September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Virginie, dat klinkt gezellig :p

Suus, hier nog twee die het moeilijk vinden kindje te laten huilen. Hier proberen we (lukt niet altijd) het regelmaat en inbakeren- advies: als ze 5 min. achter elkaar huilt, dan aai over haar bolletje, maar wel laten liggen.
    Als ze tussen huilen door even stopt, begin je weer opnieuw min. te tellen.
    Maar soms huilt ze echt dramatisch en kunnen we het niet altijd hoor. Blijkt ook wel eens haar hele broek (nadat net verschoond) vol gepoepd te hebben. Overdag heb ik de indruk dat ze meer wakker wil zijn en leg haar ook wel eens een kwartiertje in de box en dan terug in bed. S nachts huilt ze nauwelijks meer.

x Sophie

2. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    @ suus: lastig idd, maar ik laat Aiden ook niet huilen hoor!
    Kan ik helemaal niet tegen...

@mobielfreak: knuff

@ virginie: super he, zo met je kleintje bezig zijn!

@ sophie: dezelfde twijfels ier over voeding en werk...nog maar ff goed over na denken! ;)

Moet straks voor het eerst naar het CB voor controle. Ben benieuwd! :)

3. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Trouwens onze hond Boy is ook papa geworden.
    Een tijd geleden had ik gepost dat hij een andere witte herder gedekt had en die puppy's zijn 3,5 week geleden geboren!
    Zo lief, 7 maar liefst!
    Dus wie er een witte herder pup wil, pb mij maar! :)
    Heb foto's in mijn album staan, samen met Aiden.
    Zoooooo lief.
    En ook nog een paar nieuwe foto's met mama!

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.313
    36.175
    113
    @sophie: hier ook volgens regelmaat principe, alleen op advies van kraamverpleegkundige 10 min. laten huilen..(lukt me eerlijk gezegd niet altijd, vind het zo sneu..) dan even kijken en troosten en idd niet eruit halen. Als hij echt jengelt, dan kan ik het wel, maar soms krijst hij erover en dan gaat wurmt hij zich echt zijn hele bedje door, dan haal ik hem er toch echt uit hoor. Ze kan me nog meer wat, het is niet haar kind.

@marsab: gefeliciteerd met je pups! mooi hoor, voor mij geen hond, maar ik vind witte herders wel erg mooi.

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@marsab: ik zou er dolgraag eentje hebben.. maar volgens mij is het slecht getimed.. en ik moet straks ook weer werken dus dat zit er toch niet in :(

overigens wat slapen betreft.. ik was helemaal dood vanohtend.
    gister om half 11 anne gevoed
    vervolgens om 2 uur weer
    toen doorgeslapen tot half 4... maar toen wou mevrouw dus echt NIET meer slapen.. :(
    heb tot kwart voor 6 op de kamer gezeten omdat ze begon te huilen elke keer dat ik het licht uit deed
    echt neits hielp.. vaak helpt het als je dr even op schoot houd.. dan valt ze wel in slaap.. of als je even een stukje loopt.. of dr direct na het voeden in bed ligt want dan is ze nog suffig en valt dan vaak wel in slaap
    tegen de tijd het half 6 was zag ik het echt niet meer zitten.
    was al 2x terug in bed gekropen om er even later maar weer uit te gaan omdat ze alweer begon te huilen..

vervolgens heeft ze tot 7 uur geslapen.. en toen ze wederom begon te huilen na het voeden.. heb ik dr maar bij mij in bed gelegd.
    ik was echt ZO kapot vanochtend... en in ons bed is ze gewoon stil altijd...
    uiteindelijk heb ik dr maar op mn borst neergelegd en ben zo in slaap gevallen
    (ik heb dr liever op mn borst liggne dan naast me.. want dan draai ik me niet per ongeluk om in mn slaap.. )
    en eh.. toen ik wakker werd was het half 11 :confused:

normaal word ze na de voeding van rond 6e... gewoon om 9 uur weer wakker
    dus ik zet al een week zeker geen wekker meer
    maar damned.. wat voelde dat lekker zeg die paar uurtjes slaap
    :eek:

6. Saskia78

btw.. hoe krijgen jullie je kind getroost IN bed?

anne blijft gewoon krijsen en maakt zichzelf zo druk.. dat het echt niet lukt om dr te troosten zonder dr op te tillen...

ze heeft zegmaar amper door dat je er bent als ze zich zo druk maakt

enige wat snachts helpt is het licht aan doen..
    maarja dat werkt natuurlijk overdag ook niet :)

7. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    @ Marsab: Mooie foto's hoor! Bewerk jij sommige foto's? Die in zwart/wit? Met welk programma?

Mooie pups ook!

@ Saskia: Zalig he, zou slapen?

8. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    haha saskia,

wat komt me jouw verhaal bekend voor zeg, dat had ik in de nacht van zaterdag op zondag. het duurde bij ons van 1 tot half 4, niet stil te krijgen. ik was kapot zondag ochtend, de hele dag trouwens :confused:
    maar... afgelopen 2 nachten heeft ze doorgeslapen van 12 tot 7 :)

9. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Saskia, gelukkig heb je nog een paar uurtjes kunnen slapen.
    Hier helpt mn hand op haar voorhoofd en daar heel rustig over te aaien, ondertussen heel rustig pratend. Soms een speen. Ook helpt het soms al als we haar een kusje geven of aai over haar wangetje.

Omdat ze net wakker werd ging ik haar halen om te voeden, blijkt ze haar hele bedje onder gespuugd te hebben....Ben nu bekleding van wieg aan het wassen en heb haar in kinderwagen te slapen gelegd. Even protesthuilen maar nu is het stil pfoeh.

Marsab, succes bij cb. Ben benieuwd naar je ervaring! Wat schattig die puppy's :p

Suus, hier zei wijkverpleegkundige van cb dat je vooral op je eigen moedergevoel moet afgaan. Dat zoveel boeken goede adviezen geven, ze is ook helemaal voor het regelmaatprincipe, maar dat je je moederinstinct toch vooral moet volgen.
    Vond ik wel een geruststelling, want ik heb hetzelfde gevoel als jij.

x Sophie

10. Saskia78

@zonnetjes: oh dus er is hoop :)

@sophie: mja dat helpt hier dus van geen kanten helaas
    enige wat wel echt goed werkt is dr in slaap wiegne op muziek
    maar dat is snachts weer niet echt een optie :)
    maar vanochtend dus wel de halve ochtend "K3 in concert" opgehad.... (zucht.. tmf/mtv van tegenwoordig is ook niet meer wat het is geweest... alsin: waar is die muziek gebleven?)

hier trouwens eindelijk een afspraak met het CB
    zo suf.. mja dat het zo lang duurde kwam door personeelsproblemen met ziekte en nog wat dingen..
    maar nu heb ik ineens een afspraak voor vrijdagochtend
    voor iemand die stikdruk was zoals ze zei... kon ze verdraaid snel een afspraak regelen :)
    nou woon ik op zich ook naast het CB.. dus misschien dat dat scheelt.. maar toch :)

11. Moons

Moons Fanatiek lid

2 jul 2006
    1.633
    0
    0
    huismoeder / administratie schildersbedrijf van mi
    provincie Groningen
    he meiden, ben ik ook even weer.

Hier gaat alles goed met de kleine Milan, ben vanmorgen naar het bureau geweest, hij is al bijna 1 kg gegroeid en 3,5 cm. De borstvoeding is dus voedzaam genoeg gelukkig. We hebben hier nog geen echt ritme, hij komt meestal om de 3 of 4 uur, 's nachts ook, en wil dan vaak niet meer in zijn eigen bed, ben ook al een paar keer in slaap gevallen met Milan aan de borst bovenop me, dan slaapt hij trouwens als een roosje. Zal allemaal vanzelf wel komen denk ik.

Verder is het een heerlijk mannetje, huilt eigenlijk alleen maar als hij honger heeft of aandacht wil.

Wil even Mobielfreak sterkte wensen. Jeetje wat een rotperiode is dit voor jullie. Sterkte meid voor jou en je mannetje.

Liefs Moons

12. Saskia78

@moons: hier the same.. hopen maar dat het slechts een periode is he :)
    daarbij het gevoel dat ik eigenlijk niet mag klagen gezien er behalve voor het slapen niet echt gehuild word :)

zucht.. K&*^& ikea :(
    het ziet er naar uit dat we nu in totaal 5 maanden hebben moeten wachten voor onze keuken in zn geheel geleverd en geinstalleerd is....
    en dat terwijl er normaal 4 tot max. 6 weken levertijd op zit...

13. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    @ mobielfreak: goed om te horen dat jullie ook positief nieuws van de arts gekregen hebben.maar het blijft natuurlijk allemaal erg rot.
    wens jullie echt het allerbeste, knuf voor je mannetje.

@suus83: ik zou zelf de kleine geen 30 minuten laten huilen, ik vind ze daar nog wel erg klein voor. Scott laat ik meestal 5 minuten huilen en als hij dan nog huilt ga ik naar hem toe en krijgt hij een dikke knuf van mij en biedt hem een speentje aan. tot nu toe werkt dit goed. ligt er wel aan wat voor een huiltje het is, bij een flinke poepluier of honger helpt dit uiteraard niet.
    ik zou zeggen volg je gevoel, als jij je kleintje geen 30 minuten wil laten huilen dan zou ik dat zeker niet doen. veel succes!

@sophie: tja lastige keuze bv of kv. zelf geen ik al vanaf het begin af aan kv. (ik kan geen bv geven) en dat bevalt ons echt perfect. het geeft ons en vooral ook de kleine veel rust. maar tja echt een advies kan ik je niet geven, misschien dat hier nog andere dames zijn die je meer op weg kunnen helpen.

@marsab: gefeliciteerd met de puppies. superschattig! helaas hebben we al 5 kattenbeesten en een kleine boef sinds 4 weken dus ons huis is een beetje te klein, maar anders............
    geniet maar lekker van die pups, zo lief!

@saskia78: ik troost onze boef ook in bed zodat hij kan blijven liggen. ligt er trouwens wel aan waarom hij huilt. maar goed ik buig voorover het bedje in zodat hij me goed kan zien en ruiken en dan streel ik zijn bolletje, knuffel en praat zachtjes tegen hem. vaak is dit voldoende. heel soms gebeurd het dat ik hem toch uit zijn bedje haal en even zo lekker knuffel. leg ik hem dan terug dan slaapt hij binnen een paar minuten weer.
    succes.

hier gaat alles zijn gangetje. momenteel wil onze boef niet gaan slapen, terwijl hij wel aan het gapen is. ;) hoezo eigenwijs.
    ga zo maar eens lekker met hem knuffelen, valt ie vast wel in slaap!

liefs joyce

14. Saskia78

@joyce: da tlijkt hier enkel te werken als ze honger heeft...
    dan is het accuut stil (althans.. als ik het doe.. want tja ik ben tenslotte haar favoriete melkpak :) )

15. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik ben vandaag jarig hoera hoera :)

met alicia gaat het erg goed alleen helaas nog geen dag en nacht ritme gaaaaaaaap. snacht wil ze nog steeds netjes om de 3 uur eten net als overdag alleen overdag gaat ze vaak slapen tussen de voedingen en snacht meestal klaar wakker. ik heb medelijde met me vriend want hij moet er om 6 uur uit en slaapt misschien maar 3 uurtjes door haar. ik kan de slaap smiddags inhalen maar hij moet het doen met heel veel red-bull

16. Saskia78

gefeliciteerd lovewinnie :)

en ik leef met je mee.. hier gaa thet hetzelfde
    al is ze nu overdag ook meer wakker
    helaas zorgt dat er niet voor dat ze meer slaapt snachts :)

17. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Jeetje als ik het zo lees hebben wij (tot nu toe, waar is dat hout ;)) een voorbeeldig kindje. :)

Moons: hier ook nog niet een echt vast ritme. Zal idd wel komen.

Saskia: grrrr kl*te ikea! Lekker dat je nog wel even hebt kunnen slapen. Hopelijk duurt die fase niet al te lang!
    bij ons helpt het als we de pink in haar mondje stoppen meestal wel alleen dan sta je zo lang. Gelukkig huilt ze dus niet zo vaak.

Mobielfreak: heel veel sterkte meis!

Sophie: altijd fijn als ze de hele boel zo onderspugen hé! Daniëlla begint trouwens steeds meer te spugen lijkt wel.

Marsab: ow wat een schattige foto's! Ik zou heel graag een hond hebben maar ga straks hopelijk ook weer een keer aan het werk dus niet echt handig nu.

Suus: als ze echt overstuur begint te krijsen dan laten we haar helemaal niet liggen maar als ze jengelt ongeveer 10 minuten. Meestal is ze voor die tijd al weer in slaap.

Ik heb net mijn zus aan de lijn gehad en ben er niet bepaald happy-er op geworden. Ik kreeg het verwijt dat ik veranderd was na de geboorte en dat ik mijn dochter te veel beschermde waardoor andere het gevoel kregen dat ze niet welkom waren en dat ze niet van Daniëlla mochten genieten. Omdat ik behoorlijk boos werd heb ik toen gezegd dat ik niet echt een leuke kraamtijd heb gehad doordat ze alleen maar over depressieve dingen wilden praten.
    Toen kreeg ik helemaal naar mijn hoofd dat ik egoïstisch ben :cry:
    Ze komt nu voorlopig niet meer tot ze weer het gevoel heeft dat ze welkom is..... wat ik ook zei het maakte allemaal niets uit.
    Mss ben ik ook wel egoïstisch want ik wilde de eerste 2 weken Daniëlla gewoon beschermen tegen al die drukte en hield dus weinig rekening met de gevoelens van anderen. Ach ja......

18. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Lovewinnie van harte gefeliciteerd!

Saskia: ja ik word hier ook als een wandelende voedselbron gezien. Vaak wil ze niet eens gewoon bij me liggen want zodra ik haar overneem van remco wil ze metten eten. :(

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.313
    36.175
    113
    @han: je bent echt niet overbeschermend als je niet teveel drukte om je heen wilt voor een kindje van 2 weken hoor! Daar kunnen die kleintjes gewoon nog niet zo goed tegen.

20. Saskia78

@han: dat kind is amper 2 weken oud.. logisch toch dat je dr wil beschermen?
    wij doen hier niet anders hoor :)

alhoewel we wel op visite gaan enzo..
    maar als de visite hier komt ligt ze grootste deel van de tijd gewoon op bed :)
    na het eten komt ze wel even naar beneden. maar na niet al te lang gaat ze dan ook gewoon weer naar boven.. of ze bljft enkel bij ons op schoot.

en so far als we op visite gaan.. komt er ook niemand aan eigenlijk.
    afgelopen zaterdag heeft ze enkel in de reiswieg in een hoekje gelegen.
    en de week ervoor heeft ze bij Max in de box geslapen.
    2 van die ukkies in 1 box past tenslotte makkelijk :)

vind het niet zo gek als je haar wil beschermen tegen al dat depri-gedoe hoor
    en vind je zus wel een beetje "apart"
    snap wel dat ze ook graag wil genieten van daniella maar tja.. het moet voor haar ook gewoon leuk blijven he

familiedrama hier is ook nog steed sniet echt opgelost trouwens
    smste mijn moeder de eerste week elke dag
    en mailde ze voor de bevalling elke dag.. nu heb ik alweer anderhalve week neits gehoord
    doe zelf nog af en toe de moeite om een smsje te sturen.. "de eer aan mezelf" enzo :)

toch raar dat familie zichzelf zo kan opdringen en je zo kan "chanteren" want dat is het in feite...
    enige is.. en ik denk dat dat voor jou net zo hard geld als voor mij.. "onze uk gaat VOOR"
    categorie: (anne: "you're my first, my last.. my everything")
    al word er nog zo hard gemopperd en gezeurd.

Deel Deze Pagina