September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rootje79

Rootje79 Fanatiek lid

@zoe: volgens mij moet je het nummertje (van de grootte) op de speen boven houden. dus 1 voor het kleinste gaatje en 2 voor een grotere en 3 voor de grootste.

2. Ddp

Ddp Niet meer actief

hej dank je wel voor je snelle antwoord!
    Ik lees net idd dat het zo moet! Het nummertje moet bovenaan, ter hoogte van het neusje....

Wat een gedoe! Tara spuugt ontzettend veel. Vandaag de huisarts maar eens gebeld en die adviseerde om nog 2 weken door te gaan met deze flesvoeding en johannesbroodpitmeel...

alleen word daar de voeding zo dik van dat ze het er op het laatst niet meer uitkrijgt! Daarom moest ik eens een 3 standen speen proberen....
    volgens mij gaat het nu veels te snel met drinken!

wat een ellende! Zit er best n beetje doorheen en ik krijg totaal geen steun van mn omgeving! die zeggen alleen: ik moet me niet meteen zo druk maken.

ja halloooooo, zitten die met een huilende baby?

3. Rootje79

Rootje79 Fanatiek lid

Hoi allemaal,

Hier weer even tijd om snel wat te lezen. Heb niet alles gelezen nog. Ik ben namelijk weer een beetje begonnen met werken deze week en daardoor extra druk en moe. Tja dat is het risico van een eigen bedrijf, maar dat wist ik vantevoren.
    Ik ga nu dan ook niet op iedereen reageren, want anders vergeet ik de helft.
    Verder gaat alles goed hier. Gisteren zijn we naar het cb geweest en alles was goed met Marissa. Ze is al 4 cm gegroeid en weegt nu 4020 gram (3055 bij geboorte). Dus ze groeit goed. Ik geef nog volledig borstvoeding (wel af en toe afgekolfde melk met het flesje). Nu hebben we deze week ontdekt dat we spruw hebben, maar gelukkig werkt de zalf en gel erg goed en hebben we er al bijna geen last meer van.

Trouwens hier ook weer gesext vorige week. Was weer bijna als 'vroeger'. Wel wat gevoeliger en daardoor toch iets pijnlijker, maar met een beetje glijmiddel was dat snel verholpen (misschien een tip).
    Voor wat betreft anticonceptie: zo lang ik bv geef condooms, maar daarna weer snel mijn vertrouwde nuvaring. Dat vond ik ideaal, veel fijner dan de pil.
    Knuffels!

4. Rootje79

Rootje79 Fanatiek lid

Balen hoor Zoe! Hopelijk gaat het toch snel wat beter hoor!

Ik kan het me goed voorstellen hoe je je voelt hoor. Marissa is momenteel ook niet echt lekker van de gel die ze in haar mondje moet tegen de spruw. Ze is er soms echt misselijk van. Dan komt bijna de hele voeding er weer uit. Tja en met borstvoeding heb je dan niet zo snel nieuw eten. Dus dan krijst ze soms ook een tijdje van de honger. Dat is soms ook echt even te veel voor mij.

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    hier ook weer gesext, was gestopt met vloeien en we hebben het er van genomen.moet zeggen dat ik doodsbang was maar het viel me allemaal mee. 2 dg later begon het vloeien weer opnieuw helaas maar nu is het weer gestopt? nou ja het zou wel goed zijn. ik zit trouwens aan de pil cerazette maar naar 2 jaar geen pil geslikt te hebben neem ik hem niet zo heel trouw. deze pil is heel licht maar goed er zit niks anders op met bv en me vriend help me herinnere gelukkig. wil nog niet meteen zwanger raken eerst genieten van alicia

6. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    ga hier binnenkort ook beginnen met de cerazette.... nog geen sex gehad.. na al het gehuil van Judith moesten we allebei eerst weer eens wat bijkomen... en ik moet zeggen dat ik het nog wel wat eng vind... heb nog niet het gevoel dat het daar weer helemaal van mij is zeg maar...

volgende week zijn we een half jaar getrouwd.... wie weet... hihihi

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@rootje: volgens mij vk k on de nuvaring ook gewoon in combi met borstvoeding?
    binnenkort maar eens een date maken met de huisarts... :)

8. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @Sophie: wat een plaatje, die meid van jullie :)

@Zoe: ik heb 1x de fles gegeven met een nummerspeen, raakte ook even goed in de war, hoor :D Zal er heel snugger uit hebben gezien, op de bank met kind en fles... huh :confused: hoe moest het nou?

Vandaag bij het CB onze Ollie even laten wegen. Hij is sinds thuiskomst uit het ziekenhuis (1 week geleden) 380 gram aangekomen! Weegt nu 4040 gram, dus mijn borstvoeding is goed en voedzaam :)

@all: wanneer vallen die regeldagen gemiddeld eigenlijk? En hoe herken ik ze precies?

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

darcy.. dit zei job over die regeldagen: "Je had wel wat last van krampjes en had ook nog eens je 'regeldag'. Een regeldag is dat je net zoveel dorst hebt met mama in de buurt als papa dat heeft met een fles port in de buurt, maar dat leggen we je nog wel uit als je 30 bent ;)."

anyway.. je herkent het wel omdat ollie dan gewoon continu dorst heeft :)

het zit ergens rond dag 10-14.. (10 volgens de vk, 14 volgens de kraamhulp.. maar beiden zeggen dat het per kind best een dag of wat kan verschillen.. )
    en dan op 6 weken ergens.. en op 8 weken ook
    en volgens mij ben ik er ergens nog eentje vergeten :)

wij hadden het toevallig net toen we op bezoek waren bij vrienden.. en dat is eh. niet zo handig :)
    gelukkig vonden die het geen punt dat ik op een gegeven moment ongeveer permanent verhuist ben naar een bureaustoel omdat anne BLEEF zeuren om eten :)

10. pooh76

pooh76 Fanatiek lid

2 jan 2007
    1.984
    0
    0
    Hallo mama's,

sorry dat ik al zo lang niets van me heb laten horen. Hier gaat het nog steeds niet echt lekker. Sebastiaan huilt ontzettend veel. Inmiddels zitten we al op de koemelkvrije voeding (Pepti van Nutrilon), lopen we bij een osteopaat en proberen we "rust en regelmaat" toe te passen.

Ik probeer nog wel mee te lezen, maar de tijd ontbreekt vaak, dus al helemaal voor het actief meeschrijven. Ik hoop dat dit snel beter wordt. Nogmaals sorry!

Ik zag net alleen het berichtje van Zoe en wilde hier toch ff op reageren omdat ik met hetzelfde heb zitten rommelen:

Allereerst: ik weet hoe het is om met een huilende baby te zitten en hoe radeloos je daar af en toe van kunt worden, dus meid, je bent niet alleen helaas! En druk maken: logisch toch? Je wilt een blije en tevreden baby!

Ik weet niet welke flessen je gebruikt en welke dosering johannesbroodpitmeel. Ik gebruikte toen we Sebastiaan's voeding moesten verdikken niet de aanbevolen 2-4 schepjes, maar slechts 1,5 schepje. Daar werd het dik genoeg van. Ook gebruikte ik van Avent niet speentje 1, maar speentje 2. Een 3-standenspeen ging bij mij ook veel te hard, met als gevolg dat het zelfs tijdens de voeding al uit z'n neusje kwam.... :(

Hopelijk heb je hier iets aan.

Veel liefs,
    pooh

11. Rootje79

Rootje79 Fanatiek lid

Mmm, ben benieuwd wat jouw huisarts zegt. Mijn vk raadde het af namelijk, omdat er toch 2 hormonen inziten ipv 1 zoals de minipil.

12. Pomme

Pomme Actief lid

1 jan 2007
    359
    0
    0
    Kleine van ons slaapt nog niet door (het is nu 3.05 uur) en ben nu heel erg grieperig en koortsig... ik vrees dat Rosalie het over gaat krijgen :( maar dat is niet te voorkomen.

Heb nog geen sex gehad, vind het nog een beetje eng en heb er nog niet echt behoefte aan... tsja...

R. drinkt uit een 3-standenspeen. Soms uit 2 soms uit 3. Een gewone speen gaat te langzaam, moet ze te hard zuigen, wordt ze moe en dan valt ze in slaap of gaat het haar frustreren.

13. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

4 dec 2006
    733
    1
    0
    Zo'n 3 standenspeen werkt hier ook niet. Heb iedere keer de difrax s speen gehad. Gisteren johannesbroodpitmeel gekocht, omdat Sam last had van maagzuur vanwege het spugen.. En hij heeft er zelfs van doorgeslapen van 22.00 (laatste voeding) tot 7.00! Wij hebben deze voeding met de difrax medium speen gegeven. Super ging het! Lang leve johannesbroodpitmeel! Nee misschien was het wel maar eenmalig, maargoed..

Sam krijgt dus al twee dagen 5 voedingen van 150cc. Hoop dat het zo doorgaat.

Wat betreft anticonceptie. Ik gebruik de diane tegen acné. Ik zou eigenlijk wel een spiraal willen, maar daar zitten die hormonen tegen acné volgens mij niet in? Weet iemand dat?

Verder ben ik heel zenuwachtig vandaag. Een vriendin van mij is 36weken en 5 dagen zwanger en is vanmorgen naar het zh gegaan. Vannacht dacht ze dat ze vruchtwater verloren was (volgens de vk was het geen vruchtwater want dat rook anders) en later de nacht helderrood bloed. Ben dus vrij in de stress hier! Hoop dat alles okee is.

Vanmiddag een feestje. Zo'n zin in (not). Laat de kids bij mijn moeder.Best wel weer moeite mee..

14. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Hallowiee

Ik ga denk ik ook toch voor het spiraaltje. Ik wil liever geen hormonen slikken. Maar vind het toch best eng zo'n spiraal. Ik heb het nog nooit geprobeerd. Ik hoorde dat je meer kans heb op buitenbaarmoedelijke zwangerschap, klopt dat?

Sex is niet geweldig. Het is wel lekker, maar het is erruuugg gevoelig. Hij kan ook nog niet zo diep (sorry voor de details) Ik ben ook gescheurd, en dat litekenweefsel is nog erg gevoelig. Heb nu een zalfje. Denk dat het nog wel even gaat duren voordat het de oude weer is hoor.

@Joepie.. Ik geef borst en 1x Friso. Ik gaf Nutrillon maar daar werd ze best onrustig van. Van friso slaapt ze zo 7 uur door.
    Luiers... Ik vind Pampers en kruidvat het fijnste.'

@Zoe.. Ik heb ook een dilfrax fles, maar ik gebruik die niet. Ik gebruik wel de speen en die gebruik ik gewoon op een normale fles. Ze moet veel spugen van die fles, misschien heb ik het op ene verkeerde stand gedaan (onbewust want ik begrijp er geen hol van)

@Saskia.. Ik heb een tijdje de nuvaring gebruikt. Het was heel fijn, maar je voelde hem zitten af en toe en met sex vond ik het best vervelend.

@Lovewinnie.. Hoe is het trouwens met je katje> Hoe reageert zij op haar?

Ik weet niet meer wie het vroeg maar meestal is de regeldagen met 5,8,12,15,23 weken.. Teminste dat staan in het boek ''oeii ik groeii..
    Je merkt het dat je kindje zeurderig, huilerig en erg aanhankelijk is. Ze willen de hele tijd aan de borst. Teminste dat is bij mij zo, ik hoop dat het snel over is.

Yocena komt trouwens in de volgende prenatal boekje :D

15. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @Miss X en Saskia: bedankt voor jullie antwoorden over de regeldagen, dat was ik ja :)

Vannacht de hele nacht een wakker kind gehad :confused: Af en toe aan de borst (te moe om te drinken), opeens een huiltje, dan weer maaien met de armpjes (dus ingebakerd in een hydrofieldoek) en nu allebei doodop...

Ollie ligt bij papa op zijn borst, op bed. Het is heftig allemaal.

Proberen Ollie nu ook overdag in zijn ledikantje te leggen... maar hij blijft om zich heen kijken en gaat huilen op een goed moment...

Help? Iemand tips?

16. Pomme

Pomme Actief lid

1 jan 2007
    359
    0
    0
    Wie van de beebs is al aan het lachen? MissX: Yocena doet dat al een tijdje toch? Bij Rosalie nog geen lachje te bekennen... althans niet bewust, in haar onderbewust zijn giechelt ze al sinds de eerste week, heel raar, maar wel heel leuk!

17. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    Wie van de beebs is al aan het lachen?

ja hier lacht sophie sinds een aantal dagen ook al naar ons. gister had ze een minder dagje, dus ik had het aan het einde van de dag echt een beetje gehad (klinkt verwend, maar verder is ze heel makkelijk, dus als je er een minder dagje tussen hebt zitten is het best lastig.) toen mn vriend haar over wilde nemen zodat ik ff kon gaan douchen kreeg ik een grote big smile van dr, nou ja toen was mn dag natuurlijk weer helemaal goed!

18. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

4 dec 2006
    733
    1
    0
    Sam kan ook lachen als je heel blij praat!

19. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    waar slaapt ollie normaal gesproken? kan zijn dat ie teveel prikkels krijgt en daardoor oververmoeid raakt.... en dan kunnen ze soms niet slapen hoewel ze wel bekaf zijn... rust en regelmaat bieden dan uitkomst.. Dus steeds een vast patroon van slapen-wakker worden-voeden-slapen. En overdag ook in eigen bedje en niet beneden...

als ie veel met zijn armpjes maait kun je in overleg met het CB kijken of inbakeren in een officiele doek meer rust kan geven. Bij Judith werkt het erg goed......

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.247
    36.027
    113
    Hier werkt het inbakeren ook erg goed en net als brigitte zegt, altijd op dezelfde plek laten slapen en in een vast regelmaat dingen doen. Tip: boek van ria blom, regelmaat en inbakeren.

Hier ook al een lachje gehad! Kon het eerst niet geloven, maar mijn vriend en mijn vader zagen het ook. Hij is nog maar 4 weken, dus vond het wel vreemd. Toen las ik op internet dat ze gemiddeld voor het eerst lachten 46 weken na conceptie. Jesper was 42 weken overtijd, dus dat kan wel kloppen.
    Wat is dat mooi he, zo'n lachje! Hij had de hele dag gehuild, maar dat maakte mijn hele dag weer goed.

Liefs suus

Deel Deze Pagina