September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    MOBIELFREAK: ik lees het nu van Tim, wat een schrik, wil jullie dan ook veel sterkte toewensen.
    volgens mij ben je al een heel eind op weg met de vragen, goed van je dat je er een lijstje van hebt gemaakt.
    ik zou zo ook geen vraag meer weten. wens jullie wel heel veel sterkte toe met jullie kleine mannetje!

SASKIA78: klinkt raar he dat je mijn inwendige hechting kan zien zitten, ik weet het.
    maar het komt door het volgende, toen ze de uitwendige hechtingen hebben verwijderd zat de wond nog niet dicht. ze zeiden dat dit normaal was en dat zo een wond van binnenuit dicht moest groeien en dat dit vanzelf wel zou gaan.
    vandaar dat de wond wat open is gaan staan en je nu dus een hechting ziet zitten, hij zit niet supervast ofzo maar nog wel vastgenoeg.
    ik dacht zelf dat deze niet goed oplost omdat hij nu ook in contact staat met de buitenlucht ofzo. maar ach ik wacht het nog wel even af.
    de wond is zich nu al goed aan het sluiten, zit nu bijna dicht.
    en ik heb er verder eigenlijk geen last van.

Vandaag hebben we hier weer een mijlpaal bereikt, Scott heeft ons meerdere mooie glimlachjes kado gedaan.
    geweldig hij begon in eens bij mijn man op schoot lekker te lachen, hij lachte echt met zijn hele gezichtje en zijn oogjes twinkelden.
    zo mooi, geweldig!
    dat doet echt je hart smelten!

liefs joyce

2. pooh76

pooh76 Fanatiek lid

2 jan 2007
    1.984
    0
    0
    @mobielfreak: graag gedaan. Ik hoop dat je er iets aan hebt. Veel succes vandaag bij de arts. Ik denk aan jullie.

Gisteren met Sebastiaan weer bij het CB geweest. Hij was goed gegroeid, 420 gram in 2 weken tijd. Hij weegt nu 4200 gram. Maar het huilen is nog steeds niet echt minder geworden. De arts van het CB begon weer over inbakeren. Nu was ik daar zelf niet zo heel enthousiast over (vind het er "zielig" uitzien en ik ben bang dat het slecht is voor z'n gewrichten), maar ik begin me toch af te vragen of dat dat misschien wel de oplossing is. Hij heeft moeite met inslapen en als hij dan eindelijk slaapt wordt hij vaak weer huilend wakker. Ook is hij vaak erg driftig en dat alles naast z'n buikkrampjes...

Ik las dat een aantal van jullie ook aan het inbakeren zijn. Hopelijk kunnen jullie me helpen met de voors en tegens op een rijtje te zetten.

Het CB is overigens voor het normale inbakeren met losse doeken, dus niet met van die zakken of zo die je via internet besteld.

Hoe lang duurde het bij jullie voor je resultaat merkte?
    Is het huilen bij jullie veel minder geworden?
    Slapen jullie kindjes nu beter?

En hebben jullie nu al een idee hoe lang je gaat inbakeren en hoe dat straks gaat als je ermee gaat stoppen?

Alvast bedankt!

Sorry, moet nu weer gauw gaan, want er brult er hier eentje het huis bij elkaar :cry:

groetjes,
    pooh

3. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    pooh: wat je beschrijft zou heel goed verholpen kunnen worden met inbakeren... ze worden vaak wakker van hun eigen armpjes. Alleen moet je er wel helemaal achter staan anders merkt een kindje het ook... En het is echt niet zielig hoor.... ze hebben nog ruimte om de beentjes te bewegen en in de inbakerdoek die bij hebben kan ze ook haar armpje nog best op haar buikje leggen. Ze kan er alleen niet meer mee maaien

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mobielfriek heel veel sterkte de komende tijd en een dikke knuffel voor tim owen. veel succes bij de arts.

over het inbakeren ik wilde het hier ook gaan doen omdat ze vooral savond heel moeilijk in slaap komt omdat ze over vermoeit is en druk met haar handjes en beentjes slaat (volgens cb geen krampjes) ik troots haar nu net zo lang tot ze in me armen in slaap valt en leg haar dan op bed maar dit is best zwaar. helaas mag ik het nog niet toepassen omdat ik 2 zusje heb die zijn geboren met een heupafwijking en alicia moet er eerst op gecontroleerd worden en dat doen ze met 3 maanden. dus hier niet inbakeren maar gewoon op de ouderwetse manier wachten tot ze in slaapvalt

5. pooh76

pooh76 Fanatiek lid

2 jan 2007
    1.984
    0
    0
    ik denk dat ik ook af moet van het idee dat het zielig zou zijn. Dat hij nu zoveel huilt, dat is zielig en ook dat hij nu onvoldoende slaap krijgt (soms maar een of 2 uurtjes totaal overdag....) Bij het CB zeiden ze ook dat ik er voor 200 % achter moet staan, omdat het anders niet lukt. Ik wil gewoon het beste voor Sebas, dus wil ik hier ook voor open staan.

M'n man is gisteren al gaan lezen over het inbakeren en die heeft hem gisteren kunnen laten slapen door z'n armpjes te begrenzen (gewoon simpel onder de dekens stoppen en z'n hand er stevig opgelegd). Toen werd hij op een gegeven moment rustig en is toen heerlijk in slaap gevallen. Tja, dan ga je toch denken he?

Wat voor doek gebruik jij? Want een beetje bewegingsvrijheid vind ik toch wel een prettig idee. Als hij maar niet op z'n buikje kan draaien.... (want dat is weer een van m'n angsten)

Ik wordt er gewoon zo onzeker van. Ga aan alles twijfelen, zelfs aan z'n huiltjes. Huilt hij nou omdat hij kramp heeft, of omdat hij slaap heeft, of is het gewoon "om het huilen". Radeloos wordt ik er af en toe van. Ik vraag me dan echt af of ik het allemaal wel goed doe, ook al zegt m'n omgeving van wel....

6. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    pooh wat jij beschijft en voelt heb ik een paar weken geleden precies zo gevoeld... en inderdaad op een gegeven moment weet je gewoon niet meer waarom de kleine huilt.....

ik ben toen gaan inbakeren en het gaat stukken beter (behalve vandaag maar we hangen tegen een regeldag aan denk ik)....

ik heb een doek van pacco (www.pacco.nl) en dat bevalt erg goed... heel makkelijk in het gebruik

en ze zijn nog te jong om op hun buikjes te draaien... tegen 6 maanden kunnen ze dat en dan moet je ook het inbakeren afbouwen... maar tot die tijd kan het geen kwaad

7. pooh76

pooh76 Fanatiek lid

2 jan 2007
    1.984
    0
    0
    thanks voor je snelle antwoord. Ook fijn dat jij het herkende (voor jou wat minder natuurlijk, maar gelukkig gaat het nu bij jullie beter) Ik heb net een filmpje van die pacco doek gezien. Ziet er goed uit! En... ook alsof je er niets aan fout kunt doen (ook een lekker idee)

Tja, en regeldagen kun je met zo'n doek niet opvangen toch? Ze moeten ook af en toe uit hun hummetje kunnen zijn. Wij willen toch ook af en toe wel eens een dagje chagerijnen? En zij moeten nog zoveel leren, zoveel indrukken....

8. pooh76

pooh76 Fanatiek lid

2 jan 2007
    1.984
    0
    0
    Heee... ik zie net dat Judith en Sebastiaan allebei even oud zijn!

9. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Mobielfreak: heel veel sterkte meid!

Ik geloof dat mijn hechtingen behoorlijk zijn gaan ontsteken dus ik moet straks naar de huisarts :( Gaat er weer iemand daar beneden een kijkje nemen en nog wel een man dit keer, ik is niet happy :(

Wat een muts van een assistente had ik aan de lijn zeg! Toen ik belde om een afspraak te maken zei ik dus dat ik dacht dat mijn hechtingen ontstoken waren. Zecht de assistente: o jee en nu? :( Daar zal wel naar gekeken moeten worden want dat kunnen we niet oplossen over de telefoon :(

Ja daar bel ik dus voor Muts! Heb maar als antwoord gegeven dat ik niet had verwacht dat ik zo de praktijk binnen moest komen lopen en dus maar heb gebeld van tevoren :rolleyes:

Zo nu ga ik ons meisje maar weer uit bed halen want het is al weer bijna 4 uur geleden dat ze heeft gegeten.

10. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@han: balen zeg.. voelt ook niet al te prettig zeker?

@pooh: gewoon je eigen gevoel proberen te blijven volgen :)
    en hier werkt het soms enkel maar als je met dr op schoot blijft zitten tot ze slaapt.
    echter ze vindt verschrikkelijk als ze dr handjes niet kan bewegen.. dus ikd enk dat inbakeren niet zo'n goeie oplossing is voor ons :)

wikkel dr wel regelmatig gewoon in een badcape of een fleecedekentje en dan slaapt ze ook lekkerder
    zorg dan dat dr handjes ern og wel uit kunnen.. maar dat ze verder goed ingepakt zit
    en vaak slaapt ze dan toch prima

11. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Brrrr.. ben dood zenuwachtig voor dat gesprek.. nog 2 uurtjes en dan krijgen we eindelijk meer te weten..

Voor de dames die nu zoiets hebben van: mijn kindje heeft alleen maar een verkoudheid, het is allemaal niet zo erg als met Tim, NIET DOEN! het gaat om je eigen kindje en het is zo makkelijk om te zeggen: die verkoudheid valt wel mee vergeleken met....
    Voor jullie is het wel erg, dat je kindje verkouden is, voel je niet schuldig, dat is nergens voor nodig.. Heb al een gesprek gehad met kvptje, die zei ook exact t zelfde, dat de verkoudheid van haar meisje eigenlijk maar een peuleschilletje is, maar ik zei haar ook al, het gaat hierbij om jouw kindje en dat mag je best heel erg vinden! Zij voelde zich ook schuldig dat het met haar meisje zo goed gaat, en ook dat moeten jullie niet doen.. Mijn tijd van genieten komt nog wel, al hoewel dat nog een heel raar idee lijkt wat heel ver weg is voor mijn gevoel...

Ik baker Tim trouwens ook soms in, alleen helpt het niet altijd, Tim slaapt erg graag op zijn zij en dat gaat niet als hij ingebakerd is..

Ben net ook nog even langs CB geweest met Tim om hem te wegen.. afgelopen woensdag woog hij 3535 gram en vandaag alweer 3725 gram, dus mijn mannetje doet het heel erg goed op zijn dieetvoeding.. ;)
    De ellende is alleen dat zijn voeding alleen via de apotheek verkrijgbaar is, en dat je 2 blikken mee krijgt steeds waar je net geen week mee doet.. De eerste keer dat ik die blikken ging halen schrok ik me half lam, toen ik de prijs zag: 81 euro voor 2 blikken :confused: gelukkig vergoed de zorgverzekering de voeding voor de volle 100% ;)

12. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    dat klopt inderdaad... jij was me voor als eerste septembermama ;)

en inderdaad helaas regeldagen blijven er met of zonder doek... maar ze doet het nu weer goed dus misschien gewoon met het verkeerde beentje uit bed ;)

13. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    @mobielfreak: je kan ook bij je apotheek vragen of je wat meer blikken mee kunt krijgen... ze kunnen ze gewoon voor je bestellen hoor. Kan alleen zijn dat je dan ze pas 1-2 dagen later kunt ophalen..... Ik kan me voorstellen dat ze maar 2 blikken op voorraad hebben... gewoon even vragen dan kan het vast wel met meer blikkn

14. pooh76

pooh76 Fanatiek lid

2 jan 2007
    1.984
    0
    0
    Dat kan ik me goed voorstellen. We denken aan je!

Wel fijn dat Tim zo goed groeit. Mag ik vragen wat voor dieetvoeding hij krijgt? (sorry, heb niet alles goed kunnen volgen) En inderdaad balen dat je dat alleen via de apotheek kunt krijgen, maar goed, als hij er lekker op groeit heb je dat er graag voor over denk ik. Wat Brigitte zegt is ook een idee, dan hoef je niet zo vaak naar de apotheek en heb je wat meer tijd over (voor je kleine mannetje of voor jezelf) Ik bestelde m'n spuiten met antistolling ook altijd, want ze hadden maar voor 10 dagen op voorraad. Dan bleef ik naar de apotheek rijden ;)

Dikke knuf enne... het kaarsje brand hier!

liefs,
    pooh

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.141
    113
    @mobielfreak: als het goed is ben je nu in het ziekenhuis, heel veel sterkte meid!

@han: balen van je hechtingen, kan me goed voorstellen dat je er niet bepaald op zit te wachten dat er weer iemand aan je gaat zitten..

Vandaag naar het CB geweest en Jesper krijgt echt te veel voeding. (wist ik, maar ja, soms weet ik het echt niet meer). Hij weegt nu 6100 gram! aah..

Hij heeft 2 prikjes gehad, vond het zo zielig. Tegen difterie, kinkoest en tetanus enz.. Dit hoeft eigenlijk pas bij 2 maanden, maar er heerst momenteel kinkhoest in ons dorp, dus doen ze het het liefs dan direct. Nou ja, als hij maar geen kinkhoest krijgt vind ik het best. Maar het was wel zielig. Mocht hem van de arts wel inbakeren trouwens, want ik had gelezen dat dat niet mocht. Ook gaf ze het advies paracetamol zetpilletjes te kopen, mocht hij toch last krijgen van de bijwerkingen van de prikjes.

16. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Hallo mama's,

Ik ben een tijdje niet geweest. Met Yasmine gaat het goed. Ik zal zo op mijn gemak alles terug lezen.

Mobielfreak, heel veel sterkte straks. Ik denk aan je.

17. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    hoi moeders,

als ik sophie voed op de voedingstijden, zit ik altijd in de woonkamer lekker op de bank met het voedingskussen. vanuit daar heb ik geen zicht op de voordeur, zodat mocht er iemand aanbellen, ik dus niet kan zien wie het is. ik moet er dan heen lopen, wat ik vervelend vind als ik net sophie rustig aan het voeden ben. wij hebben geen achteringang, zodat moeder oid bijv achterom kan lopen. en daar gaat het me dus juist om, ik had tegen moeder en schoonmoeder gezegd dat ze eerst moesten aanbellen en daarna even op de deur kloppen zodat ik dan weet dat zij het zijn, anders wil ik niet open doen. nu net om kwart over 3 zit ik rustig met sophie aan de fles, gaat de bel.... mmm denk ik, toch maar ff heen. ja hoor staat schoonmoeder daar. zeg nog tegen dr, had toch gezegd dat je moest bellen en ff moest kloppen. oja vergeten, was dr reactie.

ben ik nou flauw bezig?

18. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

4 dec 2006
    733
    1
    0
    Haha klinkt als mijn schoonmoeder! Waar zit jouw h.a. praktijk? Want ik zie dat je in Arnhem woont..

Wel sjips van die hechtingen.

@mobielfreak: Ik duim hier ook voor je! Succes meid!

19. joepie01

joepie01 Bekend lid

7 jan 2007
    763
    0
    0
    verzorgende
    vlakbij emmen
    zo heb alles even weer gelezen.

mobielfreak: ik wil je heel veel sterkte wensen met je kleine knul. als ik al die vragen doorlees krijg ik er kippenvel van. moet er niet aan denken.
    dikke knuf voor jullie.

saskia: bij esmay lukt het inbakeren ook niet ze vecht net zo lang tot ze haar armpjes erboven heeft. en dan valt ze in slaap met haar armen naast haar hoofdje.

esmay heeft nog steeds een poep probleem. de laxeer middel werkt ook niet echt super.
    ook heeft ze steeds nog er honger ze krijgt 8x op een dag een flesje van 90cc. volgens de cb was dit al teveel voor haar. maar mijn meisje is pas stil als ik haar 120cc geef. ik probeer nu om de 4 uur een flesje van 120cc.
    mijn moeder zegt je moet van esmay uitgaan als ze honger heeft moet ze wat meer hebben. maar het cb zegt weer dat 90cc al teveel is voor haar. vind het wel heel erg moeilijk hoor.

ze heeft vannacht voor het eerst van 12 tot 6 geslapen. heb een beetje rijstebloem pap door de melk gedaan zodat ze wat voller wordt. ze vond het echt heerlijk.

even over het afvallen ben ook al 12 kilo kwijt maar moet er nog 4 dan zit ik op mijn oude gewicht. mijn gewone broeken passen de knopen niet van dicht en de zwangerschapsbroeken zakken me steeds af. moet dus voor nood een nieuwe broek halen het is geen kijk hier.

20. joepie01

joepie01 Bekend lid

7 jan 2007
    763
    0
    0
    verzorgende
    vlakbij emmen
    even een vraagje welke boek van oei ik groei hebben jullie? er zijn verschillende soorten

Deel Deze Pagina