September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mariella

Mariella Actief lid

28 mrt 2007
    342
    0
    0
    Management Assistente
    Brabant
    Dag lieve meiden,

hier weer een keer een berichtje van mij.
    Het is de eerste keer dat ik hier bij de mama's kijk, maar bij september-mama's had ik de laatste tijd vaker meegelezen. Ben nou eenmaal toch benieuwd hoe het bij jullie gaat.

Met mij gaat het goed. Dat klinkt wellicht raar, maar het is zo. Sinds een week kan ik zeggen dat het goed gaat zonder "naar omstandigheden" erachter te zetten. Sinds 2 weken hoef ik niet meer te knokken om de knop om te zetten als ik wakker word. De laatste tijd zing ik zelfs weer mee als er een mooi nummer op de radio is. Ook komt de humor weer terug, al is dat nog wel met regelmaat galgehumor. Maar ook dat is onmisbaar voor mij, dus blij dat zowel mijn vriend als ik dat hebben.
    Natuurlijk is er wel veel verdriet en pijn, maar dat ga ik al leren een plek te geven. Het gekke is dat het goed voelt deze pijn voor altijd te hebben. Dit zal te maken hebben met dat ik Niels* nooit zal -maar vooral- niet wíl vergeten.

Verder ben ik erg actief hier in de vlindertuin. Het is heel prettig om herkenning en respect te bieden en te krijgen.

Wel blijft het verlies van Niels* onbegrijpelijk en onacceptabel. Dit komt met name omdat er geen verklaringen zijn gevonden waarom Niels* is gestorven.
    Dit zorgt ervoor dat er niet het kleinste beetje onrust voor een volgende zwangerschap zal kunnen worden weggenomen.

Maar... de band met mijn vriend is in deze bizarre maanden dusdanig waanzinnig sterk geworden dat we nu echt héél zeker zijn samen de hele wereld aan te kunnen. Dat is iets heel moois waar we Niels* erg dankbaar voor zijn! Daarom krijg ik ook weer een positieve kijk op de toekomst. (De feestdagen even buiten beschouwing gelaten, hoor.)

Nou beste mama's, tot een volgende keer!
    Geniet van jullie spruitjes!

2. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    @ Lovewinnie: Van Harte Gefeliciteerd hoor!

@ Mariella: Ik ben blij dat het terug een beetje beter met je gaat. Het is en blijft onbegrijpelijk waarom zo'n dingen moeten gebeuren en vergeten zal je nooit.
    Goed dat je zoveel steun hebt aan je vriend en dat jullie hier sterker zijn uitgekomen, dat is belangrijk!X

@ Han: Mijn zus heeft in het begin ook eens tegen mijn moeder gezegd dat ze het gevoel had dat we niet wilden dat iemand aan Keld kwam.
    Eerlijk gezegd, in het begin was het wel een beetje zo dat ik niet veel zin had dat iedereen hem oppakte of aanraakte. Je hebt hem zo lang bij jou gedragen en ineens moet je hem met de wereld delen, dat is niet makkelijk!
    Luister naar je eigen gevoel, niet naar anderen (dus eigenlijk ook niet naar mij :) ;) )

3. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @Mariella: je klinkt goed. Ik snap wat je bedoelt. Vanaf hier allemaal zonnestralen, liefs en de oprechte wens dat jullie, zo sterk en samen, een mooie toekomst tegemoet gaan met Niels* en hopelijk een tweede kindje... Fijn dat je even wat van je laat horen, meis!

@Han: ik trek mijn schouders op bij jouw zus d'r sores. Ammehoela, jullie zijn net een gezinnetje enne... ik zou het OOK niet trekken, dat sombere gedoe. Verdorie, je bent als pas bevallen mama al zo kwetsbaar, gevoelig en nog bezig het mama-zijn een plekje te geven! NB ik wil ook niet continu beschikbaar zijn met Ollie, heb vandaag voor het eerst een dag met hem alleen :confused: Soms heb ik het gevoel dat ik familie en vrienden van me af moet knuppelen, zo claimend kan het voelen :(

@Saskia: 't komt wel goed. Alleen nu effe niet ;) Laat je moeder ook maar even de tijd om na te denken (want dat doet ze vast) - zij heeft natuurlijk veel contact met je oma hierover?
    Lastig, hoor.

@Miranda: ik zal zo eens kijken in mijn mailbox, thanks :)

Krijg zometeen een vriendin op bezoek. Wel gezellig, maar eigenlijk had ik liever even alleen gebleven. Aso, he... :)

4. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @Lovewinnie: van harte gefeliciteerd! :)

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@darcy: mja die voelen zich allebei nogal zielig geloof ik
    en dat mijn oma nogal pissig is over wat job gezegd heeft kan ik nog wle begrijpen ergens :)
    was het niet dat ze zelf niet veel subtieler is geweest.

maar inderdaad.. ik laat het maar even gaan.
    stuur af en toe een berichtje dat hier alles goed gaat enzo
    ze mailde zelf dat ze niet wilde dat ze me nooit meer zou zien (uberhaupt dat het in dr opkomt zegt wel iets denk ik)
    maar ondertussen doet ze weinig moeite.. dus tja
    ik doe er weinig aan denk ik

verrassend hoe gelaten ik er onder blijf tho
    ben veel te druk met anne denk ik :)
    want zoals ik zei.. the first, the last.. my everything :)

6. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    @ mariella: meid, respect voor jou en je vriend! heel "knap" hoe jullie met de situatie omgaan.
    Niels* mag trots zijn op zulke ouders!

@ han: je kind gaat boven alles, dus je bent zeker niet egoïstisch! Je houdt juist veel rekening met een ander, nl met je kind!

@ lovewinnie: van harte meid!

@ saskia: dikke knuf voor de hele situatie!

@ virginie: ik gebruik het fotoprogramma: adobe photoshop elements 5.0!
    Daarmee bewerken wij de foto's!

@ moons: fijn dat je ventje zo goed gaat!

Ik ben vanmiddag naar het CB geweest. Ben tot nu toe wel tevreden over hun. Aiden is ook al weer ruim een kilo gegroeid! en 2,5 cm langer.
    Hij heeft alleen een voorkeurshouding met zijn hoofd en daar moeten we op letten.
    Verder wordt hij extra in de gaten gehouden wat betreft zijn heupjes.
    Hier wordt met 3 maand een echo van gemaakt.
    Dit omdat ik zelf heupluxatie heb gehad toen ik een baby was en heupdysplasie toen ik een tiener was (ben hierom aan beiden heupen geopereerd op mijn 14e en 15e)
    Dus hier wordt bij Aiden extra op gelet...wel een fijn idee!

7. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    wie heeft hetzelfde "probleem"? sophie heeft 9 van de 10 keer onrustige avonden, ze is dan alleen rustig bij 1 van ons met een pinkie. en dan tegen het eind van de avond wordt ze huilerig zodat we het moeten rekken tot voedingstijd rond half 11/11 uur.
    gelukkig is onze sophie al wel redelijk gewend aan het dag-nacht ritme, ze heeft al een paar keer de nacht zonder voeding doorgeslapen en wordt dan tegen 7 uur wakker, wanneer mn vriend er ook uit moet.

8. pooh76

pooh76 Fanatiek lid

2 jan 2007
    1.984
    0
    0
    @mobielfreak: fijn dat je nu meer duidelijkheid hebt. Ik hoop dat de komende onderzoeken positief uitvallen en denk aan jullie!

@han en saskia: jeetje wat een gedoe allemaal. en je zou juist zeggen dat familie het wel zou moeten begrijpen. dikke knuf!

@mariella: ik mail je gauw weer! ik ben blij om te lezen dat het "goed" met je gaat. superknap dat je ook hier weer post.

Nou, hier vandaag weer een minder dagje. Vanmorgen met Sebastiaan weer bij de osteopaat geweest. Ze vond gelukkig wel dat hij weer veel vooruit was gegaan, dus wat dat betreft zijn we op de goede weg. Maar vervolgens heeft hij de hele dag weer veel gehuild en weinig geslapen. Zodra we 'm uit z'n rust en regelmaat halen is het mis. Morgenochtend wil ik naar het inloopspreekuur van het CB om toch over het inbakeren te praten. Hopelijk kan hij dan makkelijker inslapen en in slaap blijven... Verder wil hij ook heel veel drinken vandaag. Zit nu al op 6 flessen (ipv 5) en vrees dat we vanavond best nog wel eens naar een 7e fles kunnen gaan. Nou ja, als hij het nodig heeft. Het CB doet hier gelukkig niet moeilijk over.

greetz,
    pooh

9. Pomme

Pomme Actief lid

1 jan 2007
    359
    0
    0
    Mariella, wat goed van jou dat jij je weg probeert te vinden in je enorme verlies, erg knap en dapper! Je klinkt heel sterk. Liefs x

10. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    @pooh: misschien heeft ie een regeldagje... kan met de fles ook....

11. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    @Mariella, wat goed om te horen dat jullie de weg naar boven gevonden hebben. Ik vind het enorm knap hoe jullie met de situatie omgaan. En heel goed om te lezen dat jullie samen zo sterk zijn geworden! Het moet moeilijk zijn hier mee te lezen, maar het zal troost bieden om met andere ouders te "praten' die hetzelfde hebben meegemaakt! Heel veel sterkte en succes, maar ook liefde en geluk voor de toekomst!

12. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    @Lovewinnie: GEFELICITEERD!

@Han: voel je vooral niet schuldig of egoistisch, ik vind het niet meer dan normaal dat je voor je kind en je gezin opkomt. Het wennen aan elkaar als gezin is belangrijker dan de stralende moeder te spelen die bovendien ook nog eens de kraamvisite entertaint!

@Sas: jammer dat het alweer 1 1/2 week zo stroef verloopt! Maar idd: jij houdt de eer aan jezelf en nu is de vraag wanneer zij van hun kant hun koppigheid vergeten!

13. Saskia78

@noor: ach het is wat raar
    eerst had ik altijd strubbels met mijn vader.. die zich vervolgens ontpopt als een voorbeeldige opa met een heilig respect voor paps en mams
    en mijn moeder waar ik altijd mee kon lezen en schrijven.. dat gaat ineens zo

ben er toch serieus verbaasd over... dat verwacht je dan weer niet.

14. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    @ LOVEWINNIE: van alsnog gefeliciteerd!

@ Virginie: als je zo zegt als Keld meer dan 5 kg weegt slaapt ie beter langer door. Ben benieuwd of Matthew ook dat gaat. Hij moet nog 200 gram halen dan weegt ie ook 5 kg, ook al is hij nog geen maand oud. Echt groeispurt. Hij zit nu op de wipstoeltje en geniet van de omgeving. Hij is langer wakker en actief, maakt graag stemgeluidjes (zeg het maar brabbelgeluidjes).
    Over het algemeen is hij meest actief 's morgens tot ongeveer 14 uur en 's avonds na het etenstijd tot 21 uur. Lekker druk kindje.

@ familie/vrienden: ik begrijp jullie heel goed. Ik wissel de bezoekdagen af, zoals bv om de dag wel bezoek en andere dagen geen bezoek, dan ben ik lekker met matthew en ook wat tijd voor mezelf.
    Ik vind jullie helemaal niet egoïstisch!
    Gisteren had ik mama en tante op bezoek en ze bleven bemoeien hoe ik matthew borstvoeding geef. Ze vonden dat ik hem niet teveel moet overvoeden :confused: (so what) Matthew heeft ook weleens last van regeldagje (of regelochtendje/regelavondje). Ik moet hem dan op zijn verzoek laten drinken en de overige dagen doet hij volgens het boekje. Ze leken niet snappen (pffff)

@ mariella; fijn dat het langzamerhand met je gaat. Niels zal je vast en zeker nooit vergeten, hij volgt jou overal waar je ook heen gaat en zal altijd in je hart blijven! Liefs en knufs x

@ marsab: goh je kindje is lekker flink gegroeid, mooi toch en leuke piccies van je hondjes en je kindje!

Verder weiger ik nog steeds avondbezoekjes, want ik was gisteren al om 20 uur in slaap gevallen :confused:
    Gelukkig wel lekker uitgeslapen vanmorgen met matthew :)

15. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    GRRRRR wat heb ik een K familie!
    heb ik vanmiddag mijn moeder aan de lijn vraagt ze heel ernstig: Wat is er met die kleine aan de hand waardoor wij haar niet vast mogen houden :evil: :evil: :evil:

Mijn moeder is hier 4 keer geweest en daarvan heeft ze Daniëlla 2x vast mogen houden (een keer was ze net 3 uur oud en mocht niemand haar vasthouden en de andere keer kwamen ze voor de verjaardag van remco en heeft ook niemand haar vast gehad.)
    Ze zei ook dat ze nu geen band met haar op heeft kunnen bouwen :cry:
    Ik ben toen zo kwaad (en verdrietig) geworden dat ik er alles maar meteen uitgegooid heb, ik ben het zoooo zat met mijn familie!

Saskia: raar hoe het opeens anders kan zijn als je had verwacht! fijn dat je vader zo'n goede opa is nu :)
    en hier gaat het ook zo dat Daniella my first and my last is dus dan kan mijn familie toch echt het heen en weer krijgen (ben nog steeds kwaad :))

Miranda: ik dacht altijd dat je met borstvoeding niet kan overvoeden :( Gewoon doen zoals jij het goed vind.

Mariella: mooi dat het wat beter gaat en dat je zoveel steun vind op het vlinderforum. Hele dikke knuf van deze kant.

Noor: hoe gaat het met de jongens?

Pooh: idd mss een regeldag en is het snel weer over.

Zonnetjes: Daniëlla heeft haar "prutteluurtje" meestal rond 6 a 7 uur en is dan ook alleen maar tevreden op schoot. ze gaat meestal om 9 uur netjes slapen maar word dan wel weer rond 12:00 of 1:00 wakker.

marsab: daniella word ook extra gecontroleerd voor haar heupen omdat mijn moeder en 2 van mijn zussen heupdysplasie hebben.

Darcy: ja ik mag niet blij zijn als mijn familie dat niet is.... was het nog gezellig met die vriendin?

zo nu ga ik eens eten maken, fijne avond allemaal!

16. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @Miranda: OVERvoeden kan niet eens met borstvoeding, dus gewoon lekker aanleggen en de dames laten pruttelen :( Hier een moeder die zich liet ontvallen in het begin: "Denk om het nekje, houd hem goed vast!" Ja duh, ik heb hem 9 maanden gedragen, dan laat ik hem toch niet opeens op de vloer stuiteren? :)

@Han: ik zou niet eens antwoord geven op zo'n maffe vraag. "Wat is er met je kind aan de hand" = "Er is duidelijk wat met ons (moeder, zus) aan de hand dat we in deze situatie zijn beland." Met zo'n vraag aan jezelf, als mens, kun je tenminste gaan begrijpen waarom je dochter geen zin heeft in negativiteit, voor haar niet en voor haar kindje niet. Klaar uit. Heb je echt alles eruit kunnen gooien en voel je je al wat beter?

Hier trouwens ook even van mijn stoel geflikkerd van verbazing. Een oud-oom van mijn man belde op en wil met zijn vrouw (beide zijn op leeftijd) wel op kraamvisite komen (en nu quote ik):"Dan maken we er een gezellig dagje van en blijven we natuurlijk eten bij jullie." :confused: Dat was dus GEEN grapje. Ik heb uitgelegd dat een middagbezoekje prima was en dat deze mama verder aan het herstellen is en haar rust neemt met haar kind. Mijn hemel, dit is echt even een gevalletje van "je zo niet verplaatsen in een ander" :)

Goed. Ik ga es kijken naar mijn zoon.

@Lovewinnie: hoe was je 22e verjaardag :)

Dames, vanavond "Babyboom" op tv - over stellen die een kindje willen en met z'n allen, dus collectief, een test doen voor de camera... en hoe het verder gaat, weet ik niet, maar ik ga wel kijken.

17. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @Saskia: hm. Ik vroeg me net af of dit niet een patstelling is bij jullie. Je man kan natuurlijk geen goed meer doen bij je moeder en oma... en andersom ook niet natuurlijk... Ik zou bijna zeggen: open een paar flessen, wordt gezamenlijk goed dronken en val elkander geëmotioneerd in de armen :) Of niet, natuurlijk.

Pff, hou het dan nog maar even bij Barry White en laat Anne je first blijven! :)

18. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Dit heeft Aiden ook hoor.
    Ze zeggen bij het CB dat kindjes aan het eind van de dag onrustig kunnen zijn, doordat ze alle indrukken van de hele dag moeten verwerken.
    Dus het is "normaal"!

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.339
    36.198
    113
    Hee meiden,

Ik lees straks even bij hoor, ben nu echt te moe..

Ik ben vanmiddag naar de huisarts geweest, die ook nog eens 25 jaar bij een zuigelingebureau heeft gewerkt.

Ik vertelde hem wat het CB had gezegd en hij was het er niet mee eens. Ik mocht hem gewoon lekker 5 X 180 geven! Hij vond het ook geen probleem dat hij zoveel aan was gekomen, dus ik ben helemaal gerustgesteld. Bovendien heeft hij Jesper doorgestuurd naar een fysiotherapeut voor zijn overstrekken. Het CB vond het niet nodig, hij wel. Hij zei beter te vroeg dan te laat. Dus wat mij betreft kan het CB lekker in de str*nt zakken..

20. Saskia78

@han: hmm wat is er mis met jouw kind? wat is er mis met familie die zich niet kan bedwingen? :)
    rare opmerking hoor
    er is niets mis... en dat wil je gewoong raag zo houden :)

@darcy: ik ben bang dat dat voorlopig de enige oplossing is ja...
    mijn moeder merkte nog op dat ik wel een keertje alleen langs kon komen
    tja dat is natuurlijk niet te verkopen bij job :)
    hij neemt het voor mij op.. en vervolgens ga ik zonder hem bij mijn moeder en oma langs.. beetje raar :)
    denk dat alle partijen het maar even uit moeten zoeken.

ik heb mijn moeder hier uitgenodigd in ieder geval.. en die heeft vervolgens een uur of 3 met job heir beneden gezeten omdat ik sliep...
    en dat ging gewoon goed
    maarja.. met mijn oma.. das gewoon buiten dat ze zeurt.. stronteigenwijs
    en als ze eenmaal vind dat het gras ipv een fietswiel is.. dan kan je dr honderd keer bewijzen dat het echt gewoon gras is.. maar dan ga je heus geen gelijk krijgen.

zcuht.. vandaag begonnen met wat afkolven voor het weekend...
    maar hebben jullie enig idee hoeveel afgekolfde melk ik anne moet geven voor "1 voeding" ?

gaan van het weekend weg.. en willen niet weer (net als afgelopen weekend dus.. ) in het donker op een parkeerplaats 3 kwartier stil staan omdat ze honger heeft :)
    als we nou een flesje hebben.. dan is het stoppen, achterin instappen en dan gewoon vanuit de fles voeden.
    maar buiten dat het niet echt rap gaat qua fles vullen... heb ik eigenlijk ook geen flauw idee hoeveel ze dan zou moeten krijgen per voeding.

en tot groot "plezier" huilt ze al heel de middag sinds ik ben begonnen met dat kolven
    ondanks dat ze eerst drinkt.. voor ik gewoon ga kolven lijkt het wel of ze blijft zeuren om eten?
    ze kan toch onmogelijk te wienig krijgen gezien ze net zolang eet als anders
    ze is enkel stil geweest toen ik smiddags met dr in de wagen naar het park hier ben geweest.

was er nooit geweest nog.. en was op weg naar het hertenkamp hier in de buurt
    bleek er een heel groot park achter te liggen.. dus daar ook lekker doorheen gewandeld
    het was geweldig weer tenslotte :)
    helpen jullie duimen dat het van het weekend ook zulk weer is? ik geloof dat we gaan midgetgolfen zaterdag..

Deel Deze Pagina