heheh dat hadden wij met de badkamervloer in mijn oude huis die was bruinig.. maarja oud huis die hebben vaker bruine tegels he maar na een emmertje water bleek ie ineens groen te zijn succes met je trap tho.. rotklusje is dat
@ Mobielfreak: Jaaaa! Ik mis mijn buik ook heel erg! Ik ben natuurlijk supergelukkig met Keld, maar dat kind in je buik voelen is echt iets uniek, dat ik nog graag zou meemaken. Ik ga geduld moeten hebben, tot als we verhuizen, vrees ik. En wanneer verhuizen we? Ik weet het niet! Succes met de trap, bah, echt niet leuk om te doen..
He hallo allemaal weer, ik ben weer terug van een weekendje met familie. Het was erg druk (10 volwassenen en 9 kinderen in de leeftijd van 10 jaar tot 3 maanden ) De eerste nacht wilde ze daar absoluut niet slapen maar toen ze eenmaal om 21:30 sliep heeft ze doorgeslapen tot 6:00! De opvolgende nachten kwam ze weer gewoon 1x voor een voeding maar ik weet nu in ieder geval wel dat ze het kan Ik heb geen idee meer wat er allemaal gezegd is de afgelopen dagen dus ga niet eens proberen te reageren. Marsab: lekker dat je tussendoor zelf kan gaan voeden! Bij mij lukt het kolven de laatste tijd minder goed, het duurt vaak 10 tot 15 minuten tot ik een toeschietreflex heb. Ik kolf dus maar 1 of 2 keer per dag maar ik kolf dan wel meteen 250 - 300 cc. Figuur: is nog steeds helemaal niet nar wens. Heb dit weekend met mijn zussen proberen mee te sporten maar nu heb ik last van mijn onderrug/ bekken.... Joepie: hoe was de doop? Suus: GEFELICITEERD! geweldig, voor je het weet is het oktober... Ik wil ook ontzettend graag trouwen, mss last van hormonen? 2e kindje: oei spannend dat jullie alweer voor een tweede willen gaan, wie weet is het wel erg snel raak. Hier ontbreekt iedere wens op een tweede kindje nog steeds en dat terwijl ik altijd erg graag snel een tweede wilde (liefst kreeg ik een tweeling zodat er helemaal geen leeftijdsverschil was) niets zo veranderlijk als een mens. Onrustig drinken: Daniëlla moet ook niets horen/ zien anders drinkt ze ook niet meer en trekt ze alleen nog maar aan mijn tepels. Heb dit hele weekend op een slaapkamer in het donker gevoed. Er word weer geroepen......
@ Han: Wat fijn dat jullie een goed weekend hebben gehad! Gezellig met de familie! @ Onrustig eten: Bij ons wisselt het, soms is hij erg gefocused op z'n flesje, maar de andere keren kan hij de aandacht er niet bij houden. Net hetzelfde met zijn fruithapje. Ik draaide hem gisteren speciaal naar mij, maar hij had meer interesse in papa's programma op tv dan voor zijn eten!
Hoi! We zijn net terug van het consulstatiebureau en alles was weer goed. Niels weegt nu 6510 gram en is 62,5 cm lang (of kort), nog iets beneden gemiddeld, maar in vergelijking met z'n geboortegewicht (2510 gram) heel erg goed. Ook de derde prikjes ronde weer gehad, dat was even brullen en krijsen, maar gelukkig ligt hij nu lekker te slapen en ik hoop natuurlijk dat die er neit veel last van heeft. Verder hebben we het nog even over z'n voeding gehad. We mogen over een paar weekjes over naar 4 flessen en zo rond die tijd ook bij gaan voeden (groente/fruit hapjes). Ook mogen we hem zo nu en dan een stukje fruit in z'n handjes geven en kijken of die dat opeet. @ Virginie; jammer dat het groentehapje geen succes was, misschien is het gewoon geen wortel fan (kan ik me best voorstellen, ben er zelf ook niet dol op)? @ Saskia; Toch wel spannend hoor, het kan zomaar ieder moment gebeuren natuurlijk! Ik kan me voorstellen dat het je wel zwaar lijkt, maar aan de andere kant zijn he tnu dan even tropen jaren, maar heb je het over een paar jaar weer een stuk rustiger (afh. natuurlijk van feit hoeveel kids jullie willen). @ Moons; Spannend!
@haaruitval.. Ik ben dus niet de enige, ik dacht even dat dit niet goed was. Overal ligt haar en ik pak echt plukken uit mijn hoofd. Maar het hoort er dus bij @Vakantie.. Ik ga in februari en maart een weekje naar duitsland en spanje, en ik hoop dat wij in Oktober voor 3 weken naar Bali, Indonesie kunnen gaan. Al moet ik wel even kijken hoe het dan is want je moet natuurlijk wel 16 uur in de vliegtuig zitten met zon kleintje. @Zwanger.. Ik ben eergisteren naar 2 zwangeren op bezoek geweest. Kamertje gekeken, harstikke leuk ,alles aangeschaft en allles staat klaar! Helemaal geweldig, het begin gelijk te kriebelen. Maarr even niet hoor! @afvallen.. Ik wil niet afvallen maar wel graag wat strakker in het velletje. @Borsten Zijn jullie borsten ook zo gekrompen. Er is bij mij bijna niks meer overgebleven! Ik ben bijna geneigd om te denken aan vergroting Nee hoor, soms denk ik daar aan maar ik weet van mezelf dat ik dat nooit zal doen. Eng en toch is het nep. @Draaien. Onze kleine meid probeert het wel maar het lukt nog niet. Ik hoor net van mijn moeder dat ze wel van buik naar rug kan draaien. Heb ik nog niet gezien ;( @Kruipen.. Yocena weet wel hoe ze haar benen moet gebruiken maar haar handjes werken nog niet mee. Ik vind het zo schattig om te zien hoe ze zit te worstelen. @Alle werkende.. Het is inderdaad erg zwaar, maar ik vind het soms ook wel lekker hoor, buiten dat ik een enorme hekel heb aan mijn functie. Heb woensdag ook 2 sollicitaties. Ik vind de combo Werken, Moeder, Huishouden wel erg zwaar vallen. @Patries.. Wat vervelend meid, ik hoop maar voor jullie dat je snel terug kan naar Nederland. Ik kan begrijpen dat je in zulke situatie gewoon lekker in je thuisland wilt zijn met je familie om je heen. @Joyce.. Beetje laat maar gefeliciteerd met je verjaardag nog @Mobielfreak.. Wat een gedoe zeg, heb die dokter van jou niks beters te doen. En wat is dat voor een dokter die dingen gaat verzinnen. Hopelijk ben je snel van die lui af. @Zwangeren.. Wat spannende tijden voor jullie. Hoe is het nou om zwanger te zijn en al een kindje te hebben. Deze vraag geld ook voor de moeders die al een kindje hadden natuurlijk. Volgens mij ben je minder bewust bezig met je zwangerschap of juist wel. Ik hebhet idee dat je de 2e keer meer ervan geniet omdat je weet wat er komen zal. Of heb ik dat verkeerd? Aan de andere kant heb je natuurlijk minder tijd voor jezelf om ermee bezig te zijn omdat je al een kindje heb. @Virginie.. Hihi zogenaamd slapen als het hen uitkomt. Yocena wilt soms echt absoluut niet eten, en soms staat ze erom te springen. Als ik soms binnekomt in haar kamertje zie ik snel haar ogen dicht doen. Dus die kleintjes kunnen al heel goed toneel spelen. @2e Kindje.. Wij willen beginnen als we ten eerste een grotere woning hebben, dat word dus weer verhuizen!! Buiten dat willen wij zeker bezig zijn als zij 2 is. Dus eigenlijk eind volgend jaar.. PPf wat klinkt dat snel he.. @Moonss.. Spannend!!! Ik wil het trouwens bij de volgende niet weten wat het word. Mijn voorkeur is een jongetje. Erg Cliche. Maar mijn vriend heeft het idee dat we alleen maar meiden krijgen.
hola! over mijn buikje...ik was bij de vorige 20 kilo aangekomen, en ik was dus driftig aan het sonja bakkeren geslagen, maar toen werd ik dus na 8 weken weer zwanger en kon het dus niet meer, ik loop nu dus nog steeds met mijn hangbuikkie rond, vreselijk! er kan wel een tweeling in! volgend jaar moet ik echt zwaar aan de lijn en het sporten vrees ik, anders pas ik het vliegtuig niet eens meer in! Mobielfreak: hier ook een oud huis uit 1928, zeer oude kromme trap die ik vorig jaar in de grondverf heb gezet en nu dus nog steeds gewit moet worden, ik zie er erg tegenop, hij zit alweer vol met vlekken en scheuren en is nu dus bruin! ik leef met je mee, wat een werk, op je knietjes de trap doen, ik voel me bij voorbaat al zielig!
@allergie: ik dacht zelf eerst ook aan een voedselallergie, koemelkallergie dus, want hij krijgt nog niks anders, maar volgens de ha kan dat niet. Toen vroeg ik hem om een allergietest, maar wilde hij ook niet doen. Hij weigert ons door te sturen naar de kinderarts! Dus dat zijn we nu aan het proberen om op een andere manier voor elkaar te krijgen. Maar is nog een behoorlijk gedoe dus. Ja, klopt van haar en schilfers vrij, zat er al aan te denken wat ik dan wel niet allemaal zou moeten wassen en nieuw kopen haha. Maar we wachten nog even af. We hebben ons al ingeschreven bij andere arts, maar dat kan dus niet zomaar, omdat ze allemaal bij elkaar zitten in het dorp. Dus nu proberen we het via de arts van het CB, maar daar kun je niet zomaar heen, lastig hoor!
hey hallo het was een ontzettend leuke dag gisteren en ook heel erg bijzonder. we hebben nog hele leuke cadeautjes gekregen een helemooie foto op linnen van esmay toen was ze net 3 dagen oude en had ze haar duim in de mond. dat was zo mooi echt waar. o ik moet even een poep luier verschonen. het lukt mijn man niet alleen.
@savita: mja ik geniet liever eerst even op mn gemak van anne afgelopen jaar was hectisch genoeg met trouwen, verhuizen en zwangeren @suus: wij hebben een hypoallergene stofzuiger die ook meubels, gordijnen etc kan zuigen... job is namelijk ook allergisch voor huisstofmijt/katten... en die heeft er nu practisch geen last meer van. er zit een apart filter in je stofzuiger die ook hele fijne deeltjes opvangt. gek dat je huisarts geen allergietest wil doen tho.. overigens.. volgens het cb hier kan je best exceem krijgen van KMA
@Suus: ajuus huisarts, dus Laat me zelf al door niemand de wet voorschrijven (zou het van politie en Justitie wel aannemen indien nodig, maar alá ) - een huisarts is er om je te helpen, niet om op zijn/haar voetstukje te gaan staan. Word er bijv. altijd kriegelig van als ik oudere mensen hoor praten over 'de dokter' en 'dokteres' - zulke waanzinnige eerbied, "die mensen hebben ervoor geleerd.." Nou, laat ze die kennis dan ook gebruiken Ja sorry Suus, maar snap je heel erg goed gewoon, nou moet je een ander gaan zoeken, omdat deze niet wil doorverwijzen @Jennifer: ach, die buik is binnenkort weer stralend rond en vrouwelijk, moet je maar denken! Nee echt, vond dat zelf prachtig, zo'n super OERbuik, strak en rond, net Buddha Geniet lekker van je zwangerschap! @Joepie: wat gaaf, zo'n canvas schilderij! Heel attent ook. @Miss X: die haaruitval hoort er inderdaad bij. Lekker, jullie vakantieplannen! Bali moet lukken, ook met een kindje! Misschien de vluchttijden erop afstemmen, dat je ukkie veel kan slapen? Ach, je ziet het vanzelf wel, eerst fijn naar Duitsland, ook al zo leuk @all: liet vanmorgen een huilende Ollie achter op het kdv (maar ik bleef buiten spieken toen ze hem inbakerden en meneer keek alweer ontspannen) - en haalde een gezellig lachende Ollie op. Hij zat in een wippertje te kijken naar een ukkie van 1 1/2, heel interessant was dat voor hem Ik was happy met zijn blije hoofdje. Minder happy was ik met de smetplekjes in zijn liezen: vanmorgen had hij niks, nu dus wel Het schijnt zó op te kunnen zetten en aangezien meneer flinke huidplooien heeft van de borstvoeding, moet hij goed gedroogd worden na het badderen en verschonen. Ik vond het niet fijn om te zien, maar heb Sudocrem gesmeerd. Iemand nog andere tips? Talkpoeder wordt afgeraden, maar misschien iets anders nog? Fijne avond!
@darcy: idd, als je mijn oma vraagt hoe iemand heet zegt ze eerst zijn beroep! Ja maar hij is dokter zegt ze dan. Nou ja, alleen oudere mensen, mijn schoonmoeder is net zo. Ik erger me er ook groen en geel aan! Ben al bezig met veranderen van ha.. Duurt alleen iets langer dan gehoopt.. Voor smetplekjes schijn je ook bepanthen te kunnen gebruiken.
@darcy: smetplekjes steken ook zo ineens de kop op hoor maar ik smeer inderdaad ook altijd sudocreme.. en dan is het meestsal volgende dag alweer bijna weg vanochtend had anne echt alles volgepoept... en toen was er niets toen ik dr paar uur later weer verschoonde had ze boven op dr been een onwijs vuurrode plek en dr billetjes ook. maar dat is dus nu alweer grotendeels weg.
btw.. wat ik eigenlijk kwam melden.. is dat ik nu dus ZO misselijk ben dat ik net zelfs de chococake enkel voor job gesneden heb en zelf ipv koffie met cake dus maar een kop thee gezet heb :S net even geteld.. hebben 2x onveilige sex gehad in al die tijd zou toch niet... ? ik wacht het nog eventjes af... maar dit zou ik wel wat snel vinden hoor then again.. kan het natuurlijk jook gewoon gevolg zijn van het feit dat mijn lichaam nu begint aan te geven hoe hard ik het verwaarloost heb afgelopen 3 maanden. vind het scary dus
@Darcy: het klinkt misschien raar, maar het ideale middeltje tegen smetten is maizena! Klein beetje erop doen, net als talkpoeder zegmaar, dat neemt overtollig vocht op en gaat zo het smetten tegen. En verder als "onderhoud" sudocreme of bepanthen! Echt het proberen waard![/code]
@Suus: bloedtesten bij (koemelkeiwit)allergie zijn niet betrouwbaar. De manier om het echt uit te testen is een eliminatie-provocatietest, bijv onder begeleiding van het CB. Meer info kun je vinden op: http://www.sorgente.nl/nl/sorgente_diee ... oeding.htm
@Saskia: jeetje, het wordt wel echt spannend zo! Chocoladecake laten staan is wel echt ernsitg De enige manier om erachter te komen is natuurlijk testen!
MissX: ik heb van mijn tweede zwangerschap ook ontzettend genoten, was wel iets minder onbezorgd omdat het zo'n medische zwangerschap was, maar vond het weer super! Je moet inderdaad iets meer tijd maken om er bewust mee bezig te zijn soms.
mja.. net mijn buikje geleegd op het toilet via de onderkant.. dus ben bang dat het misschien toch een virusje is even afwachten nog maar testen verandert tenslotte toch neits aan de waarheid en ik leef al braaf gezond ivm de borstvoeding.. dus daar schuilt ook geen valkuiltje in.
Je hebt groot gelijk hoor! En als het zo zou zijn en je komt er wat later achter, dan heb je meteen maar de vervelendste weken gehad nietwaar? Wel vervelend trouwens, het schijnt nogal te heersen het braken-diarreevirus