September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Jennifer; gefeliciteerd met je zwangerschap! da's wel snel zeg! maar wel heel mooi! Toen Ewout 7 mnd was werd ik opnieuw zwanger, en een klein leeftijdsverschil is echt heel leuk, maar ook wel pittig ;)

Jammer dat er weinig meiden naar de meeting gaan, toch heel veel plezier!

Met Marijn gaat het beter zijn medicijnen slaan aan hebben we het idee, hij krijgt tegen het zuur iets en tegen maag kramp. We moeten de 30e naar de KA.

2. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Misschien wel zwak van mijzelf, dat ik niet kom...
    Maar ik zeg het liever eerlijk dan dat ik een één of ander excuus ga verzinnen...
    (ik beschuldig niemand hoor, dat ik zeg dat iemand dit doet, zo bedoel ik het niet!)
    Ik wil jullie wel onwijs veel plezier wensen! :D

3. Rootje79

Rootje79 Fanatiek lid

Je hebt helemaal gelijk hoor Marsab, je moet ook een eind rijden ervoor.
    Kijk voor mij is het 25 min ofzo, maar als ik er langer dan een uur of anderhalf voor onderweg zou zijn, zag ik het ook niet zitten denk ik hoor.
    Zeker nu er best veel niet mee gaan.

Hopelijk komen er op de volgende meeting meer.

Groetjes
    Rolinda

4. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Tja, ik zou ook graag meegaan, maar vanuit België is het natuurlijk ook redelijk ver. Ik woon namelijk tegen Brussel, dus zou ik ook wel een poosje onderweg zijn.

Voordeel zou wel zijn dat ik Lovewinnie zou kunnen oppikken in Tilburg! Zal voor een volgende keer zijn, als Keld iets groter is en dan mag je zeker meerijden hoor, Lovewinnie!

5. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Ik heb een nieuwe foto in mijn album ;)

6. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Wat een leuke foto's Moushy!

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.063
    113
    hee meiden,

Ik heb even geen puf om alles mee te lezen, kom heel even snel mijn gal spuwen. Lees later op de avond wel weer even bij.

Het gaat gelukkig alweer wat beter met Jesper, heeft alleen nog diarree. Voor de 2e keer in een maand.. Maar geen koorts meer.

Ik ben zo boos he! Ik ging Jesper halen van de creche, keek ik in zijn schriftje, hebben ze hem gewoon 2 flessen van 240 en 2 van 180 gegeven, terwijl hij altijd 5 flessen van 180 krijgt. De 4e al om 4 uur. Het enige wat hij dus nog mag hebben vandaag is een flesje van 120 ml om niet over de liter heen te gaan! Dat doen ze gewoon zonder overleg.
    Wordt ik zo kwaad om. Hij heeft het ook gewoon niet nodig, want hij is al 8 kilo. Thuis gaat het ook met 5 flesjes van 200 ml. waarom daar dan niet.

Laatst hadden ze zonder overleg de nutriton maar weggelaten, want en ik quote 'daar werd het zo dik van' Ja DUH dat is juist de bedoeling.

sorry voor mijn egoverhaaltje, maak het straks weer goed hoor.

8. ilonaw

ilonaw Actief lid

6 jul 2007
    153
    0
    0
    winkelmedewerkster
    utrecht
    @suus wat ontzettend onbeschoft zeg.Dat doe je toch niet zomaar.wat zeggen ze er zelf van?dat ze het zo doen.

Leuke foto,s mouschy mij lukt het nog steeds niet om foto,s in mijn album te zetten.

@meeting ik had ook wel meegewild maar moet nu juist deze zaterdag werken.

Met de volgende meeting ben ik wel van de partij als het mag.

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@suus: zou ik ook boos om worden hoor

maar waarom mogen ze eigenlijk perse max. een liter?

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.063
    113
    @saskia: als ze meer dan een liter krijgen is dat slecht voor de niertjes. BV mag onbeperkt, maar FV is te geconcentreerd, dat kunnen die kleine niertjes nog niet aan.

11. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    virginie :) dat lijkt me erg leuk want ja de trein met een klein kindje is echt te lang reizen hoor. daarbij past ze niet in de bak en wordt dan denk ik te veel afgeleid om te kunne slapen in de buggy en ja oververmoeit is zeker heel veel huilen. van de zomer of voorjaar bij de volgende meeting wil ik zeker mee hoor lijkt me erg gezellig

ik ga zo even terug lezen maar eerst gtst kijke :)

o een foto van alicia die der eigen fles vasthoudt nou ja 2 zelfs

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg

13. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg

en gewoon eentje omdat ik het zo leuk vind om me meisje te showe :)

zaterdag laten we een fotosessie maken van alicia dus kom vast nog wel meer plaatsje showe dit weekend

14. simke

simke Bekend lid

23 jan 2007
    525
    0
    0
    Flevoland
    Hoi meiden,

Vannacht echt heerlijk geslapen tot 6.50. Echt heerlijk, want voor ons is dit een uitzondering. Ben erg benieuwd of hij dit volhoudt. Het gaat de afgelopen dagen echt heel goed. Jesse drinkt ca een liter (niet meer) per dag en eet al een beetje fruit. Hij is zeer tevreden en altijd vrolijk. En wij ook tot het fijne telefoontje van vanmiddag;
    Vorige week op het cb vertelt dat het niet zo lekker ging, Jesse sliep slecht en wilde veel eten. De arts zei toen dat hij nog jong was dus het maakte niet uit hoeveel flesjes als de gemiddelde hoeveelheid maar gelijk bleef. De wijkvk zeidat hij nu wel een fles minder moest.
    Nu belde ze vanmiddag ineens, want ze maakte zich zorgen, want ons mannetje moest niet te dik worden en hij moest niet te veel fruit blablabla. Het kwam er op neer dat ze me eigenlijk even vertelde dat we het niet zo goed doen, mijn zelfvertrouwen was echt ineens weg. Toen ze ophing was ik echt zwaar in tranen. Mijn man zei toen: het is ons kindje, we houden ons aan de max hoeveelheden en geven hem niet meer, we doen het gewoon goed. En een bevriende huisarts vond ook dat we het prima deden en we gaven hem niet te veel en fruit kon echt geen kwaad.
    Waarschijnlijk heeft ze me zo afzitten zeuren omdat ik vorige moeilijk deed over een afspraak; ze hebben bureau op ma en do. Ik werk op ma en zij haden op do voorlopig geen ruimte. Dus ik moest maar gewoon even vrij nemen. Dat gaat op mijn werk niet zo makkelijk en ik vind het ook onzin (als er iets ergs is neem ik natuurlijk wel vrij). Dus ik wilde perse op do. Na veel gedoe (bijna 30 minuten) kwam ze er niet uit en zou ze wel terug bellen. Nu moet ik 21 feb weer voor de 4 maand afspraak terwijl hij bijna 5 maand is. Dit kan gelukkig geen kwaad met de priken, want er moet min. een maand tussen en iets meer kan geen kwaad. Tijdens het telefoontje zei ze ook nog dat ik anders wel even tussendoor kon, dan maakte ze wel rimte Nouja, dan kan het ineens wel? Ik heb dus gewoon de pest in en ga dus ook alleen nog braaf voor het meten en wegen en de prikken (in het belang van mijn mannetje) en voor de rest ga ik wel naar de huisarts!

Sorry voor het lange verhaal, maar ik moest het gewoon even kwijt.
    En ik weet niet wie het ooit zei,maar de term CONSTERNATIEbureau klinkt mij steeds bekender in de oren!

groetjes Simke

15. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Hé simke wat balen, is er geen ander consultatiebureau in de buurt. Ik zou ook geen dag vrij willen nemen voor cb.
    Je bent natuurlijk wel vroeg met fruit geven, advies is om niet eerder dan 4 maanden ermee te beginnen.
    Laat haar verder lekker praten en geniet van je mannetje.

Voor iedereen die naar de meeting gaat, veel plezier morgen.

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.063
    113
    @simke: nou je hebt mijn topic wel gezien he! Precies hetzelfde probleem dus.
    Hier is het alleen op dinsdag en donderdag en dan werk ik dus ook. Erg lastig, ben net aan een nieuwe baan begonnen, dus wil ook niet teveel vrij nemen direct.

17. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    @Simke:
    :oops: Dat was ik...
    Ik vind het nogal wat. Je moet gewoon naar je eigen gevoel luisteren hoor en je niks laten wijsmaken door die lui!
    Als Jesse honger heeft, dan heeft ie honger punt.
    Inderdaad gaan voor de vaccinaties en de groei en verder: lekker ene oor in, andere oor uit!

@Suus:
    Jeetje ik vind dat nogal wat! En waarom zo'n grote fles?! En de nutriton er maar uitlaten, ze weten toch waar het voor is?!?! Zou het wel bespreken met ze anders blijf je ermee zitten! Lastige situatie!

Meiden allemaal heel veel plezier in de kabouterhut/dierentuin!
    We willen natuurlijk de verhalen horen en foto's zien!

18. simke

simke Bekend lid

23 jan 2007
    525
    0
    0
    Flevoland
    @Noor: dat ga ik dus de volgende keer ook echt proberen; ene oor in en heel snel het ander uit! ;)

@suus: hier houden ze zich tot nu toe heel goed aan de flessen op het kdv. Het enige is dat hij daar niet wil slapen, hij vindt het zo gezellig al die kindjes om hem heen. Zo nu en dan slaap hij een half uurje in zo'n schommelwieg. Gelukkig wordt hij er niet vervelend van, hij blijft wel vrolijk en slaapt 's nachts beter. Nu vandaag thuis heeft hij overdag weer 3,5 uur totaal geslapen, ben dus benieuwd hoe het vannacht weer zal gaan!

@Berbel: alle cb hier in de buurt hebben dezelfde wijkvk (dat heb je met dorpjes)

Groetje Simke

19. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

heb je voor de korting op het dierenpark trouwens een bon of iets dergelijks nodig?

ik kan namelijk niet printen :)
    dus in dat geval zou het fijn zijn als iemand hem voor mij kon uitprinten

de pas heb ik wel namelijk :)

20. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Goeiemorgen, dames :)

nou, de kop is d'r af: 1 weekje gewerkt. Twee volle lesdagen en een vergadering en alles liep op rolletjes :) Juffie is weer terug en die kids zullen het weten ;)

@Suus: metéén aankaarten bij het kdv! Ja hoor, waarom houden ze zich er niet aan? Zou laaiend zijn, net als jij! :x

@Mobielfreak: goeie ontwikkelingen voor jou en Tim dus. Lees dat er vertrouwen is in de situatie en in jullie, fijn!

@Moons: wat een vreselijk klein huisje :) :) :) Zou er nooooooooit willen wonen, kan er m'n kont niet keren :) :)
    Nee hoor, heerlijke boerderij en wat een schat aan mogelijkheden voor jullie. Trouwens, zag in je album ook een mooie foto van je bevalling, wauw!

Gisteravond uit eten geweest en mijn schoonmoeder hier laten oppassen. Had mijn man gevraagd om instructies te geven over fles, verschonen en bedrituelen. Het is goed gegaan, maar toen we thuiskwamen is ze in de eerste 30 minuten al 2x bij Ollie gaan kijken :confused: En dan zeggen dat het toch een pittig kereltje is. Welnee, ze maakt zich té druk!
    Dus toen we Ollie even hoorden pruttelen in zijn slaap en ze alwéér wou gaan kijken, hebben we haar resoluut tegengehouden. En nou laat je 'm liggen. Punt.
    Ik vond het moeilijk om m'n kind over te geven (heb dat niet bij het kdv, maf he), maar gelukkig waren de glazen wijn er om me te helpen ontspannen in het restaurant :)

Nu weekend, zo naar de Makro en grootverpakkingen luiers halen.

Ik kom straks weer even koekeloeren bij jullie, liefs!

Deel Deze Pagina