September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ Saskia: Ik zal voor je duimen hoor, vind nu dat natte koude weer ook maar niks..

De schoorsteenveger is hier net geweest, de vorige bewoner zei een tijdje terug tegen mij: die schoorsteen hoef je niet te vegen hoor, ik stook al 23 jaar gas :confused: Nou sorry, maar een schoorsteen moet je in mijn ogen gewoon vegen.. D'r kwam me een bende uit die schoorsteen :confused: de vegers zeiden al: het is zo'n oud huis, ze hebben hier ooit op kolen gestookt, dat kun je nu nog zien, kijk maar.. En ja hoor ik adem gelijk een dikke laag roet in BAH :) :)

Tim sliep 's nachts steeds naast ons bed in de wagenbak, maar vannacht heb ik de wagenbak maar eens op zijn bed gezet, kijken of hij daar wilde slapen, en hij heeft gewoon netjes geslapen op zijn eigen kamertje tussen de voedingen door, dit is echt een unicum, dat hij zonder morren en huilen de hele nacht daar gelegen heeft :)

2. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Ik snap niet wat die familie zich altijd moet moeien. Laat ons toch gewoon doen..

Alhoewel, bij mij valt het goed mee eigenlijk. Tot nu toe toch, hopelijk blijft dat zo. Het zou snel in het verkeerde keelgat schieten bij mij, van die "goedbedoelde tips"..

Ik zal mijn zoon wel het beste kennen zeker, dus.. Tja, ze zullen er niets aan kunnen doen zeker?

Maar Han, een opmerking zoals je moeder maakte, daar zou ik het enorm moeilijk mee hebben hoor!

3. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Weten jullie waar ik bang voor ben?

Dat wanneer ik terug ga werken, dat Keld meer bij zijn grootouders gaat zijn en denken dat zij zijn "ouders" zijn.. Dat hij liever bij hen gaat zijn dan bij mij.

Ik ben er van wakker geworden deze ochtend, van die gedachte. Minder werken is echt geen optie, want dan komen we niet rond, ik hoop gewoon dat ik me weer zorgen om niks maak..

4. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Hallo mama's

Ik ben zit er ook erg mee dat Yasmine binnenkort naar de kinderopvang moet :(. Straks gaat ze huilen en dan laten ze haar uren liggen ofzo. Ik weet niet of ik het aankan om haar daar achter te laten en de hele dag niet zien.

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm net bezoek gehad van het consultatiebureau.. en eigenlijk was het best gezellig

even gevraagd of we er nou wel/niet goed aan deden om dr overdag in dr ledikant te leggen omdat ze sinds die tijd snachts amper meer slaapt na het voeden..
    en zij vond dat we het best weer eens andersom konden proberen omdat echt smiddags in bed slapen e igenlijk pas bij een paar maanden echt een must begint te worden.

ook meteen even gevraagd hoeveel ze uit zo'n flesje hoort te drinken..
    en daar kreeg ik het bemoedigende antwoord "nou ze zal zo'n 4kg wegen.. en dan is het ongeveer 100-120cl.. maar dat kan ook gewoon meer of minder zijn hoor"
    nouja.. ik weet in ieder geval hoe ver ik het flesje moet vullen dus :)
    1 flesje met 130cl zit al in de vriezer
    dat is voor zondag.. de terugweg
    en de andere zal ik in de loop van vandaag maken en die kan dan gewoon in de koelkast voor morgen :)

lekker dat hij gewoon doorgeslapen heeft mobielfreak
    ik ben hier weer de halve nacht wakker geweest helaasch

6. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

4 dec 2006
    733
    1
    0
    Kom ik even aan.. Die van mij heeft vanaf 23.00 tot 8.00 geslapen vannacht! :) Die heeft vandaag wel een lekker badje verdient.. ;)

Is alweer een week geleden :oops: :oops: . Ik kan er de tijd maar niet voor vinden. Hebben sommige van jullie dat ook? Bij een tweede kindje?

7. Saskia78

ik ben jaloers geertje.. hier was het vanaf 1 uur ongeveer tot een uurtje of 4 "feest"

8. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @Saskia: misschien dat Anne haar energie kwijt kan bij zuigen - zo'n flesje is zo leeg natuurlijk vergeleken bij bv. Tenminste, ik merk dat Ollie het zo ervaart...

@Mobielfreak: hoe is 't nu met de kleine man? En met jullie?

9. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    gaaaaaap ik slaap erg slecht en alicia nog veel slechter. ze heeft in totaal in 48 uur max 20 uur geslapen en dit dan over de dag en nacht verspreid, ook huilde ze heeeeel veel en moperde continu. pfff wat ben ik gaar. vannacht heeft ze beter geslapen van 9 tot 12 (eten) toen tot 4 (eten) en daarna was ze om 6 uur klaarwakker en ben er even met haar uitgeweest en heb met haar gespeelt. gelukig werd ze weer moe maar om 8.30 was het echt gedaan en wilde ze eruit. gelukkig om 11 uur viel ze naar het eten in slaap en ze slaapt nu nog (jipie) het zal wel van korte duur zijn dus ga me nu vlug even omkleden zit namelijk nog in me pyama. hopelijk waren dit gewoon 2 regeldagen en gaat het vandaag beter al heeft ze vanacht en in de ochtend al meer geslapen dan gister heel de dag

ik hoop dat ze binnekort gaat doorslapen want ben zo jaloers op de dames met een ongestoorde nachtrust :cry: ik zou dit zograag willen he. maar goed ook voor mijn komt die tijd er vast wel en tot die tijd gaaaaaaap zal ik er als een zombie bij moeten lopen :eek:

11. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    @ han: belachelijk dat ze opmerking maken over jouw kindje! Vroeger was dat anders dan tegenwoordig. het is wel goed dat je meteen je gevoel hebt geuit. Je mag zelf bepalen want je weet hoe je kindje reageert. Ze moeten je gewoon respecteren.

@ darcy: tof dat je avatar gelukt is!
    Heel herkenbaar over het vasthouden van nekje en zo. Tegen me zeiden mn moeder en tante ook al :confused: zo dom zijn we ook niet, ik ben met je eens wat je zegt! :)

@ moeders mee bemoeien: mijn moeder en tante bemoeien mee dat ik matthew teveel voed, gelukkig zeggen jullie dat het niet overvoeding is :) n ook hoe ik hem vasthoud met het voeden :confused:
    Ook toen ik met matthew buiten ging wandelen met de wagen samen met mijn moeder. Weten jullie wat mn moeder deed? Ze houdt de kinderwagen ook mee vast. Het is net alsof dat ik een kind ben dat niet alleen kan wandelen :confused: heel irritant, ik heb het zoiets van: laat maar. Ze woont maar 87 km van me vandaan. :oops:

@ saskia: je bent al begonnen met het afkolven.
    Ik loop al een tijdje denken om te gaan kolven alleen voor de middag om flesvoeding te geven wanneer we gaan wandelen, winkelen of bezoek brengen/ontvangen.
    Soms voel ik me beetje ongemakkelijk als ik bezoek krijg van kennis of vrienden als ik met mijn blote tiet aan hem ga voeden. Alleen beste vrienden of familie is het 'n ander verhaal.
    Ik begrijp je heel goed dat het wel handig is om te kolven, maar hoeveelheid is dat nodig, heb ik ook geen idee.

Met welk apparaat kolf je dan af? Handmatig of elektrisch?
    Ik zag eergisteren bij de winkel: handmatig kolfapparaat van Avent voor 55,10 euro! :confused: :confused: belachelijk!
    Koop je dit of ga je 't huren?

12. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    kan me goed voorstellen. dat vind ik ook eng!
    Ik probeer de tijd rekken tot ik 1 febr. ga werken. Volgende week donderdag komt mn baas bij ons op bezoek :confused:
    verder kreeg ik 'n brief van UWV dat ik nog steeds in de ziektewet ben sinds 11 juli. Dat klopt ook wel dat ik halve dagjes ging werken ipv de hele dagen.
    Mijn vriend heeft UWV gebeld dat ik na de bevalling veel bloed had verloren en veel bedrust moest houden. UWV noteert dat ik nog steeds in de ziektewet ben en dat ze contact met de werkgever zal opnemen.
    Verder kreeg ik ook brief dat ik per 11 december moet werken na de bevallingsverlof, maar ik heb nog 4 weken vakantiedagen over, dus eraan plakken tot half januari ofzo, dan nog 2 weken onbetaald verlof opnemen, dan wil ik beginnen met het werken op 1 febr, dan is matthew ongeveer 4 maanden oud.
    Bovendien staan we nog steeds op de wachtlijst voor de kinderopvang. Ik hoop dat de KDV ons de volgende maand contact opneemt hoe wij ervoor staan.

@ mobielfreak: netjes dat Tim vannacht lekker doorsliep, dan zou het echt goed doen voor hem en voor jou! Fijn dat je hem beter leert kennen wat hij prettig vindt en zo.

Matthew is gisterenavond van 23.00 tot 04.00 uur doorgeslapen, netjes. Helaas gebeurt dat niet iedere nacht, wel probeer ik hem overdag tot 's avonds vaker voeden, zodat hij bij elk nacht wat langer doorslaapt.

Nu loop ik nog steeds in pyjama rond :oops: ik verwacht vandaag geen bezoek, heerlijk! Matthew slaapt eindelijk net in na mn BV. Ook voed ik hem terwijl ik achter de pc zit, zei ik dat de webcam stuk is :)
    Ik ga zo de was vouwen, was ophangen, wat opruimen in huis. Mijn vriend is soms lui voor het huishouden en doet op een nder manier dan ik. Nu hij aan het werk is, kan ik lekker ervoor zorgen dat het netjes blijft. Zodat we morgen niet veel hoeven doen ;)
    Ik ga matthew rond 15 uur baden en dan ga ik douchen, dan met hem buiten wandelen en boodschappen doen.

Het lukt me nog steeds niet om eten te gaan koken, want mijn vriend komt meestal tussen 18.15-18.30 uur thuis, dan heeft matthew altijd honger en wilt voeden. Het lukt me niet om te koken, wel bereid ik wat klaar, zodat hij verder gaat afmaken met het koken, lastig.
    Hoe doen jullie dat?

En nog iets anders; matthew wordt 'n paar keer wakker in horizontaal ligging in de wieg. Zijn benen kunnen al naar boven trappelen. :confused:
    Hebben jullie dat ook al?

13. Saskia78

@darcy: die fles gaan we van het weekend pas proberne.. dus dat kan het niet zijn geweest
    inmiddels huilt ze serieus al heel de dag.. zelfs slapen doet ze niet
    ja 10 minuten.. en dan huilt ze alweer
    denk dat ik straks maar even buiten ga lopen.. allebei zware nacht gehad.. en dan slaapt er tenminste 1 van ons beiden nog.
    wie weet slaapt ze dan vannacht ook weer fatsoenlijk en dan kan ik ook gewoon weer slapen :)

@miranda: ik heb het toevallig het CB gevraagd.. en die zegt dat met 4kg ze ongeveer 100-120ml drinken
    maar dat dat ook meer of minder kan zijn zonder problemen..
    dus alleen een groffe indicatie
    wij hebben de medela swing overgenomen van een vriendin van ons die op advies van de huisarts geen bv geeft
    ze wilde wel.. vandaar het kolfapparaat.. maar het was dus nog nooit gebruikt.
    is electrisch.. maar kost dus in de winkel zo'n 150e
    straks als ik ga werken is electrisch wel practisch denk ik.. want wil wel gewoon bv blijven geven dan.

@miranda: ik voed inderdaad voordat ik ga koken
    komt ze dan tijdens het koken voor de herhaalslag.. (ze drinkt vaak in 2 etappes) dan tenzij ze echt heel de boel bij elkaar schreeuwt.. moet ze even wachten tot na het eten.
    vaak helpt het dan al als job gewoon even genoeg aandacht geeft zodat ze afgeleid is.

14. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @darcy en miranda,

eigenlijk gaat het heel erg goed met Tim, ik zie hem meer en meer genieten van het leven.. Ook ik begin nu pas echt een band op te bouwen met dat kleine mannetje, dat wilde niet echt lukken toen hij steeds zo huilerig was en in het ziekenhuis lag... Nu heeft hij vaak overdag dat hij aan het jengelen is en dan 's nachts lekker slaapt tussen de voedingen door, heerlijk :D Ik kom wat dat betreft zelf ook weer helemaal bij..

15. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    @ saskia: ik geef judith sinds een week de laatste voeding (om ongeveer 24 uur) met de fles met afgekolfde melk (ik kolf dan tegen 22.30 en ga dan lekker slapen en mijn man geeft de laatste voeding) en meestal drinkt ze dan ongeveer 100 ml... maar soms ook maar 75... Ze heeft pas 1 keer 125 ml gedronken... Dus ik bewaar het nu per 100 ml in de vriezer of koelkast......

16. Saskia78

poe.. hier ging ze gelukkig uiteindelijk toch nog slapen vanmiddag
    heb dr in bed gevoed.. liggend.. denk als ze dan in slaap valt kan ik dr laten liggne
    en dat werkte gelukkig
    dat huilen de hele dag begon aardig op mn zenuwen te werken :)

en nu dr maar weer wakker gemaakt en beneden neergelegd
    misschien dat ze toch te veel slaapt overdag?

poe.. zelf even slapen was OOk wel heel erg lekker.. nu alleen steenkoud en eigenlijk zo mogelijk nog moeier
    maar dat trekt zo wel weer weg denk ik :)

eerst maar eesn wat huishoudelijke klusjes doen want daar ben ik door al dat gehuil echt niet aan toe gekomen.

17. joepie01

joepie01 Bekend lid

7 jan 2007
    763
    0
    0
    verzorgende
    vlakbij emmen
    ben er ook even weer.

ben van af maandag al ziek eerst buikgriep nu verkouden dat is erg vervelend met z`n kleintje.

met esmay gaat het goed ze krijgt nu om de 4 uur een flesje van 120cc. en slaapt s`nachts van 11 tot 5 dus dat is wel lekker het gaat steeds beter.
    ik ga nu met esmay naar iemand toe die handoplegging doet ofzoiets. omdat ze nog steeds moeilijk kan poepen. ben er maandag voor het eerst geweest en dinsdag had ze maar liefst 5 poepluiers. en nu heeft ze elke dag een poepluier gelukkig. ben gestopt met de laxeermiddel want dat vind ik eigenlijk maar niks voor z`n kleintje. het is gewoon heel erg vreemd dat zo iemand met handoplegging je weer beter kan maken. het is daar altijd erg druk maar baby`s hebben voorrang. dat scheelt en het kost ook niets voor baby`s.
    ze is ook wat meer wakker overdag wel gezellig hoor maar ook best vermoeidend als je zelf niet lekker bent.

morgen gaan we naar de ikea in hengelo gezellig even winkelen.

18. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Hallo meiden!

Ik heb een tijdje niks van me laten horen, maar alles gaat goed met ons gelukkig! Ik had gewoon ff geen zin om constant achter de pc te zitten...
    Ik heb ook nog niks teruggelezen, maar dat ga ik zeker even doen.
    Wel heb ik een vraagje?
    Zijn er hier nog meer moeders die ouderschapsverlof gaan opnemen?
    Ik stond er van versteld hoeveel dagen je eigenlijk nog kan opnemen :confused:
    Ik wil er dan ook zeker gebruik van gaan maken, maar ik weet niet of ik het nu allemaal wil opnemen of later, want je kan het tot het 8e jaar van het kind opnemen.
    Hebben jullie hier al over nagedacht?

Liefs

19. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Zohee, pagina 50 en ik heb jullie nu pas gevonden..:)
    Ik ga eens even wat bladzijdes terug lezen...

Amber

20. Lara11

Lara11 Niet meer actief

ok, het lukt me dus niet om veel terug te lezen. (opeens zo weinig tijd..)
    Maar ik zal even droppen wat nu vooral speelt, waarschijnlijk zijn deze onderwerpen al aan de orde!
    -doorslapen... Al ruim 6 weken wordt hier nog niet doorgeslapen. Ik ben een zombie..
    -krampjes. Mijn arme meisje heeft zoveel gehuild. Het wordt iets minder, maar het is nog niet weg.
    -huilen huilen! De eerste 5 weken waren vreselijk! Totdat ik ging inbakeren en Lize een enorme slaap-inhaalslag maakte. Ze was dus oververmoeid geraakt en kon niet zelf in slaap komen. Ik dank degene die het inbakeren uitvond op mijn blote knieen!
    -borstvoeding...een kunst. Al vanaf dag 1 problemen hiermee. Na 5 weken volledige BV en een week gecombineerd met FV ben ik nu geheel naar FV overgegaan. Lize is verzadigder, tevredener en blijer dan ooit. Gelukkig.
    -Ook ik ben bang voor de dag dat ze naar het KDV zal gaan. Het liefst ga ik nooooit meer werken! (maar dat zeg ik nu)
    -en natuurlijk de onzekerheid van de prille mama: doe ik het wel goed genoeg?

Vast herkenbare onderwerpen :D Of haal ik ouwe koeien uit de sloot?
    ik vergeet het belangrijkste te vermelden: ik ben zooooo verliefd op mijn meisje! Ze is geweldig. Midden in de nacht kan ik wel vloeken van de moeheid, maar ik hoef maar naar haar te kijken..en ik smelt.

ik ga weer even naar haar kijken!
    groetjes aan alle mama's
    Amber

Deel Deze Pagina