September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rootje79

Rootje79 Fanatiek lid

Meeting as zaterdag!

Balen suus dat je nu niet kunt, maar je hebt helemaal gelijk. Ik zou ook niet gaan als Marissa ziek is (geweest). Zeker niet als je ook nog zo ver moet reizen.

Het goede lijstje is nu(?=nog niet zeker):

- Marsab
    - miss x
    - Miranda040172
    - jessica24
    - Rootje79
    - Saskia78
    - Jennifer
    - Ief
    - pomme
    - Joyce82
    - Maart ?
    - Zoe84 ?
    - lovewinnie ?
    - han ?

Datum: zaterdag 12 januari 2008
    Plek: Kabouterhut naast Dierenpark Amersfoort (www.kabouterhut.nl) gewoon borden richting dierenpark volgen!
    Tijd: 12.15 uur

Ik denk dat we (ongeacht of het as zaterdag wel of niet doorgaat) gewoon over zo'n 3 a 4 maanden een nieuwe meeting moeten plannen (bijv. mei; kan Patries misschien ook mee?).
    Er zijn er namelijk erg veel die wel willen, maar niet kunnen of het niet aandurven met hun kleintjes. Hopelijk kunnen er dan meer, want we zijn wel benieuwd naar alle kindjes natuurlijk.

Groetjes!
    Rolinda

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.245
    36.027
    113
    @rootje: heel goed plan, het is vast beregezellig zaterdag en dan vind vast niemand het erg om nog een keertje af te spreken toch? Ik ben zo nieuwsgierig naar jullie en alle baby's!

3. Pris

Pris Fanatiek lid

Hebben jullie al haartjes geknipt bij jullie ukkie?
    Hier ziet t er echt niet uit. Hij heeft echt zo'n matje in zijn nek....volgende week komt de kapster pas.
    Ik heb ookwel gehoord dat t goed is als je t haar helemaal afscheert, maar vind ik wat ver gaan nu.

4. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Goedenavond mama's

Ben hoop aan het bijlezen, maar ik probeer wat te reageren...

@ Rootje: ik heb je pb ontvangen en heb je sms nr nu ;)

@ Darcy: jammer dat je niet meegaat, maar begrijpelijk als het teveel voor je wordt. Dan ga ik met hem de auto erheen. Maar als er steeds een afmelding komt, is het beter om uit te stellen naar lente-maanden. Dan zijn de kleintjes wat groter, dat is ook veel leuker, denk ik!
    En ook handig als de meeste mama's al begonnen met het werken en weten hun dagelijkse ritme omgaan, dan levert de stress minder op.
    Ik moet ook straks de ritme vinden als ik weer ga werken. Denk er maar over na, ik zou het erg leuk vinden als de meesten van de september mama's komen. Wie weet komt Patries ook in mei naar de meeting ofzo ;)

@ Marsab: mooie foto van Aiden.
    @ Darcy: ook van Ollie!

@ Saskia: mijn poes is voor de 2de keer krols, word knettergek van de geluiden en die loopt op te geilen! Arme kater van me, hij is gelukkig gesteriliseerd. Morgen maar bellen voor afspraak.

@ Moons: mooi van je boerderijtje! We zijn nog steeds aan het onderhandelen. Hoop morgen tot deal komen.

@ Rian: jammer voor jullie relatie. Maar als je achter je beslissing staat moet je het vooral doen. Zolang je lieve kids maar niet onder lijden. De kids hebben meer baat als je gelukkig van wordt dan samen blijven.

Ik ga nu de laatste 2 bladzijden verder lezen ...

5. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    @ Virginie: schattige foto!

@ Jennifer: valt het niet zwaar voor je nu je zwanger bent, naast je kindje? Niet eens misselijk geweest? Hopelijk krijg je een fijne goede zwangerschap!

Nu de laatste pagina lezen :)

6. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    @ suus: zielig als de kleintje ziek is en beterschap!

@ pris: wat een verhaal zeg...door al die spanning neemt de productie van bv af, maar vind knap van je dat je toch hebt geprobeerd om de productie hoog te houden.
    Nogmaals sterkte, maar de andere kant heb je straks ene leuke vooruitzicht, namelijk vakantie! Geniet er van!

Matthew kan enkele dagen paar stapjes maken. Hij wilt alleen maar staan en lopen. Zijn voetjes tillen zelf omhoog. Ik moet hem wel vasthouden want hij kan nog niet zelfstandig zitten, staan en lopen, maar hij wilt het nu al beginnen. Het is niet normaal meer nu hij meer dan 3 maanden oud is. Hij is heel beweegelijk en nieuwsgierig. Vraagt voortdurend aandacht.
    Vanmorgen merkte ik op dat zijn pyjama te klein is geworden. De maat is 68. Het wordt bijna tijd dat ik de maat 74 voor hem neem.

7. Pris

Pris Fanatiek lid

Ik zou nog steeds een foto van Tygo zijn kamertje plaatsen (incl naam)...............nee we wisten echt niet wat t werd.........ja er ligt ook nog ergens een meisjesnaam verstopt.

8. Pris

Pris Fanatiek lid

Tygo!

9. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Hier een mama, die op zich wel mee had gewild naar de meeting, maar de financiën laten het gewoonweg niet toe :cry: Misschien bij een volgende meeting dat ik wel van de partij kan zijn ;)

Ik heb een poosje terug 2 uur met Tim in de trein gezeten, en meneer heeft heerlijk liggen slapen, en overal waren er spontaan mensen die me hielpen om de wagen in de trein te krijgen.. Op Rotterdam Centraal is het zelfs zo, dat er momenteel alleen trappen zijn en geen liften of roltrappen en zelfs daar waren mensen spontaan bereid om even te helpen ;)

10. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Goedemorgen iedereen!

@ Pris: Het moet echt niet makkelijk zijn voor jou. Op zulke momenten sta je echt wel stil bij het leven, denk ik. Hopelijk gaat het weer beter met de bv. HIer trouwens nog geen haartjes genknipt.
    Knap mannetje dat je hebt!

@ Miranda: Matthew zal blijkbaar snel stappen! Ik merk hier ook wel dat Keld niet meer genoegen neemt met veel te liggen. Hij wil echt zoveel mogelijk zien en kijkt graag overal rond. Maat 74 :confused: ?

@ Suus: Hopelijk gaat het snel beter met Jesper!

@ Saskia: Ik vind dat je het heel goed doet hoor, je blijft er blijkbaar vrolijk onder! Leuk zo'n optimist! :D

@ Darcy: Dank je :oops: . Ik vind vooral mijn zoontje knap :) !

11. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    ow ow wat heb ik lekker geslapen vannacht :whistle: :whistle: :whistle:
    Om 6 uur hebben we daniëlla op bed gelegd, om 10 uur nog slapend aangelegd en toen sliep ze door tot 4 uur! weer gedronken en zonder problemen weer gaan slapen. toen doorgeslapen tot 8:45! :D :D :D

ik = happy!

heb nog niet terug gelezen, zal ik straks even doen maar nu "roept"ons meisje weer :)

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    hoi dames

ik heb nog niet terug gelezen maar kom ik zo ff doen.

alicia heeft gister voor het eerst in de buggy gelegen en pffff wat een drama. ik heb 30 minuten gewandeld en meestal wordt ze dan wel rustig maar nu het leek wel of ze mishandeld werd zo hysterisch. ik ging naar een babyzaak voor een voetenzak en heb haar daar maar uit de wagen gehaald en meteen was ze rustig, ze heeft flink lopen na snikken echt heel zielig en ik dus met een hand die kinderwagen duwen en met de ander alcia troosten. uiteindelijk kocht ik weer meer dan geplant maar dat is meestal zo. ook was ik een speen vergeten en kocht er maar 1 voor nood onderweg. buiten aangekomen hub weer in de kinderwagen en weer drama, na 5 min speentje uit het doosje, ff in mijn mond en toen aan haar gegeven en gelukkig vond ze wat troost en uiteindelijk viel ze snikkend in slaap.

hoop dat het bij jullie beter gaat verlopen en ik ben van plan ook al wordt het prope haar gewwon in de bak meetenemen

13. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Goede morgen,

Han, Fijn dat je zo goed geslapen hebt. Yasmine las gisteren al om 9uur te slapen en is pas om 7.30 wakker geworden. Heerlijk!

Meeting; ik kan helaas ook niet mee :( :( Ik heb een bruiloft en we gaan er om 17uur naar toe. Ik moet me omkleden en Yasmine weg brengen ikred het niet. Als ik kom kan ik maar een uurtje blijven. Ik vind het heel erg jammer. Hoop dat we in april als het ook iets mooier weer is zeker weer een meeting doen.

14. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@rootje: we kunnen sowieso zaterdag gaan en evt. later nog een 2e keer afspreken?

ik ben trouwens wel buddyloos als suus niet mee gaat.

@miranda: gezellig he zo'n krolse poes :D
    hebben het hier een jaar lang aangezien.. (poes is superschuw en heel bang voor andere mensen.. ) omdat wij het zielig vonden om dr naar de dierenarts te brengen.
    ze is ZO bang.. dat we dr ong. een trauma zouden aandoen dan
    maarja.. de krolsheid werd steeds heftiger.. dus afgelopen augustus moest ze toch :)
    uiteindelijk viel het voor ons erg mee en voor de dierenarts erg tegen
    toevallig dezelfde dierenarts als die nu 4x per dag een pil heeft voorgeschreven.. (dat kan haast geen toeval zijn!)

@mobielfreak: vind ik jammer hoor! :(
    nouja.. met beetje mazzel morgen koffie toch?

@virginie: mja galgenhumor is ook humor he :)
    en 1 ding scheelt.. ik heb geen ervarign met babies die nooit huilen wat dat betreft.. dus we gaan er maar gewoon voor
    ze ligt nu in de maxicosi te slapen met dr duim in dr mond :)

@pris: advies van het cb hier was regelamtig anne aanleggen.. en evt. tussendoor ook nog kolven
    en veel water drinken en goed eten
    al met al zag je de borstvoeding hier vooruit gaan zo ongeveer
    dus succes! ik hoop dat het bij jou ook lukt!

@han: dat noemen ze gewoon nachtrust! :D

zo net terug van de kinderarts :)
    medicijnen voor reflux meegekregen
    volgens haar was de enige manier om het echt te testen namelijk gewoon de medicijnen te gebruiken..
    en deze hebben geen bijwerken dus asl het niet helpt is er niets aan de hand

en een plaszakje zodat ze kunnen controleren of ze een blaasontsteking heeft.

en anders zijn er nog de opties dat er te weinig voedingswaarde aan mn bv zit, koemelkallergie en nog 600 andere dingen..

en ze zei zelf ook al.. "mja en je hebt ook nog een berg psychologische redenen.. maar laten we ons maar even houden bij wat we wel kunnen oplossen"

plaszakje is natuurljk helemaal NIET leuk... dat zit nameijk vastgeplakt
    reservezakje mee voor het geval het mislukt of iets dergelijks..

ondertussen job bonje me tzn werk..
    die zou een audit hebben rond 10 uur.. en tja.. dat moest wel te doen zijn qua dokter en reistijd.
    zitten we net bij die dokter.. word er gebeld
    en nog een keer
    en nog een keer
    en toen een smsje "ja bel even want die audit is om 9 uur gestart"
    job boos natuurlijk :)
    had zn teamleider ook niet even gezegd van "goh.. nou hij is er rond 10 uur" ofzo
    dus die heeft the minute dat we bij de dokter wegwaren maar heel boos naar zn werk gebeld.. en nu gaan ze het "regelen"
    toch gek dat ie daar eerst zelf voor moet bellen if you ask me :)
    daar zijn teamleiders toch voor?

nuja.. hij heeft me dus gewoon nog even thuisgebracht.. terwijl ik eigenlijk van plan was gewoon terug te lopen omdat het toch niet zo heel ver van huis is en hij dan op tijd kon zijn... (maarja.. toen wisten we nog niet dat ze er al een uur waren natuurlijk)

en nu ligt mevrouw lekker in de maxicosi te slapen
    want in het ziekenhuis was ze natuurlijk heerlijk stil zoals jullie (net als wij) al verwacht hadden :)

15. Rootje79

Rootje79 Fanatiek lid

Ja dat is ook mijn voorstel, al zijn we maar met een paar, het lijkt me erg gezellig, dus het gaat gewoon door voor degenen die willen. En plannen we gewoon over een paar maanden weer een meeting.

Saskia ik heb jou even naast MIss x gezet, die is ook buddyloos nu maart niet mee gaat.
    Degenen die geen buddy meer hebben kunnen evt mij laten weten als ze niet of later komen. Mijn nummer staat in de pb de jullie gehad hebben.

Het lijstje wordt dan als volgt(?=nog niet zeker):

- Marsab - Zoe84 ?
    - miss x - Saskia78
    - Miranda040172 (buddy=Rootje)
    - jessica24 - Rootje79
    - Jennifer - Ief
    - Pomme - Joyce82
    - han ? - lovewinnie ?

O ja, voor ik het vergeet, Jessica en Pomme hebben de pb (nog) niet gelezen, dus daarvan weten we niet of ze komen.

Groetjes,
    Rolinda

16. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Ja een bakkie moet nog te doen zijn hihihi
    Alleen ff denken wanneer morgen, moet om 15.00 uur in het ziekenhuis zijn, en dat gesprek duurt meestal wel ff, dus nog ff nadenken of we het vooraf of achteraf ff doen ;)

17. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm vooraf is denk ik wel het makkelijkste denk ik

(daarbij isi het volgens mij mijn beurt voor de koffie :p)

18. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Goeiemiddag dames!

Ik wacht met smart op de nieuw bestelde opoefiets, zodat ik met Ollie mobiel kan zijn... dat ouwe barrel waar ik nu op rijd, is niet verantwoord (zelfs niet voor mij, de bestuurder :) ) Mijn leerlingen zagen me voorbij komen maandag... moeten jullie je voorstellen: juffie keurig voor de klas, orde, regelmaat (het zijn net baby's, hahaha) en dan de school verlaten op een roestend en piepend ding met slingerwielen :) :)

Goed dat we een meeting plannen in het voorjaar, ik zie dat zonniger in met Ollie in een buggy en mama met meer ritme.

Ik dacht gisteravond opeens, dat ik best wel aan het einde van dit jaar opnieuw voor een kindje wil gaan... nou ja, dat zien we dan wel weer. Benieuwd wat mijn man ervan vindt, maar drie kinderen zouden we uiteindelijk wel heel fijn vinden (ook als pleegouders overigens, dus da's ook een optie.)

@dames die bv gaven en nu fv: hebben jullie ook nog een beetje melk? Ik legde gister Ollie aan op de bank, lekker liggend knuffelen en beetje sabbelen, blijk ik nog melk te hebben :confused: Geen stuwing gehad bij het afbouwen, dus ik was verbaasd. Jullie ook zo'n ervaring?

Meiden, fijne dag. En Saskia en Mobielfreak veel plezier morgen met koffiedrinken, gezellig :D

19. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Mijn tepels lekken af en toe nog steeds wel, ook al geef ik hem 2 maanden geen BV meer :confused:

Ben benieuwd wat je man ervan vindt als Ollie weer nieuwe broertje of zusje wilt?

@ Han: eindelijk voor je heerlijk nachtrust!

Vandaag hebben we een deal met de makelaar gesloten, kortom: we hebben het huis!
    Ik juich pas als we de akte hebben getekend ;)
    Het zal wel de hechtische komende maanden worden!
    Het huis staat nu leeg...maar eerst moeten de keuken en de wc eruit, nieuwe erin, schilderswerk en dan verhuizen.
    Stress komt er weer aan....dan gaan de pondjes weer lekker afvliegen :-#

Morgen gaat mijn huisarts mij de spiraal inbrengen. Ik heb de spiraal nu in huis. Ben gisteren ongesteld geworden. Het moet binnen 7 dagen geplaatst worden....ook al ben ik geen voorstander voor spiraal, maar ik wil ook graag normale seks hebben zonder condoom gedoe en zo...dan maar bij deze spiraal. hebben er hier ervaringen mee?

Ik ga nu eindelijk brood eten en daarna douchen nu Matthew slaapt. =;

20. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Gefeliciteerd Miranda!
    Champagne!
    Enneuh: veel succes morgen! (Heb geen ervaring met spiraaltje)

@Darcy: leuk een opoefiets! Maar hoe wil je Ollie dan meenemen? Heb je zo'n maxicosi bevestig ding voor op de fiets?

@Saskia: zo dat wordt dus een hoop gepuzzel met uitsluiten van allerlei dingen. Nuja, misschien helpen de medicijnen tegen reflux wel en ben je weer een stap verder... In ieder geval is het nu opgepakt door iemand en word je serieus genomen!

Hier de jongens nog steeds van slag na de vaccinaties van maandagmiddag... Maandag op dinsdag allebei verhoging en het hele ritme in de war. Moest er dus vannacht opeens weer uit om om 3 uur een flesje te geven, net nu het eindelijk goed ging... Nou ja, hopelijk zijn ze vlug weer in hun gewone doen!

Deel Deze Pagina