Rian; wat goed dat jullie wel over jullie relatie kunnen praten! ik hoop zo dat jullie er uit komen!!! En wat super dat jullie een goed bod hebben gehad op jullie huis!!! Wat gaan jullie hierna kopen, of hebben jullie al wat op het oog? Beterschap met je amandelen, en succes op het CB! Marijn heeft 1x een fruithapje gehad, omdat het makkelijker ging om z'n medicijntjes in te nemen, maar ik wacht to liever tot hij een half jaar is Banner; ik heb nu alle belangrijke dingen er in gezet, alleen van mijn man niet haha. Is wel handig weet ik precies hoe jong we allemaal zijn
@virginie: ook heel smakelijk enzo maar merk dat als we op bezoek zijn bij vrienden die ook een baby hebben.. het tohc verrassend vaak ook over poep gaat *grin* varierend van de kleur.. tot hoever ze nu weer onder ehbben gezeten *grin* maar was nogal verbaasd.. ben geen groen van anne gewend eigenlijk. en meen me te herinneren dat ik ooit ergens las dat ze van teveel eten ook groen gaa poepen?
btw.. mouschy.. wanneer ben jij jarig? iets doet me vermoeden dat we bijna gelijk jarig zijn (en dus ook bijna even oud/jong)
Dank je voor jullie reacties, heb alleen nog een vraagje een aangezien jullie ervaren zijn....... In het kraampakket zit kraamverband maar dat lijkt me niet zo handig. Wat hebben jullie gebruikt? Of valt het wel mee met dat verband? ik had net een pak tena maar wist ook niet of dat dat kon ivm plastic laagje? Alvast bedankt weer. Liefs Anoek
@anoek: hier enorm veel kraamverband nodig gehad. Ik (lees mijn man) heb het gehaald bij de apotheek. Het waren hele grote en zonder plastic. Maar ook kotex heeft zonder plastic, maar die waren de eerste dagen aan de kleine kant. @saskia: Jesse heeft ook eerst op van alles gesabbeld, maar begon er op te bijten en werd boos dat hij niks kreeg. Toen hadden wij zoiets van eens proberen of hij een fruithapje wil en dat gaat al dik 2 weken heel goed. Hij heeft echt nergens last van gehad en heeft nu veel meer ritme in zijn dagen. Groetjes Simke
Hmm ik zou bijna zeggen.. ik heb het kraamverband met veel plezier gebruikt *grin* er zaten 2 maten in mijn pakket tho... 1tje.. dat waren net matrasjes en de ander was net supersized maandverband die matrasjes heb ik voornamelijk gebruikt toen ik nog de halve dag in bed lag.. dan heb je er toch neit zo'n last van en daarna die supersized... maar ik heb ook echt weken nog last gehad van bloedverlies en best veel ook zegmaar daarna overgeschakeld op maxi maandverband.. en uiteindelijk afgebouwd met libresse ultradun *grin* volgens mij ligt hier nog een pak matrasjes in de kast tho... kwam ze toevallig tegen vandeweek
ik heb de eerste week echt de kwaamverband gebruikt en dan niet een maar 2 achterelkaar (lag in het kraamhotel) na een dag of 3 nog maar 1 kraamverband per keer en na 1 week ben ik over gestapt op always. heel me liezen gingen kapot grrr maar na 3 wk vloeide ik al niet meer
Ze waren bij mij super groot. Maar kleiner was onhandig geweest. @Patries.. Wat naar meid dat je zo klote voelt. En als je dan nog ver van je land ben voel je je helemaal eenzaam en even machteloos. Ik hoop dat jullie zo snel mogelijk weer terug kunnen naar Nederland. Ik zal duimen. @Lovewinnie.. Valt niet mee he. Lekker slapen als de kleine meid ook slaapt. @Maart.. Lijnen.. Ik moet ook! Niet zozeer dat mijn gewicht eraf moet. Want ik ben gewoon weer op gewicht, maar het moet allemaal strakker. Er is ook helemaal niks meer van mijn borsten over trouwens heb een A cup een kleine B. Sorry als ik veel ben vergeten, ik lees wel mee, maar ik zit niet zo lekker in mijn vel de laatste tijd en ik ben er gewoon helemaal niet bij met mijn hoofd. Onze kleine meid vind bloemkool trouwens heeerlijk
oke, dan morgen even langs de apotheek om een voorraadje in te slaan, nu nog onderbroeken waar die dingen in passen Bedankt hoor en ik laat het jullie weten als het zover is. Heb wel veel last van harde buiken en buikpijn en de hele mikmak maar daar blijft het ook bij.
@Saskia: kan ook een virusje zijn, of gewoon even zo - iig kán het gebeuren. Hier ook 1x gehad en daarna niet meer (was in de tijd dat Ollie snotverkouden was.) Goeie berichten over Anne's gewicht @Pris: ze zouden van mij de pot op kunnen op het werk. Pas je op? Als ze niet kunnen aantonen waarom je op bepaalde tijden niet kan kolven, ajuus! En bovendien: niet kolven = borstontsteking. JIJ staat in je recht! @Las: wauw, 15 weken zwanger alweer Hoe voel je je? @Rian: beterschap, meid. @Virginie: ik weet het w.b. die potjes en we hebben besloten om ons gevoel te volgen. Ollie 'gaat' lekker, dus als hij het aangeeft, dan mag hij groenten proberen. Hoe moet ik dat doen met die rijstebloem, is dat dan 5 scheppen Forte en 1 schepje Nutrix, of 6 scheppen Forte (zoals normaal) en een schepje Nutrix erbij?
Hey Anouk Succes met de laatste loodjes, geniet van je dikke buik en al ben je slapeloos en waarschijnlijk niet meer topfit: nu kan je nog even genieten van je ukkie in je buik. Maak nog wat foto's, ook op de dag van de bevalling en houdt een dagboekje bij. Je gaat dingen vergeten, want je wordt overrompeld door het moois dat je te wachten staat W.b. vloeien: hier kraamverband gebruikt in het ziekenhuis (slechts vier dagen), daarna supermaandverband van Kruidvat en na nog eens twee weken over op Always. Heb drie weken gevloeid. Die pakken kosten niks, dus sla wat in en wat je over hebt, kan naar een inzamelpunt voor kraampakketten voor Afrika en India! Wat een mooie foto's in je album, trouwens
@darcy: ik heb hier ook nog wat kraampakket spul liggen.. waar kan je dat kwijt? als dat in de buurt is.. kan ik het wel even afdroppen tenslotte hier ligt het in de weg.. en daar is men er vast heel blij mee
Ik doe dan 5 scheppen Forte (de mijne is nutrisan) en 1 schepje rijstebloem, omdat het makkelijk te drinken is. Als ik 6 scheppen nutrisan en 1 schepje rijstebloem doe, dan wordt ie te dik, dan drinkt Matthew 'm niet leeg. @ Anoek: kraamverband heb ik alles opgebruikt na de bevalling, het bevalt me goed omdat ik dan grote onderbroek gebruikte. Tegenwoordig gebruik ik mijn vertrouwde Always Maar dat kraamverband heb ik ook ff gebruikt om vruchtwater op te vangen toen mijn vliezen braken. Ik moest naar het ziekenhuis om te bevallen, daar is kraamverband ook goed van pas!
Hahaha, nog wel Maar denk dat papa gaat stuiteren... Anoek: Ik heb ook kraamverband gebruikt en vond het eigenlijk ook 'heerlijk'! Je hebt t echt nodig hoor. En ik had grote onderbroeken bij de Zeeman gehaald, kosten weinig geld en zaten nog erg lekker ook. Kraamverband en strings gaat niet echt samen In ieder geval suc6 met de laatste loodjes! MissX: Gaat alles wel goed met je? Je moet wel goed aan jezelf blijven denken hoor. Sterkte in ieder geval! Vandaag voor het eerst een fruithapje gegeven aan Kyra. Ik had banaan met een appeltje geraspt. Ze vond het lekker, maar ook erg wennen. Wat kunnen ze toch vieze gezichten trekken Gelukkig heb ik alles op video opgenomen. Wat geven jullie zowel aan fruithapjes? En wat combineren jullie allemaal? Vindt het best nog wel moeilijk... Van het CB hadden ze liever met 6 mnd, maar ik kon echt niet meer wachten hoor. Ze kunnen me wat! Elke keer als wij aan het eten zijn volgt Kyra onze vork en gaat haar mond open, dus volgens mij is ze er ook echt aan toe! Ik wil het niet elke dag geven, maar zo 2x in de week lijkt me voorlopig voldoende... Morgen ben ik JARIG! Hieperdepiep! Dus dat wordt een drukke dag! Mn 1e verjaardag als mama, Jippie! All: Fijn weekend allemaal en tot snel! Dikke kus
Anouk: jeetje, alweer 37 weken! Wat is het hard gegaan! Spannend hoor, nu kan het elk moment gebeuren! Geniet nog heel even van de tijd samen en van al het bijzondere van zwanger zijn en straks houden jullie je kindje in de armen! Saskia: wow wat is Anne goed gegroeid! En wat fijn dat het huilen zo'n stuk opknapt! Zou het dan toch de losec zijn die zo goed helpt? Pris: Wat een klotetoestand op je werk zeg! Dat kon er nog wel bij... Joyce: alvast gefeliciteerd met je verjaardag!!! Las: jeetje alweer bijna op de helft! Wat gaat het hard! Voel je je oke? En hoe is het met Richelle? MissX: hoop dat je je vlug wat beter voelt meis! Rian: sterkte met alles! Denk er goed over na! Fijn dat jullie huis verkocht is! En beterschap! Hier trouwens nog geen bijvoeding ivm de koemelkallergie, maar de jongens "kijken" af en toe het eten zowat uit mijn mond, dus denk dat het ze straks wel zal gaan smaken!
ff ego verhaal meiden sorry.. moet t ff kwijt! Nou, gisteren kregen we dus het rapport wat jeugdzorg aan de Raad voor de kinderbescherming gestuurd heeft om een onderzoek te starten, alleen er klopte een heleboel niet in het rapport, dus heb ik ook gelijk gebeld, dat ze het aan moeten passen, omdat ik het niet eens was met dat verhaal.. Vanmorgen vroeg.. gaat de deurbel..... Ik doe open in me pyama nog en wie staat er aan de deur? Goedenmorgen wij zijn van de kinderbescherming Mogen we even binnenkomen? Ik zo: ja hoor, maar vind je het heel erg als ik me even aan wil kleden? Nee mevrouw, dan komen we over 15 minuten wel terug... Dus ik als een speer aankleden, de honden vastzetten en ook Tim nog de fles geven, want die wilde ook eten.. Gelukkig was Dennis thuis en kon hij dus de deur weer open doen toen ze weer aan de deur stonden.. Heel gesprek gehad met die mensen, en dus ook over de dingen die niet klopten aan het verhaal, en nu verplichten hun mij dus die GGV/thuiszorg :x :x Ze zeggen voor een maand of 3, en als alles goed gaat volgens de GGV, ben ik er daarna ook weer vanaf.. Ze vertelden ons ook, dat ze een hele andere indruk kregen nu ze bij ons thuis waren, ze hadden een beeld voor ogen, wat in die papieren stond, maar kregen dat beeld niet, nu ze hier waren.. Hun indruk was juist heel erg positief, ik heb een goede interactie met Tim, en doe in hun ogen niets vreemds, alleen dat we roken in huis vinden ze niet oke Maar ja, dat is onze keuze toch? Ze vertelden mij, dat ik van de GGV niets te vrezen heb, als het allemaal gaat zoals hun nu gezien hadden, en zolang ze geen verontrustende berichten krijgen, zullen we ook geen onverwachte bezoekjes meer krijgen van de kinderbescherming.. De indicatie voor GGV zal waarschijnlijk een jaar zijn, maar kan na 3 maanden dus al over zijn, en mocht het zo zijn dat we zelf de behoefte er aan houden, dan kan het dus doorlopen.. Nou ik denk niet dat ik na die 3 maanden nog zit te wachten op die bemoeials in me huis! Voor mijn gevoel is het vanaf nu mijn huis ook niet meer en zal het mijn huis pas weer worden als hun opgerot zijn! Ook heb ik de huisarts gebeld, waarom hij leugens verteld tegen jeugdzorg! Hij had gezegd dat Tim te vaak en teveel in zijn maxicosi werd gehouden Kind zit er nooit in Hij zit of in zijn wippertje of ligt te spelen op zijn speelkleed ! Maar ja.. De huisarts zei mij letterlijk dat hij zich verneukt voelde door jeugdzorg omdat hij een gesprek met hun in vertrouwen had gehad dacht hij, hahaha sukkel, ik krijg dat rapport ook, dat had hij toch moeten weten? Maar ja we hebben t in ieder geval uitgesproken nu naar de huisarts, dat we dus niet blij zijn met die leugens! pfff heel verhaal weer zo...
@mobielfreak: lekker verhaal zo weer.. en eh.. zeker niet netjes van je huisarts ook je zou spontaan een andere gaan zoeken... @grote onderbroeken: hier idd ook zeeman.. en dat was nog zo vervelend niet gek geneog @vruchtwater: tip van de kinderarts in het ziekenhuis: leg zo'n celstofmatje in de auto dan ligt ie er alvast alsje ineens weg moet en de geur van vruchtwater gaat niet meer uit jje autostoel @joyce: gefeliciteerd!
goedemorgen! Ppff..ik heb niet bijgehouden hoe vaak, maar ben er wel tig keer uitgeweest! Steeds huilde Aiden weer, speentje gegeven, toen ging het weer goed. Maar na 10 minuten weer: huilen. Wat een r*t nacht! @ Mobielfreak: @Bijvoeden: hier wordt er ook gewacht tot 6 maand, maar Aiden kan idd ook al zo verrukkelijk kijken als ik een broodje naar binnen werk. @ Joyce: Er is er 1 jarig hoera hoera, dat kun je wel zien dat ben JIJ! Van Harte! @ Vruchtwatertip: Bij de hema heb je ook van die moltons die waterdicht zijn, ook erg handig! Beter dan die plakkerige zeiltjes uit het kraampakket! @ Pris: jeetje wat naar zeg, van je werk! Daar zit je echt niet op te wachten he! @ las: wat gaat het snel zeg, al weer 15 weken! Voel je het kindje al bewegen? @ Darcy: bedankt voor de tip van het kraampakket, hier liggen ook nog dingen die weg kunnen!
hallo allemaal ben er weer en goed uitgeslapen. consultatie bureau: ik doe het prima zo en had gezegt dat ik 5x 200ml gaf en een half potje groente , zij meteen o erg goed hoor je mag ook starte met fruit en dan hoeft ze niet persee der flesje leeg te drinken. nutrix: ik geef 180ml + 6 schepjes en dan 2 eetlepels nutrix erbij. ik gebruik dan een 1,2,3, speen en zet hem op 2. zo krijgt ze der flesje leeg en slaapt door van 22.00 uur tot 8.00 uur. mobielfriek: pff waar bemoeien ze zich mee, ik zou ten eerste een andere huisarts zoeken want deze kun je blijkbaar niet vertrouwen. lijkt me niet dat je er nu nog graag heen gaat als hij alles zo overdrijft en er van alles bij verzint. wat betreft het roken bij een kind in huis vind ik ook niet kunnen maar goed jullie zijn niet het enige gezin wat dat doet en om daar dan z'n punt van te maken het is jullie kind toch. anouk: nog eventjes en je kunt genieten van de kleine, spannend hoor. las: zo dat gaat snel zeg, hoe gaat het met je? zal wel zwaar zijn zo snel op elkaar. noor: wat leuk dat de jongens al bijna meesmakken met het eten alicia deed dat ook en toen ze voor het eerst een lepelje met eten voor haar neus kreeg wist ze meteen dat haar mondje open moest en leuk dat ze het vind. joyce: hiep hiep hoera, gefeliciteerd met je verjaardag. miss x: bloemkool vind alicia verschrikkelijk maar worteltjes gaat er hier makkelijk in. en wat betreft het figuur, dat is hier ook weer helemaal in orde alleen nog niet helemaal strak. me borsten zijn ook nog maar een kleine B en niet eens vol meer had al geen grote borsten maar ze waren wel mooi strak en vol en nu . nou ja hopelijk kom ik weer strak in me velletje te zitten en dan een goede puch-up bh dan ziet niemand wat. mocht het echt mijn minderwaardig maken kwa gevoel dan koop ik wel een paar borsten simke: hier ook een veel beter ritme nu alicia groente en fruit hapje krijgt. ze is ook veel vrolijker. ik ben er wat vergeten maar dat maak ik de volgende keer wel goed. op dit moment roept alicia mijn dus moet gaan gr sandra