavond gaat!

Ik vermoedde dat matthew gisteren last van z'n sprongetje had. Niet alleen tijdens het eten en ervoor, maar ook zomaar tussendoor van z'n doen ging ie huilen.
    Maar het kan ook mogelijk in combinatie van z'n moeilijke stoelgang zijn. Wel blijf ik z'n buik wrijven en zijn benen bewegen en zijn buik op mijn buik gelegen. Dat vond ie wel fijn.

Maar....hij heeft gisteren 4 voedingen van 200 ml opgedronken :confused:
    Dat is voor ons nieuw. Alleen bij de 5e voeding voor ie ging slapen heeft hij maar kleine 100 ml opgedronken. Hij was meteen K.O. na badritueel en z'n laatste voeding, dat was rond 22.30 uur. Vanmorgen was hij al om 06.30 uur wakker *gaap* en meteen al 200 ml opgedronken.
    Normaal om de 3 uren, nu maar om de 4 uren (net als gisteren). Ben benieuwd hoe het gaat vandaag.
    Maar hij was erg vrolijk vanmorgen met enorme big smile :D

@ Darcy: veel plezier naar de sauna. Ik wilde Jeroen alsdoor graag meenemen, maar hij wilde het niet. Als hij in mijn nakie ziet, wordt z'n kleine vriendje snel groot. Dat werkt dus niet :)
    Voor mij is natuurlijk wel jammer.

Verder wens ik iedereen een fijne jaarwisseling vanavond toe

6. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Mrgen all

Jullie zijn er vroeg bij :)
    Jikke: door het condoom....... hier hetzelfde als bij darcy, dat is ook ons voorbehoedsmiddel en wij willen ook nog wel een tijdje wachten.
    Alvast van harte trouwens met de verjaardag van je tweede!

Darcy: Daniëlla is juist na 19:00 niet meer te genieten en is dan echt moe. Net als mama is ze 's morgens erg vrolijk en 's avonds brak.

Patries: lekker dat jamie het zo goed doet op de nursery, ga je toch met een gerust hart weer werken. Heeft marc nog iets gehoord van die baan?

@kleding schoon krijgen: hier ook vanisch niet aan te slepen maar ik heb nu ook de shout ontdekt, werkt ook perfect en hoef je geen uur in te weken, heel handig!

Iedereen een fijne jaarwisseling

Het was een bijzonder jaar :D:D:D

7. Rootje79

Rootje79 Fanatiek lid

Goedemorgen meiden!

Jikke: Tjonge zeg door het condoom heen... hopelijk gebeurt dat bij ons niet, het mag echt nog niet... nog minimaal 1,5 jaar wachten
    Enne fijne verjaardag(en) he!

Marissa is ook erg wakker 's avonds. Gisteren wilde ze de hele dag niet slapen. Gelukkig is het een erg vrolijk kindje en heeft zede hele dag lekker gespeeld met papa of mama ef zelf in de box. Maar wel wakker van 11 tot 20.

Mmm sauna, ga ik binnenkort ook weer eens lekker doen. Gelukkig hebben wij een infraroodcabine staan en hoef ik er niet voor weg, maar ondanks dat heb ik er nog geen tijd voor eigenlijk.

Ik heb net ons hondje uitgelaten, maar die wilde wel erg snel weer naar huis. Hij vind het maar niks buiten met het vuurwerk. Hopelijk valt het vanavond een beetje mee met hem. Ik vind het altijd zo zielig als ie zo gestressd is, maar ja, je mag hem niet troosten he, wordt het alleen erger van.

Inderdaad han, het was een bijzonder jaar!

Allemaal een fijne jaarwisseling en alvast de allerbeste wensen voor 2008!

8. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Meiden op de laatste dag van het jaar overpeins je het afgelopen jaar, of je nu wilt of niet.
    Ik denk dat we allemaal kunnen zeggen dat het voor ons, ondanks soms ook heftige tijden en moeilijke zaken een TOPJAAR is geweest. De geboorte van onze kleintjes heeft het een bijzonder jaar gemaakt!
    Ik wens jullie allemaal voor 2008 veel liefde en licht, warmte en wijsheid, geluk en gezondheid toe en dat 2008 maar net zo'n knaller mag worden!
    Liefs Noor

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

noor: ik ben het helemaal met je eens
    hier ook een heftig jaar en vooral ook superdruk
    gek genoeg ook voo het eerst in mijn leven mot met familie.. maar ook veel nieuwe vriendjes gemaakt

dus per saldo was het toch een superjaar :)

hebben jullie nog plannen voorr vanavond?
    wij gaan anne gewoon op de normale tijd in bed stoppen (blijven toch thuis EN we verwachten geen bezoek)
    de poezen mogen in de badkamer.. zodat dotje veilig achter de wcpot kan schuilen en abby waarschijnlijk ook ergens op de badkamervloer zal gaan liggen.
    (gekke beesten zijn echt gek op de badkamer omdat er vewarmingsbuizen door de vloer lopen)

en verde wat boodschapjes doen
    oliebolletjes halen straks (hopen dat ze niet op zijn.. )
    then again 2 oliebollenkramen hier vlakbij dus dat moet lukken :)

Iedereen alvast een fijn uiteinde gewenst en ik DENK.. dat ik volgend jaar pas weer online ben
    al durf ik dat niet te beloven :D

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    hallo, ik heb ok tijd om te reageren":) nou ja met een hand en met de andere voeden :).

kerstboom die is hier gisterenh de berging in gegaan inc alle beeldjes versieringen enz. wat heb je dan ineens weer een ruimte zeg.

miranda: alicia had het ook buikkrampjes en niet kunnen poepen. met bv al maar toen ik overging op nutrilon was het verschrikkelijk. nu geef ik friso comfort en ze poept weer 1x per dag of meer :) en bijna nooit meer krampjes.

joyce: geen router van netgear kopen. dit is echt rotzooi. ;)

vuurwerk: wij hebben ok liggen voor ongeveer 150,- en mijn schoenbroertje neemt ook voor zoiets mee dus wordt knalle. er wordt hier in de beurt veel afgestoken niet normaal. dit zou de armste wijk van tilburg moeten zijn nou dat is anders niet te merken.

han: beterschap. alicia is smorgens trouwens ook erg vrolijk :) niet normaal en lacht continu.

saskia: wij blijven ook gewoon thuis. wat betreft onze kat daar hebben we slaappillen voor gehaald dus die zal er weinig van merken hoop ik. die arme schat is doodsbang en bij elk rotje schiet hij onder de bank. ze eet amper en daar strakjes staken ze een 100.000 klapper af en trille op der pootjes zo zielig

dan even over onszelf\

alicia werd pas om 11.30 wakker haha niet normaal toch en ze lag rond 9 uur op bed, wel heeft ze om 3 uur en 8.30 uur een flesje gehad maar dit is der vergeven haha. vanavond komt er hier dus visite maar hoop dat alicia wel optijd wil gaan slapen. zo niet ook gezellig. ik geef er sinds gister 5x 200 ml en ze slaapt weer geweldig zou ze honger hebben gehad. o en nog iets ze heeft sinds gister 3 tot 4 poepluiers op een dag zal er nog een tandje komen of zal die een echt gaan doorzette nu

oud en nieuw is voor ons heel speciaal omdat ik vorig jaar met oud en nieuw zwanger ben geraakt. :oops: dit weet ik zeker door een positieve ovulatie test en tempen :) maar goed uitgerekende datum wilde ze niet verzetten :). ik weet ok dat 7 januari de innesteling was (gevoelt) en de 13e teste ik vet positief en de 11 nog super ligt. raar idee eigenlijk dat ze vorig jaar rond deze tijd nog niks was en nu ligt ze hier op schoot haar flesje te drinken :).

allemaal alvast een gelukkig, gezond en liefdevol 2008 gewenst

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

vorig jaar rond deze tijd was ik bezig mijn spulletjes op te ruimen zodat we savonds in ijsselstein gezellig oud en nieuw konden vieren.
    die avond best veel gedronken.. eerst wijn en daarna vodka
    per saldo heeft het tot 6 uur geduurd de volgende dag voordat job naar huis durfde te rijden :)
    (en die was duidelijk eerder gestopt met drinken dan ik)
    en 2 januari is het volgens mij gebeurd uiteindelijk :)
    dus ook hier wel een bijzondere tijd

en ik zit nu dus ook op een jaar alcoholvrij
    eh.. vanaf 1/1 dan :)

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik moet zeggen dat ik vorig jaar met kerst en oud en nieuw ook heel veel heb gedronken :oops: , ik had zoiets van we slaan deze maand over en toen bleek ik dus zwanger, we waren na me miskraam, toen 1 augutus bezig maar raakte maar niet zwanger en die maand toen ik alle zorgen opzij had gescoven was het ineens raak :( ik ga vanavond ook weer voor het eerst dit jaar een drankje pakken :)

dit is trouwens een linkje om alicia laggent te zien, nou ja als het goed is

http://www.youtube.com/watch?v=bcYfowQR9Cg

en nog een

http://www.youtube.com/watch?v=6AFz1TxCc50

wat een beetje boe roepen al niet kan doen :)

13. simke

simke Bekend lid

23 jan 2007
    525
    0
    0
    Flevoland
    allereerst iedereen alvast een heel gelukkig en gezond 2008

Hier gisteren een echte jengeldag gehad. Wij denken eigenlijk dat onze kleine man wel aan een fruithapje toe is (stopt alles in z'n mond, maakt kauw en smakbewegingen en vindt op een stukje fruit sabbelen echt het einde) Moet donderdag weer naar het cb, dus zal eens vragen of we er mee mogen beginnen.

Wie is er al met fruit begonnen? Welk schema houd je dan aan (hoeveelheid voeding en tijden)?

Verder gaat het vandaag al weer beter. Jesse ligt nu al weer op bed. Slaapt lekker door het geknal heen, ik hoop dat hij dat vannacht ook doet.

Iedereen alvast veel plezier vanavond.

Groetjes Simke

14. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    hoi simke, ik ben nog niet met fruit begonne maar met groente. ik gaf haar een paar hapjes om te kijken hoe ze zou reageren en nu krijgt ze bijna elke dag een hapje of 10/15 en ze vind het erg lekker. ik gaaf haar de groente net voor het flesje en dan daarna de fles er achter aan. zo kan ze zelf aangeven waneer ze genoeg heeft en ze laat ongeveer 50 in de fles zitten. de groente zie ik nu nog als iets extras en op en duur als ze een half potje gaat eten krijgt ze een halve fles en wat verder met een heel potje wordt het een flesvervanger denk ik

15. simke

simke Bekend lid

23 jan 2007
    525
    0
    0
    Flevoland
    @lovewinnie: hoeveel flessen krijgt alicia (welke hoeveelheden?)

Ik denk dat ik binnenkort (deze week ook maar eens ga beginnen met groente / fruit (of dat nu wel of niet mag van het cb, die zijn het toch nooit met me eens en antwoorden niet eens op de vragen van mijn man, ze negeert hem gewoon).

Groetjes Simke

16. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    sinds gister 5x200 ik merkte dat ze nie meer genoeg kreeg en ze wilde niet meer doorslapen. vanacht was het weer toppie dus ze had gewoon meer honger :)

17. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Yocena drinkt soms maar 4 flesjes, kan dat kwaad?

Ze hebben ons geadviseerd te wachten tot 6 maanden maar ik denk dat ik haar vanaf volgende maand ook lekker groente happie ga geven.

Is het een vervanging van een fles of xtra?

18. simke

simke Bekend lid

23 jan 2007
    525
    0
    0
    Flevoland
    We hebben trouwens afgelopen zaterdag de baby-doos bij prenatal opgehaald, ik vond hem (integenstelling tot de blije doos) erg tegenvallen. er zat bij ons in: oud tijdschrift, 2 potjes olvarit en een lepel, wilkinsonscheermes en wat kortingsbonnen. Het is natuurlijk gratis, dus mooi meegenomen, maar na een goedgevulde eerste doos, toch wel een tegenvaller.

Groetjes Simke

19. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Hallo meiden,

Heb ff geen tijd om op iedereen te reageren, maar... ik wil jullie alvast
    EEN SUPERFIJN 2008 WENSEN MET VEEL GELUK, LIEFDE EN GEZONDHEID vooral voor onze kleintjes en voor de mama's en papa's natuurlijk ook!!!!

Fijne avond alvast allemaal!

Ik ga Kyra voeden ;)

Liefs xxxxx

En tot volgend jaar ;) :D

20. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Goedemiddag dames!

Effe reageren:

@ Lovewinnie: Ik wist niet dat je toch een miskraam had gehad, ik vroeg me steeds af of je al dan niet zwanger was! Wel goed dat je er vrede mee hebt, dat is belangrijk denk ik.
    Balen trouwens van je nachtrust, hopelijk gaat het ondertussen beter!

@ Zoë: Wij blijven lekker thuis vanavond, is veel makkelijker! Wat leuk dat Tara hardop heeft gelachen, is zo schattig hé?

@ Darcy: Keld heeft dat ook, maar ik vind dat hij de laatste dagen veel onrustiger is in het algemeen. Maar het blijft een schatje hoor! :D
    Mijn hormonen zijn redelijk oké, als ik maar niet teveel aan een zwangerschap denk..

@ Han: Veel beterschap! Wat fijn van Daniella! Het lukt Keld bijna, maar hij blijft wel altijd met zijn arm vastzitten. Nou ja, ik maak me niet druk, ze hebben mij verteld dat ze pas met 9 maanden echt moeten kunnen draaien. Tijd zat! :D

@ Jikke: Het is dat het zo moest zijn! :D

@ Simke: Keld krijgt sinds 22/12 fruithap en dit gaat super, hij krijgt dit rond halfvier (ga me moeten haasten) en hij at sinds de 3e dag het potje helemaal leeg. Achteraf krijgt hij nog een flesje, want hij heeft blijkbaar niet genoeg met 1 potje!

@ MissX: Het is de bedoeling dat het een flesje vervangt, ja!

[/b]

Deel Deze Pagina