@Maart.. Netjes, wat goed dat Yasmine zo is gegroeid. @Lovewinnie.. Die puistjes gaat vanzelf over, Yocena had ze ook, heel erg.. Geen gezicht. Nu is ze weer gaaf. Net nacontrole gehad bij de VK. Voel me zo verdrietig. Het is nu echt afgesloten..
Hoi! Ik ben ook een septembermama en nog nooit bij dit topic gekeken. Kwam er ook pas heel laat achter dat er een bevallingslijst forum was voor september mama's .Dus voortaan ben ik hier ook te vinden! Oja en ik doe mijn zoontje nu sinds zaterdag ook inbakeren. Wij doen dat met een pacco doek. JIj?
hoi mama`s wij zijn vandaag voor controle geweest in het zkh esmay heeft nog steeds erg veel moeite met poepen. ze perst de heledag door zonder resultaat. zelf onder het drinken nog dus dan moet ze spugen. maar vandaag dus daar het zkh geweest en we hebben van de kinderarts een laxeermiddel en we moeten over 4 weekjes terug komen. en als esmay 3mnd is krijgt ze een echo van haar heupjes. omdat ik als baby in een spreidbroekje heb gelegen. wordt zij er ook op gecontroleerd. esmay is ook weer flink gegroeid ze woog vandaag 3960. waarom doen jullie je baby dan in een bakerdoek?
@Maart, nog even terugkomend op het schoonmaken van de lipjes. Je mag het inderdaad zo vaak schoonmaken als je wil, met beleidt natuurlijk en weet je wat ik doe als het schoongemaakt moet worden. Ik doe een beetje badolie van zwitsal op een watje en maak het dan schoon. Tip van de KV. Zo hoef je niet hard te wrijven en je krijgt het bijna in 1 keer schoon, ideaal. @MissX, ik denk ook nog vaak terug aan de zwangerschap. Als ik dan in de spiegel kijk naar mn platte buik, kan ik me haast niet meer voorstellen dat ie zo dik is geweest Maar ik kijk er wel heel positief op terug en ik wil het ook zeker nog een keer meemaken. Dus Kyra krijgt sowieso nog een broertje of zusje erbij
Dank je! Maar in kende hem al! Ik baker mijn zoontje in, omdat ie zichzelf uit de slaap houd door constant met zijn armpjes te zwaaien en te mieren. Hij wordt er een stuk rustiger van! @ brigitte: Ja die zijn heel erg handig. Ik wil er eigenlijk nog een bestellen of 2e hands voor als deze in de was moet..
Hee mama's! Lekker gekletst hier! Heeft iedereen al een beetje routine gevonden? Wij zijn vandaag voor het eerst naar het CB geweest (waren eerder al bij de kinderarts geweest) en de boys zijn heel goed gegroeid. Chris weegt nu 3195 (geboortegewicht 2125) en Tijn weegt nu 3435 (geboortegewicht 2490). Verder alles goed. Over twee weekjes de eerste prikken... Daar denken we nog maar even niet aan. Ben idd ook wel benieuwd naar jullie inbakerervaringen. Heb toen ik als nanny werkte weleens ingebakerd, dat was een vrij onrustige baby en die reageerde er aardig op. bakeren jullie in met de armpjes naar beneden of naar boven - over de borst zegmaar?) Mobielfreak: hoe is het met je? Joepie: hopelijk gaat het nu wat beter met Esmay's ontlasting! Zo zielig als het ze zo'n pijn doet! MissX: herken het "verdrietige"gevoel. Mijn gezin is echt compleet met 3 kindjes, maar toch kan ik er heel melancholisch en verdrietig om worden als ik me bedenk dat ik dus zeer waarschijnlijk nooit meer zwanger zal zijn. nooit meer die spannende minuten als je een test doet, nooit meer voor de spiegel staan twijfelen of je al iets ziet, nooit meer een eerste echo, nooit meer zo'n mooie buik, nooit meer getrappel van binnen.......... Ik houd maar op, anders wordt het hier een tranendal Liefs Noor
esmay krijgt 8 flesjes van 90cc met voeding is het 100cc en soms s`nachts de laaste voeding zeg maar 120 dan hopen wij dat ze wat langer volhoudt maar nee hoor madam meldt zich gewoon om de 3 uur of ze nu 90 of 120 krijgt dat maakt haar niets uit. volgens de wijkverpleekkundige krijgt ze zelfs al te veel voor haar gewicht. maar ze lust het wel hoor. als esmay naar bed ga wikkel ik haar in een badcape in maar ze is erg druk met haar handjes dus die blijven er nooit in ze wurgt net zo lang tot ze er uitzijn. ze ligt ook altijd met de handen omhoog. en slaat vaak haar speentje eruit omdat ze zo druk is. maar als ze eenmaal slaapt dan dan slaapt ze ook 3 u lang of 4 uur.
Bij de pacco piccolo en comodo moeten ze met de armen naar beneden. Dat is volgens mij ook de enige manier waarop het bij deze doeken kan. Bij de pacco pré doe je de armpje is de foetus houding, maar dan zijn ze meestal tot 2 weken oud..
Hii Ik heb Yocena nu 3x Nutrillon gegeven. Het was zo raar. 3 dagen geleden gingen wij even naar de stad en hadden Yocena bij oma gelaten (oma ook weer blij) Ik zou binnen 3 uur weer terug zijn voor de borst. Ik had niet genoeg om te kolven vandaar dat ik voor de zekerheid een zakje nutrillon achter had gelaten. Ik had zo'n pak al in huis maar nooit gedurft haar KV te geven. In de stad was het een beetje uitgelopen, en mijn vriend belde naar zijn moeder.. Yocena had heel erg honger en ze zat hem al te voeden.. Mijn maag draaide om. Ik had het gevoel dat ik te laat was. ''Het is al gebeurd''een of ander manier voelde ik mij heel verdrietig. Maar goed nu is teminste die stap genomen en heb ik haar 2x nutrillon gegeven. Ik geef haar 1x op een dag nutrillon zodat ik die voeding kan kolven en invriezen. Zo verzamel ik iig minstens 1 voeding per dag. Dan als ik moet werken kan ze nog ff voort met mijn melk. Moet zo naar mijn werk Even dingen doornemen en ik moet aangeven hoeveel dagen ik wil werken (3). Moet alweer 13 November beginnen bah! Het gaat veels te snel.
hier om dezelfde reden inbakeren... ja ik zal ook eens op marktplaats ofzo kijken voor het geval van de was..... hoe bevalt het inbakeren jou?
Miss x: ja het gaat zeker heel erg snel. Stiekum ben ik nu ergens wel blij dat ik nog geen werk heb.... slecht hé Noor lekker dat de jongens zo goed groeien! Joyce: als ik in de spiegel kijk zie ik nog steeds een dikke buik Wanneer is bij jullie je buik weg getrokken? ik vind het zo lelijk nu. Joepie: hopelijk slaat dat laxeermiddel goed aan want dit is best zielig zo. Blodyn: ja dat probleem heb ik ook, hoe zeg je netjes tegen je bezoek dat ik niet wil dat zij hun pink in haar mond stoppen... Remco heeft het gister tegen mijn schoonfamilie gezegd dat ze op bed word gelegd als het bezoek komt en die vonden het gelukkig niet vreemd (alleen de man van mijn schoonmoeder zei dat hij zijn verjaardag dan niet moest vieren ) Volgens mij heeft Daniëlla vandaag een regeldag, zou dat nu al kunnen? ze lijkt steeds maar honger te blijven houden. Ik ga dus maar weer eens voeden....
Hier ook het inbakeren om dezelfde reden: het onrustig slaan met de armpjes ed. Vandaag trouwens echt een drama hoor, hij blijft maar krijsen, weet echt niet meer wat ik moet doen. Hij heeft geen vieze luier, heeft genoeg gegeten..Als ik hem optil wordt het alleen nog maar erger, dan overstrekt hij zich helemaal. Speentje spuugt hij driftig weer uit, ik zit er helemaal doorheen.
Hey meiden @geertje, welkom klets gezellig mee! @All, ik geef meestal 120cc en af en toe als 150cc, maar dan laat ze meestal nog een bodempje staan. @Noor en miss x, ik vind twee wel mooi, heb altijd geroepen wil er drie, maar na deze weeen denk ik vind het toch wel mooi zo! Maar ja zeg nooit nooit. Maar indd nooit meer die spannende minuten als je een test doet, nooit meer een echo, nooit meer die mooie dikke buik, nooit meer dat getrappel en dat je je buik heen en weer ziet gaan *zucht* @miss x, balen dan he en dat is al best snel! @Han, zou best kunnen. Heb ook nog steeds een buikje, en van die ''mooie'' paarse strepen erop Sorry meiden als ik jullie vergeten ben, ook weer zo veel gekletst... Gisteren voor het eerst naar het CB geweest. En Ayla is goedgekeurd, ze was erg tevreden over d'r Ze woog 3370 gr (geboortegewicht 2420 gr) en 51 cm (43 cm) dus ze is echt lekker aan het groeien! ze krijgt 5 nov de eerste prikken (ook hepatitus b) omdat mehmet uit turkije komt. Nou meiden fijne dag vandaag.
@Suus, valt hij niet in slaap in je armen? Ayla heeft dat meestal rond een uur of 7/8 's avonds, dat is echt d'r huiluurtje, kan je echt weinig aan doen helaas! Dan heeft ze ook d'r buikje vol, schone luier en geboert..... En na een kwartiertje half uurtje valt ze in slaap in m'n armen. Heb d'r dan met d'r hoofdje op m'n arm, en mijn hand onder haar buikje.
@Suus: cinababy van VSM geven, lijkt op darmkrampjes (overstrekken, schrijf je.) Dit homeopathische middeltje werkt echt goed, 3 druppels geven bij acute pijn en verder je kindje lekker wiegen en heen en weer lopen. Wij hadden het vannacht... ik gooi melkproducten sinds vandaag uit mijn voedingspatroon, hier worden ukkies zo beroerd van vaak Sterkte
@han: de eerste regeldag is vaak tussen dag 10 en 14 dus het zou zo maar kunnen... en het kan best een paar dagen zijn hoor.. gewoon aan toe geven... @suus: vervelend meid.... misschien uit zijn hum... hoe lang baker je al in? Vaak is dag 3-5 na start dat ze aangeven dat ze het er niet mee eens zijn.... en daar moet je dan doorheen....