September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland

Hier ff een foto van ons schatje!
    Wat een moppie hé!!! :D [/img]

2. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @Gonzo: hier wordt Ollie sinds zaterdagavond weer ingebakerd 's nachts, ook overdag soms. Meneer is TE druk en wild om normaal te kunnen slapen ;)

@Lovewinnie: heb zelf maandag gefietst met de Baby-Mee van Steco BV. Maxicosi erin, trappen maar :) Heerlijk en wat een goeie vering, de kleine Ol lag lekker rond te kijken en ik had tegen de wind een regenhoes om de bak gedaan, dus meneer lag als een prinsje :) Morgen ga ik 6km fietsen naar Zaandam en dan weer terug, ik vind het prima zo!

@all: Ollie krijgt 5x 180ml Forte voeding (voor hongerige baby's.) Enfin, prima zou je zeggen. Maar meneer kan soms met moeite 3 uur tussen de voedingen laten.

Belt mijn man het CB, zeggen ze: doe maar 90cc, dan verschonen, beetje spelen en dan de andere 90 cc. Ja leuk, maar zoonlief krijst de tent bij elkaar, hij wil eten :(

Hier dus een paar potjes met biologische fruithapjes en een groentenhap in huis gehaald vandaag (voor nood), zegt de wijkverpleegkundige: "Wij raden af om fruit en groenten te geven vóór de leeftijd van 6 maanden."

Wat raar... ik meen toch echt dat er op ons CB is gezegd dat het mag en kán met 4 maanden (da's over een paar weekjes) - en op de voedingen staat het ook :confused:

Wat vinden jullie hiervan?

3. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @Joyce: is jouw dochter nog vrijgezel ;)

4. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    @Darcy: is het een idee om een beetje rijstebloem door de fles te doen?

5. joepie01

joepie01 Bekend lid

7 jan 2007
    763
    0
    0
    verzorgende
    vlakbij emmen
    darcy: het is zo verschillend wat ze op het cb zeggen tegen mij zeiden ze dat het wel mocht met 4 mnd heb het zelf al wat eerder gegeven om haar er aan te laten wennen. en ze vind het nu heerlijk.
    je moet zelf op je eigen gevoel af gaan als jouw zoontje het lekker vindt er er wat voldaander door wordt dan doe je dat toch ze hoeven niet alles te weten op het cb. wij gebruiken al rijstebloem vanaf dat esmay 2mnd was omdat ze ook er veel honger had s`nachts. en vanaf die tijd slaapt ze heerlijk. had het ook niet gemeld op het bureau. maar nu gaven ze het zelf aan omdat baby`s vanaf 4 mnd tot 6mnd een ander voeding ritme kunnen gaan aannemen. esmay drinkt soms maar 3flessen van 150cc en 1 van 180cc en andere dagen soms 4 van 180cc. ze raaden dan aan om rijstebloem er door te doen. heb een voedingschema meegekregen van cb daar staat alles precies op.

groetjes joepie

6. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    *breekt even in*

De laatste loodjes zijn hier aangekomen, begin het ook wel moe te worden, slaap slecht (vandaar dit belachelijke tijdstip) maar ja. Beeb is ontzettend druk dus eens kijken hoe dat dat straks is..

Ik las dat er weer een aantal mama´s zwanger zijn, leuk zeg, wie zijn het? In ieder geval gefeliciteerd.

Hoe gaat het verder met julie kids? Ik lees zo hier en daar vorderingen, erg leuk.

Meiden ik breek weer uit en ga weer proberen te slapen (ben nu alweer 2 uur wakker en dat vind ik lang genoeg)

Liefs Anoek (Anette)

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@darcy: je zou denken als ie zo verschrikkeljk hongerig is... hij misschien best wel toe is aan een "vaste hap"
    of i sdat slechts mijn kromme logica? :)

@anouk: spannend hoor!
    en ik kan me herinneren dat ik de laatste weken snachts ook meer buiten bed was dan er in ja... erg vervelend en vermoeiend :)
    Maarja.. voor een goed doel he :D

Ik werd vanochtend wakker.. half 6! (mevr. had pas om 10 uur gegeten.. dus ik hoopte dat ze wat langer zou slapen eigenlijk)
    Nuja... borstvoeding gedaan.. anne bij job in bed gestopt
    En ik dus beneden flesje gemaakt...
    Flesje afgeleverd bij job...
    So far so good he :)

Uiteindelijk job gaat douchen.. uds ik nog even met anne in bed gekropen.
    Wil ik dr optillen.. zit ik zo met mn vingers in een waanzinnige poepbroek te graaien :(
    Lekker wakker worden........
    Maar gekke was.. het was gewoon echt legergroen en superveel..
    En ook heel waterig.. maar ik denk dat at misschien ook wel een plasje kan zijn geweest wat nog niet in de luier getrokken was want de luier was echt volledig verzadigd

Dus vanochtend om 7 uur lag anne al lekker in bad te poedelen :)
    Nu op bed.. en dan straks nog zwemmen ook
    Die zal vanmiddag lekker slapen.

Zie er nu al tegenop om dr vanmiddag wakker te moeten maken voor het CB
    Maar geloof niet dat me erg de keuze werd gelaten afgelopen dinsdag...
    Om even te quoten "ze kan ook slapend op de weegschaal"
    Jammer genoeg slaapt ze niet door het aan/uitkleden en de wandeling naar het CB :)

8. xxrianxx

xxrianxx Bekend lid

Heyy meiden,

Kom ook weer even,

Ik ben hele week al ziek, vandaag maar naar de dokter want me amandelen zijn nu zo dik dat me drinken niet meer goed naar beneden gaat maar me neus uitkomt.

Daimy was afgelopen week ook enorm van slag, ze had een andere fles een gewone rechte daarvoor een s difrax fles, dus gister had ik die weer, ze heeft gister om half 8 gegeten en ze slaapt nu nog steeds :confused: Wist niet dat een fles zo inpact kon hebben, ga haar zo maar wakker maken, net wel gekeken, ze leefde gelukkig nog hahaha kon het haast nie geloven.

En EINDELIJK hebben we kopers voor ons huis die een bod hebben gedaan. 2000 euro onder onze vraagprijs! BEN ZO BLIJ!

Me vriend en ik hebben goed gepraat dit weekend en hij is eindleijk is gaan inzien dat ik toch wel altijd voor hem klaar sta en hem altijd steun en dat miste hij toch wel enorm en hij wou eigenlijk helemaal niet meer zonder mij verder, maar hij laat mij nu mijn keuze maken. Ik weet het nog niet. Ben ieder geval blij met zijn verandering.

Ga nu me meissie wakker maken en dan om 11 uur naar cb en dan om 2 uur naar de dokter.

Laptop is morgen weer gemaakt dus dan heb ik meer tijd om langs te komen en te reageren!

Knuf voor jullie allemaal!

9. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    @ Rian: gefeliciteerd!

@ Darcy: ik doe hetzelfde wat joepie deed over rijstebloem.

@ Anette: ik herinner me nog wel van de laatste loodjes...pff...geniet er nu maar nog het kan!

@ all: gisteren ben ik begonnen met het werken na 4 maanden pas. Toen ik vanmorgen wegging, sliep Matthew nog steeds. Ik moest wel bijna gaan huilen omdat ik hem moest missen. Matthew had een papa-dag. Hij heeft leuk gehad met hem.
    Toen ik om half 6 thuiskwam, trof ik Matthew slapend aan, ik moest mn tranen echt bedwingen...niet veel later ging hij wakker. Ik had hem gelijk gepakt en flink knuffelen. Ik liet hem bijna de hele avond niet los, erg he. Ik heb hem echt gemist. Verder was ik wel echt 's avonds kapot moe. Gelukkig nam Jeroen alles van me over qua eten koken, afwas en matthew in bad doen. Schat is ie toch!

Vanmorgen moest Matthew ff spugen, een dikke gele met witte slijm...het zal wel door de pap komen. Daarna is ie vrolijk. Zo te zien heeft hij geen last van. Ik ga hem wel in de gaten houden. Hij heeft een flinke plasluier. Dat is op zich wel goed.

10. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    @ noor: heb mijn onderschrift ff veranderd, hihi!

@ Gonzo: fijn iets van je te horen! Ook leuk dat je ventje het zo goed doet!

@ Lovewinnie en Rian: snel weer ff bijtanken en goed rusten!
    (is moeilijk he met kleintjes...)

@ Anoek: Meid heel veel succes met de laatste loodjes! We wachten op goed bericht!

@ Rian: fijn dat er koper zijn, een hele opluchting lijkt me!

@ Miranda: werken valt altijd tegen, maar je kan dan wel dubbel genieten van je kleine als je weer thuiskomt!

@ Saskia: dat is heerlijk wakker worden, bbbrr...scheelt dat het nog niet echte vieze stinkende poep is! hahaha!

11. Saskia78

nou ECHT lekker rook het ook niet hoor

het was een beetje legergroen... dat ben ik niet gewend
    misschien komt het van de flesjes.

er was vandaag bij het babyzwemmen gewoon een kindje dat nog kleiner was dan anne
    en toch al 5 maanden oud :)

was in ieder geval erg gezellig toch..
    we waren wat later.. denk 5 minuutjes te laat
    maar anne heeft helemaal tot het einde meegezwommen.
    ze zat wel helemaal aan me vast gekleefd.. maar ze leek het toch wel erg leuk te vinden :)
    halverwege wilde ze toch ook dingen om zich heen zien en draaide zich zelf om.. zolang ik dr maar gewoon goed vasthield :)

volgende week! komt er iemand van de publieke omroep filmen op vrijdag... dat is dan wel weer spannend :)

nog even lekker nagebabbeld bij het aankleden.. was erg gezellig ook voor mij :)

zit nu op de bank te "ontbijten" voor de 2e keer vandaag maar nu met een schaaltje griesmeelpudding
    dat lust job toch niet..

al boodschappen gedaan..
    word nog wel wat zo vandaag :)

12. Pris

Pris Fanatiek lid

Saskia; Ja hebt er al een hele dag opzitten zeg...pff zit nu aan mijn ontbijt.....

OP mijn werk gaat t niet zo lekker. Ze doen nogal moeilijk over het kolven en ik moet op tijden gaan kolven die niet even handig zijn (ene keer 4 uur ertussen en dan weer twee uur) Ik ben hier afgelopen woensdag 2 keer overbegonnen met mijn LG maar die wil het perse zou houden, hoewel ze niet kan uitleggen waarom en het eigenlijk voor niemand uitmaakt hoelaat ik dit ga doen. Nu moet degene die mij vervangt ook nogeens de MINUTEN (ja echt precies de tijden van minuut tot minuut) gaan bijhouden hoelang ik wegben....nou dan komt er bij mij echt niets uit :( Moest gisteren toch bij de ha zijn en heb t voorgelegd. Zij heeft mij aangeraden een afspraak te maken met onze arbo-dienst en tot een oplossing te komen...........en die is pas maandag weer bereikbaar...grr. Mijn vriend zegt dat ik me ziek moet melden....maar ja dan weet ik zeker dat t een arbeidsconflict gaat worden......

13. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Hallo meiden:

@ Lovewinnie: Rust maar lekker uit! Is natuurlijk niet zo makkelijk, maar misschien effe een dutje doen als Alicia slaapt?

@ Gonzo: Dat is lang geleden! Blij dat alles goed gaat met Thijs!
    Ik heb Keld nooit ingebakert..
    En je foto is heeeeeel herkenbaar :) !

@ Darcy: Volg gewoon je gevoel! Op de potjes staat dat het vanaf 4 maanden is, dus waarom zou je dat niet mogen geven? Bij mij hebben ze gezegd dat ik mocht beginnen met 4 maanden, als je borstvoeding geeft is het niet noodzakelijk voor 6 maanden, maar ook niet verboden natuurlijk!

@ Anoek: De laatste loodjes! Spannend hoor, het is alsof het gisteren was! Geniet nog effe van die bolle buik( trouwens, hele mooie foto's, mag je trots op zijn), voor je het weet ligt je kindje in je armen waar je zo naar hebt verlangd!
    En troost je, ik lag s'nachts meer uit mijn bed dan erin, kon de slaap echt niet meer vatten! Succes meid!

@ Saskia: Gezellig wakker worden zeg!
    Succes bij het CB.

@ Rian: Fijn dat het huis is verkocht!

@ Miranda: I know the feeling! Ik heb dat op sommige dagen nog, dat ik hem echt heel hard mis en hem de hele avond wil knuffelen! Ik ben altijd blij hoor, als ik hem zie, maar op sommige dagen is het gemis meer en zou ik kunnen huilen omdat ik bij hem wil zijn. Moederliefde..

@ Pris: Balen van je werk zeg..

14. Pris

Pris Fanatiek lid

@ Rian; Dus niet def over nog? Die onzekerheid is wel erg moeilijk zeg.
    Lekker dat jullie een goed bod hebben!
    Beterschap en succes bij t cb en dokter!

@ miranda Ik had dat ook de eerste dag hoor (en eigenlijk nog steeds een beetje, knuffelen wel huilen niet hoor). De eerste dag was t ergst.

@ Gonzo Welcome back!
    Ik doe ook alleen nog maar kolven en dan geven. Ik probeer de volgende tijden te kolven;
    0630
    0930
    1230
    1530
    1930
    en voor het slapen gaan zodat ik ''leeg'' de nacht inga.
    OP de dagen dat ik werk komt er niet zoveel uit en red ik het allemaal net niet, doordat het als ik thuis ben wel goed ga bouw ik een voorraadje op en gebruik ik die weer. Beetje omslachtig allemaal maar vind t een prettig idee dat Tygo nog steeds mijn melk binnenkrijgt.

@ Darcy. Ik had begerepen dat als je bv geeft je pas met 6 maanden met hapjes mag beginnen en met kv idd 4 maanden.
    Wij geven altijd eerst de ene helft dan boertje, schone luier en de andere helft.
    Wij geven ook al langere tijd rijstebloem, ook niets op cb gezegd.

@ Anoek Laatste loodje! Succes meid!

@Patries Jeetje wat een rotsituatie zeg! Niet leuk voor je allemaal. Nu maar hopen dat die baan in NL wat wordt!
    Maar probeer positief te blijven, is niet altijd even makkelijk dat snap ik...
    . Succes!

15. Saskia78

woei... anne was afgelopen dinsdag ngo 4440gram
    en vandaag dus 4710 :)

met de complimenten van het consultatiebureau dus. :)

16. las28

las28 Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.225
    0
    0
    moeder , administratief medewerke
    barendrecht
    saskia krijgt de kleine ook al vast eten?
    Want sinds richelle potjes eet poept ze ook groen :oops:

rian heel veel beterschap en succes met nadenken.
    Lijkt me heel erg moeilijk.

groetjes las

17. Saskia78

leuke banner las :)

maar nee.. geen potjes nog hier :)

18. simke

simke Bekend lid

23 jan 2007
    525
    0
    0
    Flevoland
    @saskia:Jesse had met alleen flesvoeding ook vaak groene poep. Nu mt fruit er bij is het veel bruiner en stinkt het ook veel meer.

@cb: ook hier geeft het cb aan dat het helemaal niet verstandig is om voor 6 maand met groente of fruit te beginnen. En als je het dan toch doet dan hooguit 5 hapjes. Wij geven ook gewoon fruit en dan ca 100 gram, Jesse vindt het heerlijk en is\echt niet tevreden met 5 hapjes. Ik wil over een maand ofzo ook met groente beginnen. Wacht voorlopig nog even, we hebben net een goed ritme.

@inbakeren:Jesse wordt tot nu toe nog steeds ingebakerd met 1 handje los. I wil dit ook graag afbouwen, de doek wordt te klein en hij probeert te draaien. Heeft iemand tips voor het afbouwen?

groetjes Simke

19. Saskia78

dat afbouwen is toch eerst 1 arm vrij..
    dan 2 armen vrij maar daaronder dus wel ingebakerd

en dan uiteindelijk helemaal los?

zou het trouwens onwijs leuk vinden om anne ook wat fruit te geven.. maar ik durf niet zo goed :)

enige wat we dr nu laten doen is af en toe op dingetjes sabbelen en dat vind ze dan wel erg lekker toch
    laatst heeft ze een wortel helemaal afgekwijld *grin*
    heeft ze echt zeker een half uur op liggen sabbelen :)

en soms een likje slagroom of yoghurt

20. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    @ Saskia: Bij Keld was het altijd meer geel dan groen, nu hij papjes krijgt is het groen (leuk onderwerp trouwens :) ).

@ Las: Hoe vlot het met de zwangerschap? 15 weken al, gaat hard hoor! Je bent al 'bijna' in de helft!

@ Rian: Zoals Pris zegt, die onzekerheid lijkt me erg moeilijk. Gaat het wat me jou?

Deel Deze Pagina