@haruki murakami: zijn dat manga's? Ik zag in elk geval een hele hoek in jullie MEGAsuperstore in Rotterdam - of zit ik er nu goed naast @Joyce: wat heb je gemist :-k Volgens mij, dat ook hier tijdens je afwezigheid kindjes allemaal sprongetjes gemaakt hebben Wat leuk dat Kyra weer zoveel meer kan! @IMD: mooie trouwkaart! @Jennifer: ben zondag in Hoog Catharijne met man en kind. Jij ook nog in de buurt? @all: doe over 3 uur examen, de langverwachte dag. Baal enorm, heb 'het end in de bek' door werk en Ollie's onrustige dagen, maar goed, we gaan ervoor. Vanmiddag deel 2 van het examen. Gruwelijk, het is zóveel. @Marsab: ga vanavond naar de eindmusical van mijn 12-jarige vriendje, zo stoer, hij gaat naar de middelbare school @Noor: kan me ook nog herinneren dat ik meedeed aan de schoolmusical en ook hier is het alweer lange tijd geleden. Wat maakt een mens dan toch veel mee, he? (en we zitten pas op een 3e, want wie weet worden we dik 90 jaar 8) ) Fijne dag allemaal!
Hallo mama's Darcy, suc6 vandaag. @kruipen; Yasmine kan al een tijdje kruipen maar gisteren is ze van de slaapkamer naar de woonkamer gekropen, zo'n grote afstand had ze nog niet gedaan. ik schrok er van toen ik haar ineens achter me zag zitten
Gisterenavond lag ik al rond 21 uur te pitten tegelijk met matthew tot vanmorgen half 9! Wel had ik Matthew vanmorgen om 05.45 uur uit bed gehaald, want zijn armpje stak uit tussen de spijlen en kon zich niet meer bewegen, huilde hij daarom. Dacht ik, ach Matthew bij ons op bed, en we sliepen daarna gelijk door. Gisteren had ik te vroeg ongesteld (lang leve de spiraal... *NOT* ) en had knallende hoofdpijn. Nu voel ik me prima ook al had ik vanmorgen 2 keer flinke diarree gehad Matthew voelt zich weer warm...als ie maar geen koorts weer krijgt. Hij speelt, staat, brabbelt en kruipt veel de hele ochtend....daar maak ik me geen druk over... Iedereen....een fijne dag toegewenst! XXX
lovewinnie: wat een slimpie! hier brabbelt ze nog hemaal niets, ze wordt wel veel gestimuleerd door ons, ben immers hele dag thuis met haar. wel leuk om te horen hoe het met al jullie kleintjes gaat, ik heb er veel aan, vergelijk echt en weet een beetje waar ik aan toe ben dan...je voelt je dan wat zekerder... darcy: heel veel succes vandaag met je examen, ik duim voor je! you can do it babes! ben zondag helaas niet in HC, zijn de winkels open dan? koop zondag? heb familie verplichtingen...hoort erbij...laat je ons weten hoe je denkt dat je examens zijn gegaan? saskia: balen van je KDV, ze hebben het dan toch te druk denk ik...hebben ze genoeg personeel? bij mijn broer op het KDV worden luiertjes ook niet vaak verschoont volgens mij, allebei mijn nichtjes hebben al weken lang nappy rash (luieruitslag?) Gwyn heeft dta nog nooit gehad...ach, iedereen maakt wel eens fouten of heeft een off-day...als het maar niet de spuigaten uitloopt! tis niet leuk voor Anne! en voor jullie ook niet... miranda: mag ik iets persoonlijks vragen? please? ik wil heel graag ook een spiraaltje na mijn bevalling...weet jij hoe lang na de bevalling je dat mag krijgen? en hoe lang blijft dat zitten? en hoe voelt het nu? deed het inbrengen pijn? bij de huisarts? heb je er eentje met hormonen? heb je last van bloedingen? so many questions! zou graag je ervaringen ermee weten, en ook andere meiden natuurlijk die er eentje hebben! bij voorbaat dank!
Darcy, ik lees dat je examen hebt vandaag, veel succes. Waarschijnlijk ben ik vrij laat maar toch! Mag ik vragen wat voor examen? Saskia, hardlopen, ik heb daar altijd bewondering voor, zou het eceht niet kunnen. Succes. Miranda, zullen we samen even op zonvakantie gaan en dan goed bijslapen? Balen zeg dat je zo moe bent. Is je ijzergehalte goed? Jennifer, doe rustig aan met je bekken. Nog een paar weekjes maar en dan hebben jullie er een ukkie bij. Leuk zeg! Succes met de laatste loodjes. Joyce, heerlijk zo´n vakantie. En zo zie je maar, vakantie is ook voor de kleintjes goed. Vandaag bleef Sarah voor het eerst zelf zitten, een lol dat ze had. Duurde niet zo lang, maar toch, vond het erg knap van haar. Nu slaapt ze alweer 1,5 uur. Het gaat steeds beter met slapen. Soms zelfs te goed, is ze in de nacht klaarwakker maar ja, overdag wakker houden is ook geen optie want dan is ze chagarijnig. Ik ga snel even verder met poetsen, krijg er nu de kans voor. Heb net kleertjes binnengekregen die ik bij z8 besteld had, maat 74. Jee, ze moet nog wel ff groeien daarvoor. Is ook alvast voor de winter. Liefs
anouk: poetze! fijn dat ze nu beter slaapt! wat knap dat ze al wil zitten, hier nog steeds niet! beetje laatbloeier! met bekken inderdaad een puinhoop, ik heb nu mijn hoop op beterschap gevestigd op na de bevalling! fijne dag!
ff zeuren hoor... Moet morgen naar de HA voor bevolkingsonderzoek en zie er beetje tegenop. Mss totaal onnodig, heb er geen idee van, nog nooit gehad..... Bleh
Goeie Avond iedereen! Vind eindelijk weer de tijd om te komen piepen! We zijn verleden zaterdag thuisgekomen van een weekje Ardeche. Echt een prachtstreek, maar niet zo praktisch met de kinderwagen! Over een paar jaar willen we teruggaan, als Keld ouder is. De lange reis viel mee, aangezien we s'nachts zijn vertrokken, zodat Keld lekker in de auto kon slapen. Enige minpunt was dat Keld daar niet alleen wou zijn. Hij wist goed dat hij niet thuis was en dat stoorde hem blijkbaar. Sinds zijn geboorte had hij geen enkele nacht bij ons geslapen, maar die week stond zijn bedje in onze kamer en heeft hij 2 nachten in ons bed geslapen. Ik was een beedje bang dat hij dat thuis ook zou willen, maar eens thuis was hij weer de oude! Ondertussen zegt mijn lieverd ook mama! Zo schattig, want als hij me ziet is het mama en wil hij bij mij komen *smelt*. Voor de rest is alles goed, hij kruipt flink en staat overal waar hij kan. Het eten verloopt ook redelijk vlot en hij eet zelf zijn boterhammetjes. Hij is ook gek op water, ook als het water niet warm is, op vakantie krijste hij toen ik hem uit de rivier haalde! Ik hoop dat alles goed gaat met jullie en ik ga proberen bij te lezen, maar alles zal niet lukken, vrees ik! Knuffel aan iedereen!
@noor: nou het begint meestal als doodnormale fictie. bijv. 1 boek.. over een man die net met zn vriendin besloten heeft dat zn relatie niks is... en dat ze uit elkaar gaan en dat overpeinst hij dan een beetje.. gaat eens naar de drycleaner.. kookt spaghetti voor lunch so far niets geks zou je denken en dan ineens gaat de telefoon... met iemand die zegt te weten wat hij wil (gezien hij dat zelf niet weet.. is hij toch geintrigeerd) en na het gesprek hangt hij op met het idee dat degene nooit meer terugbelt nahja.. dan belt ze elke dag.. en het verhaal word steeds gekker en gekker *grin* einde van het boek vertelt ook niet altijd wat nou exact overal achter zat.. deels mag je dat gewoon zelf invullen ik vind het heerlijk lezen @jennifer: mja.. nappy rash klinkt wel als luieruitslag.. (dat voorkomen ze heir met cms sudo als er een klein rood plekje dreigt te ontstaan... ) en in principe stan ze met 3 mensen op 1 groep en is dat wel genoeg.. maar af en toe heeft er iemand pauze, word er gerookt of is er overleg en dan staat er dus regelmatig iemand alleen met al die kids... en tja das dus kennelijk te weinig. werd er vanochtend ook meteen op aangesproken door een andere kdv juf (nou is job nooit van de subtiele.. dus ze was nogal onder de indruk) maar even uitgelegd dat ik best snap dat ze het druk hebben en dat ongelukjes gebeuren.. maar dat ik dt gwoon ranzig vind @anouk: dat zei ik ook altijd (en stiekum smokkel ik dus de 2e les voor vanavond alweer.. maar.. waarom zal ik zo wel even vertellen nog ) Nouja.. ik mocht dus vanochtend uitslapen omdat ik voor 1 keer tot 6 zou blijven.. keek er al heelamal naar uit.. zelfs al is het hooguit een half uurtje slapen omdat anne toch echt niet veel later dan 7 uur wakker word en meestal ruimschoots eerder. mja helaas.. ik werd eerst wakker van de wekker (die wel een uur later stond ingesteld gek genoeg) en moest dan natuurlijk plassen en niet geheel verrassend werd anne wakker van dat ik uit bed ging.. en gillen... en blijven gillen ook ook toen ik dr pap gaf.. blijven gillen en ik werd eigenlijk onwijs boos maar dat vond ik niet zo eerlijk naar anne dus met moeite me toch maar ingehouden maar schrok gewoon van mezelf toen daarna dus dat gesprek op het kdv... was dus niet helemaal happy in mn vel was ook mn bril vergeten.. dus toch nog even langs huis gerend om die toch maar te pakken toen kreeg ik van job een fruitshooter in mn handjes en een sultana.. dus weer beetje blij sta ik halverwege.. heb ik jobs bril op! nahja.. toen was de dag wel redelijk zoek geloof ik baas vroeg iets.. en voelde de tranen zowat in mn ogen springen... kennelijk kan ik ook weleens te veel gedoe hebben. kreeg van job meteen mailtje dat ik vandaag niets meer mocht doen tho en sinds ik thuis ben dan ook enkel de vuilniszak even verwisseld.. en lekker sate gegeten. nog even anne een boekje voorgelezen en straks verplicht vroeg naar bed heb er nu al zin in
Spiraal inbrengen is het beste als jij al eerste menstruatie hebt gehad. Spiraal inbrengen doet geen pijn omdat jij al baby bent bevallen. Ik voel echter niets toen de gyn. dat spiraaltje bij me in heeft gebracht. Er bestaat 2 groepen: 1 groep na het inbrengen van het spiraaltje heeft daarna nauwelijks geen bloeding meer, dus geen menstruatie meer. Ander groep kan nog tot ongeveer 6 maanden beetje last van menstruatie-storing. In het begin veel menstruatie, in de loop van de maanden wordt het steeds minder. Ik behoor helaas bij de laatste groep. Ik kreeg spiraal op 6 febr. jl. Ik verwacht omstreeks augustus geen bloedingen meer te zien. Ik merk wel dat het elke maand steeds minder wordt bij me. Toen ik nog geen spiraal had, had ik vaak menstruatiepijn dus buikpijn. Dat vind ik wel prettig. Nu ik het spiraaltje heb, heb ik verschrikkelijk hoofdpijn als ik 1 dag ervoor of op de dag van menstruatie heb, dat vind ik niet fijn, maar ja. Hopelijk genoeg informatie voor je, als je nog meer vragen hebt, zeg het gerust. Ohja nu ik ziektekostenverzekering heb, heb ik wel eigen risico van 150 euro. Dus ik moest de spiraal wel zelf betalen van 112 of zo, en dan nog consult bij de gyn (inbrengen), moest ik 16 euro betalen. Eigen risico....tsja. @ Anoek1: heb wel genoeg ijzer in mijn bloed. Door de vermoeidheid heeft te makn door nieuwe werkomgeving, slechte nachtrusten van de afgelopen weken en zo...
virginie: wat leuk dat de eerst echte holiday met keld zo goed verlopen is! dus het wordt een zwemmertje? wel lief ook dat hij niet alleen wilde slapen, ook al was het wat lastig en niet goed voor je sexleven? hihi! Noor: ik heb over het bevolkingsonderzoek gelezen, ben te oud voor deelname, maar er zullen wel meer meiden zijn die aan dit meedoen denk ik? hoop dat je er niet teveel tijd mee kwijt bent en dat het ook interessant is voor je misschien? Mijn moeder is geboren in de hongerwinter en doet echt al jaren mee aan dit soort onderzoek, zij vind het altijd wel leuk en interessant...succes ermee in ieder geval! saskia: je had echt weer een baal dagje volgens mij! wel heel grappig dat je de bril van Job op had! Ik denk dat het inderdaad te maken heef tmet oververmoeidheid dat je je zo voelt, ik merk ook dat nu ik zo slecht slaap ik veel minder kan hebben en heel snel de tranen voel prikken, alles is al snel teveel! dus inderdaad lekker vroeg je bedje in, tgelijk met anne! wel gek omdat het nog zo licht is...hoop dat je een goede nacht hebt gehad, fijne dag! miranda: je bent een schat! dankjewel voor je info! zag er tegenop om een spiraal te laten zetten, maar voel me nu stukken beter, al dat gewroet in je muts wordt ik een beetje zat! balen dat je toto de tweede groep behoort die nog lang nabloed, denk dat ik je later dit jaar gezelschap kom houden! had je geen last van de hormonen in het spiraaltje?
zo, in alle vroegte moet ik even van me afschrijven. Ons mutsje was al om 4.45 uu wakker, dat betekent een nachtrust van wel 4 uur voor mij, jippie, lekker werken vandaag. Ik weiger het dus om eerder dan 6 uur een fles te geven, is wel al klaar dus... Maar ja, dit gaat zo niet, we geven nu 3 flesjes van 210 cc met 7 schepjes en 2 flesjes van 200 cc met 6 schepjes. Is niet genoeg blijkt dus. Toch groente of fruithapje? Sinds het weekend blijft ze met haar mond smakken (ziet er wel erg lief uit). Maar dit trek ik niet met werken en zo. Durf niet eens meer met de auto, bang da ik in slaap val dus lekker duur met de rein (ben dan 15 euro kwijt per keer, dus 45 euro per week). Barst ook van de koppijn maar weet niet of dat dat nu omt omdat ik toch wel boos ben maar ja, Sarah kan er niks aan doen dus wat doen we eraan? Sorry voor mijn egobericht, lucht wel even op. Liefs Anette
@Anette: als ik zo meelees, dan vraag ik me af: geven jullie niet te veel flesvoeding? Ik zou dan toch dat fruitje introduceren, eventueel een baby LIGA (1e stap) en dan heb je ook meer speelruimte @Noor: hoe was het bevolkingsonderzoek? @Saskia: klinkt als een baaldag (die van gisteren, today's a new day ) Ik heb nog nooit de bril van mijn man meegenomen, maar daarentegen verliet ik wel een keer het huis (jaaaaaaaaaaren geleden) zónder bril, in de examentijd, dat ding lag in de eh... koelkast... Over examens gesproken: geslaagd voor deel II met een 7,5 Nu deel I nog afwachten... Bedankt voor jullie succeswensen! En fijne dag allemaal!
@darcy: alvast gefeliciteerd met deel 2 dan! mooi cijfer hoor. Jesper slaapt nog! Hij heeft nog nooit tot zo laat geslapen, ben echt helemaal verbaasd haha. Wel relaxed hoor. Ons huis is verkocht! Morgen wordt het koopcontract getekend, jippie. Natuurlijk wel onder voorbehoud van financiering, maar ja. Zo snel had ik gewoon niet verwacht, binnen 5 week. Dus straks geen dubbele lasten, want de koper wil er ook half augustus al in en wij krijgen volgende week de sleutel, dus gaat helemaal goed komen.