Wat die dromen betreft heel herkenbaar, ik denk regelmatig dat ik de baby niet in zijn ledikantje gelegd hebt en nog in bed ligt en ben er dan ook van overtuigd dat het echt zo is...mijn vriend heeft me al regelmatig uitgelachen omdat hij het nogal vreemd vind..hoop maar dat het snel overgaat. Vandaag ook heerlijk naar buiten geweest, lekker gewandeld met de wandelwagen en daarna nog heerlijk in een tuinstoel gezeten...wat hebben we het slecht he @Miranda, als Thijs zo opstandig is neemt mijn vriend hem ook van mij over, maar bij ons trapt hij daar niet in...ik hoop dat het bij jou wel blijft werken!
hee meiden, Jesper slaapt hier bijna niet meer, hij is gewoon oververmoeid en ligt dan te krijsen! Nu heb ik hem net met zijn armpjes helemaal naar beneden in zijn bedje gestopt en heeft hij bijna 2,5 uur non stop geslapen, voor hem echt veel. Daarom zit ik te denken aan inbakeren, heeft een van jullie daar ervaring mee? @gonzo: ook hier lekker gewandeld, heerlijk he? ruim 2 uur zijn we weggeweest, even bij mijn ouders langs. Was wel kapot toen ik weer terug kwam, maar dat heb ik er wel voor over, echt heerlijk.. Welk merk luiers gebruiken jullie? Ik gebruik tot nu toe pampers, maar zag dat de luiers van super de boer echt veel goedkoper zijn, heeft een van jullie die wel eens gebruikt? Ter vergelijking, pampers nr. 2, 48 ong voor 10 euro, super de boer nr. 2, 64 voor 7,50. Hier gaat Jesper trouwens 2 a 3 keer in de week in bad. Hij heeft echt een heel droge huid, wel jammer, want hij vind het echt heel lekker in zijn badje. @maart: jesper is ook zo veel wakker, soms wordt ik echt gek ervan eerlijk gezegd. Want als ik hem even weg leg is het meteen krijsen geblazen.
hmm hier ook pampers newborn.. maar dan 1 4.59 per pak zijn dan ook kleinere pakken met ik geloof 28 luiers
Hoi meiden, Ik kom ook weer even om de hoek kijken. Ik bezef me nu in ene hoeveel tijd ik voor de bevalling wel niet had om te computeren . Ik weet soms echt niet meer waar ik de tijd vandaan moet halen om even iets anders te doen dan voeden, verschonen, wassen etc. Hebben jullie dit ook? Suus, jij vroeg over het inbakeren he? Ik wil het ook gaan doen en mijn vriendin en schoonzusje doen het beide. Hun spreken er vol lof over. Vanavond heb ik Lyn ook even bij mijn schoonzusje ingebakerd en ze was heel rustig, dus ik geloof wel in het inbakeren.... CB kan je ook veel over inbakeren vertellen schijnt! Wij doen Lyn om de dag badderen of douchen met 1 van ons beide. De dagen dat we het niet doen, was ik haar met een washandje.... Oh ja Suus, wij gebruiken nu nog de prematuur luiers van de kruidvat, die overigens top zijn. En daarbij heb ik ook de pampers. Mijn schoonzusje heeft de luiers van super de boer ook gebruikt, maar die vertelde dat dit echt waardeloze luiers waren. Verspilling van je geld dus... Ik ga voor kruidvatluiers of pampers, maar die zijn volgens mij qua prijs even duur. Rian en Noor, wat een knapperds hebben jullie hoor! Wat vreliefd kan je zijn op je eigen kindjes he? Lyn is de laatste dagen ook een beetje uit haar ritme. Soms drinkt ze zo slecht dat ze maar 45 of 50 ml binnen krijgt en dat terwijl ze minstens 90 ml moet hebben.... Verder is ze overdag erg onrustig als ik haar na het voeden in bedje leg. Hopelijk helpt het inbakeren hier een beetje bij datze wat rustiger wordt... Wel gezellig hoor dat we ook nu weer ervaringen en bevindingen met elkaar kunnen delen. Nou ik ga Lyn haar flesje even klaarmaken! Truste voor strakkies en tot snel Liefs Ief
@saskia: hier ook verschonen halverwege! Voor het eten is eigenlijk ook niet logisch... maar dat werd door de keaamhulp destijds idd aangeleerd, maar nee dus, werkt niet bij onze dame. Het is nu 3.19 uur en ik begin echt te wennen aan die nachtshift, ik zal het zelfs gaan missen als Rosalie gaat doorslapen.... eh... nee dat is overdreven... Gaat ook wel een tijdje duren vrees ik, al drinkt ze in de nacht niet meer zo veel, de behoefte is afgenomen. Zo en dan nu maar weer slapen.
@ Darcy: heel toevallig doe ik hetzelfde als jij, aanleggen, luier verschonen en dan ander borst aanleggen, dan valt hij zoweer in slaap. Tot nu toe werkt het prima... @ Han: heel herkenbaar van de droom, dat heb ik ook nu. Ik hou het hier ff kort want ik ga Matthew zo baden (ik doe geen zeep in badwater), want daarna smeer ik hem met Zwistal olie in en haarlotion ook. Dan is het voldoende genoeg. Wanneer valt de navelstrengje eraf? Bij Matthew is er nog steeds, ben benieuwd wanneer het eraf losgaat. Hij is nu 8 dagen oud. Dan gaan Jeroen en ik ff met Matthew buiten wandelen, want we krijgen van 13-14 uur bezoek, dan Matthew voeden en slapen (ik ook, ik ben verschrikkelijk moe omdat ik hem vannacht 3 keer had gevoed), en van 16-17 uur weer een bezoek. Daarna is de avond voor ons drietjes samen! XXX
Nou meiden, ik vroeg gisteren iets over inbakeren. Ik heb hem vannacht in zijn omslagdoek gelegd met zijn armpjes tegen zijn lichaam en hij sliep als een roosje! Nog niet eerder zo'n makkelijke nacht gehad. Het kan natuurlijk zijn dat het toeval is, maar ik ga me in elk geval even verder verdiepen in het inbakeren. Ik zal er morgen ook even contact over opnemen met het CB. Zij staan hier wel positief tegenover. @miranda: bij Jesper viel het navelstompje er zo rond zijn 11e dag af. @ief: het 'inbakeren'in de omslagdoek is hier goed bevallen dus. Is voor mij in elk geval de moeite waard om het te proberen. Nou, hier is het lekker weer! hoop dat het zo blijft, misschien dat ik dan vanmiddag even met de kleine naar het voetbalveld toewandel, mijn vriend moet voetballen, denk dat hij het wel leuk vind. Ga ik gewoon het laatste kwartiertje even heen als het uitkomt met zijn voeding.
grrr net op iedereen gereageerd verdwijnt het helemaal.... Oke poging 2 Suus: lekker dat het "inbakeren" schijnt te helpen. Het cb kan je ook helpen met verschillende inbaker technieken dus idd verstandig om met hen contact op te nemen. Het verschonen is hier nog een beetje een probleem. Nu doen we het ervoor maar dat is idd niet handig omdat ze tijdens het voeden hem volwerkt. Na het voeden verschonen is ook niet altijd handig omdat ze dan klaar wakker is en echt niet meer wil slapen. Tijdens het voeden werkt ook niet omdat ze dan gewoon niet meer verder drinkt. Ze zit dan namelijk bijna vol en pakt de borst dan niet meer goed. Het gevolg is dan wel dat ze zich eerder meld voor de volgende voeding. We zoeken dus nog naar een oplossing.... Ief: omdat remco nog lekker vrij is en omdat we een makkelijke meid hebben heb ik eigenlijk nog tijd genoeg.... moet het natuurlijk niet te hard zeggen.. euh.. typen want dan zal je zien dat ze opeens enorm veeleisend word Gonzo: ik heb dus precies dezelfde droom. Dan blijkt echter dat het voedingskussen naat me ligt en Daniëlla gewoon lekker in haar bedje. Saskia: geen ervaring met de doomoo seat, is er niet een soort handleiding van? Daniëlla slaapt overdag overigens ook het liefst de hele dag en 's nachts komt ze ook netjes om de 3 uur. Maart: balen dat yasmine zoveel huilt, hopelijk is het iets tijdelijks. joyce: Daniëlla vond het heerlijk om met mij onder de douche te gaan, zal er zo eens een foto van in mijn album zetten. Ik vind het forum ook verslavend hoor, zo fijn om de ervaringen van andere mama's te lezen. All: Daniëlla had gister een wakker dag. Ze heeft alleen tussen 2 en 5 echt geslapen en na 9 uur weer. De rest was ze steeds wakker en dommelde af en toe een paar minuten weg. Ze was niet echt ontevreden hoor, heeft heel lang in de box met haar handen liggen spelen, zooo schattig! Ik wist alleen niet dat een baby zoveel wakker kon zijn. Nu ligt ze steeds te kreunen in haar slaap, zou ze dan aan het dromen zijn?
Suus, wat fijn dat je een makkelijke nacht had. Dat inbakeren lijkt me ook wel wat! Tijdens zwangerschap al even in verdiept. Morgen intake cons.bureau, ga dan ook ns informatie vragen. Ze zwaait behoorlijk met haar armpjes, lijkt me erg onrustig voor haar. Miranda, bij Sophie viel navelstompje er na een week af. Was erg blij omdat we dan naar buiten mochten Badderen doen we niet teveel i.v.m. haar huidje. Heb van Weleda nu alle produkten gekocht. Wat voeden en verschonen betreft doen we het of ervoor of tussen borst door. Hier nl. zelfde ervaring. Als we het als laatste doen dan is ze klaarwakker. Wat slapen betreft volgen we nu de 'regels' van het boekje van Ria Blom (regelmaat en inbakeren). We laten haar nu huilen en idd, ze stopt vanzelf na een tijdje en valt ook als we haar wakker in bed leggen, in slaap! Sophie heeft witte aanslag op haar tong. Ben benieuwd of ze spruw heeft. Ga volgende voeding even met gaasje over haar tong om te kijken of het eraf gaat. Heeft iemand ervaring met spruw en behandeling? x Sophie
Goeie morgen meiden @Rootje, ok nee dan helpt het indd niet! @Marsab, Ayla kwam gister middag ook drie keer om de 2uur weer een regeldagje ofzo? @Darcy en dacht miranda, Ayla vind huid contact ook erg fijn, als ze mij ruikt hapt ze ook nog steeds, als ze bij mehmet is niet. Maar ja logisch ook dat die kleintjes zo willen knuffelen, ze hoorde je konstant in je buik! @joyce, Ayla slaapt ook nog bij ons op de kamer, zar er aan te denken om d'r alleen 's nachts nog bij ons te houden. Ik gebruik ook dat glazen flesje olie van zwitsal. @maart, tijd voor jezelf wat is dat @Saskia, ik verschoon haar ook tussendoor, want dan gooit z m ook vol @Suus, ik gebruik altijd die van kruidvat eigen merk, voor Ayla prematuur ook van kruidvat. Zijn echt iedeaal! @ief en suus, wil gaan inbakeren dus vraag het indd morgen bij het CB. Heb erge pijn in m'n linker borst hoop niet dat het een borstontsteking is.....
Han, dat kreunen doet Sophie ook. Volgens mij droomt ze dan! Denk dat ze dan in haar remslaap is? x Sophie
@han, herkenbaar heb indd ook als ik Ayla tussendoor verschoon dat ze dan niet wil slapen.... Net noch, ze was heerlijk in slaap gevallen, fles was helemaal leeg. dus in d'r wiegje gelegt (was om 8uur) en kwart voor negen huilen, en ja hoor een poep luier, dus verschoont..... En blijven huilen he als je d'r weer in d'r wiegje leg @Sophie, als ik Ayla laat huilen wordt het steeds erger, dan wordt het echt krijsen
Ik vind het idd erg handig om tijdens de voeding te verschonen. Aiden slaapt al heel snel, als ik aan het voeden ben. En heb al veel geprobeerd: wrijven in zijn gezichtje, een koud washandje over zijn gezichtje halen etc. Maar hij slaapt gewoon door! Dus de verschoontechniek is ideaal! Ook heeft hij het zo in de gaten als ik hem weer in zijn bedje leg. Dan wordt hij wakker en begint hij te huilen. Moet ik hem weer oppakken en troosten (soms een boertje en soms nog wat eten geven...) Vooral 's nachts is dit zooooo vermoeiend! Maart: wat naar dat yasmine zo veel huilt... Han: die dromen heb ik ook! Heb vaak dat ik het hele bed afzoek naar Aiden en heb zelfs wel eens op de grond gekeken, omdat ik hem niet kon vinden in ons bed. Maar ik had hem dan al lang terug gelegd in zijn eigen bedje! Zo vreemd! Echt daar wordt ik helemaal naar van in mijn maag! Jessica: ik ken het hoor, dat krijsen. aiden huilt (gelukkig) niet veel, alleen voor de voeding en tijdens het verschonen. Maar als ik dan net iets te lang wacht met de voeding, wordt hij helemaal gek! Dan krijst hij het ook uit. suus: ik gebruik ook pampers en die bevallen prima. Nu nog newborn. joyce: heerlijk dat ze zo goed doorslaapt! *jaloers*
Het lijkt me echt balen als je kindje blijft huilen. Hier krijst ze ook wel een tijdje, maar dan met tussenpozen. Eerst waren we 's nachts soms uren met haar bezig en haalden we haar als ze huilde uit haar bedje. En dan weer aan de borst en weer verschonen. Urenlang. Nu erg moeilijk haar te laten huilen, maar uiteindelijk helpt t bij haar wel. Ik ben de hele tijd alleen zo bang dat ze wel gewoon honger heeft, vind t dan dus erg moeilijk haar te laten liggen. Denk nu echt dat ze spruw heeft. Ze heeft ineens, naast het witte tongetje, erg veel luieruitslag en mijn linker tepel lijken ook bultjes op te zitten en iets rood en voelt branderig. Morgenochtend maar even de huisarts bellen. x Sophie
Wij gebruiken net welke luiers we tegenkomen.... hebben nu bumblies, pampers en c1000 luiers gehad, met allemaal geen problemen. Daniëlla huilt eigenlijk helemaal niet veel, soms als ze pijn aan haar buik heeft of honger. Ze kan het dan ook wel echt op een krijsen zetten en dat is best moeilijk. Sophie: ik heb dat boek over regelmaat e.d expres niet gelezen omdat ik dan nog onzekerder word. Het gaat nu ook goed dus hebben we het nog niet nodig. Ik heb daniëlla net verschoont na de voeding en daarna toch maar in bed gelegd. Ze is nu klaarwakker en ligt een beetje om zich heen te kijken. Ze huilt nog niet dus ben benieuwd...... Ik ben blij dat ik niet de enige ben die zo vreemd droomt, het is soms gewoon eng. Hoe gaat het bij jullie met kraamvisite e.d? ik ben heel bang dat ik erg onvriendelijk/ egoistisch overkom. Daniëlla kan er namelijk niet tegen als ze teveel prikkels krijgt op 1 dag, dan is ze erg overstuur. Nu willen we het dus een beetje rustig houden en dat houd in dat ik haar niet van hand naar hand wil laten gaan. Woensdag is remco jarig en dan ben ik van plan haar echt op bed te leggen en door niemand vast te laten houden (als er 1 wel mag wil de rest namelijk ook) Ik ben echter wel bang dat ik niet echt vriendelijk overkom door steeds nee te zeggen.
Hi Meiden Ben ik weer. Ik kon een tijdje niet inoggen heel raar. @Maart... Yocena huilt ook best veel overdag en is bijna de hele dag wakker. Misschien heeft het te maken dat ze een bepaalde periode doorkomen? Ze is wel troostbaar,als je haar oppakt. Het is niet zo dat ik haar niet stil krijgt. En soms laat ik haar huilen hoor, anders kan ik echt niks doen als ik haar continue op mijn schoot heb. Gelukkig slaap ze wel altijd netjes door in de nacht. Ze meld zich wel voor de voeding maar dat is ook alles. @Marsab.. Kolven mag geen pijn doen hoor, zou inderdaad even kijken of je wat verkeer doet. @han.. Ik droom ook heel hevig! Rare dromen allemaal
Hier huilt Yasmine nog steeds erg veel, ze is overdag de hele dag wakker en is niet stil te krijgen zo vermoeiend. Ze heeft ook last van puistjes. Ik heb gisteren geprobeert om haar in te bakeren misschien dat ze dan rustig wordt maar helaas binnen no time had ze zich zelf los gemaakt. 'snachts slaapt ze wel gewoon erg vreemd. Misschien begint ze nu scherp te zien en schrikt ze overdag ofzo ik zou het echt niet weten. Ik gebruik ook badolie van zwitsal in een glazenfles, lekker zacht huidje krijgt ze ervan. Hier heb ik in het begin pampers gebruikt maar nu gebruik ik op aanraden kruidvat luiers die vind ik veel beter en ook nog eens goedkoper. 92 luiers voor 12,79. Pamper zijn 48 voor 9,99, dus dat scheelt. Han, hier krijgen we niet meer zoveel bezoek heel af en toe, dus lekker rustig. Sophie, morgen meteen naar de ha, bij spruw moet je er snel bij zijn. Alle speentjes vervangen. Even een rare vraag misschien maar de mama's met een meisje, hoe maken jullie het schoon tussen haar lipjes zeg maar. De kraamzorg had mij verteld dat je max. 1x per dag met een lotiondoekje erlangs mag gaan maar ik zie wl iets ertussen zitten een beetje wit maar ook donker.
Vraagje.. Ik kolf elke dag wat af en geef haar af en toe de fles. Ik geef haar ongeveer 100cc en dat doe ik al 3 weken ofzo. Hoeveel geven jullie, vraag me af of ik het niet met ophogen, kweet natuurlijk niet wat ze uit mijn borst haalt. hoeveel geven jullie?
@miss x: ik geef geen borstvoeding, maar jesper krijgt ongeveer 6 flesjes van 150 ml. Hij is wel erg zwaar. Wat hier als stelregel wel wordt gebruikt is het lichaamsgewicht x 150 ml. @han: hier precies hetzelfde met de kraamvisite. Donderdag waren hier 3 collega's, die hem alledrie natuurlijk even vast moesten houden. Nou meneer was echt compleet overstuur! Doe ik dus niet weer en zeg het ook gewoon. Gewoon zeggen tegen ze hoor, jammer als je dan niet zo aardig overkomt, maar je kindje gaat voor! Bovendien zullen de meesten het wel begrijpen als je het even uitlegt denk ik.