@Marsab: die van de HEMA zijn zonder mouwen, dus met armsgaten. Heerlijk pakje, Ollie lijkt net op een beertje
Hoi Meiden, Hier eindelijk weer eens een berichtje van mij. Gaat hier trouwens een stuk beter. Voel me ook meteen beter in mijn vel zitten. Heb toch wat dingetjes veranderd qua voeden van Jamie en wat meer regelmaat. Zodra hij wakker is doe ik hem nu aan 1 borst, stoppen zodra hij weg dommelt, gebeurd meestal bij 10 min. drinken. Daarna boertje, luier verschonen en dan is meneer al weer lekker wakker. Dan aan andere borst, weer totdat hij echt weg dommelt. En daarna boertje en naar bed. Op bed ligt hij nog beetje rond te kijken, geef hem een speentje en 9 van de 10 keer valt hij binnen enkele min in slaap. Sinds gister baker ik hem nu ook in, in een badcape. Hij lag 1e keer echt met grote ogen te kijken van Wat doe je me nu weer aan? Maar ondanks dat sliep hij binnen enkele min., krapt bij niet meer zijn gezichtje open met zijn nagels, slaat zijn speen niet meer uit en hij slaapt veel langer. Ik moet hem nu soms zelfs wakker maken voor het eten. Hij lijkt nu binnen enkele dgn wel een heel ander kind. Hij is ook helemaal vrolijk als ik hem uit bedje haal, zo heerlijk. Ik ben dus weer helemaal blij en zo te zien Jamie ook. Dat doet een moeder echt heel veel goeds. Mijn mannetje was helemaal trots op me dat het ineens zo goed doet. Dat had mama goed gedaan. En meiden daarom wil ik jullie enorm bedanken voor al jullie nuttige tips en de website www.inbakeren.nl is ook helemaal geweldig. Meiden bedankt. Jullie zijn schatten. Heb gister samen met Jamie voor de webcame gezeten. Even mijn mams en zijn oma gedag zeggen. Mijn mams vond het heerlijk om hem even te zien, maar ze zei wel ik zou hem zo graag even willen vast houden. Tja das helaas niet mogelijk. Marc vindt het erg vervelend dat ik me zo verdrietig voelde over dat mijn mams weg ging. Dus nu hebben we besloten om haar een ticket naar Dubai kado te doen voor haar verjaardag. Dus hopelijk kan ze eind november begin december deze kant op komen. Ik hoop het zo. Jeetje meiden dat jullie al aan vrijen denken. Ik moet er heerlijk gezegd nog niet aan denken. Heb gister weer even gespiekt daar beneden, maar ziet er echt nog niet grappig uit. Ik herken het bijna niet terug. Het lijkt ook wel alsof er littekenweefsel op de wond zit (waar ik mijn knip heb gehad). Dat stuk is nl wat dikker en gevoeliger. Iemand enig idee of je daar wat aan kan doen? En of dat dikke en gevoelige nog weg gaat? Over anticonceptie, ze noemen hier alleen maar de mogelijkheid van minipil. That's it. Heb zelf jaren de pil geslikt, maar weet niet of ik dat wel wil. Heeft voor ons ruim een jaar geduurd om zwanger te worden, dus denk ook om te ontpillen. Al die hormonen, moet er eigenlijk niet aan denken. Misschien toch maar navragen wat er nog meer mogelijk is. Jamie heeft trouwens ook last van puistjes. Kan je daar iets tegen doen? Iets erop smeren ofzo? Zijn hele hoofdje zit ineens onder, geen gezicht. En daarnaast lekte zijn ene tepeltje vandaag Gelukkig had ik ergens gelezen dat babytjes wel eens lekkende tepeltjes kunnen krijgen van alle hormonen. Maar is toch best raar om te zien. Over dat afvallen. Tja ik mag niet klagen, zit nu 0.5 kg onder mijn begin gewicht, dus al ruim 12.5 kg afgevallen en kan dus ook mijn oude broeken weer aan. Sommige zitten alleen in mijn taille beetje strak, tja niet zo gek met zo'n vetrol daar. hihi Volgens mij is bv geven zeker iets waardoor je meer afvalt, kost bergen energie. Daarnaast sporten, maar wanneer mag je daarmee beginnen? Heb echt geen idee. Misschien is het een idee dat als je een draagzak hebt om de kleine daarin te doen en dan lekker een stuk te wandelen. Of gewoon kleine in de kinderwagen en dan een stuk wandelen, wel goed door wandelen natuurlijk. Lijkt mij zelf ook heerlijk om te doen. Is hier alleen nog beetje te warm voor helaas. Zal vanaf nu weer proberen om op iedereen te reageren. En mijn bevallingsverhaal te plaatsen mag nu wel eens na bijna 3 wkn. Schaam me diep. O ja meiden nog 2 vraagjes: * Wanneer zijn jullie meiden begonnen met kolven? En wanneer kolven jullie dan? Ik zou heel erg graag naar de kapper willen van het weekend, nieuw kleurtje in mijn haar en knippen. Maar dat gaat zeker langer duren als 2 uur. Dus dacht om misschien te beginnen met kolven, zodat Marc op Jamie kan passen en evt flesje kan geven als nodig. * Weet iemand of je speciale spiegeltjes kan kopen die je in de auto kan monteren, zodat je de kleine in de gaten kan houden als hij in zijn maxicosi zit? En waar kan je die kopen? Alvast bedankt. Veel liefs, Patries
www.babyspiegel.nl, deze site heb ik gevonden. Is wel in Nederland, weet niet of je er dan wat aan hebt Patries...
Leggen jullie je kleintje overdag ook na elke voeding in zijn eigen bedje? Ik leg Aiden ook vaak in de kinderwagenbak en zet hem met mooi weer lekker buiten. Zo kan hij ook een frisse neus halen. Vind ik ook wel belangrijk, anders zit hij bijna de hele tijd binnen (naast het wandelen dan). Als ik Aiden overdag in zijn bedje leg, huilt hij vaak en wil hij eruit. Gelukkig doet hij dit 's nachts niet! Maar hoe doen jullie dat, altijd in zijn bedje? Ik heb ook nog zoiets van: Ik wil mijn kindje ook wel zien overdag en niet alleen bij de voeding. Voor mijn gevoel ligt hij dan zo veel boven, dat ik hem bijna niet zie....
@prikkels: hmm hier slaapt anne juist veel beter als er lawaai/mensen om haar heen zijn. als het helemaal stil is dan gilt ze juist de boel bij elkaar en wil dan echt niet slapen. vooral snachts feest dus :/ @slaapzakje: je moet bij die slaapzakjes vooral opletten dat ze er niet in weg kunnen zakken. ze zijn ook verkrijgbaar in verschillende maten. en je moet dan vooral erop letten dat het hoofdgat en de armgaten niet te groot zijn.. zodat ze per ongeluk snachts in hun geheel in de slaapzak kunnen zakken. hier slaapt ze oveigens gewoon onder een dekentje in dr normale kleertjes. ik heb 1 pyama die ze past.. en eh.. die trek ik eigenlijk alleen maar aan als ze snachts een lekkende luier heeft of zichzelf onderspuugt @afvallen: eh.. ik mocht van de kraamhulp niet eens denken aan afvallen voorlopig. niet zolang ik bv zou geven in ieder geval. en ik mocht oo de eerste 3 maanden absoluut niet sporten behalve wandelen en zwemmen maar zwemmen met anne vind ik nog wat eng.. en is bovendien natuurlijk niet zo heel spannend voor mn conditie @douchen: hmm kregen hier het advies om te wachten met douchen tot dr naveltje helemaal dicht was. maar wij vinden het inderdaad ook wat eng. zo'n klein glibberig lijfje... en die harde douchevloer.. denk dat job het wel een keer gaat doen tho.. maar die doucht inderdaad altijd erg warm. zelf douche ik ook altijd rond de 37/38 graden merkte ik met de thermosstaatkraan.. (handig ook met badje vullen.. als ik het lekker vind dan is het voor anne ook prima) @darcy: de planning hier is sochtends beneden /in ons bed.. smiddags tussen 12 en 3 ongeveer in het ledikant en dan savonds weer beneden. enkel rond etenstijd leggen we dr vaak ook weer in bed.. dat is gewoon net ff practischer want ze heeft continu honger als ik ind e buurt ben.. en in bed gaat dat beter zo kan ik dan tenminste ook nog normaal eten zegmaar ik heb echt al zo vaak met koud eten en koude thee gezeten omdat mevr. spontaan honger had op dat moment.. dat is niet meer te tellen en ja ik heb het er met leifde voor over maar soms.. moet ik er ook weleens stevig van zuchten
Aiden heeft ook veel last van pukkeltjes gehad. Hij heeft er nog wel wat hoor, maar niet meer zo extreem als eerst. Ik ben gaan smeren met vaseline en zijn huidje werd hier behoorlijk rustig van. Dus misschien een tip?
ik wil ook niet echt gaan afvallen maar langzaam wat gewicht eraf zou toch fijn zijn... tot nu toe helpt de BV er in ieder geval niet bij... weer een illusie armer... ik doe nu wat oefeningetjes van de zwangerschapgym voor na de bevalling en wil een paar keertjes per week een kwartiertje thuis op de hometrainer wat rustig fietsen (naast het wandelen met de kinderwagen natuurlijk) Heb borstschelpen van Avent gevonden in mijn kast... had ik nog van ee nvriendin.. ga eens kijken of me dat wat helpt tegen het vele lekken.. kan ik het in opvangen en dan later in de koelkast doen... is het lekken ook nog ergens goed voor..... ik doe judith iedere keer als ze moe is (dus bij gaapjes of als ze tijdens de voeding in slaapt valt etc)in haar bedje boven in haar eigen kamertje. Dit op advies van het CB. Rust en regelmaat voor haar... boven weet ze nu dat is om te slapen en beneden krijgt ze voeding en mag ze spelen etc....
hoi hoi, ik weet niet meer of ik me al bij jullie aangemeld had, dus doen we het gezellig nog een keer, haha . op 16 september is onze zoon Scott geboren. ff een korte update van de bevalling. we hebben 18 uur over de eerste 2cm gedaan en toen had ik hem al hangen vanwege de rug,buik en beenweeen die overigens ook in een soort storm lekker achter mekaar aan kwamen. uiteindelijk weeopwekkers gekregen, tja die deden hun werk wel goed maar bezorgde nog meer pijn. kortom er werd ingegrepen dmv morfine, helaas sloeg die niet aan. dus dan maar een ruggeprik, maar helaas ook deze sloeg niet aan, uiteindelijk toen de maximale dosering gekregen die nog een beetje verantwoord was op dat moment maar ook dat hielp niet. maar toen zaten we op 8 a 9cm ontsluiting en mocht ik even daarna gaan persen. daar hebben we dan ook nog ruim een uur over gedaan, toen een knippie en ja hoor daar was ie dan. EINDELIJK, na 24 uur! onze boef woog 3910 gr en was 50cm. van begin af aan gaat het erg goed, gelukkig. Scott krijgt de fles, en ik merk dat dit ons allemaal erg veel rust geeft. vanaf het moment dat hij 3 weken oud was ben ik begonnen om hem ipv 6 , 5 flessen te gaan geven. nu krijgt hij 5 flessen van 140ml. (120cc en 4 schepjes) dit drinkt hij meestal wel op en soms blijven er een paar slokkies over maar daar doen we dan maar niet moeilijk over. zijn eerste sprongetje hebben we inmiddels achter de rug, wel leuk om te zien dat er dan ook echt ontwikkelingen hebben plaatsgevonden. hij grijpt al veel meer, kijkt veel meer om zich heen. echt mooi om te zien. zo het is een heel verhaal geworden, met maar een conclusie dat het hier supergoed gaat en we echt ontzettend genieten van ons mannetje! leuk om zo met alle andere septembermama's elkaar te helpen en lekker te kletsen! liefs joyce
hmm tja wij kregen juis thet advies om te zorgen dat ze ook in drukte gewoon kon slapen. kraamhulp heeft zelfs op de babykamer gestofzuigt terwijl anne sliep. en tja.. ze doet het nog steeds prima in herrie en we kunnen dr zonder problemen overal mee naar toe nemen. enige is dat ze niet zo gek is op de nacht.. dat is toch wat stil en saai kennelijk.
dat advies kregen we eerst ook van de kraamhulp maar Judith was na het maagzuur erg onrustig dus toen zei het CB dat ze beter in haar bedje kon slapen.... qua regelmaat is het ook makkelijker te begrijpen dan voor haar..... Waarschijnlijk reageert ze sterker op prikkels.... dus wij doen het zo maar voor veel kindjes kan het ook makkelijk in de kinderwagenbak... Kan dan inderdaad zijn dat ze doordat het overdag drukker en lawaaierig is ze het 's nachts niet leuk vindt..... misschien een radiootjes aan laten staan heel zachtjes op haar kamertje?
Hai meiden! Zo dat was even wat door te lezen zeg! Allemaal genoten van het prachtige weer de afgelopen dagen? Wij gebruiken luiers van diverse merken: Huggies / Pampers voor de boys op dit moment. Lekker smal, goed rekbaar en ze nemen veel op! Ik houd de aanbiedingen een beetje in de gaten, want er gaan hier zoveel luiers doorheen op een dag! Voor Isa eerst pampers en daarna bijna altijd kruidvat gebruikt. Dat was een vrij stevige baby en de pampers vond ik wel heel goed, maar wat aan de smalle kant toen ze groter werd. En ik vind ze niet minder van kwaliteit dan de pampers. Wij geven de boys overdag gewone en 's nachts friso extra voor hongerige babies. Ik vind wel dat je het verschil merkt, 's nachts slapen ze langer door. Ze krijgen nu 6x115a120cc. Ik leg ze tussen de middag en 's avonds boven in bed, ze zijn meestal tussen 10 en 13 en na 16.00 beneden, in de box in een wippertje, net of ze erg wakker zijn of toch een beetje slaperig. Als ik met ze naar buiten ga slapen ze meestal heel snel in de wagen. Overdag vind ik ze ook minder rustig dan 's nachts in hun bedje, overdag moet ik soms wel 8 keer heen en weer voor een speentje en als ik pech heb een poepluier tussendoor! Ik douche vaak ook alleen met een van de boys. Dan leg ik een aankleedkussen op de vloer met een dik badlaken, hydrofiel erop, kindje, nog een hydrofiel en een lekkere handdoek en dan helemaal inpakken, zelf afdouchen, afdrogen badjas aan en dan kindje drogen en aankleden. Soms is ie dan al in slaap gevallen! Ik doe de jongens momenteel in een badstof slaapzakje van HEMA, met armsgaten en onder een dun dekentje. In de winter koop ik denk ik een slaapzakje met afritsbare mouwen bij Prenatal en dan zonder deken. (Of een lakentje als blijkt dat ze het lekkerder vinden om wat "strak"te liggen) Isa ging altijd haar hele bed door en dan vond ik dat de gemakkelijkste oplossing en erg veilig bovendien, mits je uiteraard de juiste maat koopt! @ Mobielfreak: jeetje meis, jullie krijgen wel heel wat te verstouwen. Het klinkt erg heftig allemaal, maar inderdaad wacht af wat de arts vertelt en je moet het waarschijnlijk steeds blijven afwachten, hoe het zich ontwikkelt. Veel sterkte morgen, schrijf al je vragen op papier voor het gesprek! Succes en ik hoop dat je ons waar mogelijk op de hoogte kunt houden! Liefs Noor
Daniëlla gaat overdag 1x naar boven in haar ledikantje slapen, meestal is dit na de voeding van 11:00-12:00 tot ze zelf weer wakker word (ik ik haar na 4 uur wakker maak) De rest van de dag slaapt ze in de box als ze wil slapen. Na de voeding van 20:00-21:00 gaat ze naar boven in het wiegje slapen waar ze de hele nacht blijft slapen. Joyce: klinkt als een heftige bevalling. Gelukkig kan je nu heerlijk genieten van je zoontje. Brigitte: hoe werken die borstschelpen? kan je die ook 's nachts gebruiken? Ik heb vannacht toen ik de kolf niet aan de praat kreeg met een bakje onder mijn borst gezeten tot remco de kolf eindelijk gemaakt had. Het werkt wel maar het duurt zo lang Patries: mooi dat je je nu beter voelt! ik kolf nu alleen maar als er te veel druk op mijn borsten staat want ik ben bang dat ik anders helemaal veel melk krijg. We zijn net met Daniëlla naar het cb geweest om haar te wegen en ze weegt nu 4070 ik voer dus echt pure slagroom want ze is meer dan 800 gr aangekomen in 2 weken Ik hoef dus absoluut niet bang te zijn dat de bv niet goed gaat.
had vanmorgen tijdens de voeding enorme lekkage aan de andere borst dus daar ook een bakje onder gedaan.... zat uiteindelijk 30 ml in... toen judith aan die borst nog bijna 15 minuten en daarna nog 70 ml eruit gekolfd... ik stroom over geen idee hoe die borstschelpen werken... moet het nog proberen... zijn wel harde plastic dingen dus weet niet of het lekker ligt in bed.... maar ze moeten in een bh... ga het morgenochtend maar eens proberen.. als het wat is laat ik het je weten
hm ik heb mijn bevallingsverhaal ook maar eens gepost http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... 98#1592598 @brigitte: mja het zal wel per kindje anders zijn he ik heb vannacht uiteindelijk met dr op schoot gezeten tot ze in slaap viel terwijl ik zelf een boek las en dan daarna dr in bed gelegd.. maarja dat kun je moeilijk eeuwig volhouden en echte muziek werkt wel.. maar bijv. de meloditjes uit de babyfoon absoluut niet. ze is kennelijk nogal gek van The Phantom of the Opera.. dan slaapt ze in no time (kind met een uitgsproken smaak kennelijk) @han: toch prettig om te weten dat het goed gaat met je bv jammer alleen dat het steeds zo'n pijn doet ook. het is hier ngo steeds niet gelukt een afspraak te maken met het cb gelukkig gaat het hier gewoong oed dus is het voornaamste dat ze even gewogen en gemeten word.. maar vind het wel raar nu al 3x telefoonnr. doorgegeven en de melding dat we teruggebeld worden. maar dat is kennelijk allemaal erg moeilijk?
Hee meiden, Hier ook op advies van het CB overdag ook in het ledikantje. Kraamverzorgster heeft ook gezegd kan lekker beneden in de bak, maar voor Jesper werkt dat niet. Ik moet effe zeuren hoor, zit er helemaal doorheen. Jesper heeft vannacht de hele nacht doorgeslapen, van 9 tot 6 uur, super dus! Maar.. overdag is hij de hele dag zo'n beetje wakker! Ik wordt er echt gek van, hij ligt de hele dag te huilen en het lijkt alsof hij honger heeft. Ik kan hem echter niet meer geven, want hij krijgt echt al het maximum, gisteren 5 flessen van 200 ml..(hij weegt ongeveer 5,5 kilo denk ik.) Morgen moet ik naar het CB en dan kaart ik het even aan, weet echt niet meer wat ik moet doen namelijk. Heb vanmiddag ook maar voeding voor hongerige baby's gekocht, ga dat nu proberen te mengen met zijn gewone voeding. O jee, hij begint weer..Ik wordt gestoord hoor! Sorry voor mijn geklaag!
vervelend he als ze huilen en je weet eigenlijk niet waardoor het komt... morgen inderdaad maar even vragen bij het CB.. sterkte ermee
hoi meiden,zoals jullie kunnen zien ben ik pas bevallen. vanaf het begin vloei ik al heel weinig,nou vroeg ik me af wanner je weer in bad mocht .
weet het ook niet zeker hoor maar dacht dat de kraamzorg tegen mij had gezegd 6 weken... anders even hier op het forum aan de kraamzorg vragen?