September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MIss X

    MIss X Fanatiek lid

    13 dec 2006
    2.876
    714
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Wat leuk Marjannie dat hij zo gek is op zijn zusje.
    En inderdaad hopen dat zij het volhoud de hele nacht!

    Hier slaapt ze af en toe 4 uur door, maar vaak is madame stipt op tijd om de 3 uur.

    Sinds vandaag geef ik haar weer de borst. Ik had echt flink pijn in het begin en ben gaan kolven om even mijn tepels te laten rusten. Vond het wel lekker, dus ben dat paar dafgen blijven doen, maar wou haar toch weer aan de borst hebben. Handig voor in de nacht vind ik. Maar ik was best onzeker geworden dat het weer niet lukte en de kraamverzoger is er al niet meer maar het gaat prima. Ik gebruik de bakershouding en een voedingskussen doet ook echt wonderen. Verschrikkelijk duur, dus mijn moeder heeft een leuke gemaakt, en het werkt prima!

    Hoe voelen jullie je mentaal en lichamelijk? Ik moet zeggen dat ik vanaf dag 1 alweer stond af te wassen en ik heb geen seconde (wat volgens mij hoort) in bed gelegen 10 dagen. Ik heb ook nog geen dutje gedaan in de middag ofzo. Ik voel me best gebroken, maar ik hou mij nog prima staande.

    Hoe voelen jullie je?

    @Joepie.. Fijn dat ze nu beter drinkt. Begrijp dat je je zorgen maakte.
     
  2. Pomme

    Pomme Actief lid

    1 jan 2007
    359
    0
    0
    @Joepie: Ach Joepie, ik had je verhaal nog helemaal niet gelezen, wat een rot gevoel moet het je geven dat je machteloos moet toekijken hoeveel moeite Esmay had met drinken. Ben daarom erg blij dat het met de 123 speen beter gaat. Houd je ons op de hoogte?

    @Marjannie: wat vreselijk van dat frituurvet. Hoe is dat gekomen? Heb je dat verhaal hier eerder verteld? Is je huid eigenlijk wel voor een groot gedeelte hersteld?
     
  3. marjannie

    marjannie Lid

    9 jan 2007
    68
    0
    0
    Dordrecht
    @ MIss X--> Ik was ook meteen weer op de been.. 3 sept ben ik ingeleid en door een weeenstorm kreeg ik een ruggenprik (dat 2 keer fout ging :cry: ).. Kleine meid is om 16:30 geboren en omdat ik me zo goed voelde.. Heerlijk staan douche en de kleine meid het ook zo goed deed en ik net nog kraamzorg kon regelen voor die dag.. mocht ik naar huis.. Om 20:15 waren we thuis en ik heb op mijn gemakkie nog een wasje aangezet hahaha.. Ik ben zelf met dag 3 even met de kraamzorg de stad in geweest voor een paar kleine dingentjes en hebben een patatje op en hebben gezellig even een terassje gepikt :oops:

    @ Pomme--> Ik heb een tijdje geleden mijn verhaal hier neer gezet (ik was toen 20 weken zwanger).. Mijn zoontje ging slapen en ik dacht ik maak even de frituurpan schoon.. Ik verwarm hem altijd een klein beetje, maar was in de woonkamer bezig en dacht ooh ja de frituurpan :oops: .. Ik schonk alles in een bak en die bak sprong open, dus alles kwam over mijn bovenbeen voet en vingers.. Ik heb op mijn voet nog lichte verwondingen en mijn been zie het nog wel goed, maar doet geen pijn meer.. soms nog wel een beetje last van jeuk.. maar ik moet geduld hebben.. Misschien dat het helemaal weg zal trekken..

    Morgen heb ik voor het laatst kraamzorg.. is echt een leuke vrouw, maar opzich doe ik alles zelf.. zit weer heerlijk in mijn ritme.. Over een paar weken moet ik weer een ander ritme gaan krijgen als ik moet gaan werken.. *zucht* moet er nog helemaal niet aan denken..

    Liefs Marjan!
     
  4. MIss X

    MIss X Fanatiek lid

    13 dec 2006
    2.876
    714
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    werk, pfff ik denk er nu ook steeds vaker aan. Heb al een brief gekregen van uwv.
     
  5. Pomme

    Pomme Actief lid

    1 jan 2007
    359
    0
    0
    Dames hoe vaak staan jullie op in de nacht? In het begin stond ik 2x op en sinds een dag of twee nog maar 1x. We hebben het nu ietsje beter gepland. Onze dochter drinkt trouwens knetter veel, echt een gulzig dametje. We zitten al op 110/120ml. Erg he! x x P &R
     
  6. Secretje

    Secretje Actief lid

    28 aug 2006
    372
    0
    0
    @marjannie: wat leuk dat onze kinderen ongeveer even oud zijn. Dus bijna de 2e verjaardag van Milan. Vind je hem sinds de komst van Lindy ineens ook zo gigantisch groot?

    @pomme: het ligt aan Quinten hoe vaak we op moeten staan. Meestal is het 2 keer, maar soms ook maar 1 keer. Hij komt netjes om de 3 a 4 uur, maar ik vind het niet erg om er voor op te staan.

    @missX: hier gaat het lichamelijk nog niet helemaal lekker. Allereerst heeft mijn bevalling ruim 30 uur geduurd (zonder slapen). Ook heb ik flinke last van bekkeninstabiliteit waardoor ik nog steeds slecht ter been ben. 's Middags moet ik echt even liggen, want anders houdt ik het niet vol.
    Kreeg net ook nog telefoon van de doktersassistente dat ik een flinke blaasonsteking heb en aan de antibiotica moet. Ach, weet ik ook waarom ik bloed plas en zo'n pijn in mijn blaas heb.
    Geestelijk gaat het eigenlijk wel goed. Zit hier lekker op een blauwe wolk. Bij Ruben had ik juist een donkergrijze donderwolk en ik geniet nu dus dubbel en dwars.
    Soms nog wel last van huilbuien. Ik ben op dit moment veel bezig met de geboorte van Ruben terwijl het al 2 jaar geleden is. Het was een hele zware tijd en dat voel ik nu extra goed doordat het met Quinten juist zo goed en fijn is.
     
  7. marjannie

    marjannie Lid

    9 jan 2007
    68
    0
    0
    Dordrecht
    @secretje--> Ik vind Milan ook zo groot en wijs.. En als ik dan naar Lindy kijk.. pff wat is de tijd snel gegaan met Milan.. Al weer bijna 2 jaar.. Vind Ruben zijn broertje ook zo te gek?

    Vandaag is de kraamverzorgster voor het laatst geweest.. ZUCHT.. ze had van mijn nog wel langer mogen blijven.. Echt een geweldig mens is het. Alleen ik deed alles al zelf in het huishouden.. de was etc.. haha dus ze was er meer voor de gezelligheid!

    Hoe gaat het verder met jullie? Veel kraamvisite?

    Liefs Marjan
     
  8. kelly33

    kelly33 Actief lid

    5 jan 2007
    203
    0
    0
    zoetermeer
    hey hey iedereen

    ik heb eindelijk weer eens tijd om bij te lezen en sjekken of er weer nieuwe mama's bij gekomen zijn
    druk is het met drie smurfen hoor maar wel te hendelen allemaal

    secretje @jeetje je hebt het wel zwaar zo te horen zeg.....
    fijn dat je nu zo kunt genieten van je mannetje

    missx@ leuke foto's........ wat een schatje is yocena..het gaat hard he? het groeien?
    ik was ook tien minuten na de bevalling weer beneden hoor ...ik zou er niet aan moeten
    denken om tien dagen in me bed te liggen onzin ook ...
    ik heb verder maar drie dagen kraamzorg gehad...wilde niet meer zorg...
    maar is voor mij denk ik wel anders omdat het mijn derde is...
    plus ik eigenwijs ben :) niet graag wat uit handen geef...zeker niet als ik me gewoon goed voel....

    pomme @ ze drinkt inderdaad veel haha...
    maar ach ze zal het wel nodig hebben toch is goed teken hoor... ;)
    ik geef ook altijd lekker wat ze willen hebben
    en hou me niet echt aan wat in de boekies staat.....
    levi verslikt zich nog wel eens te gulzig of te veel melk

    verder met levi gaat het goed hij weegt nu 3710 gram .....
    we hebben nog niet een echt ritme in de nacht....
    levi komt soms om 3 uur en 5 uur maar vanacht om 1 uur en 5 uur
    en duurt het soms wel een uur voordat hij weer in slaap valt ...dat is wel brekend hoor ..ik hoef er gelukkig niet uit bed wij hebben de babybay...(wieg aan bed vast)
    alleen mijn man gaat er 1 keer uit om hem te verschonen...

    overdag slaap hij beter als snachts....verder borstvoeding gaat weer als vanouds....kan er zo intens van genieten..heerlijk
    enige lastige is die tepelkloven auw auw...

    bij mijn middelste van 9 jaar worden straks operatief zijn vier volwassen kiezen verwijderd...
    pff mijn man is er bij maar baal dat ik er niet bij ben.....
    hopelijk is het snel voorbij heb het zo met hem te doen...

    oef wat een lange tekst ... :rolleyes:


    verder iedereen die is bevallen gefeliciteerd met jullie wonderdtje!!!!!![/b]
     
  9. Pomme

    Pomme Actief lid

    1 jan 2007
    359
    0
    0
    Weet iemand wanneer de ogen van een baby de uiteindelijke kleur gaat krijgen? Rosalies oogjes zijn nu nog blauw/grijs, maar papa en mama hebben beide bruine ogen.
     
  10. kelly33

    kelly33 Actief lid

    5 jan 2007
    203
    0
    0
    zoetermeer
    pomme @ dat duurt een aantal weken / mnd...alleen bij donkere kindjes zijn ze vaak meteen bruin......als ze een half jaar is heeft ze de uiteindelijk kleur in haar ogen
     
  11. MIss X

    MIss X Fanatiek lid

    13 dec 2006
    2.876
    714
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Yocena heeft ookj een beetje bruin, grijze, blauwe gloed beetje doorzichtig noG. ik heb bruine ogen en mijn vriend groene dus het blijft nog spannend :D

    Stiekem hoop ik op groen natuurlijk
     
  12. Pomme

    Pomme Actief lid

    1 jan 2007
    359
    0
    0
    @Miss X: jaaa, groene oogjes zijn prachtig bij zo'n mooi mixje. Ik ben zelf ook Indisch net als jij, maar manlief heeft helaas geen groene ogen. Nu maar hopen dat onze Rosalie mooie donkere kijkertjes krijgt op een licht getinte huidje :)
    Ach het maakt eigenlijk helemaal niets uit, ik vind haar natuurlijk al de mooiste van het land :-D x P.

    @All: Er zijn inmiddels best veel sep. mama's. Ze hebben het allemaal erg druk nog, haha, nog weinig aanmeldingen hier.
     
  13. MIss X

    MIss X Fanatiek lid

    13 dec 2006
    2.876
    714
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Ja inderdaad pomme, ze zullen het wel druk hebben. In die roes. Hoe gaat het eigenlijk bij jou. heb je de routine een beetje te pakken?

    XXX
     
  14. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Hallo meiden, ja ik ben er nog niet zo veel omdat ik nog altijd niet zo lekker zit... En mijn man is nu ook 3 wkn vrij dus lekker genieten van ons nieuwe gezinnetje!

    Alles gaat goed met Marijn, hij eet super! Om de 3 uur (ook snachts) komt hij voor de BV ;) Hij is ook helemaal niet afgevallen na de geboorte, dus dat is ook wel erg prettig!
     
  15. Virginie83

    Virginie83 Fanatiek lid

    3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Hier ben ik ook! Heb de weg naar het mama-forum gevonden!

    Raar hoor, het is zoooo snel gegaan allemaa!
     
  16. MIss X

    MIss X Fanatiek lid

    13 dec 2006
    2.876
    714
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    inderdaad heel raar en snel gegaan. Kon nog herinneren dat we in december een test deden.
     
  17. Pomme

    Pomme Actief lid

    1 jan 2007
    359
    0
    0
    @MissX: we hebben ons in Yocenas vriendenboekje ingeschreven. Liefs P. en R.
     
  18. MIss X

    MIss X Fanatiek lid

    13 dec 2006
    2.876
    714
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Dank je Pomme wat leuk!

    P.S. Yocena heeft overal puistjes, het lijkt wel een puber :)

    Schijnt door de hormonen te komen
     
  19. Ief

    Ief Bekend lid

    4 okt 2006
    531
    0
    0
    Heeeee, ik kom me hier ook melden! gezellig! De tijd is echt voorbij gevlogen he die zwangerschap.. Nu hebben we al een baby'tje... Elke keer als ik naar haar kijk, dan denk ik jeetje zij is gewoon van ons saampies... :).
    Wie geeft er allemaal borstvoeding?
    Liefs Ief
     
  20. joepie01

    joepie01 Bekend lid

    7 jan 2007
    763
    0
    0
    verzorgende
    vlakbij emmen
    hallo mama`s

    hier even een berichtje van ons.

    het gaat weer goed met esmay met drinken. ze heeft nu alleen z`n last van krampjes en dat is echt vervelend voor haar. ze gilt soms gewoon.
    madame melt zich ook om de 3uur voor de voeding en heeft nu 70cc en voor de nacht krijgt ze 80cc op advies van de dkt omdat we wat meer nacht rust krijgen vannacht heeft ze dus van half 1 tot half6 geslapen ik schrok ervan dat het al half 6 was.

    ik was ook direct na de bevalling weer op de been. we hebben 4 dagen kraamzorg gehad omdat we in het ziekenhuis 4 dagen hebben gelegen.

    mijn man heeft ook vakantie hij heeft er al 2 op zitten nog 1 weekje en dat moet hij weer werken. ik vind het wel heerlijk hoor dat hij thuis is kunnen we lekker samen genieten van esmay.

    heb alleen nog zo weinig tijd om hier te kletsen. je bent de heledag bezig met z`n kleine. vind het heerlijk om met haar op de bank te zitten en haar tegen me aan te hebben.

    zo nu weer genoeg geklets.
     

Deel Deze Pagina