September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rootje79

Rootje79 Fanatiek lid

Miranda gefelicitteerd! Lekker dat jullie het huis hebben.

Darcy, leuk een volgend kindje, nu maar hopen dat je man het ook leuk vind.

Saskia, hopelijk helpen de medicijnen en wordt het wat beter met anne.

Noor, wat vervelend dat je jongens nog steeds niet lekker zijn van de prikjes. Balen dat je dan 's nachts je bed weer uit moet, hopelijk is het snel weer beter met ze en slapen ze weer door.

We hebben net de echo van de heupjes van Marissa gehad en het was allemaal goed!
    Ik ga haar morgen maar eens wegen, want ik heb het idee dat ze erg weinig aankomt momenteel. Ze drinkt ook nauwelijks. Zowel aan de borst als uit het flesje. Straks om 12 uur dronk ze maar 50ml ipv 150ml, en daarna is ze weer de hele tjd wakker geweest (wat overigens wel normaal is voor haar) en nu ligt ze net te slapen.
    Hopelijk gaat het binnenkort weer wat beter, want dit is ook niet alles.

Groetjes,
    Rolinda

2. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Miranda: van harte! geweldig hoor een nieuw huis, spannend allemaal.

Noor: hopelijk vinden ze snel hun oude ritme weer!

Saskia: hopelijk werkt het gewoon in 1 keer en hoef je niet het hele rataplan te doorlopen. wbt aankomen: Daniëlla was de laatste weken ook maar 80 gr per week aangekomen (waar ze eerst 400 per week aankwam) en volgens de mevr van het cb was dat geen probleem want de grafieken gold voor fv baby's. Als Daniëlla maar tevreden en actief was en genoeg plasluiers had was er niets aan de hand. Hier ligt het "probleem" waarschijnlijk bij dat ons dametje de hele dag ontzettend actief is en daar al haar energie in steekt.
    Kameleons zijn zeker erg leuk maar erg moeilijk. Op school hadden ze ze ook en er zelfs mee gefokt maar dat is heeel erg moeilijk en lukt maar erg weinig mensen. Daggekko's zijn ook erg leuk, ik heb alleen maar ervaring met de madagaskardaggekko maar die zijn in ieder geval erg makkeljk.

Darcy: mijn zus heeft nu nog melk en die is in april vorig jaar gestopt. zij heeft wel bijna 3 jaar bv gegeven.

Maart lekker hoor als ze al zo goed doorslapen. ik ben al erg blij na de vorige nachten dat ik er maar 1x uit hoefde.

Lovewinnie: jammer dat Alicia het maar niets vond in de buggy, hopelijk de volgende keer beter.

Pris: sterkte meid! en mooi kamertje en een lekker ventje!

hmmm nu kan ik niet verder meer naar beneden, iedereen die ik vergeet....de volgende keer beter ;)

Daniëlla ligt nu weer op bed na een flinke strijd, ben benieuwd hoe lang ze het dit keer uithoud. De laatste week slaapt ze overdag niet langer dan een uurtje en vooraf gaat een hele strijd. Ze is ontzettend moe maar wil helaas niet slapen. Omdat z zo moe is wil ze ook niet meer alleen spelen en moet ik dus de hele dag met haar rondhobbelen, best vermoeiend.

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@han: oh dat scheelt.. ik weet van kameleons dat het idd niet de makkelijksten zijn
    maar van die daggekkos had ik echt geen idee
    vind ze wel heel mooi
    en ze zijn lekker actief :)

postte ergens dat ik een babyproof reptiel zocht
    kreeg meteen vanalles over me heen dat het geen babyspeelgoed is
    punt is alleen.. het is meer dat het geen babies mag "eten"
    en dus niet heel hard moet bijten of giftig zijn
    lijkt me normaal dat anne de komende 10 jaar er enkel naar mag kijken :)
    maar kennelijk denken genoeg mensen daar adners over om een halve mailinglist over me heen te krijgen :)

vrijdag hier weer wegen trouwens
    ben benieuwd hoeveel ze dan aangekomen is
    ze ziet er wel wat minder "ingevallen" uit overigens
    denk dat nu de bv weer wat beter gaat.. het met anne dr gewicht ook gewoon weer beter gaat.

4. Patries81

Patries81 Bekend lid

9 nov 2006
    886
    0
    0
    dierenartsassistente
    Zaanstreek
    Hoi meiden,

Ook weer een berichtje van mij kant. Ben weer druk aan het werk, en dan ook enorm moe. Komt vooral doordat Jamie nog iedere nacht rond 3 uur komt voor een voeding en aangezien half 6 de wekker gaat, is dat best zwaar. Maar verder gaat het goed dus niet te klagen.

Tja mijn werk daar heb ik het liever even niet over. Heb vorige week een gesprek met mijn manager gehad en maar gezet dat ik het er niet mee eens ben, nou dat was dus niet zo'n fijn gesprek. Was dan ook behoorlijk overstuur. Heb me er nu maar even bij neergelegd en het wordt afwachten. Als collega terug is het 1 en ander maar met haar bespreken, hoop dat het beter gaat worden.

@Rian: Jeetje meis wat een naar nieuws. Wel fijn dat jullie als vrienden uit elkaar gaan, ook veel beter voor de kids. Toch heel veel sterkte en succes geweest. Knuffel voor jou.

@Miranda: Super van jullie huisje. Gefeliciteerd.

@Moons: Wauw een woonboerderij. Ik ben jaloers. LIjkt mij ook wel wat, heerlijk veel ruimte, lekker wonen, veel diertjes. O ik droom al helemaal weg. hihi Veel succes met de verbouwing.

@MissX: Toch wel een hele opluchting. Je bent nog jong zat. Dus nu maar eerst lekker genieten van Yocena. Wat balen trouwens dat jij het ook niet naar je zin hebt op je werk. Wat is daar de reden van? Ook minder leuke werkzaamheden of gewoon het werk zelf?

@Marsab: fijn dat je 1e werkdag bevallen is. En wat lekker dat je Aiden tussen de middag gewoon kan voeden.

@Darcy: zo te horen bij jou al weer heavy op je werk. Lekkere binnen komer zo. Ik krijg ook al de kriebels bij het idee dat ik voor de klas zou moeten staan en ze mij ook nog zouden observeren. Jij liever dan ik :oops: Heel veel succes dan maar. En petje af voor jou.

@Saskia: hoop dat de medicijnen aanslaan bij Anne en dat je dus niet de hele waslijst af moet. Fijn dat ze toch iets is aangekomen. Tja wrs toch de navuring, wat hormonen al niet kunnen doen met je lichaam.

@Mobielfreak: Hoe gaat het nu tussen jou en Dennis? Wat meer rust in de tent?

@Suus: Beterschap voor Jesse. Hoop dat hij zich snel beter voelt. zo zielig als je kindje ziek is.

@Noor: hoop dat het met jou jongens ook snel beter gaat. Die rot prikjes ook. Sterkte.
    Wauw jouw boys zijn echt lang. Lang en mager of niet?

@Han: Fijn dat Danielle afgelopen nacht beter heeft geslapen. Nu nog overdag... Moeders hebben hun nachtrust hard nodig, vooral als je weer aan het werk bent kan dat slopend zijn.

@Lovewinnie: Balen zeg dat Alicia de buggy niets vond. Wie weet volgende keer wel. Dan maar meteen speentje en haar knuffeltje meenemen, heeft ze toch wat vertrouwds om haar heen.

@Pris: Jeetje meid je hebt een rot week achter de rug. Heel veel sterkte. Klinkt allemaal niet makkelijk. Wel knap van je dat je de bv probeert op te krikken. Zo zie je maar weer wat voor impact dat op je lichaam hebt. Knuf voor jou.
    En wat een mooi kamertje heeft Tygo. Erg orgineel. Dus er ligt al een meisjesnaam klaar?

@Rootje: Dat heb je allemaal mooi geregeld zo die meeting. Helemaal super. Er moet er toch 1 de regeltante zijn ;)

@Jennifer: Dus al weer ruim 8 weekjes zwanger. Wauw klinkt toch wel weer erg leuk. Wij wachten nog wel even hoor. Hoe leuk het ook klinkt. hihi.
    Jammer dat je niet zo snel deze kant op kan komen, tis hier zeker beter weer als in NL, luxe hotels etc. Ach zo lang vrij hebben en van je meisje genieten is ook niet verkeerd toch?
    Hoe voel je je trouwens? Al zwangerschapskwaaltjes?

@All: Sorry :oops: als ik iemand vergeten ben. Heb me best gedaan.

@All: Lief van de meiden die aan mij gedacht hebben. En ja tuurlijk wil ik graag mee met de meeting. Als die begin mei is kom ik zeker :p

Mijn mannetje komt net thuis dus ga er vandoor. Moet morgen werken, dus zal vrijdag pas weer reageren. Fijne avond allen.

Groetjes, Patries

5. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Saskia: van de ene kant wel goed dat er zoveel mensen reageren dat het geen babyspeelgoed is want sommige mensen schijnen echt serieus te denken dat hún python de baby/ het kind echt niets zal doen, lekker naïef! Andersom werkt het natuurlijk ook want sommige mensen schijnen er ook van overtuigd te zijn dat een peuter een gekko(tje) (of ander klein huisdier bv hamster) niet fijn zal knijpen.....
    Giftige dieren zou ik zelf noooooit aan beginnen omdat dat gewoon dom is, er kunnen zoveel dingen mee mis gaan en er zijn genoeg alternatieven. voor bijna iedere gifslag is er wel een slag die deze immiteerd en er dus bijna net zo uitziet.

Patries: ja het breekt erg op he als je er 's nachts telkens uit moet. ik ben al lang weer blij dat ik er maar 1x uit hoef en niet meer 3x want dat is al helemaal erg.

6. Saskia78

mja ik heb er ook maar even op gereageerd dat ik met babyproof niet bedoel dat de baby er mee moet kunnen spelen..
    maar dat het niet de bedoeling is dat het bijt of giftig is of iets dergelijks.. want dat is voor volwassenen nog wel te behappen... (heb ook vogelspinnen gehad en die zijn ook wel giftig toch.. ondanks dat er hele kleine kans is dat er wat gebeurd)
    maar als er wat gebeurd.. is het met een klein kind gewoon veel heftiger dan met een volwassene

en tis niet dat ze er aan mag gaan zitten.. maar een ongeluk zit in een klein heokje he

7. Hoi allemaal!

Alweer drie dagen gewerkt sinds m'n verlof voorbij is! Wat gaat de tijd toch snel, met zeggen dat ik er al redelijk gewend aan begin te raken. Mis m'n kleine mannetje natuurlijk wel, maar hij doet het goed bij de opvang en dat is ook wel een geruststellende gedachte.

@ Marsab; lekker dat je je eerste dagje gehad hebt en dat het goed ging.

@ Pris; leuke babykamer met die naam zo op de muur.

@ Han; ja dat doet een mens goed even een nachtje bijtanken. Hier slaapt Niels nog steeds heel erg goed. Heb alleen een man die de halve nacht licht te hoesten, dus da's weer een stukkie minder.

@ Lovewinnie; klinkt niet als een succes die buggy. Ik heb een kinderwagen die je kan ombouwen tot buggy maar daar wacht ik voorlopig denk ik nog maar even mee.

@ Miranda; gefeliciteerd met je huis!

@ Rolinda; fijn dat de echo goed was.

@ Patries; vervelend dat het op je werk minder gaat, inderdaad te hopen dat het in de toekomst wat gezelliger wordt.

@ De meeting; lijkt me inderdaad leuk om in voorjaar wat af te spreken, zijn de kindjes wat groter en is het misschien ook wat makkelijker te vervoeren allemaal.

Wat een leuke foto's allemaal weer & wat groeien de kleintjes hard zeg!

8. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @all: goeieavond :)

Ik krijg net een uitnodiging van mijn 'pa' (is ex-schoonvader en door mij aangenomen als pa) om morgen uit eten te gaan...

Vinden we leuk, maar met Ollie was het de laatste twee keren bál...
    Wil oma wel laten oppassen, maar dan hier...
    En zij stresst nogal snel, dus bij een huilende Ollie wordt het óf een extra fles, óf paniek, ben ik bang :(

Wat zouden jullie doen? Meenemen, niet gaan, gokje wagen met oma?
    Ben ik nou zo bezorgd?

9. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @patries: De rust is hier aardig wedergekeerd ;) Vanmiddag ook maar weer eens gebeld met Jeugdzorg, dat ik dus echt NIET zit te wachten op thuiszorg, de zaakbehandelaar was er niet dus kreeg een teamleider aan de telefoon, die verytelde mij, dat als ik het echt niet wil, ik het ook niet moet doen, omdat hij me niets door mijn maag wil splitsen.. Hij zei echter wel: dat hij een melding bij de Raad voor Kinderbescherming moet maken, en dat hun dan gaan beoordelen, of de zaak gesloten word ja of nee en of er eventueel een OTS voor Tim komt.. Die teamleider zei ook: dat ze zich om Tim weinig zorgen hoeven te maken momenteel omdat ze allemaal goede berichten horen van zowel de huisarts als het CB :D Hij vertelde ook dat er best wel eens een kans beston dat de Raad de zaak niet eens aan wil nemen, omdat er geen directe 'dreiging' voor Tim is en ze er op vertrouwen, dat als ik denk dat het fout gaat, ik de weg weet te bewandelen richting hun, omdat ik dat namelijk al bewezen heb aan ze ;)

@ Saskia: Hoe laat wou je morgen afspreken?

10. joepie01

joepie01 Bekend lid

7 jan 2007
    763
    0
    0
    verzorgende
    vlakbij emmen
    hoi

wij zijn gisteren weer voor controle geweest bij de kinderarts. esmay heeft nu medicijnen gekregen voor het spugen (losec) het beschermt haar maagje en zo komt er minder snel zuur omhoog kijken of dit helpt.
    we zijn ook op controle geweest voor haar heupjes en daar moeten we over 6 weken terug komen.
    esmay weegt nu 6170 en is 63cm is dus alweer lekker gegroeit.

wij gaan over 20 dagen een week naar centerparcs toe met mijn ouders en zussen en de mannen. we zijn met 9 pers wel gezellig dus. we gaan naar heiderbos bij nijmegen ofzo. kunnen we lekker even shoppen daar.

oja esmay wordt 20 jan gedoopt. eindelijk. ze krijgt mijn vriend z`n doopjurkje aan die is al 38 jaar oud wel heel erg leuk hoor.

darcy: je kunt het natuurlijk proberen om je oma op te laten passen. ik vind het ook altijd moeilijk en ben ook erg bezorgd ben altijd bang dat er iets gebeurt met haar en zij niet weten wat ze moeten doen. en esmay dan erg overstuurt raakt. ik mag altijd graag de touwtjes in eigen handen houden ik weet altijd precies hoe het moet. (dat denk ik atlijd ben ontzetten jaloers en weet het altijd zelf wel beter hmm)

11. ilonaw

ilonaw Actief lid

6 jul 2007
    153
    0
    0
    winkelmedewerkster
    utrecht
    Hier ook een berichtje van mij,het gaat allemaal lekker hier ik vind het alleen ontzettend moeilijk om een ritme te vinden met Kaitlyn want ze is ontzettend veel wakker maar doodmoe.Ik breng haar nu op aanraden van mijn moeder boven op bed.Maar ik blijf heen en weer lopen.Om haar weer te troosten en de speen te geven.Ik word er een beetje moedeloos van.

En dan vind mijn vriend het raar dat ik af en toe geen zin in hem heb bleh.

Ik ben nu ik dit berichtje heb getikt al 5 x naar boven geweest.

Maar vandaag wel ff lekker geshopt nieuwe kleertjes gekocht voor Kaitlyn leuk hoor uitverkoop.

12. ilonaw

ilonaw Actief lid

6 jul 2007
    153
    0
    0
    winkelmedewerkster
    utrecht
  13. ilonaw

ilonaw Actief lid

6 jul 2007
    153
    0
    0
    winkelmedewerkster
    utrecht
    sorry 3dubbel

14. ilonaw

ilonaw Actief lid

6 jul 2007
    153
    0
    0
    winkelmedewerkster
    utrecht
    oeps sorry

15. Saskia78

@joepie: hier ook losec... :)

ging het toedienen bij jou ook zo lekker "soepel" :)

overigens.. nu het trucje door en dan lukt het wel
    maar wij moeten dus een capsule openbreken.. die korreltjes mengen met water en dan met een spuitje opzuigen en zo toedienen

maar die korreltjes zaten steeds vast in het spuitje *grin*

20 minuten voor de eerste dag
    morgen gaat het vast sneller. heb hem nu redelijk door geloof ik

16. Newlymom

Newlymom Actief lid

27 sep 2007
    309
    0
    0
    Rotterdam
    Hoi dames,

waar halen jullei de tijd vandaan om te werken en mama te zijn en ook nog eens dagelijks te reageren hier!

Ik heb het zo druk, ik werk sinds 2 januari en aangezien ik een vervangster had die heel wat werk heeft laten liggen kan ik alle achterstand weer bijwerken....

Ik ben morgn gelukkig vrij...

Ik lees wel mee maar heb helemaal geen tijd om te reageren...

@ meeting; veel plezier tijdens de meeting..

ik ga weer met mijn kleintje spelen...aangezien ik nu werk moet ik hem de hele dag missen...

17. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Ladies!

@Patries: ja hier inderdaad lange mannetjes, niet echt mager, maar ook zeker niet erg gevuld zegmaar... Isa was met 4 maanden al echt een enorme buddha!

@Saskia: oef lekker zo'n gevecht met de losec :( Hopelijk gaat het morgen idd beter en hopelijk werkt het!

@Joepie: Hopelijk werkt de losec voor Esmay ook! Moeten jullie nog vaak terug naar de KA?
    Chris en Tijn zijn met 1 maand en 3 maanden geweest en moeten nu pas weer met 9 maanden (voor het laatst denk ik) Maar eigenlijk is het meer vluchtig bekijken en vragen of wij nog vragen of problemen hebben. Heb eigenlijk het idee dat het een beetje overbodig is in ons geval, maar ja, omdat ze met 35weken geboren zijn vallen ze natuurlijk onder het "prematurenprotocol"ofzo... :(

18. Moons

Moons Fanatiek lid

2 jul 2006
    1.633
    0
    0
    huismoeder / administratie schildersbedrijf van mi
    provincie Groningen
    He meiden,

heb even een foto van ons nieuwe huis in mijn album geplaatst.

Fijne dag allemaal.

Liefs Moons

19. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    @Moons: WOW! Weet niets anders te zeggen!

20. joepie01

joepie01 Bekend lid

7 jan 2007
    763
    0
    0
    verzorgende
    vlakbij emmen
    saskia wij hebben een tablet die moet ik doormidden breken en dan laten op lossen op een theelepeltje met water en dan naar binnen gieten zeg maar. en dit dan 2x per dag een halve tablet.
    heb het gevoel dat het al wel wat beter wordt ze heeft niet zo last meer dat de zuur steeds weer omhoog komt. ze heeft anders de hele dag een slabbertje om. maar ze is er niet vervelend onder ofzo ze vindt het alleen erg vies ze gaat er van schudden.

noor: ja wij moeten wel vaker omdat ze nu met haar heupjes zit en met een afgeplat hoofdje en nu dus met dat spugen. ik kan dit ook allemaal wel aangeven op het cb maar vind het bij de kinderarts toch wat prettiger je hebt dan direct de goeie bij de hand zeg maar want anders wordt je steeds weer door verwezen enzo dat vind ik ook maar niks. met die beugeltjes ook dan eigenlijk is het pas van af driemaanden maar ik had het aangegeven dat ik zelf ook heb gehad dus heeft ze gevoelt voor mij en jaar hoor we mochten toen direct foto`s maken enzo dus nu heeft ze een voor sprong van 4 weken.

moons: wat een geweldig boederijtje en waar staat ie dan? gaan jullie hem helemaal zelf opknappen?

Deel Deze Pagina