September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Hallo Dames!

Was al effe lang geleden maar heb het redelijk druk gehad!

Ga zo meteen ALLES teruglezen, maar heb net gelezen van MissX dat de kleintjes rond hun 8e week regeldagen kunnen hebben!

Ben blij dat ik dat heb gelezen, want ik begon nogal wanhopig te worden, de laatste dagen slaapt Keld overdag gewoon niet meer, is enorm huilerig en het is net alsof hij constant wil eten.

Gisteravond rond halfzes heb ik hem 180ml gegeven, maar sindsdien heeft hij eigenlijk constant gehuild toen ik hem niet bij me nam, ik heb hem toch van halfacht tot kwart na negen laten huilen, soms getroost, maar veel in zijn bedje laten liggen, ik werd er GEK van! Heb hem dan rond halftien een flesje van 210ml gegeven :confused: en eindelijk sliep hij! :D Wat hij trouwens nog aan het doen is..

Dat is het enige voordeel, de laatste 3 nachten heeft hij geweldig goed doorgeslapen..

Dus, MissX, die regeldagen duren toch niet te lang hoop ik? :(

En hoe is het hier voor de rest? Alles goed met de mama's en baby's?

X[/list]

2. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    @Virginie...210 ml... Wat een superman hahaha, jeetje, misschien geef ik toch te weinig hihi. Geef jij bv of kv? Ik kolf soms af en dan geef ik haar iets meer dan 110cc. Mmh misschien moet ik het toch gaan ophogen.

Die regeldagen duren meestal paar dagen. Ze willen dan heel vaak aan de borst, ze zeggen dat je dat gewoon moet toegeven dan gaat het heel snel over.

@Annette.. Wat leuk om iets van je te horen.. Zo te horen gaat het goed met de kleine drukke beeb :)
    Ik gebruik een dekentje in haar ledikant of wieg. Gewoon een soort vliesdeken die kan je kopen bij prenatal in alle kleuren.
    Maar binnenkort ga ik een trappezak met lange mouwen kopen. Yocena schopt altijd haar dekentjes weg omdat ze zo beweeglijk is en dan krijgt ze het snel koud.
    Ik trek haar in de avond meestal een pyama aan, zo'n luierpakje van wat dikker stof. Of gewoon een rompertje lange mouwen. Eigenlijk van alles.

3. Ddp

Ddp Niet meer actief

Hallo mama's!

Hier is er na een dikke week ellende eindelijk weer rust!
    Tara had enorm veel last van spugen, maagzuur en darmkrampjes!
    Zo zielig! Heb nu haar bedje en het aankleedkussen aan 1 kant opgehoogd, ze krijgt heel veel johannesbroodpitmeel door dr voeding, gebruik 2 spenen tijdens de voeding en ze krijgt druppeltjes van de VSM.....en het gaat sinds zaterdag super!

Ze spuugt veel minder (soms nog een mondje vol, maar dat is normaal) en huilt ook veel minder! Ze is zelf ook veel vrolijker! Gisteren heeft ze heel vaak breeduit gelachen, zo lief!

Pooh: Heel erg bedankt voor je reactie!!! Was blij te lezen dat ik niet de enigste was (voor jou natuurlijk minder leuk!!) maar dat gaf me meteen stukje meer rust!!
    Ik gaf een hele tijd een dosering van 1 schepje johannesgedoe, en op aanraden van de doktersassistente doe ik er nu 3 in...dat gaat goed! Dat met die spenen is nog wel een gedoe! Ik begin eerst met een speen met 1 gaatje, en op de helft wissel ik de speen naar de 3 standen speen. Dan gaat het wel goed!
    Hoe is het nu met Sebastiaan? Gaat het al wat beter?

Lovewinnie:
    Hier een hond die jaloers is!!! Tegen de kleine is ze superlief en als ik overdag met haar alleen ben of als mn vriend er is, is er niks aan de hand. Maar zodra er visite komt....ze blijft maar opspringen tegen die mensen en aandacht vragen! Heel vervelend! Word er knettergek van soms! Hoop dat dat snel overgaat!

Mobielfreak:
    Jeetje meis, wat moeten jullie toch al veel meemaken met jullie kleintje! Wat een zorgen!! Gelukkig is er nu een klein beetje duidelijkheid! Hopelijk valt het voor jullie heel erg mee! Sterkte hoor!!

Miranda: En? Voel je je nu wat beter door die ijzer tabletjes??

Han: Toen ik nog BV gaf, moest ik ook vaak ’s nachts kolven omdat ze zo’n pijn deden! Vervelend he??? Ik had ook altijd dubbele zoogkompressen in, zo onwijs lekken!

Sophie: Wat heeft je meisje een bos haar!! Mooi hoor! Mooi meisje heb je!!
    Wat fijn dat het zo goed gaat met haar! Dan voel je jezelf ook een stuk beter he?

Annette: Volgens mij mag een slaapzakje niet als ze nog zo heel klein zijn..(kans op wiegendood). Tara slaapt soms overdag altijd in haar kleertjes en ’s avonds krijgt ze een pyamaatje aan!

Virginie: Balen he die regeldagen?? Maar ik snap er nu zooooooveel meer van sinds ik dat boek Oei ik groei heb gelezen! Kan er ook beter tegen nu! Idd wat MissX zegt, zovaak mogelijk aanleggen dan is het zo voorbij! Succes hoor!

Nou, kga hier snel aan de poets! Mn vriend is jarig vandaag en houd vanavond verjaardag. Dus moet wel ff zorgen dat het huis spik en span is hihi! 10.30 gaat onze kleine meid alweer uit bed, dus moet opschieten!

Liefs Lin

4. Ddp

Ddp Niet meer actief

Saskia: Wat onwijs kl*ten dat je zo'n gezeur hebt met je oma/moeder. Helemaal nu! Nu je meisje nog zo klein is en je nog zo moet wennen etc.
    Dan kun je juist wel wat steun gebruiken, toch?
    Is het intussen al een beetje opgelost?
    Dikke knuf voor jou! Kan me voorstellen dat je er erg mee zit!

5. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

4 dec 2006
    733
    1
    0
    Volgens mij verkleind een slaapzakje de kans op wiegendood hoor! (kan me vergissen).
    Sam sliep de eerste 3 weken in een slaapzak, maar nu in zijn inbakerdoek. Romper met lange mouwen ('snachts, overdag een met korte mouwen) en een lakentje en dekentje. ('s nachts 2 dekentjes)

Omdat Sam nu 's nachts doorslaapt krijgt hij 5 keer 150cc voeding met 2 schepjes johannesbroodpitmeel. (werkt volgens mij als ideale doorslaapmethode ;) ).
    Heb dit gedaan omdat hij last van maagzuur had. Hij rook erg zuur uit zijn giecheltje.
    Zou ik de voeding alweer op mogen hogen of niet? Omdat ik lees dat virginie83 al 180 geeft normaal en al eenkeer 210 gegeven heeft.. Maar jouw baby is iets ouder. Wanneer begon jij weer met ophogen? Ik sta nu alweer en week op 150.

Ik hoop dat Sam het volhoud met doorslapen. Nu al 3 nachten tot 7.00 ongeveer!

Een vriendin van mij is zaterdag bevallen. Nu heb ik haar zootjes (slofjes) gegeven als kraamkado (dat vroeg ze).
    Weet iemand nog een leuk kleinigheidje om te geven?

6. Ddp

Ddp Niet meer actief

Geertje: Ooooh dat kan het ook wel zijn hoor dat het juist de kans verkleint hahahaha! Weet het ook niet meer nu! Ben nog zo vreselijk chaotisch in mn hoofd!

Volgens mij ligt het aan het gewicht van je kindje hoeveel ml ze mogen drinken. In het groeiboekje van Tara staat het aantal kg x 150 ml en dat verdeeld over 5 of 6 voedingen....

7. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Volgens mijn 'kalendertje' die ik gekregen heb van het CB moeten ze nu nog maar 135-150 ml drinken hoor, maar daar heeft Keld meestal niet genoeg mee. Normaal moeten ze pas op 5 maanden ofzo 210 ml drinken.. Daarom dat mijn kleintje ook zo bolle wangetjes heeft zeker! :)

In het begin at hij een stuk minder goed, maar die schade heeft hij nu wel ingehaald!

@ Geertje, ik gaf hem in het begin wat mijn boekje aangaf, maar als ik zag dat hij niet genoeg had, altijd een beetje meer. En nu zit ik dus bijna altijd aan 180 ml..

O ja, ik geef trouwens geen BV..

@ Darcy: Hier ook KS en de wonde voelt nog steeds een beetje dik en is gevoelloos. Pijn deed het na 2 weken niet meer, maar de huid blijft dik. Hopelijk trekt dit nog weg, want vind het niet zo mooi!

8. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    @ Anette: Keld slaapt hier al van toen hij thuis was in zijn slaapzakje, met dekentje over hem. Alleen een slaapzakje vind ik te weinig en in zijn bedje zonder slaapzakje heb ik bang dat hij alles lostrapelt of op de een of andere manier onder de lakens geraakt..

Is mijn ervaring maar hoor..

9. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    @ MissX: Effe een vraagje, ik zag in je album dat je Yocena mee onder de douche neemt, zou dat graag ook eens doen, dan moet je niet elke dag speciaal het badje vullen..

Maar welke temperatuur heeft het water dan? Want 37° is misschien de juiste temperatuur voor een kinderbadje maar is dat niet wat koud voor ons? Of mag het warmer onder de douche? En stoort het water in haar oogjes niet?

10. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

4 dec 2006
    733
    1
    0
    @ virginie Wij hebben altijd met onze dochter gedouched. (bij de laatste voeding) We begonnen altijd met 37 graden en eindigen met een paar graden meer. Komt niet zo precies eigenlijk.. Fienne vond het natuurlijk niet fijn de straalin haar gezichtje te krijgen dus lieten we die over haar ruggetje lopen. Mijn vriend ging meestal met haar onder de douche en halverwege ging ik haar dan inzepen. Dan legde ik de spullen klaar. Handdoeken (hydrofiele luiers) kleertjes etc. Ging als laatste een flesje maken. Als ik dat klaar had ging ik haar halen gewikkeld in een doek en droogde mijn vriend zichzelf af en kleedde ik mijn dochter aan. Dan was Mijn vriend ondertussen klaar en gaf ik Fienne aan mijn vriend die haar in bed de fles ging geven. Ik ruimde intussen dan weer de boel op. Ging prima!

(beetje lang verhaal en ik hoop dat je er iets aan hebt)

Sam vind het badje heerlijk, maar omdat ikzo weinig tijd heb gaat hij maar 2keerin de week. Fienne trouwens ook nu. Ook beter voor het huidje al ruikt hij iets minder fris ;) .

11. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Goedemorgen all!

Wat is KS eigenlijk :oops: :oops: :oops: ?

Misschien moet ik "oeps ik groei" ook aanschaffen, zo te zien hebben jullie prettig ervaring mee... ga wel via bol.com bestellen.

Matthew slaapt vannacht prima, om de 3 uur wakker, nog geen 10 min BV gegeven, al meteen viel hij in slaap. Dat is nog nooit eerder gebeurd, misschien omdat hij gisterenavond vaker BV heeft gehad op zijn verzoek. Zolang hij maar tevreden is :)

@ Zoë: na een week van het innemen van de ijzertabletten is pas meer merkbaar, ik merk nu nog niet veel van. Ik heb tot nu toe 3 tabletten ingenomen, want ik slikte zaterdagavond pas, dus 2 tabletten per dag, 2 uur na het eten. Ik hoop uiteraard wel dat het gaat helpen!

12. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Virginie, dat doorslapen 's nachts is wel fijn zeg!
    Vervelend heh als ze zo huilen...

Zoe, dank je :D
    Wat fijn dat het met Tara super gaat :thumup:
    Gefeliciteerd met je vriend :p succes met poetsen en doe je wel rustig aan?

Geertje, wat lekker dat Sam doorslaapt!

Virginie, ik heb 1 keer toen kraamhulp er was met Sophie gedouched. Ging toen eerst zelf douchen en vervolgens hebben ze haar aan me gegeven. Omdat er ook stagiaire bij was, is zij bij me gebleven en heeft kraamhulp ons gefilmd, erg lief. Maar ehhh om op je vraag terug te komen :oops: ik moest echt de douche veel kouder zetten dan ik gewend was, maar douche ook altijd erg heet. Ben daarna nog even alleen heet gaan douchen, want had t koud... Maar geweldige ervaring, al vind ik t wel een beetje eng zo'n glibberig lijfje en dan al dat steen in de badkamer. Wij durven het zelf niet zo goed.

Geertje, wij doen Sophie ook niet zo vaak in bad i.v.m. het huidje. Denk dat ik het nu wel beetje op ga bouwen.

x Sophie

13. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Miranda, goedemorgen!

KS = keizersnede

Ik heb 'oei, ik groei' (die bedoel je toch) afgelopen week ook gekocht!
    Fijn dat Matthew zo goed geslapen heeft.

x Sophie

14. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    he meiden
    je kan ook kijken op marktplaats voor het oei ik groei boek... heb ik ook gedaan en kon het voor 7,50 kopen..... scheelt weer wat

volgens mij moet je een slaapzakje en dan eventueel een lakentje maar geen dekentje meer omdat ze het dan te warm kunnen krijgen... maar stel anders je vraag even aan de kraamverzorgende op het forum die kan het je vast wel vertellen

pfffff vanmorgen vroeg weer kleddernat van mijn lekkende borsten... weet iemand wat je daar aan kan doen?

enneh wat doen jullie om wat gewicht kwijt te raken... ik ben sinds de bevalling eigenlijk pas 1 kilo kwijt en moet er nog wel 7-8...... voel me net een olifantje nog... kan mijn gewone broeken nog niet aan omdat ze vanwege mijn billen/heupen nog niet dicht willen... :cry:

15. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Brigitte, wat slim om het via marktplaats te kopen! Was best duur. Bedenk nu trouwens dat je op bol.com ook tweedehands kunt kopen.

Wat afvallen betreft, daar let ik niet op, dus helaas geen tips voor je. Heb het geluk dat ik eerste week vanaf de bevalling ca 8 kg vanzelf kwijt ben geraakt (kind, vruchtwater, vocht etc meegerekend). Ben nu 3 a 4 kg boven oude gewicht, maar voel me er prima bij.
    Enige wat ik storend vind is dat dat gewicht allemaal in mn borsten lijkt te zitten :confused: Die zijn zo shocking groot nu vind ik zelf.
    Bedoel je dat je in totaal 1 kg ben afgevallen, of reken je vanaf eerste dag na bevalling?

Heb je zoogcompressen?

x Sophie

16. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Het lijkt me een hele onderneming, zo samen douchen, maar ook wel fijn om te doen!

@ Sophie: Ik douch ook heel warm hoor, maar als ik dat met Keld doet, verbrand hij denk ik! Dus op mijn tanden bijten en kouder water gebruiken! :D

@ Brigitte: Mmmm, moeilijke vraag, wat doe je om gewicht kwijt te raken? :(
    Minder eten misschien en sporten? Maar waar vind een moeder in hemelsnaam de tijd om te gaan sporten? Zou heel graag willen, maar heb gewoon geen tijd vrees ik..

Hier overigens een 15-tel kilo's kwijt.. Maar ben niet tevreden..

17. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    ik reken vanaf de eerste dag na de bevalling... ik was denk ik op het hoogtepunt 79 kilo en na de bevalling 70 dus al 9 kilo kwijt... nu ongeveer 68,5 maar ik moet eigen nog naar de 61 kilo terug..... en ik lees overal dat de eerste 3 maanden je het meeste verliest en dat het daarna niet meer makkelijk gaat.... dus heb nog 6 weken hihihi

18. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Morgen dames

Brigitte: ik heb ook het probleem dat ik helemaal nat wakker word en dan nog doen mijn borsten zoveel pijn dat ik moet kolven of voeden. Ik gebruik 2 zoogcompressen en een hydrofiele luier om het een beetje droog te houden, meestal helpt dat wel.
    Ik weet niet hoe je moet afvallen want ik moet ook nog heel wat kilo's kwijt denk ik. Heb geen weegschaal meer dus weet niet hoeveel ik nu weeg.

Virginnie: ook ik heb 1 keer met de kraamhulp erbij met Daniëlla gedouched. het hoefde niet al te koud, geloof dat het 38 graden was.
    ik vond het trouwens wel erg lekker en Daniëlla ook, zal eens een foto in mijn album zetten.

Anette: Daniëlla slaapt in haar gewone kleertjes onder een dubbele deken.

Geertje: lekker dat sam doorslaapt! Kraamkado's vind ik erg moeilijk, weet niet eens wat ik zelf moet vragen als mensen het willen weten.

Zoë: mooi dat het nu wat beter met tara, hopelijk houdt ze het vol!

Vannacht heeft Daniëlla voor het eerst wakker gelegen en gehuild. We hadden alles geprobeerd maar mevrouw was alleen tevreden als we haar vasthadden of naast haar zaten met de pink in haar mond. Na een tijdje hebben we haar gewoon even laten huilen en toen was ze het na 5 minuten zat en werd weer stil. Het duurde nog wel even voor ze sliep maar ik vond het een behoorlijke overwinning dat ik het heb volgehouden om haar te laten liggen.

Morgen hebben we de bijeenkomst voor de doop en dan moeten we haar voor het eerst bij iemand achter laten :( Dat vind ik behoorlijk vervelend hoor.

19. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    vraagje:

jullie hebben het over een slaapzakje.
    hoe dik is deze, is hij gevoerd?
    en zitten er ook armen aan, of alleen gaten waar de armpjes doorgaan?

20. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @Anette: hier een badstof slaapzak van de HEMA, maat 50/56, eronder een romper met lange mouwen en over de beeb heen een lakentje met dekentje. Is genoeg, hoor. Zorg wel dat het slaapzakje de goeie maat heeft, want bij te groot kan je kind erin wegkruipen en stikken.
    Fijn dat de baby zo goed gaat, meis :)

@Suus en Virginnie: ik heb ook die bulten nu meer boven mijn wond zitten :confused: Bah, inderdaad net een extra vetrolletje :(

Deel Deze Pagina