darcy: esmay krijgt voor de nacht een fles van 150 cc water en 5 schepjes voeding omneo en 4 schep rijstebloem en dat is een grote theelepel zeg maar. dus het wordt een lekker papje en dan met een difrax speen nummer 2. esmay heeft altijd wel dikke fles want over dag krijgt ze er jbp er in. daar wordt het ook dikker van. anders spuugt ze de hele fles er weer uit. esmay is trouwens dol op groente hapjes ze vind het echt heerlijk maar fruit vind ze wat minder. ik maak haar fruit soms een beetje warm en dan vind ze het wat lekkerde. we hebben het hele huis al klaar voor morgen soep is gemaakt nu straks nog even wat hapjes maken en dan kan ik morgen wat rustiger doen. want ik mag graag de touwtjes zelf in de handen houden anders heb ik geen overzicht en wordt ik poep chagerijnig. fijne zondag morgen!
Hier ben ik ook eindelijk weer eens...ben nog steeds aan het kwakkelen met gezondheid helaas. Lees wel mee, maar reageer daarom vaak niet. Met Sophie gelukkig alles heel goed. Hebben net voor t eerst een lepel nutrix aan fles toegevoegd. Ze heeft nog nooit zo snel haar fles leeggedronken Door bv viel ik ook enorm af. Was snel lichter dan gewicht voor zwangerschap. En toen ook nog ziek en zo'n slechte weerstand. Vond t moeilijk te stoppen met bv, maar is voor mij wel beter. En geniet van t geven van de fles! Mijn borsten zijn inmiddels weer hetzelfde als voor zwangerschap. Alleen buik is veranderd en daar ben ik blij mee, aangezien ik een beetje vlees op mn buik wel vrouwelijk vind. Was daarvoor zo mager op die plek. Dus mij hoor je niet klagen. Mobielfreak, wat een toestand zeg. Dumpen die huisarts en dan die mensen in je huis...Sluit me wel aan bij wat anderen over roken zeggen, maar goed ik hou ook niet van bemoeienis hoor, dus snap je heel goed. Patries, is dus erg spannend allemaal. Hoop dat er een goede oplossing komt waar je je goed bij voelt. Dikke knuffels! Miss X voor jou ook xxxx Saskia, als ik het goed onthouden heb gaat t met gewicht Anne de goede kant op, super! Hoop dat t met de zwangeren onder ons zeer voorspoedig gaat. Voor Anoek/Anette: duim voor je/jullie! Spannend hoor de laatste loodjes. Verder heb ik t niet goed onthouden, sorry. Denk dat Sophie haar tandjes doorkomen. Ze loopt zelfs op haar tong te bijten Wat heerlijk heh zo'n kleintje. Kan haar de hele dag wel knuffelen, hoeveel je van iemand kunt houden.... Hopelijk voel ik me snel (eindelijk) weer wat beter en dan ben ik hier weer wat vaker actiever. xxx Sophie
@joepie: fijne dag vandaag he! @gonzo: mja kolven gaat hieri dus beduidend minder goed buiten dat ik het ook nogal deprimerend vind inderdaad... komt er sochtend ong. ee heel flesje uit.. en smiddags/savonds asl ik pech heb gewoon helemaal niets zelfs ergens gaat toch iets mis zegmaar... en nu ze ineens zo afviel geeft het flesje ook wel een veiliger gevoel ergens. dus buiten dat ik dat flesje eigenlijk ook "niks" vind denk ik dat het maar eventjes moet blijven al is de avondfles wel weer gereduceerd naar bv + fles das wat beter voor de bv denk ik hmm hier gister bezoek en die dachten het zelfde over babies als job.. dus ik zat een beetje in sperver gister *grinnik* zij zei namelijk "tja als mijn lichaam er klaar voor is word ik zwanger.. en anders niet" en gezien job nu ineens wel graag het liefst meteen nog een uk er bij wil.. zaten die 2 natuurlijk aardig op 1 lijn. zelf denk ik dat het leuker is om nog heel eventjes te wachten ik kan zo ultieim genieten van anne.. en ben bang dat je daar met 2 ukjes veel minder tijd voor hebt. vooral omdat stel dat ik nu zwanger word.. anne dan net een jaar oud is als ik beval van de 2e maarja.. zo weinig verschil is tegelijkertijd ook wel heel leuk natuurlijk lastig verhaal dus... bezoek van gister had ook een to-be-september-beebje bij zich die egens in augustus al geboren is. de planning was namelijk dat ze best tegeljk geboren konden worden.. want er zat maar een weekje verschil tussen maar wederom.. 4700gr of 6,5kg is toch eh.. een verschilletje hoor inmiddels is dat eh.. een ruime maand geworden
Goeiemorgen meiden, @Darcy: ben ook erg bang dat als ik stop met de bv, dat de kilo's er weer aanvliegen. Maar ja kan moeilijk voor altijd doorgaan met bv geven. @Miranda: heb soms ook het idee dat Jamie spuugt alleen maar doordat hij zo druk doet tijdens de voeding. Vooral omdat het tijdens zijn laatste voeding 's avonds en 1e voeding 's ochtends niet gebeurd, dan is hij nog lekker slaperig en niet zo druk. Dus banaan was nog niet zo'n succes. @Saskia: heb hier die speciale luiers voor de nacht nooit gezien. Kennen ze hier wrs niet. Grappig dat Anne nog steeds maatje 1 luier past. Nou daar zou ik jamie in moeten persen. hihi En als combi bv/fv goed gaat, waarom niet toch. Belangrijkste is dat Anne aan komt en dat gebeurt nu. Super hoor. @Gonzo: Dus Thijs is ook zo'n wildebras tijdens de bv. Soms niet zo handig, vooral als ik 's ochtends weg moet voor mijn werk. Moet zeggen dat ik ook merk dat Jamie snel is afgeleidt. Vooral als de tv aanstaat draait hij meteen zijn hoofd om en als de telefoon gaat en vooral als ik dan Engels praat gaat hij heel hard schaterlachen. Erg grappig die kleintjes van ons. Ben nu ook weer wat vaker aan het kolven, aangezien melkproductie weer gekeldert is. Bah. Een klein beetje stress of lage weerstand en productie gaat naar beneden. Ach nu maar weer wat extra tijd met mijn vriendje de kolf doorbrengen. Wat super dat je een gratis knipbeurt hebt gehad bij de kapper. Altijd mooi meegenomen. 8) @Simke: zo te horen gaat er bij jou kleine van alles naar binnen qua fruit. @Suus: balen meid dat Jesper zo slecht slaapt de laatste tijd. Zal zeker zwaar zijn, vooral in combi met je werk. En wat super dat jullie trouwdatum vast staan. Oktober is een mooie maand hoor, wij zijn de 20e oktober getrouwd. Nu heb je wel een stok achter de deur qua afvallen. Want wie wil er niet op zijn mooist zijn op zijn trouwerij. Succes meid met alle voorbereidingen en het afvallen. @Joepie: Veel plezier vandaag. @Sophie: Hoop dat je je snel beter voel meid. En ja je hebt wel gelijk bv vergt veel van je lichaam, dus niet zo gek dat weerstand dan wat lager is. Nu dus maar goed voor jezelf zorgen en lekker genieten van het flesje geven. Loop ik hier gister nog te vertellen dat Jamie al een week van 10 tot 5 slaapt, wordt meneer vanacht om half 2 wakker. En echt brullen om eten. Dus vannacht toch maar weer een voeding gegeven en vanmorgen om half 7 was meneer al weer aan het brullen om eten. Volgens mij komt zijn sprongetje er echt aan, want hij is erg hongerig, huilerig etc. Ben benieuwd. Vandaag lekker rustig dagje, beetje mailtje beantwoorden, huishouden doen, van Jamie genieten etc. Morgen weer aan het werk, dus nu nog even lekker genieten van onze vrije dag saampjes. Fijne dag meiden. Veel liefs, Patries @
@Gonzo: lekker man, je haar gratis geknipt Heb zelf ook weer een kortere coupe, wil het laten groeien, maar het is effe 10x niks... een dikke bos pluizen en het valt uit Nou weet ik wel dat dit van de zwangerschap is (en ik kan het hebben, heb enorm dik haar), maar laat overal een stukje DNA achter - ook op mijn leerlingen @Simke: wat lekker dat je kleintje zo van fruit houdt. Hoe wist je dat je kon gaan bijvoeden? Volgens mij kun je ook peer geven en moet je met citrusvruchten nog even wachten. Groenten zoals wortel, bloemkool en sperzieboon kan ook al. @Suus: gefeliciteerd met jullie voorgenomen trouwen! Heerlijk vooruitzicht en leuk om alvast te gaan plannen Weet je al wat voor soort kleding je zoekt? @Joepie: bedankt voor je reactie. Hier gister experiment gedaan met 1 klein schepje rijstebloem, maar dat maakte natuurlijk geen verschil. Zolang ik het nog wat kan rekken qua voedingen verspreiden, laat ik het even zo. 1 februari naar het CB voor de 3e prikken en dan even vragen. Waar is de laatste lijst gebleven die we hier gebruiken @Sophie; tandjes Tja, het kan. Weer een nieuwe fase, he! Wens jou in elk geval beterschap @Saskia: hahaha, nummer 6 van de septembermama's moeten we dus bij jou zoeken Wat leuk dat jullie er nog een kleintje bij willen. Tuurlijk is het wat drukker, maar eh... genieten doe je toch wel @Patries: wanneer kom jij weer eens op bezoek naar Nederland, naar het lintdorp Assendelft om precies te zijn? Wil dan wel afspreken, hoor. Denk dat Miranda ook wel interesse heeft, als mede Zaankanter @all: wou nog even gaan slapen, maar ben goed wakker. Blèh Fijne zondag allemaal, vooral jij Joepie! Fijne doop gewenst
Ja dat vind ik erg leuk! Piepkleine meetinkje @ Suus: Gefeliciteerd met je voorgenomen huwelijk! @ Sophie: nu al een tandje....ik zag Matthew vanmorgen in z'n kaakje waarvan eentje bijna heel wit wordt, denk dat hij binnenkort een tandje gaat krijgen. De rest van de kaak blijft nog rood/roze kleur. En de rest een fijne dag allemaal vandaag!
jahoe alicia heeft geslapen van gister 7 tot 11 toen een flesje en weer doorgeslapen 10.30. ben er wel blij mee want moet morgen weer werken. ik had 3 grote schepjes nutrix in haar fles gedaan + de gewone 6 schepjes bij 180ml water en het werkt hier prima. vanavond op bezoek bij me zusje die heeft weer allerlei kadotjes gekocht voor alicia erg leuk. suus: gefeliciteerd met je geplande huwelijk darcy: dat haaruitval heb ik ook en wordt gelukkig alweer at minder. ik kon er echt helle staartjes uit trekke en schrok er echt van. heel de autostoel, kleding en grond waar ik liep of zat lag bezaait met haar. bv: ik was hierdoor snel op gewicht en ben op gewicht gebleven na het stoppen ermee en dat terwijl ik toch een echte snoeperd ben. ik ben er weer weg van alicia wil aandacht. doei
Hoi allemaal! Ben ik ook weer even, ik heb toch wat minder tijd om hier rond te hangen nu ik weer werk, helaas. Lees op m'n werk wel mee, maar weet m'n wachtwoord niet uit mijn hoofd en moet nog steeds deze een keer naar m'n werk mailen zodat ik daar ook kan reageren. @ Rian; gefeliciteerd! Wel lekker dat je een goed bod hebt gehad, is toch weer een zorg minder. @ Joyce; nog gefeliciteerd met je verjaardag, ben je erg verwend? @ Saskia; mooi dat Anne zo goed gegroeid is. @ Mobielfrak; jij maakt echt de gekste dingen mee, zeg. Wel een aan gedacht om een boek over je leven te gaan schrijven ? Sterkte ermee in ieder geval. @ Marsab; heb ook al 2 nachten er een paar keer uitgemoeten voor Niels' z'n speentje. Echt vervelend, zeker als je de volgende dag moet werken. @ Patris; fijn dat het weer beter gaat op je werk. Niels heeft nummer 3 luiers van Huggie, deze worden alleen alweer klein zat. @ Gonzo; da's niet gek gratis naar de kapper! @ Lovewinnie; lekker dat Alicia goed slaapt, zeker inderdaad als je gaat werken. @ Suus; gefeliciteerd met jullie plannen. Morgen moet Niels naar het CB voor z'n prikjes, niet leuk natuurlijk. Deze keer gaat manlief een keer mee (gaat die normaal gesproken nooit), dus dat is wel weer leuk. Ben benieuwd hoe die gegroeid is (Niels dus)!
goedemiddag allemaal! Gister zijn we uiteten geweest, lopend buffet (heerlijk!) Was een feestje van mijn oom, we gaan dan altijd uiteten voor zijn verjaardag! En Aiden ging mee, nou ik heb veel oooohhh en aaahhh gehoord! Altijd leuk he, hihi. En Aiden genoot ook volop, hij zat steeds te lachen en zo! De charmeur... @ Suus: gefeliciteerd met je voorgenomen huwelijk! Spannend zeg, het is Oktober voor je het weet! @ Sophie: fijn dat alles goed met je gaat! En ook goed om te horen dat de flesvoeding een positieve ervaring is! Het is idd belangrijk dat je jezelf beter voelt, al dan niet met flesvoeding! @ Savita en suus: jullie herkennen die gebroken nachten dus ook maar al te goed! bblleee, niki saan. Vooral als je de volgende dag er weer vroeg uit moet! ale: @ Saskia: jeetje nog maatje newborn! Nee daar kan Aiden al een hele poos niet meer in! En ik merk nu ik maatje 3 gebruik hij zich ook wat beter kan bewegen. Het zit nog wel wat losjes, maar beter dat dan dat ik af en toe striemen aantref op zijn beetjes/ billen. @ Joepie: een hele fijne dag vandaag! @ lovewinnie: wauw super zeg, lekker veel cadeautjes krijgen is altijd leuk! @ Darcy: al weer helemaal gewend aan het werk en de leerlingen? @ afgeleide baby's: tijdens de bv ga ik ook vaak in bed liggen en geef ik dus liggend eten. Dan doe ikook vaak het dekbed iets over ons heen, dan kan hij dus ook niet rondkijken. Vaak drinkt hij dan wel aan 1 stuk door. Anders vindt Aiden de omgeving ook veel interessanter hoor! @ Gonzo: Ik ben gister ook naar de kapper geweest, maar moest helaas wel betalen! He, verschil moet er zijn, zie ik maar weer! @ Miranda: haha, lijkt me een erg leuk gezicht, Matthew die banaan krijgt! @ Simke: op www.borstvoeding.com staat een lijst waarop staat wat kinderen qua bijvoeding allemaal mogen. Zij gaan echter wel uit vanaf 6 maand (ivm de bv dus) Maar daar kun je het op vinden! Ik zal wel ff een link plaatsen!
http://www.borstvoeding.com/voedselintr ... chema.html hier de lijst met bijvoeding vanaf 6 maand (maar kan dus ook vanaf 4 maand!)
Hola! wat kleppen jullie onwijs veel zeg! waar halen jullie de tijd vandaan? hier alles ok, ben trouwens de 14de uitgerekend denken we, er komt 30 januari een echo en dan weten we meer! miranda: gefeliciteerd met jullie nieuwe woning! spannend hoor! er wordt best veel verhuisd hier bij de septembermama's! saskia: wat lief van die man om je 10 euro te geven, en ook wel vreemd natuurlijk...maar toch grappig! je maakt wat mee!
by the way...ik ging naar de pranatal voor de babydoos, en ik wilde me ook meteen inschrijven voor de babydoos voor als je zwanger bent...ik heb ze nog nooit zo raar zien kijken! ze snapte het eerst niet...dus u bent zwanger en u wilt de doos voor NA de bevalling ophalen? heb ook in Le Moise, een zwangerschapskleding winkel hier in de stad een mooie broek gekocht met 50% korting, ze kende me natuurlijk nog, en keek me ook al raar aan, komt toch weinig voor met zo weinig tijd ertussen zwanger worden, er zit 7 weken tussen geloof ik...we gaan het druk krijgen na de zomer, dat weet ik wel!
@suus: gefeliciteerd, leuk dat je gaat trouwen en trouwen in oktober is inderdaad speciaal (wij zijn de 6e getrouwd) @darcy: hier ook enorme haaruitval, overal vind je haren. En ook ik wil het weer laten groeien, had het altijd lang (tot op de billen) en heb het een jaar geleden op schouderlengte laten knippen. Jesse begon overal op te knagen en keek ons eten steeds achterna. Toen een stukje fruit in zijn mond gehouden en hij begon zo enthousiast te zuigen, toen hebben we het gewoon geprobeerd. @kapper: ook ik ben gister maar weer eens even geweest, even de uitgroei bijkleuren (anders is het net zo'n rijbaan op je hoofd) en een iets ander model. We zijn nu bezig met het wennen aan een slaapzakje en het gaat eigenlijk prima. We proberen het in ieder geval overdag en vanavond van 19.00 tot 22.30. Als dat goed gaat dan mag hij er vannacht ook in en anders toch maar zijn bakerdoek (papa en mama willen ook graag slapen, ze moeten allebei morgen aan het werk!) Ben benieuwd. Groetjes Simke
Jaa haaruitval had ik ook, verschrikkelijk, omdat ik lang haar heb, dat zie je overal op de kleren, op Matthew, op de grond, op bed, pff....als ik mn haren ff trek, heb je echt handenvol. Gelukkig is het nu wat minder geworden. Ik wist wel, want ik was gelukkigtevoren gewaarschuwd door mn vriendinnen die al eerder zwanger zijn geweest. Fijn dat Alicia eindelijk doorslaapt, dat had je vast nodig! Matthew ontdekt nu z'n eigen voetjes en pakt z'n voetjes. Grappig om te zien! Ik ga stoppen want mn vrienden komen zo bij ons op bezoek en blijven mee eten. Morgen gaat Matthew van 10.45 tot 13.00 uur naar de KDV om te wennen...ik vind niets aan, maar ja.... Liefs, Mier
Hier kom ik me ook weer even melden. Ik kan nu niet op iedereen reageren. Dus even kort. Suus; Gefeliciteerd! Haaruitval; gelukkig ben ik dus niet de enige. Ik heb daar ook heel erg veel last van. Het komt met bosjes eruit onder de douche vooral. Het is nu wel iets minder geworden. Yasmine drinkt heel erg slecht. Ze wil haar flesje gewoon niet meer. Als ze slaapt drinkt ze wel maar als ze wakker is wil ze gewoon niet. ik weet niet wat ik moet doen, iemand tips?
@maart: oei, dat lijkt me moeilijk. Krijgt ze nog wel genoeg vocht binnen? Hoe lang is het al aan de gang? Anders morgen toch even bellen met CB of Ha. @haaruitval: ik wordt er gek van, het houdt maar nietop! Ik heb heel dik haar dus je ziet het niet ofzo, maar zo irritant. De hele douche zit er telkens onder, mijn bed en van alles, zo mega onhandig! Wat doen jullie eraan? Kan je zeker niet zoveel aan doen.
W.b. haaruitval: geduld en dus laten gebeuren, is me verteld Baal ook van die lange haren die overal liggen en neerdwarrelen... @Joepie: hoe was het vandaag? Erg leuk zeker en cadeaus gehad? @Jennifer: tja, vers uit de positiekleding er weer ín, dat zal ze in de winkel wel zijn opgevallen Heb je nu als vrouw eerder een buikje bij een 2e zwangerschap, vraag ik me af? Enne... 14 september, leuk man @Maart: misschien nét die fase van flink afgeleid zijn - even op de slaapkamer gaan voeden, of liggend proberen? Kan ook met de fles. Wat ik bij Ollie doe sinds vrijdag (je moet toch wat): ik zet hem met zijn rug tegen mijn borst aan, dus hij kijkt vooruit. De fles houdt hij (zittend) vast en zo komt ie wel leeg - en in een rustiger tempo, wat hier wel nodig was. @Simke: hoe is het gegaan met de slaapzak? Ligt je kindje in een Pacco-doek normaal gesproken, of gewone doeken?
Hallo iedereen! @ Patries: Hopelijk krijgen jullie goed nieuws over Marcs baan! Ben ook blij te horen dat je je al iets beter voelt! Hier maatje 4 van Pampers, vond maat 3 toch net iets te strak. @ Gonzo: Gratis naar de kapper! Leuk! @ Suus: Spannend, je huwelijk voorbereiden, lijkt me erg leuk! @ Saskia: Dus toch een tweede kleintje? @ Lovewinnie: Fijn dat Alicia zo goed heeft geslapen. Morgen uitgerust gaan werken! @ Miranda: Keld is ook altijd druk bezig met zijn voetjes, gisteren stopte hij zijn teen in zijn mond ! Erg leuk om te zien.. @ Maart: Ik heb ook het gevoel dat Keld minder wil drinken, maar dat is sinds hij fruithapjes eet, ik heb het gevoel dat hij dat liever eet dan zijn melk. @ Haaruitval: Ik ben zoooo blij dat ik niet alleen ben, het is echt erg! Zouden daar geen vitamines voor bestaan? Uiteindelijk is de bevalling al bijna 5 maanden geleden.. @ Joepie: Hoe is Esmay's doop verlopen? Hopelijk was het fijn! Ik heb gisteren Keld een groentehapje gegeven. Nou, dat was echt GEEN succes! Vooral mijn zelfgemaakte wortel-aardappel hapje niet! Hij begon echt te huilen toen hij het hapje in zijn mond kreeg. Ben er maar mee gestopt, omdat hij ondertussen ook in slaap viel (of deed hij maar alsof? ) en ik denk niet dat het zin heeft hem te dwingen. Ik probeer morgen dus maar opnieuw! Fijne avond iedereen en tot morgen!
Lieve meiden! Allemaal bedankt voor de felicitaties! Ik heb een erg leuke, maar vooral ook drukke verjaardag gehad. Ik begrijp de mensen nu een stuk beter als ze een keer hun verjaardag overslaan En zeker met een kindje is het best heftig allemaal. Je wilt de visite niet teleurstellen, dus je loopt van hot naar her, maar ondertussen wil je ook niet dat je kind van hand tot hand gaat. Nou, probeer daar maar eens een combi in te vinden, ik vond het in ieder geval niet meevallen Maar ik mag verder niet klagen hoor Ik ben erg verwend, veel douglasbonnen, dus we kunnen lekker gaan shoppen En ik had een Pandora armbandje gevraagd, die heb ik van Dave gekregen met 2 stoppers eraan. En van Kyra een mooi bedeltje met de letter K erop, zilver met goud, erg mooi! En verder heb ik nog meer bedeltjes gekregen voor aan mn armband, o.a. een meisje , een wandelwagen/wiegje en mn sterrenbeeld. Ook nog juwelierbonnen en geld, dus we kunnen nog meer bedels gaan kopen Dus al met al lekker verwend, maar ben ook weer blij dat ik er voorlopig weer vanaf ben! Vandaag dus lekker een dagje voor ons zelf gehad en morgen gaat de week weer beginnen Zo gaat je weekend wel erg snel voorbij hoor, pffff Nu ff uit mn hoofd gaan reageren: Suus: GEFELICITEERD! Super hoor en voor je het weet is het oktober. Jennifer: Wat grappig inderdaad van de positiekleding, kan me voorstellen dat je raar werd aangekeken Spannend hoor je 1e echo, succes! Joepie: Heb je een mooie dag gehad met de doop van Esmay? Lijkt me best bijzonder. Haaruitval: Hier gelukkig geen last van. Volgens mij kan je er ook weinig aan doen, Vitamine B slikken helpt volgens mij wel. Fruithapjes: Ik heb nu 1x een fruithapje gegeven, maar wacht er verder toch nog even mee. Ik hoor toch teveel om me heen dat het met 6 mnd beter is. En anders doe ik het alleen maar voor mn eigen plezier Ik kijk het gewoon even aan... Euh, ik weet het verder even niet meer, ga ook lekker stoppen en vroeg mn bedje in! Morgen weer vroeg op en werken Alvast truste voor iedereen!