ehm... een gastouder krijgt vergoedingen van de belastingdienst.. kunnen de extra kosten voor eten en drinken zelfs aftrekken van de belasting wat ik gelezen heb..
Hi meiden, ik ben ook gastouder, maar da's niet waar hoor Mobiel freak, ik krijg nix van de belasting dienst, was het maar waar haha. Ik verdien 3,50 per uur, per kindje. En daar moet ik alles van betalen in principe, maar luiers en potjes voeding moeten ze zelf meenemen vind ik. Anders verdien ik helemaal niets meer aan... Kijk maar op mijn site kan je het lezen; www.gastouderdolfijn.punt.nl En als je via een gastouder buro werkt kan je een bedje ed gewoon lenen! ook kinderwagens en speelgoed kan je lenen via het buro. Dus Lovewinnie gewoon vragen aan die gastouder of ze niets kan huren/lenen via het buro! Ik heb nu ook weer een gastkindje na mijn zwangerschaps verlof, een meisje die net zo jong is als Marijn! echt super gezellig een meid in huis. Ze komt 2 dagen in de week. Met Marijn gaat het langszaam beter. Hij krijgt nu Motilium tegen buikkrampen, en Losec tegen maagzuur. Wat een leuke foto van de mini meeting! jammer dat er zo weinig meiden waren, maar is toch nog een succes zo te lezen! Volgende keer met meer!
Goede morgen mama's Yasmine heeft vandaag weer prikjes gehad Ze heeft even gehuild en was heel snel weer stil. Ik hoop dat ze er voor de rest geen last van zal hebben. Ze weeg nu alweer 6500 kg en is 63cm lang. Ze zit precies gemiddeld . Mouschy, leuke site. Als ik in de buurt had gewoond dan zou ik het wel weten .
dat pilletje doe ik in een spuitje en dat warm water erbij, en laten oplossen en dan in het mondje spuiten... Maar Marijn vind het echt vies! heel zuur bekkie trekt hij en laat veel weer uit z'n mondje lopen. De andere medicijn krijgt hij ook via een spuitje maar vind hij wel lekker Maart; jammer dat je hier niet in de buurt woont
Hallo meiden, Leuke foto van de meeting! Ook al waren jullie maar met 4, lijkt me wel gezellig hoor! Voor herhaling vatbaar, neem ik aan? @ Maart: Hopelijk zal Yasmine geen last hebben van haar spuitjes! @ Moushy: Moest ik niet in België wonen, ik zou het ook wel weten! Je zou het nogal druk hebben! @ Lovewinnie: Campingbedje! Als Keld bij mijn ma gaat, slaapt hij ook altijd in het campingbedje en dat is geen enkel probleem! Is ook niet echt duur. Fijn dat Alicia de fruithap lekker vond! @ Saskia: Hopelijk is het niet te ernstig, wat je kat heeft! @ Mobielfreak: Wat leuk dat je mee bent gegaan naar de meeting! Zal je goed gedaan hebben zeker? Mijn vriend en ik hebben het over een tweede kindje gehad dit weekend en hij wilt ook voor een tweede gaan! Nu nog niet hoor, laat ons eerst maar een beetje genieten van Keld, maar ik HOOP eind dit jaar aan ons volgend schatje beginnen te oefenen! Ik = blij!
even een foto van alicia en mijn alicia krijgt morgen haar spuitjes heb geen zin om te gaan , wel ben ik heel erg nieuwschierig naar haar gewicht en lengte. ze draag maatje 68 van broek en trui en merk dat de mouwtjes van de truitjes nog net gaan. ook merk ik dat ze echt is aangekomen en schat haar op de 7 kilo vorige keer woog ze 5800 gr en zat precies op de lijn. . ik heb ook net een campingbedje geregelt. ik had er nog geen maar een kennis van me had er 2 en mag er een hebben dat scheelt toch weer een paar tientjes.
he meiden zo hier een flinke buikgriep gehad maar we zijn er allemaal weer. Ik heb niet veel tijd om mee te kletsen door alles maar lees soms nog wel mee. had een vraagje hier.... zijn er al kindjes die op 4 flessen over zijn? En hoeveel geven jullie dan per keer? Ben je dan meteen ook nutrix gaan geven? ik wil binnenkort eens kijken of we naar 4 flessen kunnen... mag nog geen fruit of groente geven ivm onze allergieen
Hier hebben ze sinds kort af en toe een 4flessendag tussendoor, ze slapen soms wel tot half 9 namelijk! Maar sowieso op de crechedagen moeten ze er eerder uit, dus dan zitten ze op 5. (4x 150+5 en 1x180+6+nutrix) Eigenlijk vind ik ze ook nog wel jong en klein om op de 4 flessen (4x180+6 en 1a2 keer met nutrix) over te gaan, maarja, ze "geven het zelf aan" Dus ja...
Dit is zo ongeveer 'ons' schema, maar Keld eet wel al fruithapjes: Tussen 8.45 en 9.45 flesje 1 Tussen 12 en 12.30 flesje 2 15.15 fruithapje Tussen 18.00 en 18.30 flesje 3 Tussen 20.30 en 21.15 flesje 4 Na zijn laatste flesje hou ik hem nog een kwartiertje bij mij en dan gaat hij in bed. Als ik ga werken maak ik hem wakker rond 8.20, als het weekend is wordt hij zelf wakker tussen 9 en 10. Na zijn fruithapje geef ik hem een beetje water of sinaasappelsap verdund met water, omdat hij anders niet drinkt van de hele namiddag. Ik geef hem geen extra melk meer, want hij eet een hele banaan, hele peer, sap van halve sinaasappel en 1 kinderkoekje, dus dat lijkt me wel voldoende voor een kind van 4 maanden! @ Lovewinnie: Mooi kind hoor!
Hoi, Niels is volgens mij een beetje ziekjes; hij heeft sinds gisterenmiddag al drie keer gespuugd en is aan de diarree. Niet echt leuk dus, maar gelukkig lijkt hij er zelf niet zo heel erg veel last van te hebben (maar ik des te meer), hopelijk gaat het snel over. @ Maart; hopelijk krijgt ze er geen last van, Niels 'mag' volgende week maandag weer. @ Lovewinnie; succes morgen met de prikjes! Niels zit nog steeds op vijf flesjes, ik vraag me af hoe je het merkt dat ze naar vier flesjes moeten/willen en hoeveel geef je dan? Hij krijgt nu 180+6, maar drinkt dit eigenlijk bijna nooit op, hij zal dus nog wel niet toe zijn aan vier flesjes?
Hi lieve meiden, Sorry dat ik zoooooo lang niks van me heb laten horen, maar beetje hectische tijd gehad (overlijden opa en oma en Lyn die behoorlijk in de mangelmolen heeft gelegen). Nu gaat het gelukkig weer de goede kant op. Ik heb ook weinig achter de computer gezeten en zie nu net pas van ons uitje afgelopen zaterdag(schaam). Ik baal er echt van dat dit mij is ontschoten. En ik sluit mij absoluut bij de rest aan om bij de volgende meeting er wel bij te zijn! Gelukkig heb de 4 meiden het leuk gehad! Leuke foto trouwens. Ik heb trouwens nog een nieuwtje. Les en ik hebben 1 keer heeeel stom gedaan en met het gevolg dat ik vanmorgen een test heb gedaan en daar kwam uit: ZWANGER! Whoops! Heb wel even een potje zitten huilen... Hoe konden we nou zo stom zijn? Naja iig is deze spruit ook hartstikke welkom. Houd wel in dat als alles goed gaat deze 10 dagen later is uitgerekend dan Lyn. Was er nou niet nog iemand van hier ook weer zwanger? Liefs
Wow gefeliciteerd! ja daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar! Wat zijn er al weer veel meiden opnieuw en zo snel zwanger! Lang leve de hormonen
@ Virginie: leuk joh, wat een goed vooruitzicht, no. 2 Hier ook die wens... @ Jennifer: hoe gaat het met je zwangerschap, hoe voel je je? @ Moushy: jij lijkt me een prima oplossing als gastouder, zou Ollie ook wel naar je toe willen brengen @ Lovewinnie: ik zou ook eens goed het dagritme van Alicia bespreken en spullen zou zij moeten aanschaffen, of lenen inderdaad. @ Saskia: hoe is het afgelopen bij de dierenarts? @ Modo: ik vind het ook weer leuk om voor de klas te staan, maar na een lange en vermoeiende dag (zoals vandaag) denk ik ook, MET al mijn hormoontjes erbij: pff... laat me maar liever thuis pruttelen met Ollie...
hehe inderdaad de 5e al wat betreft de dierenarts... natuurlijk had mevrouw nog niet geplast toen ik wegging en hij kreeg het er ook niet uitgeknepen dus toen heeft hij met een naaldje een beetje urine uit haar blaas gehaald getest: helemaal schoon hij zegt dat het waarschijnlijk komt van de diarree... beetje geirriteerde endeldarm van het vele persen en misschien zelfs aambeien (aambeien op een kat? tja ik herhaal enkel de DA maar) goede nieuws is dat de antibiotica voor poes dus verder de vuilnisbak in kan. (poes was daar vast blij mee) verder een injectie zodat ze weer "normaal" gaat poepen ze heeft eigenlijk bijna altijd dunnere poep al van kitten af aan dus hij ging er niet vanuit dat het weer normale poep zou worden.. maar wel weer normaal voor haar doen slechte nieuws is dat het weer 20e kostte maar eh.. ik had gerekend op ruim meer dus zo slecht was die rekening eigenlijk heel niet
Jeetje zeg de 5e zwangere al! Gefeliciteerd meid! Jammer dat er maar 4 meiden bij de meeting waren. Al schrijf ik niet al te veel (meiden waar halen jullie de tijd vandaan?!) het lijkt me erg leuk om jullie te zien en de kids bijelkaar. Hier ook nog 5 voedingen. Ik geef nog steeds bv maar kolf eerst en daarna krijgt Tygo het. Als hij bij mij aan de borst dronk was ie binnen een paar minuten klaar en kwam hij na 2 uur alweer. Hier werd ik erg onzeker van. NU krijgt ie gewoon flesje en weet ik wat ie binnenkrijgt. Ben wel wat langer bezig maar maakt me niet zoveel uit. Tygo slaapt bij mijn moedder ook in t campingbedje. Die staat daar standaard. Volgens mij moet gastouder gezin daar voor zorgen. Hadden vandaag werkoverleg; Moet ik oa gaan archiveren opeens. Zit ik nou niet echt op te wachten....van oa de salarisadmi naar t archief Kan wel merken dat ze echt niet op parttimers zitten te wachten.......... Saskia; Hopen dat t snel weer goed gaat met de poes.