September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Hallo meiden,

Net een drukke voormiddag achter de rug! Maar kleine Keld heeft daar niet veel van gemerkt, hij lag de hele tijd lekker te slapen in zijn maxicosi. Volgens mij heeft hij het graag als we gaan shoppen! :)

@ Suus: de eerste 2 weken had ik wat last van een trekkerig gevoel, maar dan is dat overgegaan en had ik helemaal geen last van mijn buik.
    Het is eigenlijk pas sinds verleden week dat ik er terug last van krijg, een irritant gevoel. Maar voor de rest is dat litteken helemaal gevoelloos, als je er in knijpt voel ik niks..
    Wat een flink kindje is Jesper!

@ Zonnetjes: Best wel een moeilijke vraag, ik heb een soort kalender waar op staat wat ze wanneer moeten krijgen en daar staat voor 1 tot 2 maanden 5x 135ml. De kinderarts vond dit teveel, maar eigenlijk drinkt Keld nog meer. Minstens 2 keer per dag drinkt hij een flesje van 150ml, waar dus ongeveer 170ml inzit, en gisteravond wou hij nog. Het is niet dat mijn kind maar 2 keer per dag eten krijgt, hij krijgt 5 keer eten op een dag. Is een beetje gulzig hoor..

@ Gonzo: Ik had een drain, de dag na de bevalling hebben ze die eruit gehaald. Jij?

@ Joepie: Zoals Suus zegt, met de termomether eens proberen, de 2e week had Keld daar ook last van en dan heb ik dat gedaan. Misschien puur toeval, maar 2 uur later had hij een poepluier! :)

@ Blodyn: Ik sta altijd op om hem te voeden, ben wel moe, maar hij moet werken overdag, dus vind ik het normaal dat ik dat doe. Wanneer ik terug ga werken, gaan we wel afwisselen, anders is het niet houdbaar. Maar eigenlijk zal dat niet meer nodig zijn, want ik hoop dat hij dan doorslaapt of tenminste maar 1 keer wakker wordt! [-o< Hij slaapt nu al een stuk beter, dus ik heb goede hoop!

@ Pomme: Ik heb momenteel menstruatiekrampen en een beetje bruinverlies, dus ik vermoed dat het zover is. Heb het ook al een tweetal weken gehad en toen vloeide ik niet meer, dus heb geen gedacht hoe mijn cyclus nu is. Zou terug aan de pil moeten, maar weet niet wanneer..

2. las28

las28 Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.225
    0
    0
    moeder , administratief medewerke
    barendrecht
    Een recept heb ik er niet voor.
    Maar overdag slaapt ze bijna niet!
    Daar zorgen broers en zus wel voor :D
    En ze moet natuurlijk gewoon om 7 uur opstaan.

groetjes las

3. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    @maart, ik heb ook gekookt water in een thermosfles, dat laat ik een beetje afkoelen, erg handig ;)

4. Angeltje24

Angeltje24 Bekend lid

22 nov 2006
    536
    1
    18
    Hallo september mammies!

Ik kom me dan ook maar even melden. Even in het kort;

Nina is 14 sept via een geplande keizersnede(ivm stuit) ter wereld gekomen. Eigenlijk was de datum gepland voor de 19e maar ik had nog maar zo weinig vruchtwater dat ze haar nog wat eerder hebben gehaald. Ze was namelijk gestopt met groeien doordat ze erg krap zat in die kleine buik met weinig vruchtwater. Nina woog bij de geboorte 2886 gr en is 48 cm. Inmiddels zit ze nu op ruim 3100 gram dus dat gaat lekker. Het is een heerlijk klein meisje en we zijn dolverliefd!
    Ik ben gestopt met borstvoeding geven omdat mijn melkproductie erg weinig was. In het ziekenhuis heb ik geen juiste begeleiding gekregen en is ze verkeerd aangelegd(gevolg tepelkloven!). Eenmaal thuis hebben we nog een een hele tijd lopen stuntelen met de borst(tot bloedens aan toe), kolven en kunstvoeding bijvoeden maar dit was geen doen.Voor mij niet en Nina niet. We werden allebei erg onrustig ervan en het vreet energie als je de hele dag maar alleen met voedingen bezig bent. Ik was een uur bezig om 1 voeding te kolven. Na een anderhalve week ben ik overgestapt op volledige flesvoeding en dit gaat prima.

Nina kreeg in week 2 veel last van krampjes in de avond. Nu lengen we haar flesje aan in de avond en nacht met venkelthee en dit lijkt goed te werken.

Ik moet zeggen dat ik na mijn thuiskomst uit het ziekenhuis op het begin erg veel moeite had met het moeder zijn. Ik was zoooo onzeker en emotioneel en wist ook in het begin niet hoe ik in het ritme moest komen. Dit gaat nu heel goed. Ik leer haar steeds beter kennen en weet wat ze wil. Soms ook niet..maar goed dat heeft iedere jonge ouder wel denk ik (als ik dit topic lees ben ik gelukkig niet de enige onzekere mama ha ha )

Mijn mannetje is vandaag weer voor het eerst gaan werken en ik ben dus vandaag voor het eerst alleen thuis met haar. Het gaat hartstikke goed!
    Ik kan en mag nog niet veel ivm keizersnede en BI maar tot nu toe red ik me aardig.

Nou mama's dit was even in vogelvlucht mijn verhaal. Ik ga weer even verder lezen in dit topic..

Alle mama's; gefeliciteerd nog met jullie kleintjes..

Liefs Angeltje

5. joepie01

joepie01 Bekend lid

7 jan 2007
    763
    0
    0
    verzorgende
    vlakbij emmen
    nou meiden ik weet niet of dit toeval is maar esmay heeft gepoept. ik heb haar 2 druppels olijfolie in de fles gedaan. en haar in de box gelegd zonder luier. en ongeveer 2 uur na de fles kwam het er uit. eindelijk!

6. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    dat is fijn... wij hebben een halve dag gehad dat judith niet kon poepen door de nutriton... dat was al zo zielig... Dus kan me voorstellen dat het een opluchting is...

welke meiden geven eigenlijk allemaal volledige BV? Zijn jullie ook zo moe?

7. PrisEnKids

PrisEnKids Actief lid

11 jul 2007
    393
    0
    0
    Thuismama
    Roosendaal
    Hier nog een die volledig bv geeft...
    Moe, tja valt wel mee...maa tijdens de voeding kan ik zo slapen!

Snachts de bv hoe doen jullie dat?Leggen jullie ze naast je in bed en liggend voeden?Of anders?
    Ik leg r bij mij en voed liggend...dommel dan meestal ook weg...(heb dan wel geen dekens meer over me heen liggen dan aan het voeteneind)

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hier ook volledig bv
    volgens de kraamhulp zou ik zolang ik dat doe.. elke dag minstens een uur smiddags moeten slapen
    en so far.. gaat dat inderdaad zonder problemen
    hooguit zou je het als probleem kunnen zien dat ik er meestal wat langer van maak :)

want het is inderdaad goed vermoeiend en erg goed voor de eetlust :)
    en je kan het snachts moeilijk uitbesteden aan de hubbie he
    dat maakt de vermoeidheid niet minder hier.

ik voed snachts overigens gewoon zittend
    sinds het zittend voeden lukt.. bevalt het zowel moeder als kind een stuk beter dan liggend :)

laatst was ik zo moe.. dat ik het uiteindelijk zittend op het randje van het bed gedaan heb.
    maar meestal loop ik richting babykamer om het daar in de stoel te doen :)

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    hoe gaat het met de september mama's en baby's natuurlijk.

hier gaat alles goed en alicia woog vanmiddag 3790gr wat gaat dat hard zeg.
    dus geboorte: 3160
    dag 3: 3020
    dag 7: 3140
    dag 22: 3790

ik geef voledige borstvoeding en het gaat tot nu toe prima, ik had een beginnende borstonsteking die gelukkig uit zich zelf is vertrokke. alicia is verkouden en van de cb moet ik een halve ui in haar bedje leggen (ja dit moet helpen?) dus dat doe ik vannacht dan maar. ook is haar naveltje aangestipt want die was nog open. dit vond ze niet leuk maar ja het moet gebeuren. gister heeft ze voor het eerst afgekolfde melk op en ze wilde mmar 20cc maar goed het is en begin. heb haar ernaar maar aan de borst gelegt en toen was ze weer erg gulzig

10. gonzo

gonzo Actief lid

25 sep 2006
    254
    0
    0
    @noor, ik heb wel een ronde speen, dus daar zou het dan niet aan moeten liggen. Vreemd genoeg begint hij vandaag zonder speen weer net zo driftig te doen....ik ga het erg vreemd vinden, dus misschien ligt het toch niet aan de speen, maar waaraan dan wel...?

@Virginie, ik heb geen drain gehad, maar voelde in het begin wel dat het onderhuids wat dikker werd. De wond is nog wel wat trekkerig, zeker als ik moet lachen of moet niezen...maar gelukkig gaat het lopen hier nu al aardig goed

Ik geef nu ook nog volledig bv, maar omdat het nu zo'n rommel is weet ik niet hoe lang ik dat nog vol ga houden, mijn bv loopt denk ik ook nogal terug omdat hij niet goed drinkt. Moe ben ik ook wel, maar 's middags rust ik nog een uurtje en dan gaat het wel weer.

Knuffel,
    Angela

11. Pomme

Pomme Actief lid

1 jan 2007
    359
    0
    0
    @joepie, wat fijn van Esmay's poepie :) Echt een opluchting!

12. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    Dames die flesvoeding geven staan jullie midden in de nacht op om water te koken? kan ik ook voordat ik naar bed ga water koken laten afkoelen en in een thermoskan doen.

nee, wij maken voeding klaar voor de nacht en event daarna nog. en dat zetten wij in een fles van een liter die doorzichtig is met maatstreepjes (zelfde als op fles) met natuurlijk afsluitbare dop in de koelkast.

13. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Hallo allemaal :D

Wat is het hier gezellig!
    Ik las een vraag over bv. Ik geef ook volledig borstvoeding en ben nog behoorlijk moe. Naar mijn idee komt dat vooral door gebroken nachten. Ze krijgt/vraagt ca 6 voedingen per dag. Overdag gaat het heel goed en meestal makkelijk. De voeding van 24:00 uur is af en toe echt drama. Vannacht zijn we tot ca 4:00 uur met haar bezig geweest :confused:
    Uiteindelijk (tip van kraamzorg) op aankleedkussen tussen ons in gelegd. Zo is ze dan toch in slaap gevallen. Om 8:00 uur weer gevoed en nu ligt ze gewoon heerlijk te slapen en ik ook weer ;) Waar het door komt?

Ja en trek heb ik enorm sinds ik bv geef, maar ben wel weer slank, alhoewel nog niet gewicht voor zw. Zijn jullie borsten ook zo enorm shocking groot?

x Sophie

14. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Joepie, fijn dat ze gepoept heeft :D

15. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Dames, Ik heb even jullie hulpt nodig.

Ik ben gestopt met bv :( heel erg jammer maar het is niet anders. Nu zijn mijn borsten zo zwaar en zitten echt vol ze lekken heel erg en zijn ook zo hard en doen pijn. Moet ik het zolaten of moet ik melk eruit kolven. Weet iemand ook hoe lang het duurt voordat er geen melk meer in zit.

16. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Maart: heb geen idee, kan je het consultatiebureau of de vk niet bellen? Denk zelf dat je beter wat af kan kolven om de pijn te verlichten.

Gonzo: Daniëlla wil 's nachts ook de borst niet pakken en we zijn dan soms wel 45 min bezig om haar aan te leggen. Ze is dan zo verschrikkelijk ann het vechten dat ze helemaal overstuur is. Soms helpt het om eerst de pink te geven en dan meteen aan te leggen maar het is zeker frustrerend (vooral als je borsten zo vol zitten dat ze overlopen en enorm pijn doen.)

Ik ben niet extreem moe door de borstvoeding maar ik slaap tussen de nachtvoedingen behoorlijk goed en ga vaak 's middags even liggen.

Lovewinnie: Alicia groeit lekker hoor.

Prisenkids: als ik liggend zou voeden ben ik bang dat ik in slaap val. Bovendien zijn mijn borsten 's nachts zo zwaar dat ik de bovenste borst angstvallig vast moet houden met een zoogcompres erop anders doet het pijn en lekt er steeds melk op haar gezichtje.

Joepie: mooi dat er iets heeft geholpen.

Angeltje: ja ik ben soms ook erg onzeker of ik het allemaal wel goed doe. Voorla nu ze snachts zo aan het vechten is vind ik het erg moeilijk.

Las: tja hier slaapt ze overdag ook behoorlijk veel maar gelukkig slaapt ze 's nacht na de voeding ook weer erg snel in.

Vandaag was de laatste dag voor de kraamverzorgster.... nu gaan we het helemaal alleen proberen. ook gaan we vandaag voor het eerst naar buiten denk ik dus ben benieuwd hoe dat gaat.

17. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    Ik voed overdag zittend en 's nachts en de eerste ochtendvoeding liggend..... na die beide keren gaat judith ook altijd heerlijk slapen...

overdag wordt ze nog veel wakker van zichzelf dus we gaan haar binnenkort echt inbakeren en eens kijken hoe dat gaat.

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.157
    35.812
    113
    @maart: ik weet niet of je beter wel of niet kunt kolven, maar bij mij heeft de pijn zo'n 3 dagen aangehouden en daarna lekte het alleen nog heel af en toe een paar druppels. Alleen bij mij was het nog niet helemaal goed op gang gekomen, dus kan het bij jou wel langer duren.

Als tip van de kv kreeg ik: niet al teveel drinken en niet te heet douchen, althans niet met een douchekop op je borsten. Succes meid! en je niet lullig of schuldig voelen hoor! Deed ik eerst ook, maar wordt het echt niet anders van en tegenwoordig is flesvoeding ook echt wel goed voor je kindje hoor.

19. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Hallo meiden!

Aan degenen die flesvoeding geven: Geven jullie enkele gekookt kraantjeswater? Ik geef gewoon water een fles hoor, moet wel opstaan dat het geschikt is voor baby's, maar volgens het ZH en de kinderarts moet dit niet gekookt worden. Dus krijgt Keld nu Evian of Vittel..
    Ik warm zijn flesje dan op in de microgolf, want vind die flessenwarmer eigenlijk niet zo makkelijk, gaat niet zo snel!

@ Joepie: :thumup: Goed voor Esmay! Ze zal zich nu wel beter voelen zeker?

@ Angeltje: Die onzekerheid hé, denk dat het wel voor iedereen zo is. In ieder geval, in het begin dat ik thuis was vond ik het vreemd dat ik opeens mama was, niet meer kon doen wat ik wou wanneer ik wou. Het is ook zo'n enorme verantwoordelijkheid.
    Maar uiteindelijk komt het wel goed en ben ik superfier dat ik Keld's mama ben.

Vinden jullie het ook zo leuk, na de aandacht van de zwangerschap, nu toch nog aandacht te krijgen voor de baby? Iedereen vind hem zo lief en schattig en ik blink van trots dan!

20. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik heb gelezen dat je bv MOET afbouwen dus yasmine krijgt voorlopig nog gedeeltelijk de borst.

Deel Deze Pagina