toch hebben jullie wel wat gemist hoor jij ook trouwens rootje... de pannekoeken waren echt heerlijk anyway.. kwm eignelijk enkel maar even melden dat ondanks dat ik gister zei dat anne nog niet kon zitten.. ze vandaag dus uit zichzelf van hangstand naar zitstand ging \o/ weliswaar nog niet vanaf halfliggende houding.. maar het begin is duidelijk.. want ook dat probeerde ze vanochtend lukte alleen nog niet zo goed maar van tegen ons hangen.. naar rechtop zitten gaat dus wel helemaal goed en ze bleef ook gewoon rechtop zitten tot gister viel ze meestal om als ze dr hoofd draaide trotse ouders dus!
Leuk dat de mini-meeting een succes was, ik ben echt van plan om de volgende keer erbij te zijn. Gisteren naar de baby-massage geweest, was echt onwijs leuk en Niels vond het ook super! Ga zeker de komende tijd thuis oefenen (totdat ik voleerd Shantala masseusse ben ). Echt een aanrader! @ Saskia: wat leuk dat Anne zelf kan zitten, knap hoor. Wacht zelf nog in spanning af tot Niels dat kan, maar als ik jouw verhaal lees kan dat ineens van de een op de andere dag gebeuren.
bah anne is al heel de dag superhuilerig nog erger dan normaal zegmaar ga dr zo maar weer uit bed halen..... sinds dat gedoe met die borstvoeding twijfel ik echt elke keer als ze dr dag neit heeft... gelukkig hoefde ze vanmiddag de fles ook niet.. dat stelt me dan weer een beetje gerust
Hallo meiden, Heb een hele tijd niet van me laten horen maar nu presenteer ik me weer 's even! Aan alle (opnieuw) zwangeren: gefeliciteerd! Marsab: ik heb de naam AidEn gekozen vanwege de betekenis (klein vuur - en Tim doet z'n (2e) naam eer aan ) en inderdaad vanwege de combinatie met de achternaam. Deze naam wordt ook wel eens als Aeden/Aedan geschreven, en alhoewel ik deze versie ook mooi vind, heb ik dus qua naamstructuur bewust gekozen voor de AI-E variant. Miranda: Matthew en Tim zijn inderdaad even oud! Hij is om 11.26u geboren (via keizersnede). Tim is op dit moment ook verwoed aan het 'stappen' - dan reageert hij sterk op aanmoediging...Superschattig! Hij heeft nu maat 68/74, is 66 cm lang en weegt ong. 7,5 kilo. Wil alles meemmaken en meedoen, hetgeen natuurlijk vaak ten koste gaat van z'n slaap...Kan ik vragen naar je voedingsschema/slaapschema? Ben nu sinds afgelopen week weer aan het werk. Ik moet zeggen dat ik het wel weer lekker vind om les te geven. Helpt me om beter te relativeren. Merk dat de zwangerschapshormonen nog steeds in mijn lijf zitten - raak toch nog redelijk snel van mijn stuk gebracht als het even niet lekker gaat. Hoop dat het niet nog jaren duurt voordat ik weer de 'oude vertrouwde ik' ben. Liefs, Modo
Hey meiden! Jammer dat er uiteindelijk veel mensen zijn afgevallen voor de meeting, maar het is ongetwijfeld erg gezellig geweest! (kabouterhut heeft overigens een hoop omzet misgelopen ) Leuke foto ook! Mobielfreak: wat top dat je toch meekon! Saskia: is de rest van de dag wat beter gegaan met Anne? Savita: leuk he babymassage?! Heb indertijd met Isa een "cursus"gedaan en doe het nu af en toe bij de jongens na het bad en dan slapen ze heeeeerlijk! Isa is trouwens nog steeds erg van het lichamelijk contact, die vraagt echt om op haar ruggetje gekriebeld of gemasseerd te worden! Miranda: heerlijk een beetje bijgeslapen, dat heb je verdiend! Hopelijk zet dit door!
@ Noor: We hadden de kabouterhut een beetje voorbereid toen we binnenkwamen, dat er ongeveer 10 baby's zouden komen tussen de 3 en 4 maanden oud, je had de ogen van dat personeel moeten zien, raakten helemaal in de stress, hihihi Achteraf waren het dan maar 4 baby's geworden.. Dus het personeel kon opgelucht adem halen hihihi
hahahaha Nou, moet je over twee jaar gaan: U kunt circa 20 peuters verwachten, ze willen allemaal pannenkoeken, knoeien ontzettend en zijn in de peuterpubertijd
brr dat was weer lekker op staan vanochtend hoor eerst natuurlijk anne eten geven.. (altijd leuk!) maar klein uurtje later begon die alweer te pruttelen en te geeuwen.. dus die maar weer in bed gestopt kom ik beneden... poes gespuugd, poes gespuugd, poes diarree, poes diarree... (en toen was ik pas tot de woonkamer zegmaar) later bleek er ook nog wat in de gang te liggen plus wat roze plasdruppeltjes dus eh.. ik ben bang dat het niet zo goed gaat met abby dr "blaasontsteking" ben bang dat er toch wat meer aan de hand is
Heel herkenbaar! Je zoon is dus ouder dan mijn zoon de mijne is om 12.42 uur geboren. Hij doet zelfde manier als de jouwe zoals stappen en zo. Gisterenavond ging hij zitten (nog niet echt zelfstandig) en pakt de spullen om te bestuderen. Heel mooi om te zien. Ook zelfde kledingmaat en gewicht van je zoon als de mijne. grappig is dat. Matthew krijgt nog steeds 5x 180cc + 6 schepjes. Maar voordat hij gaat slapen bij de laatste voeding (180 cc 5 schepjes en 1 schepje rijstebloem). Matthew slaapt van 22.00 u tot 09.00 uur ongeveer. Voedingsschema is 09.00-12.00-15.00-18.00-22.00. Matthew slaapt nu nog steeds ...dan zal de schema beetje wat opgeschoven worden. Donderdag a.s. ga ik pas weer werken en de hormonen zitten nog steeds in mijn lijf, wnat ik huil sneller dan voorheen! Liefs x
Ja dat is heerlijk, dat had ik echt nodig! Ook omdat ik toen menstruatie heb gehad, ten koste van mijn vermoeiendheid. Matthew slaapt sinds enkele dagen langer dan 10 uren door, dus kon ik mn slaap prima inhalen! @ Saskia: je poes moet snel naar de DA gaan, wel zielig zeg! Sterkte!
@noor/miranda: vanmiddag weer op expeditie... hele tour met baby en poes heb ik vorige week gemerkt hoop dat ze deze keer wel ins laap valt tho
Dag Meiden Wat ontzettend leuk die foto van de mini meeting. Ik vond het erg jammer dat ik niet mee kon. Ik hoop dat we de volgende keer met z'n allen kunnen er zijn. Dat is toch het leukst. Kleine meid is alweer opgeknapt, een gesneden ui doet echt wonderen, ook voor jezelf
goedemorgen. ff een berichte van hier ik heb het de laatste dagen erg druk, fotoreportage, familie bezoekjes spullen brengen naar de gastouder etc. gister heb ik alicia ook een fruithapje gegeven met de smaak banaan en het ging er zonder moeite in. nutrix in de fles gedaan gisteravond en wat denk je 10 uur naar bed en pas om 7.45 werd ze voor het eerst wakker ben zo blij en hoop dat het niet eenmalig is. woensdag werken vind het zo moeilijk maar misschien dat ik van 4 ochtenden 3 ga maken als ik het echt niks vind. dan nog iets, de gastouder heeft geen bedje niks niet staan hoe met dat nou. ben ik verplicht dat aan te schaffen of wat. ik vind het dan wel heel duur worden. alicia is haar eerste gastouder kindje en ze wachte er op meerdere. we hebben afgesproken dat ze verlopig op een dik kleed op de grond gaat slapen en dan benede in toezicht. en heb gezegt dat er wel snel een oplossing moet komen. ze dacht dat alicia smorgens niet meer zou slapen ja tuurlijk met 4 maanden. nou ja hoop dat het snel opgelost is want ze komt er toch 4 ochtende. misschien ga ik anders ergens een 2e hands ledikantje aanschaffen en dan moeten hun een matrasje kopen ik weet het ook niet.
Hmm bij de info die ik van kinderoase heb liggen kunnen ze een bedje gewoon lenen maar ik zou toch een minder prettig gevoel hebben als ze denken dat ze niet meer slaapt sochtends misschien toch nog even een goed gesprek hebben met die mensen om het dagritme door te spreken denk ik? dat is voor de gastouder fijner.. en ook voor jouw gemoedsrust
@Lovewinnie: evt campingbedje? En verder sluitik me aan bij de woorden van Saskia! Zou het dagritme zeker goed doorspreken! @Saskia: hoe is overigens jouw gesprek gegaan met Nanny?
das het hele probleem alicia heeft totaal geen ritme en het wisseld echt met de dag. het was eindelijk een beetje een schema geworden en dan slaapt ze nu weer door tot 8 uur en krijgt dan een uur eerder haar flesje. ook slaapt ze nu weer vanaf 10 uur en dat doet ze normaal pas om 11 uur dus alles is weer een uur vervroegt denk ik. eten doet ze nog steeds op aanvraag en de ene keer zit er 3 uur tussen de de keer derop 5 uur maar uiteindelijk zit ze op der liter per dag. ik ben e rnu 2x geweest en het klikt echt wel maar zij heeft totaal nog geen ervaring als gastouder net als ik. ga nu nog is de boekjes even doornemen en dan kijken wat ik moet aanschaffen en wat zij. ik moet als het goed is zorgen voor eten, drinken, luiers en billendoekjes en heb nu extra gebracht een flesje, boxkleed en speelgoed.
Hier wisselt het ritme ook nog enigszins, komt vanzelf! Maar heb je een campingbedje wat je tijdelijk daar neer kunt zetten?
@noor: de nanny wil eventueel ook wel als gastouder fungeren en gezien dat een nanny ong. 600e eigen bijdrage per maand is en een gastouder maar 95... vind ik het verschil toch wat te schokkend heb dr verder nog niet gesproken... dat is nog even wachten op het gastouderbureau