September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.899
    113
    o en over het roken, hier in huis mag niet worden gerookt en als er ergens anders wordt gerookt, kom ik gewoon niet of ga ik weg. Met baby's moeten ze gewoon rekening houden, of ze het nu leuk vinden of niet.

Haha, mijn vader is zelfs speciaal voor Jesper gestopt met roken. Vind ik echt heel lief van hem, hij rookte al 45 jaar en is nu al 4 weken gestopt, vind het erg knap. Vooral omdat hij het zelf ook niet makkelijk heeft, hij is net aan zijn bindvlies geopereerd, zou anders blind worden en zit dus nu een tijdje in de zw.

2. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Hi meiden,

hier in huis word ook niet gerookt hoor! gelukkig is bijna de hele fam. gestopt en een enkeling gaat maar buiten staan ;)

Ik heb een mooie foto van Marijn in mijn album gezet! Hij slaapt nu al 2 nachten van 1 tot 6 uur, heerlijk hoor! ik hoop maar dat het zo blijft ;)

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.899
    113
    Ik bedoelde natuurlijk netvlies en niet bindvlies (bestaat er eigenlijk wel zoiets als een bindvlies..denk dat ik een beetje in de war was haha).

slapen op de zij is gevaarlijker ivm kans op opzij rollen naar de buik, dat schijnen ze namelijk al vrij snel te gaan kunnen. En er zijn nog wat redenen, staat wel op de site van 'stichting wiegedood'

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm net even buiten de buikdrager getest
    even suikerklontjes gehaald voor de visite van komend weekend enzo
    en voeder voor de beestjes bij de jungleshop
    dat laatste was errrug gezellig
    die man was altijd al heel geinteresseerd toen ik nog zwanger was en heeft me plechtig laten beloven dat ik dr mee zou nemen "later" :)
    dus vandaag was ik toch aan het wandelen... (tja.. dat meot elke dag even.. ) dus dacht kan ik mooi daar even langswippen.
    maar hij was superenthousiast en vond het hartstikke leuk dat ik dr meegenomen had.
    vroeg nog hoe de bevalling was gegaan en of ze al een beetje sliep en dergelijke
    en spontaan mocht ik ook meteen bij de kassa goed voordringen zodat ik meteen aan de beurt was en snel weer verder kon wandelen.

en dat laatste is best prettig.. want wandelen gaat prima
    stilstaan voel ik toch best wel goed.

kwam onderweg ook al de buurvrouw tegen..
    had eigenlijk verwacht dat ze wel al bezoek zou zijn geweest.. maar so far nog niets van gehoord of gezien
    wat blijkt nou.. ze komt "vandeweek" wel een keer want dan is de ramadan tenminste voorbij en dat is handiger als je bij iemand op de koffie komt :)

wat waarschijnlijk inderdaad verklaart waarom ook de andere buuf enkel even snel voro de voordeur heeft gestaan met een bordje "lekkers" en snel weer weg ging toen job dr koffie aanbood :)
    (een of ander fetadingetje dat je eet als je bevallen bent kennelijk.. errrrug lekker)

beide buurtjes zijn namelijk turks.. en normaal weet ik redelijk wanneer het ramadan is.. maar dat is me dit jaar volledig ontgaan natuurlijk :)

5. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    hier is net iemand van het cb geweest en die zei idd ook dat het vanwege het doorrollen is. Wij hebben echter een stabilisatiekussen en dan kan ze dus niet doorrollen.

Vreemd trouwens dat het cb en de kraamverzorgster beide andere dingen zeggen.... Je zou toch denken dat ze allemaal wel een beetje op 1 lijn zitten.

6. Saskia78

mja mijn kraamverzorgster kwam uit schiedam en daar gingen wel meer dingen anders zei ze

ook kwam ini schiedam bijv. iemand van het cb de gehoortest en het hielprikje doen.
    hier doet de vk zelf het hielprikje en moet je voor de gehoortest naar het cb toe.

kennelijk is het regionaal toch verschillend
    (en schiedam is mijn beleving al half rotterdam zegmaar.. )

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.899
    113
    @han: hier ook verschillende dingen hoor. Van de kraamverzorgster moest ik Jesper gewoon met de gordijnen open laten slapen overdag, dan kon hij wennen. Van het CB moet ik de kamer juist donkerder maken, verwarrend hoor.

@mouschy: leuke foto hoor! echt een schattig pakje trouwens.

8. joepie01

joepie01 Bekend lid

7 jan 2007
    763
    0
    0
    verzorgende
    vlakbij emmen
    Hoi mama`s

IK BEN WEER ONGESTELD :evil: :evil:

zijn er al meer dames ongesteld?

hier ook wat problemen met schoonfamilie. ach ja volgens mij is er in elke famillie wel wat aan de hand. ik maak me er niet meer druk om mijn kleine meid is nu alles voor me.

wat een lekker weertje steeds he heb de hele week al lekker gewandeld.

krijg vanavond nog kraamvisite. heb er niet veel zin in. ben best wel moe dus hoop dat ze niet zo lang blijven. kraamvisite is toch maar een uurtje? :)

9. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    @Han, niet dat ik weet?
    Er schijnt wel geloof ik wat te heersten.....

Sommige mensen hebben indd geen inlevingsvermogen, dat ze dat niet snappen he.
    Erg natuurlijk van je tante, maar jij hebt nu andere dingen aan je hoofd, denk dat je zelf ook verdrietig bent, maar dat je zus zo reageerd :(

@Saskia, nee met de trein lijkt mij ook niks :(

@Suus, en wat zei ze?
    Ayla heeft dr eigen gelukkig nog niet omgerold, wij hebben een handdoek achter en voor dr buikje, dus omrollen vanzelf gaat niet.
    Geloof dat han zo'n stabiliteits kussen heeft?waar haal je dat touwens?

@Mouschy, Mooie foto zeg van je twee mannen ;)

@Saskia, goh mehmet is turks maar van fetadingetjes als je bevallen bent weet ik niks van (maar vragen als ie thuis komt haha) ik heb in iedergeval niks gekregen, van de turkse buuf wel soep gehad...
    Enne nu suikerfeest ;)

@Joepie, nee ik nog niet, dacht het twee weken geleden maar nee.

Dat is bij mij al twee jaar duidelijk dat ze langs elkaar heen draaien, het cb zegt dit en de kv zegt weer dat :(

En hier komen ze ook indd thuis voor de gehoortest en de hielprik, met Zara moest ik naar het cb voor de gehoortest, en deed de vk de hielprik.

10. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

4 dec 2006
    733
    1
    0
    Ik heb het er net een week opzitten. Was net 1 dag van het vloeien af toen ikongesteld werd. (daarbij heb ik ook nog 2 grote stolsels verloren vorige week :( )

Sam is vandaag een beetje onrustig, maar als ik hem bij me had lachte hij veel (voor het eerst!)
    Vanavond ook visite :rolleyes: niet zo zin in. Maar goed wie weet wordt het gezellig!

Gisteren die mevrouw van pacco (inbakerdoek) gemaild of ik niet nog een doek kon krijgen met korting (10 euro als je er twee nam). Vandaag al binnen gekregen! Nog voor ik betaald had! Die had dus alle vertrouwen in mij ;)

Ik heb gelukkig nooit trammelant met mijn schoonfamilie, alhoewel ze wel vaak kwetsende opmerkingen maken over mijn figuur, maar hun hebben niet in de gaten dat je iemand daarmee kan kwetsen. Ik reageer er meestal maar niet op. Ik ben eigenlijk een beetje aan het wachten tot Sam door gaat slapen 's nachts :oops: , want de nachten beginnen een beetje op te breken.

Zaterdag heb ik een feestje (van 3 tot 8) en gaan de kinderen naar mijn moeder. Ik heb het er weer best moeilijk mee om de kinderen weg te brengen. Vooral Sam. Fienne maak ik me niet zo druk over. die vermaakt zich wel..

Slapen er bij jullie al baby's door? Of krijgt iedereen hier nog nachtvoeding? Fienne heeft dat namelijk nooit gehad..

11. Saskia78

hmm hier gewoon nachtvoeding.. want ze heeft gewoon honger snachts
    das het nadeel van borstvoeding i guess

@jessica: hmm volgens mij buurvrouw was het voor na de bevalling. maar omdat dr nederlands niet helemaal geweldig is was het wat lastig te ontcijferen *grin*
    het leek erop dat het iets was dat je speciaal maakte voor na de bevalling.
    soort plat deegthingy met feta en kruiden erin in ieder geval
    ze had het ook voor haar zus gemaakt want die was ook bevallen.. maar kwam dus hier ook een bordje brengen :)
    ben benieuwd of mehmet er iets van kan maken :)

@suus: kraamhulp hier zei ook "gewoon licht maken" dan kan ze wennen aan slapen overdag
    en gezien overdag slapen nog steeds beter gaat dan snachts.. zie ik nog geen reden om ze dicht te doen *grin*

12. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    he meiden
    vanmiddag judith nog een keertje laten wegen bij het CB en ze doet het super. Vorige week dinsdag was ze 3840 gram en vanmiddag 4165 gram... zit volgens mij pokon in mijn borsten hihihi

ik laat overdag de gordijnen bij judith open als ze gaat slapen

@suus: wat zei het CB?
    @geertje: dat is mooi bij pacco.. misschien moet ik dat ook even doen.... betaal je dan ook een tweede keer verzendkosten?

13. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    hallo iedereen

hoe gaat het met de moeders en de kleine babys

ik ben vanmiddag op controle geweest bij de cb en zo wat is mijn meisje gegroeit. maatje 56 paste nog maar net en dacht dat ik misschien te heet had gewasse ofzo maar nee hoor me meisje is in 4 wk tijd 9 cm gegroeit en 785gr zwaarder. pff wat gaat dat snel. ze draagt nu al maatje 62
    ik vind dit wel leuk want ik weet nu dat ik het prima doe met de bv.

ikzelf voel me ook al stukken beter al zijn de nachte hier nog brak. alicia wil nog steeds niet doorslapen en is netjes om de 3 uur (soms eerder) wakker. hoelang heeft dit bij jullie geduurt? of zijn bij jullie de nachte ook zo brak. overdag slapen gaat geweldig maar de nacht dus nog niet. ik probeer haar al 2 wk overdag zo veel mogelijk in de box te laten slapen en 1x smiddag en snachts in haar bedje maar ook dit heeft weinig effect

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.899
    113
    Hee meiden,

De vrouw van het CB zei eigenlijk niet zoveel. We hebben oefeningen gekregen die we met Jesper moeten doen om het overstrekken tegen te gaan. Verder moeten we nog even met deze voeding verder en dan dinsdag moet ik langs en kijken we weer verder. Dus nog even afwachten.

Jesper slaapt nog niet door hoor, komt altijd rond 2/3 in de nacht nog voor een voeding.

Jesper past qua lengte nog maar net in maatje 62! haha, schrok ik wel even van hoor. Ook nog een rompertje van de hema, ik dacht dat die juist groter uitvielen? Zal hij ook wel goed gegroeid zijn, dat zullen we dinsdag wel horen.

Bah, ongesteld worden. Ik ben nog niet eens van het vloeien af helaas. Is ook echt wat voor mij om dan 1 dag na het vloeien ongesteld te worden. Weet niet of dat trouwens wel zo gaat, want ben vandaag maar weer met de pil begonnen. Geef toch geen borstvoeding, dus dan maar weer beginnen he?

Zat eerst te denken aan een spiraaltje, maar moet heel eerlijk zeggen dat ik er niet aan moet denken dat er straks weer zo'n gynaecoloog moet gaan friemelen.

15. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Werd mij gevraagd door de vk, wat ik wilde en dat de gyn het zou kunnen plaatsen voor me. Na al dat getoucheer en gedoe moet ik er ook effe niet aan denken :(

16. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @Patries: hoe is het nu met je?

@Saskia: hoe is het afgelopen met je oma/moeder?

@Rian: hoe is het met jou, heb je hier al effe niet gezien (?)

@all: morgen naar het CB, wil Oliver even wegen. Hij drinkt zo vaak en komt zo vaak, dat ik me afvraag of hij wel voldoende binnenkrijgt :( Zijn luiers zijn zwaar, nat en ook is erin gepoept. Maar toch...

Onzekere nieuwe mama hier ;)

17. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Goeden avond Mama's

Als eerste gefeliciteerd Lucky en Welkom :D
    Raar dat de andere topic gesloten word. Ik ga een keer op mijn gemak alle leuke verhalen uitprinten en in mijn zwangerschapsboek plakken :rolleyes:

Wat is er ontzettend veel geklets, ik hou het echt niet bij, Ik ga van de weekend alles op mijn gemak doorlezen. Alles is zo herkenbaar.

Ik geef nog steeds borstvoeding maar geef 1x per dag Kunstvoeding. Ik kolf dan en vries dat in. Dan heb ik elke dag een hele voeding die ik kan opsparen.
    Ik gaf Nutrillon, maar ze was best rusteloos daarna en ging kwijlen en veel boeren. Ik heb vandaag Friso geprobeerd en ze slaapt als een roosje.
    Ze was vandaag bijna de hele dag bij oma. Even met zijn tweetjes, was ook weer eens lekker. Maar ben toch weer erg blij als mijn kleine meisje weer terug is. Straks moet ik haar ook missen als ik weer ga werken dus we gingen even proefdraaien:)

Voor de rest gaat het prima hier. Ze slaapt nog steeds s'nacht goed door. 1x meld ze zich voor de voeding en dan slaapt ze gelijk weer. Na 9 uur is ze echt wakker.

Ze is al weer best groot geworden vind ik, gaat zo snel joh.

P.S. Hier weer geprobeerd te sexen. Het is wel erg gevoelig hoor, hoop dat het snel over is :)

18. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Over anticonceptie..

Ik heb hiervoor van alles geprobeerd.

Nuva Ring, Pil, Pleister

Ik zat te denken aan spiraal, maar ik wil graag binnen 5 jaar een 2e dus dan vraag ik me af of het de moeite waard is. Net als de prikpil. Ik hoorde dat het heel lang kan duren voordat de hormonen uit je lichaam zijn. Ik zal denk ik icm bv de minipil moeten gebruiken.
    Alleen heb ik echt een fobie voor pillen slikken, dus ik moet even kijken wat ik ga doen.

19. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    @Patries... Vervelend dat je je zo alleen voelt maar is ook logisch toch. Mijn moeder en schoonmoeder is 2 en half week op vakantie geweest en ik voelde me toen zo leeg en alleen. Laat staan als ze zo ver woonde.

@Joepiee.. Bah ongesteld, het rommeld hier al weken maar het kan wel even duren met borstvoeding. Van mij mag hij wel even wegblijven hoor.

@Saskia.. Wat naar met je oma en moeder. Job had groot gelijk hoor, al misschien wat te duidelijk en grof gezegd :) Hopelijk komt het snel goed.

@geertje.. Yocena slaapt ook vaak gewoon door. van 1 tot 6 en dan van half 7 tot een uur of 9.'

Kraamvisite is idd maar een uurtje, maar sommige mensen kunnen zo plakken ppff.

20. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Patries, kan me heel goed voorstellen dat je je ouders mist. Dikke knuffel voor je xxx
    Mijn man werkt ook, maar alles 'overleg' ik 's avonds en 's nachts wel met hem. Vind het fijn als we het erover eens zijn, en helpt ook als ik me onzeker voel.

Miranda, vloeien doe ik nog steeds een heel klein beetje, na ruim 2 weken was het van ene op andere dag ineens wel heel stuk minder. Ik heb ook weer zin :D maar als ik denk aan hoe het open is geweest daar beneden. Moet nog iets meer herstellen....

Saskia, ik ben echt helemaal sprakeloos van die reacties van je familie :confused: Het zou voor mij echt een reden zijn ze voorlopig niet te zien. Ben echt in shock. Fijn dat Job zo voor jullie opgekomen is.
    Ik heb t ook al meegemaakt dat mensen onbegrip tonen. Baal daar dan goed van, wil t graag iedereen naar de zin maken. Maar denk dan inderdaad nu ook 'lekker belangrijk' en 'hoe durven ze'.

Roken mag hier absoluut niet. Had zelfs om een niet-rokende kraamhulp gevraagd (vond het zo vies als ze naar rook zou ruiken). Door drukte bij kraambureau hebben we overigens wel 2 dgn een rokende gehad.

Jessica, wat naar dat jullie zo beroerd waren. Hoe is het nu?

Ik las iets over rugligging, weet niet of ik berichtjes goed gelezen heb, maar ze moeten op de rug liggen als ze zich kunnen gaan draaien. Sophie moest al heel snel op haar ruggetje omdat ze anders vanaf zij makkelijk op buik kon draaien en dan is er verstikkingsgevaar.

Han, ik zou heel erg op je gevoel afgaan, maar niet op schuldgevoel. Ik geef je in elk geval groot gelijk. Mensen vergeten toch echt hoe het is om net een kindje te hebben etc.

Suus, wat lief van je vader!

Mouschy, leuke foto's!

Joepie, balen zeg weer ongesteld, grrr

Brigitte, fijn dat ze zo goed groeit. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar Sophie is inmiddels (3700 gr. geb.gewicht) 4350 gram :confused: ;) :D

Lovewinnie, zie dat jij ook slagroom voert :)

Wat betreft anticonceptie...wij willen snel een tweede, ook gezien leeftijd. Wat dat betreft zijn condooms handiger. Anders spiraaltje.

We kregen gisteren oproep van Wilhelmina Kinder Ziekenhuis. Volgende week met Sophie naar kinderchirurg. Voor degenen die t niet gelezen hebben: ze heeft een soort cyste bij haar billetjes (uitwendig bolletje dat er niet hoort). Zijn blij dat we zo snel terecht kunnen (kinderarts hier heeft ons doorverwezen).

Vannacht een super nacht gehad :D En spruw lijkt ook over.

x Sophie

Deel Deze Pagina