Nou meiden: hij slaapt nog steeds! En dat al vanaf 1 uur. Ik weet niet wat ik mee maak, dit doet hij overdag normaal gesproken nooit. Zeker de dreiging van het inbakeren Dus ook lekker de tijd om weer op internet rond te hangen. Heerlijk! @han: balen van die hechtingen. En idd, wat een muts die assistente. Alsof jij had verwacht dat ze dat over te telefoon konden verhelpen. Logisch dat je belt, want je moet toch een afspraak maken. Of had ze verwacht dat je daarvoor even langs zou lopen? Hopen dat het snel beter is. @joepie: balen zeg, dat Esmay nog niet goed kan poepen. Hier poept Sebas soms een dag of 2/3 niet en dan ineens een aantal luiers achter elkaar. Maar dan heeft ie ook echt pijn om een luier te produceren. Zielig hoor! Ik merk dat hij makkelijker poept na een badje bijvoorbeeld (lekker ontspannen) en ik masseer regelmatig met de klok mee z'n buikje. Maar hij gaat er alleen niet vaker van poepen helaas. Maar dat zul je ongetwijfeld al uitgeprobeerd hebben. En wat vreemd dat het CB zo moeilijk doet over de voeding. Hoeveel weegt ze nu? Sebas krijgt nog steeds een fles meer dan dat op de verpakking staat. Gelukkig is het CB hier heel relaxed over. Als hij erom vraagt heeft ie het blijkbaar nodig. En hij groeit nog niet zo hard als Jesper van Suus dus dan kan het nog. @Suus: Jeetje, dat is ook wat. Moet je nu voeding gaan minderen? Lijkt me ook lastig hoor. Hoe leg je dat nl. uit aan z'n klein (of iets minder klein ) pukkie? Ff wat anders: worden jullie ook zo gek van mensen die je volledig ongevraagd advies geven of zich met je kind bemoeien? Als ik dan met Sebastiaan boodschappen ga doen (en hij weer een keel opzet) hoor ik gelijk van alle kanten "nou, volgens mij heeft ie honger" of "zou je 'm niet wat te eten geven?". Arrrgggghhhh! "nee, meneer heeft net gegeten, dus heeft hij 1: geen honger en 2: nee hij moet echt nog een uur of 2 wachten voor hij weer een fles krijgt!" Sooooo, ff frustraties uiten (hihi) Nou meiden, ik geloof dat ik die kleine man toch zo maar wakker moet gaan maken. Er zit nu ruim 4,5 uur tussen z'n voedingen. Moet dus even gaan voorkomen dat meneer denkt dat het nu al nacht is greetz, pooh
Ik kreeg die opmerkingen ook altijd bij mijn eerste. Op een gegeven moment maar gezegd dat ik de voeding te duur vond
Hoi meiden Damn... jullie zijn al ruim 10 pagina's verder...gisteren lukt het me niet meer om hier te lezen want Matthew was huilerig en vroeg om elk uur a 2 uren naar mijn borstvoeding. Heel vermmoeiend, ik bleef maar denken dat ik geen genoeg melk had gegeven. Vandaag met Matthew naar CB geweest. Bij de geboorte woog hij 4345 gram. Vorige week dinsdag bij CB 4410 gram. Vandaag 4800 gram Echt een vreetzakje. De wijkverpleegkundige vertelde me dat Matthew gisteren gewoon 'n regeldagje heeft en ook 'n groeispurt was, daarom die dag meer voedingen dan de andere dagen. De regeldagen zullen nog wel blijven terugkomen. Nu slaapt Matthew ff, dus heb ik ff snel tijd om te internetten en alle mails beantwoorden en zo. Ook het huishouden is snel bijgewerkt. Vandaag ben ik voor het eerst alleen met Matthew want Jeroen is nu aan het werk. Dus het huishouden gaat precies zoals ik het wil hebben. Jeroen maakt echt een rotzooi in de keuken....vreselijk...ik heb het alles schoongemaakt...tsja..zo zit ik in elkaar. Nu hb ik meer rust in mijn hoofd, heerlijk! Ik ga jullie pagina's snel lezen voordat matthew wakker wordt! XXX
Zooo...eindelijk bijgelezen... @ Han: leuke foto's, en hoop dat je ontstoken hechtingen snel verholpen kan worden. @ mobielfreak: heel veel sterkte met al die vragen die je vandaag gaat stellen. Hopelijk wordt het je straks nog meer duidelijk! Ik denk aan je en knuffs xxx @ afvallen: ik ben 10 kg afgevallen in 1 week de tijd, daarna nog hetzelfde geblevenm want er moet nog 10 kg af, dan kan ik mn spijkerbroek terug passen. Ik moet nog ff geduld hebben. Nu de lift al een week niet doet, dat zal tot 2 weken duren ivm werkzaamheden, ik moet dan traplopen beneden en naar boven met de babywagen ik woon op 4 hoog, hopelijk val ik meer af @ eten; vaak brult Matthew op verkeerde moment. Ik geef hem BV met de voedingkussen (blij toe dat ik hem kocht!), terwijl ik verder ga eten, zo is mijn eten niet snel koud Alleen moet ik veel water drinken dat is goed voor mijn borsten (melkproductie). Over een half uur ga ik Matthew wakker maken voor BV, jeroen werkt dan tot 18 uur en zal rond 18.30 uur thuiskomen, ik heb pasta uit de vriezer gehaald, makkelijk opwarmen in de magnetron. Ik moet er niet aan denken als ik eten ga koken... Voordat matthew geboren was, eet ik lekker graag gekruid en vette dingen Nu matthew er is, kan ik niet meer tegen gekruid en vette dingen, want mijn darmen gaan meteen tekeer het is nog nooit eerder bij me voorkomen...misschien over een tijdje ga ik het weer proberem. Tot nu toe gewoon lekker gezond eten met weinig gekruid en vet. Gelukkig begrijpt Jeroen goed. Hij doet het niet moeilijk over Wat ik nog meer wil zeggen...ik geloof dat ik alles gezegd heb nadat ik jullie ervaringen en verhalen heb gelezen... Liefs, Miranda xxx ps mn avatar is vervangen nu staat Matthew erop !
@Joepie: ik heb "Oei, ik groei" uit 1997, geen werkboek, maar gewoon het theorieboek. @Mobielfreak: heb je nieuws? Aan jullie gedacht, meid. Je vragenlijst was in elk geval duidelijk, hebben jullie antwoorden waar je wat mee kunt? @Miranda: hoe kreeg jij je avatar van Matthew erop... bij mij blijven de fotobestanden steeds te groot (zegt deze site, ook na bewerking.) @all: dat inbakeren met losse doeken... hoe gaat dat precies? Fijne avond!
hmm eens vraagje tussendoor anne doet steeds dr ogen open als ze slaapt ziet er erg scary uit is dat normaal bij kleine babies.. of zou dit gewoon blijven doen?
Dat doet Sebastiaan ook! Volgens mij heeft het met hun REM-slaap te maken. Dan gaan die oogjes open en rollen ze alle kanten op. Idd scary, maar ik ben er inmiddels aan gewend. By the way: ik heb Sebas 5 uur na z'n vorige voeding maar wakker gemaakt, en hij ligt er nu weer in, alweer te pitten. Ik weet niet wat ik mee maak! Hij begon wel een paar keer te huilen. En toen heb ik z'n handjes onder de dekentjes gestopt en vastgehouden zodat hij niet kon maaien. Uiteindelijk viel hij in slaap.... Ik begin echt steeds meer te voelen voor het inbakeren!
Pooh: sebastiaan is dus aan een inhaalslag bezig! Saskia: Daniëlla doet dat ook wel eens en kreunt ook veel in haar slaap. Remco doet ook zijn ogen open tijdens het slapen dus ik was het wel gewend... Aangezien ik soms slaapwandel kon het bijna niet anders dan dat zij ook een onrustige slaper werd. Mobielfreak: hoop voor je dat het gesprek goed is verlopen en dat je duidelijke antwoorden hebt gekregen. Miranda: hoe bevalt het zonder Jeroen? ik vrees de dag dat remco weer moet gaan werken, het is nu zooo lekker en relaxt. Geertje: ik woon in arnhem zuid, de laar. Joepie/ suus: lijkt me moeilijk als je kleine honger heeft maar je mag van het cb niet zoveel geven..... Dat vind ik wel het voordeel van bv, ze bepaald zelf wat je geeft. Nou het is idd ontstoken daar beneden gelukkig had ik een lieve arts die niet uitgebreid ging onderzoeken. Heb nu een zalfje en moet ik een badedas badje. Hopelijk is het snel over. Daniëlla is vandaag erg ontevreden en wil steeds alleen maar vastgehouden worden. Zelfs dan is ze soms nog aan het huilen. Zal mijn zus niet leuk vinden straks en ik nog minder als ik haar zo moet achterlaten Ga haar maar weer even troosten
Hoi hoi meiden, hier ben ik ook weer een keertje. ik weet af en toe gewoon niet waar ik de tijd vandaan moet halen om te computeren.. De tijd tussen de voedingen vliegen voorbij en komt ze alweer voor de volgende voeding. Sinds gisteren is ze wat onrustiger en komt ze om de 2 1/2 uur voor een voeding die ze dan ook nog eens niet op drinkt. Dan drinkt ze maar 50 ml. Zal misschien wel door haar sprongetje komen, want ze is nu 5 weekjes. Hebben meerdere dit gehad? @Mobielfreak, jeetje meis wat heftig allemaal. Ik hoop dat ze jullie goede duidelijkheid hebben gegeven en hoe nu verder te gaan. Ben in gedachte bij jullie! Dikke knuffels! @Han, wat naar meis die ontsteking. Kan me voorstellen dat dat aardig pijn doet. Hopelijk slaat die zalf aan! @Saskia, Lyn heeft precies het zelfde. Ziet er heel duivels uit hihihi. Gelukkig hebben meer kids dit . @Miranda, wat fijn dat je mannetje zo goed gegroeid is. @Pooh, irrie is dat he als mensen dat vragen. Kinderen huilen niet altijd alleen maar als ze honger hebben... en weet je vaak snap ik die mensen ook niet dat ze het vragen, want meestal hebben ze zelf ook kinderen en dan verwacht je dat ze dat wel moeten weten toch? 31-10 moeten wij met Lyn naar het ZH voor een echo. Ze heeft vlak boven haar poesje/puna een bultje zitten (onderhuids) en de huisarts en het CB weten niet wat het is. Best scary hoor, maar goed hopelijk is het niks ernstigs. Ik ga zo maar lekker aftaaien. Manlief doet de laatste voeding en dan doe ik die van vannacht weer! Truste voor jullie! Kussie
Hey allemaal, Nou heb 't gesprek gehad hoor, duurde ruim een uur, ben wel wat wijzer, maar niet veel meer dan ik al van internet af gehaald had.. Tim heeft dus meerdere symptomen, zoals: cholestase, een spits gezicht en de geelheid.. Ze kon mij vertellen, dat Tim er niet overheen kan groeien, als je eenmaal die galgangen mist in je lever, zullen ze ook nooit meer aangroeien. De geelheid gaat vaak gepaard met jeuk, en we mogen hem dan ook paracetamol zetpillen gaan geven als we de vermoedens hebben dat hij last van jeuk heeft, om de jeuk te verlichten. Hij zal waarschijnlijk zijn hele leven af en aan geel blijven zien, meestal zal dat voorkomen, als hij niet lekker is, bv als er een griepje of wat anders aan zit te komen. Ook zal hij nooit meer van de medicijnen af komen en zullen het op den duur alleen maar meer medicijnen gaan worden. Hij zal ook de rest van zijn leven aan de dieetvoedingen moeten, omdat zijn lever niet genoeg gal aan maakt, wat doorgestuurd word naar de galblaas, zullen vetten en vitamines direct via de ontlasting weer uitgescheiden worden, en zal hij dus ook tekort komen en daardoor groei achterstanden kunnen krijgen als hij geen vitamine preparaten krijgt. We hadden al speciale vitamine K preparaten, maar hebben nu ook een recept mee gekregen voor de vitamines A,D en E, omdat daar ook tekorten van zijn gevonden in zijn bloed. Ze gaan nu DNA onderzoek doen, om uit te zoeken waar de afwijking vandaan komt, en met de tijd zullen mijn partner en ik ook bloed af moeten staan voor DNA onderzoek, zodat ze kunnen kijken waar de afwijking vandaan komt. Hij kan ondanks zijn aandoening een normaal leven lijden, alleen zal hij in de toekomst geen contact sporten mogen doen zoals bv voetbal, karate etc, dit om overbelasting van de lever te voorkomen. De behandeling zal voornamelijk bestaan uit het behandelen van de symptomen, en we zullen de eerste periode maandelijks naar het ziekenhuis toe moeten, in een later stadium als alles goed blijft gaan met Tim, zullen de controles half jaarlijks worden. Tim heeft GEEN oogafwijkingen en geen afwijkingen aan de wervelkolom, en die zullen in een later stadium ook niet voor komen, dan hadden ze er al moeten zijn, dus dat is een grote opluchting Er zijn wel mensen met Alagille die eraan overlijden, maar dat gaat meestal gepaard met een hart afwijking wij moeten nog naar de cardioloog met Tim in November, omdat ze een hartruisje hadden ontdekt, dus dat moeten we nog even afwachten.. Op latere leeftijd heeft hij kans op leverfalen, en dan zou een eventuele levertransplantatie uitkomst kunnen bieden. Voor nu moesten we ons daar nog niet druk om maken, want zijn lever functioneert verder gewoon goed, ondanks dat hij die galgangen mist, maar dmv medicijnen word dat weer opgevangen. Ze gaan er niet vanuit dat hij CF heeft, maar ik heb gevraagd of ze die test nog een keer over willen doen, omdat hij de eerste keer mislukt is, puur om mezelf gerust te kunnen stellen. Morgen moet ik weer bellen met het Sophia, om een afspraak met de arts te maken voor over 2 weken om nog eens verder te praten over hoe en wat.. Ze vind ondanks alles dat Tim het heel erg goed doet op de medicijnen en speciale voeding en de vitamine preparaten (alhoewel ze wel zei, dat de apotheek tegen zal gaan sputteren, omdat de dosering van de preparaten voor een volwassen vent zijn, maar hij heeft het echt nodig) Verder mag Tim gewoon zijn inentingen hebben, want die hebben niets te maken met de lever. @ Pooh: Hij krijgt Heparon junior formula, is speciale voeding voor leverpatiëntjes
@Mobielfreak pff heavy hoor. Nu eerst maar even alles overdenken en een plekkie geven. Vind t een hele goeie dat je een soort van second opinion wil. Je weet tenslotte maar nooit! Succes en sterkte. Knuf voor jullie
@ Ief: hoop dat het niets ernstigs van je kindje is, misschien gewoon onschuldigs. @ Han: het bevalt me prima zonder Jeroen, ik wen het wel en ik slaap ook lekker uit met Matthew Sterkte dat je je meisje even alleen bij je zus moet achterlaten, voor je het weet heb je haar zo weer in je armen. Vanochtend is het voor het eerst dat melk uit mn tepels gingen spuiten terwijl Matthew sliep! @ mobielfreak: nu is het meer duidelijkheid gekomen over tim owen. Ondanks zijn ziekte hoop ik dat jullie zoveel mogelijk met hem kunnen genieten. Het is wel goed dat jullie toch even een andere mening van de doktoren vragen. Sterkte en knufs xxx
Ik heb je net gemaild met het uitleg en hoop dat het bij je lukt afhankelijk van je programma's op je pc.
@ief: mja het is niet dat ik me er echt zorgen over maak... ga er vanuit dat het wel over gaat maar was toch wel nieuwsgierig of het "normaal" was @mobielfreak: blijft een heftig verhaal he blij dat er toch wat positieve kanten in het verhaal zitten tho overigens bedoelde ik niet dat ik me niet druk mag maken om een kindje met verkoudheid.. maar dat ik me toch relatief gezien beduidend minder druk maak dan jij waarschijnlijk. wetende dat een verkoudheidje tenslotte wel gewoon overgaat en dat het bij jullie allemaal een nogal onduidelijk verhaal is. en dat ik dat toch wel erg naar vind voor jullie en voor tim natuurlijk.
@ Mobielfreak: Meid, hier in België wordt er ook aan jullie gedacht hoor! Vind het heel erg allemaal. Gelukkig zijn er nog positieve dingen, waar je je aan kan optrekken in heel dit verhaal, maar het blijft erg naar allemaal.. Hopelijk krijg je goed nieuws van de cardioloog! We denken aan je, dikke knuffel X.
@ Ief: Hopelijk is alles in orde met Lyn! @ Suus: Hier ook al gehoord dat Keld teveel voeding krijgt. Maar de mensen van het CB hebben gemakkelijk praten, wat moet je doen als je kind honger heeft? Vanaf maandag geef ik af en toe Nutriton met zijn voeding, maar ik vind dat hij nog steeds veel drinkt. De melk wordt dan wel dikker, maar hij moet zoveel moeite om te zuigen dat hij er gefrustreerd van wordt omdat er niet veel uitkomt. Is ook geen oplossing! Ze gaven me het advies om af en toe gewoon water te geven als hij erg veel om zijn flesje vraagt. De eerste keer was niet makkelijk, hij vroeg zich af wat mama hem nu weer gaf!
Suus, hij groeit inderdaad goed. Lijkt me lastig minder voeding als je kindje er wel om vraagt. Zonnetjes, vind t niet flauw hoor Joepie, vervelend dat esmay nog steeds een poepprobleem heeft. Moeilijk hoor naar wie je moet luisteren wat betreft voeding... Ik heb het gewone boek. Er bestaat ook nog o.a. een werkboek geloof ik. Pooh, ja sommige mensen Miranda, zo hij is goed gegroeid Haha die rotzooi in de keuken maakt mijn man ook. Wel kookt hij vaak en dat is erg lief. Maar ik maak dan meestal de keuken schoon. Wat een leuke foto! Saskia, dat is inderdaad de REM slaap. Vreemd gezicht heh Han, vervelend van die ontsteking. Gelukkig had je een lieve arts en hopen dat het zalfje snel werkt. Ief, alvast succes als jullie met Lyn naar zkhs moeten. Sophie heeft uitwendig bolletje onder haar schaamlipjes. Wij moeten maandag a.s. ook naar zkhs. Zijn al naar kinderarts geweest en nu doorverwezen naar kinderchirurg in WKZ. Ook is haar ene schaamlipje korter dan andere. Mogelijk ook echo. Vervelend heh als je niet precies weet wat er aan de hand is. Wij proberen er ook maar vanuit te gaan dat het niets ernstigs is. Mobielfreak, pfoeh, pittig allemaal hoor. Komt veel op jullie af zo. Hopen dat hij weinig last heeft. Veel sterkte en hopelijk vooral genieten van jullie schatje. xxx Miranda, dat lijkt me aparte ervaring Sophie is nu overdag wat wakkerder en slaapt 's nachts erg goed! Gisteravond 18:00 uur voeding, vervolgens 23:30 uur en daarna pas weer om 6:00 uur vanochtend Om 9 uur weer gevoed, lekker in badje daarna en nu slaapt ze weer heerlijk. Gaat goed zo! x Sophie
Hier een leuke ochtend gehad! Heb gezellig met Keldje gespeeld in zijn kamer. Het matje van het park op de grond gelegd, kamertje lekker opgewarmd en dan leuk spelen. Ik vind het zo fijn om met hem bezig te zijn, zijn lachend gezichtje te zien, zijn benieuwde blikken als je kiekeboe speelt met hem.. Heb hem achteraf lekker ingewreven met olie.. En nu ligt hij lekker te slapen naast mij.. Hij heeft nochtans een lange nacht gehad. Heb zijn laatste flesje om 22u gegeven en hem hem rond halfelf in zijn bedje gedaan. Heb hem niet meer gehoord daarna, tot 9u vanmorgen ! Zalig hoor! Ik hoop dat hij dit volhoud! Ze hadden wel gezegd dat eens ze 5kg wegen ze beginnen door te slapen, dus.. Ik ben trouwens benieuwd hoeveel hij al weegt. Verleden maand was dat al bijna 5kg.
Hee meiden, Het is idd lastig hoor, ik geef hem nu minder, maar nu komt hij alweer om de 2 uur.. Ik probeer het te rekken, maar langer dan 3 uur lukt echt niet. Ik weet niet wat ik nu moet doen, want als hij om de 3 uur blijft komen, dan krijgt hij weer net zoveel. Ik geeft hem nu meer water in de fles met dezelfde hoeveelheid schepjes, advies van de arts van het consultatiebureau. Van haar moest ik hem trouwens gewoon minimaal 30 minuten laten huilen zonder er naar toe te gaan.. Nou dat kan ik gewoon niet hoor, hij is nog zo klein. Hoe lang laten jullie hem huilen? Van de wijkverpleegkundige moet ik hem max. 10 minuten laten huilen en dan gaan kijken.(vind ik ook al veel trouwens). Weer lekker tegenstrijdig he! Ik zit er echt doorheen hoor, hij huilt de hele dag door.. Vriendlief snapt het niet, maar ja, is ook logisch, hij werkt de hele dag en 's avonds is Jesper wel stil.
Ik ben me overigens nogal druk aan het maken over wat ik nou met voeding straks ga doen. Tijdens zwangerschap riep ik te willen starten met bv en dit voordat ik ga werken af te bouwen en over te gaan op fles. Nu twijfel ik dus bv, combi met flesvoeding of geheel flesvoeding. Kortom, alle opties open Ik zie er tegenop om te gaan kolven, fles lijkt me erg makkelijk, maar het goede van bv gun ik haar ook Kolven lijkt me zo'n gedoe en geplan. Eind december gaan we naar Spanje twee weken. Dan is bijv. met reizen ook het ritme in de war en ben ik bang de voeding/productie in de war te sturen. Misschien doe ik veel te moeilijk x Sophie