September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.881
    113
    hmm, zal die site eens even gaan lezen. Nee, spiraaltje wil ik ook niet. Hebben voorlopig wel genoeg mensen daar beneden aan gezeten. En aangezien we toch binnen een paar jaar nog wel een kleine willen ook niet echt een optie.

Bedankt voor je tip, zal eens even lezen.

2. Ddp

Ddp Niet meer actief

Suus, hier ook de Nuvaring. Al bijna 2 jaar! Bevalt me echt super! Ik werd van de pil ook altijd ontzettend humeurig en depri, met de nuvaring heb ik dat niet! en je voelt hem helemaal niet zitten....en rikus voelt hem ook niet hihi! Succes met je keuze! Lastig he?

3. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Mama's

Ik wens jullie een heel gelukkig nieuw jaar en mogen al jullie wensen uitkomen.

XXX

4. Moons

Moons Fanatiek lid

2 jul 2006
    1.633
    0
    0
    huismoeder / administratie schildersbedrijf van mi
    provincie Groningen
    Allemaal een heel gelukkig 2008

5. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Als eerste allemaal natuurlijk een onwijs gezond en gelukkig nieuwjaar met elkaar en onze lieve ukkies!

Wij hebben ook een gezellige oudejaarsavond gehad. Kyra sliep om 21.00u en heb haar om 03.00u wakker gemaakt toen wij ook naar bed gingen voor een voeding, want anders zou ze wel heel erg vroeg komen, dus ze is ook overal doorheen geslapen. :D
    Bij ons is het helemaal niet mistig geweest, dus wij konden goed van al het vuurwerk genieten.

Jennifer: GEFELICITEERD met je zwangerschap, geweldig hoor! En inderdaad, blijf maar gewoon lekker bij de septembermama's kletsen hoor ;)

All: Ik krijg steeds meer de kriebels als ik alle zwangere weer tegenkom hier. In mijn jaarhoroscoop van mij en Dave stond erin dat we weer aan gezinsuitbreiding gaan doen, dus ben benieuwd wat dit nieuwe jaar ons brengt. We willen allebei heel graag, maar zitten dan wel te denken aan eind 2008 als alles meezit natuurlijk ;) Dus dan wordt ik als het goed is in 2009 weer mama :D Dus we zullen zien, want in hoeverre valt het te plannen, ja toch!

Ik ga lekker slapen.
    Trouwens, wel erg lekker hoor dat ik nu ook in bed kan internetten, wat een luxe ;)

Truste allemaal!

XXXX

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm job roept ook steeds vaker dat hij toch nog wel een kindje wil :)

erg grappig gezien hij eerst 1tje ruim voldoende vond
    want met 1tje kon je dr tenminste alles geven wat nodig was
    en hoefde je niet zo op de centjes te letten
    wat ik altijd een nogal lam argument vond.. maar waar ook ergens wle iets in zit natuurlijk
    enige is dat ik als 1 van de 3 kinderen nooit het idee gehad heb dat ik mnider kreeg dan een ander omdat ik 2 broertjes had

maar nu heb ik zoiets van "een 2e kan NOOIT zo lief zijn als ik anne vind" en bovendien.. laat anne eerst maar eens stoppen met huilen :)
    vind het gewoon een raar idee om nog een kindje te hebben
    je gaat bijv. voorkeur krijgen voor 1 van beiden denk ik dan?

dus het is weer eens omgedraaid onze meningen *grin*

maar... ik denk dat ik best nog eens ga ingeven voor een 2e kindje... alleen nu nog niet :)

overigens.. anne ligt nu op de doomooseat lekker te slapen met dr duimpje in dr mond
    dat heeft ze echt al weken niet meer gedaan! :D

7. momhairy

momhairy Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.180
    0
    36
    kapster
    mag ik jullie een vraagj stellen.

vanaf hoeveel wekenmag je met je kindje gaan zwemmen?

was er wel benieuwd naar
    xxx

8. Saskia78

hmm volgens mij varieert dat per zwembad

maar de zwemluiers passen pas vanaf 5kg :)

zwembad hier om de hoek mag het vanaf 2 maanden in ieder geval.
    maar geloof dat hoop zwembaden 3 maanden aanhouden.
    moet je even navragen waar je wil zwemmen dus :)

9. momhairy

momhairy Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.180
    0
    36
    kapster
    ok thanx. lijkt me zo herlijk om met me hummel te gaan zwemmen straks.

10. Saskia78

wij gaan hopelijk komende vrijdag :)

job wil ook graag mee dus die moet even meldne op werk dat hij wat later okmt die dag
    zwemmen is hier namelijk al om 9 uur...... (beetje vroeg wat mij betreft zegmaar)

11. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    hoi allemaal,

ik zag daar straks dat ik de KINDERBIJSLAG heb hihi dat is zo leuk haha de eerste keer.

hier gaat alles erg goed en alicia is weer vrolijk gelukkig pfff want was echt gaar.

wat betreft nog een kindje pfff ik moet er eerlijk gezegt niet aan denken. ik wilde er altijd 3 tot 5 maar nu ik er 1 heb nee denk dat ik het hier bij laat. ze slaapt niet door, huilt veel, heeft totaal geen ritme pfff nee met 1tje is dat nog te doen mar zie het al voor me dat ik er straks nog een krijg die zo is en dan een peuter erbij die oook nog aandacht wil, nee wordt dan gek denk ik :). ik kom uit een gezin met 5 dochters en echt geweldig hoor en ben nu helemaal trots op me moeder hoe zij de opvoeding gedaan heeft ik had het nooit beter kunnen doen en dat terwijl mijn moeder 25 was met 5 kids. nee mijn moeder verdient echt een medaile.

hebben jullie kids trouwens ook al een lievelings knuffel of denkentje, alicia heeft een knuffel aan haar speentje hangen en die moet ze hebben haha anders wordt sjaggie. ze speelt er ook mee en lacht er veel naar :) andere knuffels vind ze niet zo interresant, het speentje wat er aan zit wordt haast niet gebruikt, ze probeerd het wel in haar mond te stoppen maar dus ook om mee te spelen :) en niet om mee te zabbele daarvoor wil ze haar andere speen

12. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Hallo iedereen!

Allemaal goed Oudjaar gevierd? Bij ons was het redelijk kalm, we hebben gewoon hapjes gegeten en rond halftwaalf, na het vuurwerk zijn we gaan slapen. Was best saai eigenlijk en was ook niet in de stemming om te vieren, het voelde als een dag zoals een ander.

Hopelijk gaan we een leuk jaar tegemoet!

Nu effe bijlezen..

X

13. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    @Zwemmen: pas na de eerste vaccinatie wordt aanbevolen...

14. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Eerst en vooral, een geweldig 2008 gewenst! Dat jullie en jullie geliefden allemaal gelukkig en gezond mogen blijven!

@ Fruithapjes: Ik geef ook nog altijd een flesje erbij hoor, maar volgens mijn 'boekjes' en het consultatiebureau, is het de bedoeling dat het fruithapje de fles van bv. 4 uur vervangt, want ipv 5 flesjes zou hij nu nog maar 4 flesjes moeten drinken en het fruithapje. Tenminste, als het kind genoeg eet is dit zo! En volgende maand moet het groentehapje het flesje van de middag vervangen.
    Dit is hier zo, bij jullie is dat misschien anders. Maar mijn moeder heeft mij ook gezegd dat dit zo was toen ik baby was.

@ Jennifer: Wat fijn! Erg snel ook, was het gepland?

@ Vuuwerk: Keld heeft volgens mij niets gemerkt; ik heb hem in ieder geval niet gehoord!

@ Voorbehoedsmiddelen: Ik wil eerlijk gezegd niet meer aan de pil, want ik zou erg graag een 2e kindje willen en ik zou daar eind dit jaar al aan beginnen ofzo, zodat Keld 2 is als we een 2e krijgen.. Maar ik denk niet dat mijn ventje al helemaal overtuigd is over dat 2e kind.
    Voor het ogenblik vrijen we met condooms (alhoewel, ze zijn op voor het moment en we hebben wel al enkele keren sex gehad :oops: , maar dan passen we andere 'technieken' toe :oops: ).
    Het is niet de bedoeling dat ik nu al zwanger wordt, maar ik zou het niet zooooo erg vinden :) .

@ Lovewinnie: Wat leuk dat Alicia haar flesje vasthoud! Keld doet dat ook, maar ik denk niet dat het zo lukken moest ik hem niet helpen! :) Onze kindjes gaan snel groot worden denk ik! Keld heeft niet echt speciaal één lievelingsknuffel, hij vindt ze allemaal wel boeiend denk ik!

15. Saskia78

@virginie: wij zouden het ook niet supererg vinden hoor
    maar als ik keuze heb dan wacht ik liever nog even :)

btw even een gekke vraag
    maar hoe zie je wanneer een luier te klein word?
    zit nu namelijk nog steeds met een maatje 1 luier
    en die plaksrips zitten nog zowat tegen elkaar aan.. dus volgens mij past dit nog prima
    maar begin toch wel nieuwsgierig te worden wanneer je weet dat een luier te klein is :)

16. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    saskia: maatje 1 van luier nog pff daar past alicia nog niet met 1 bil in haha. ze heeft nu maatje 3 van pampers en huggies :). ze zegge wel tegen mijn dat ze flink is voor 3,5 maand maar volgens het cb doet ze het precies volgens de boekjes. ben benieuwt wat ze de volgende keer weegt en meet maar volgens mijn scheeldt het hier heelveel.

welke maatjes kleding dragen jullie kids, alicia heeft van broek 62 (soms 68) en van truitje 68.

dan nog iets iemand hier had de baby-mee en ik kan er een kopen voor 45,- een koopje dus. nu zegt iemand tegen mijn dat de cabrio fix er niet oppast :( weet jij dit

17. Saskia78

ik neem aan dat als de luiers te klein worden dat je dat vanzelf wel merkt aan oa de plakstrips en het feit dat dr billen gewoon te breed worden ofzo.. maar tot dusver niets van te zien :)

vanmiddag op het cb weer meet/weegpoging wagen :)
    ben wel benieuwd hoe lang ze is en hoe zwaar inmiddels
    ik gok rond de 5kg
    ze draagt meestal 56 en soms 62.. dat is net wat te groot maar ze is nogal lang heb ik het idee
    in de buikdrager vind ik het bijv. fijner om een maatje 62 broek aan te doen zodat dr beentjes niet bloot komen.
    een shirtje maat 62 past wel.. maar wel altijd de mouwtjes omslaan.

even online gesnuffeld en ik kan niet veel vinden over die maxicosi cabriofix.

18. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    @ Saskia: Wij wachten ook nog liever hoor, het lijkt me enorm zwaar, nog zo'n kleine baby en dan terug zwanger. Zeker als je niet zo'n makkelijke zwangerschap hebt.

@ Luiers: Keld doet nu maat 4 aan van Pampers. Die zijn van 8 tot 15 kg dacht ik en zitten lekker (denk ik toch :) ). Maat " was iets te krap geworden.

@ Lovewinnie: Keld kanog in kleren maatje 62, maar is erg klein aan het worden. Dus meerderheid is 68. Ik koop ook nog alleen maar kleding voor 6 maanden, 3 maanden zou een beetje dwaas zijn.

19. jennifer70

jennifer70 Bekend lid

17 apr 2007
    688
    0
    0
    't Gooi
    Met oud en neiuw mijn laaste glaasje champagne op, het was rustig in de straat en wij hadden een wenspijl gekregen als kadootje, dus die ging met wens en al de lucht in!

Virginie: mijn zwangerschap was wel gepland, we wilden niet te lang wachten omdat ik over 2 maanden 38 wordt en omdat de eerste keer 14 maanden duurde voordat ik zwanger werd, maar had wel heel graag eerst een paar maandjes gewerkt, nu moet ik meteen weer aan de grond, wij mogen niet vliegen als we zwanger zijn, en dat vind ik jammer, ook krijgen wij een au-pair uit peru in maart, dat gaat gewoon door, ook wel makkelijk als ik zometeen met een kleintje loop en een dikke buik en twee grote berner sennen honden! ik wil vrijwilligers werk gaan doen, gewoon werk gaat niet ivm belasting betalen etc.iemand nog tips?

anti-conceptie: een zeer goede vriendin van mij is haar spraaltje kwijtgeraakt (touwtje bleef om de piemel van haar vriend hangen en trok hem zo mee, nu dus een grote grap in onze vriendenkring, dat snap je wel!) anyways, ze is nu weer aan de pil en ze is weer helemaal zichzelf niet, ze is stil en depri, heeft hoofdpijn en moodswings, wij vinden dat ze weer een spiraaltje moet nemen omdat dit gewoon niet tof is, maar ze is erg bang voor de pijn van het inbrengen...ze heeft al de lichtste pil die er is, maar toch...

20. Saskia78

nou wish me luck... we gaan nu de 2e prikejs voor anne halen

Deel Deze Pagina