September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Hallo allemaal ik kom me ook weer eens melden na een behoorlijke afwezige periode.

Hier alles goed, wel druk druk druk! Best leuk hoor een dochter die de hele dag staat en kruipt maar het betekend ook dat ik ogen in mijn achterhoofd moet hebben want opeens kan ze overal bij en ze word met de dag slimmer.

Gister naar het cb geweest en hoewel ze niet klein maar wel fijn is (7895 gram en 70 cm) gaat ze lekker volgens haar eigen curve. Ze krijgt (weer) 4 borstvoedingen per dag en nu slaapt ze 's nachts tenminste weer iets beter. Binnenkort komt iemand van het cb een keer thuis langs want ons dametje is nogal een heethoofd met een zeer sterke eigen willetje aan het worden dus gaan we bespreken hoe we dat het beste aan kunnen pakken. Ik vind het namelijk wel eens moeilijk hoe ik het aan moet pakken als ze je gewoon lachend aan zit te kijken nadat jij net boos bent geworden omdat ze bewust haar eten op de grond SMIJT.

MamaMo: van harte met je rijbewijs!

Edokid: doe rustig aan meid, denk aan jezelf! Ben je al bij je nieuwe werk begonnen?

Pris: klinkt als de ideale baan!

Foto meeting: ziet er weer erg gezellig uit!

Buik: :( ik= hangbuikzwijntje... helaas ik heb de hoop opgegeven dat mijn buik weer zoals vroeger zal worden.

Nou dat was het weer zo uit mijn hoofd, zal proberen het weer een beetje bij te gaan houden als alles het toelaat.

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    hoi allemaal ben ik weer, ik was vandaag vrij dus heb optimaal van het weer kunnen genieten. effect is wel knalrode schouders :( en gezicht maar goed eigenwijs doen als ik alleen alicia insmeer.

han: me uitlaggen als ik boos nee zeg tegen der als ze weer iets doet wat niet mag kan alicia ook heel goed. trekt ze hele de folders van de tafel, gooit ze der bord om, gooit met haar beker en dan met z'n kopje van "he mama zie je dit"als ik dan boos wordt en zeg "nee alicia"ligt ze helemaal dubbel. Ik dnek dat ze dat ne eziet als een beloning en ben haar nu aan het negeren als ze iets doet wat niet mag en sommige dingen vind ze nu ineens stukken minder leuk haha

mamamo: gefeliciteerd met je rijbewijs.

IMD: nog steeds 3 flesjes, al;icia zit sinds 2 wk op 2 flesjes en drinkt er 1 van 200cc en de ander net 150. moet je dan echt D druppels bijgeven wist dat niet hoor. Jouw zoon is wle een lange zeg haha. alicia was met 9 maanden 73cm en was 9360gr en dit kwam kwa lengte en gewicht precies overeen op de curve

alicia ligt lekker op bed te slapen en dat al vanaf 7 uur. zijn vandaag naar der tante gewees op de fiets en was weer erg gezellig haha

ben er weg van doei doei

3. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    meeting
    Zet even de data dat je kunt achter je naam:
    Suus
    Lovewinnie
    Miranda
    Darcy
    Joepie
    Rootje 19,20,27 juli 2,3,10,23,24,30,31 aug
    Marsab
    Miss X
    Saskia78
    Joyce 82

Edokid?
    IMD?
    MamaMo?
    Anette?
    Patries?
    Jennifer?

Anderen?

Optie: picknick in een park (Leidsche Rijn?), iedereen neemt wat lekkers mee

4. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Meiden, is het niet makkelijker om gewoon 2 of 3 weekenden (zowel zat als zon) op te geven.
    Is misschien iets overzichtelijker?

Voorstel:
    19-20 juli
    2-3 aug
    23-24 aug

Ik hoor het wel wat jullie ervan vinden :)

5. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Ik denk dat ik dit keer qua meeting echt verstek moet laten gaan helaas...
    Dennis word binnen nu en 6 weken geopereerd aan het abces bij zijn kont en daarna gaat het herstel 4 tot 6 weken duren, wat betekend, dat ik 3 keer op een dag zijn wond mag gaan verschonen en hij alleen maar plat op zijn rug mag liggen om zo druk op de wond uit te oefenen. De wond word niet gesloten, dus ik kijk een gapend gat in van 5 cm breed en 10 cm diep :confused:

6. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Jammer Mobielfreak, maar natuurlijk erg begrijpelijk.
    Klinkt niet echt lekker wat Dennis heeft, suc6 in ieder geval!

7. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @mamamo gefeliciteerd met je rijbewijs! (ik=jaloers)

@Joyce: spannend dat jullie weer zijn begonnen, zeg ;)

W.b. meeting - ik laat verstek gaan, ben alledrie de weekenden... op vakantie... (aso 8) )

@examens: m'n beide examens gehaald, nu alleen portfolio nog :D

8. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant

nee, geen 3 flesjes maar 300 cc, 1 flesje van 120 cc en 1 flesje van 180 (of 150/150)

je moet vit d druppels geven als je kindje opnder de 500 cc drinkt (elke 100 cc een druppel) dat word aangeraden in elk geval na navraag gedaan te hebben..

9. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Sowieso is het goed om een kind elke dag 5 vitamine AD druppels te geven ;)

10. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Nee hoor mobielfreak als je meer dan 500 cc flesvoeding geeft dan hoeven ze geen vit D druppels meer te hebben want dat zit al in de flesvoeding. Je kan te veel vit D geven en dat is echt slecht voor de gezondheid!

Darcy: Gefeliciteerd!!!!!!! :whistle: :whistle:

11. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Darcy: GEFELICITEERD meid!!! :thumup:
    Ja, zeker spannend nu we voor de 2e gaan, kan echt niet wachten, hihi

Meeting: Misschien is het achteraf tot beter niet in de maand juli/aug af te spreken, want ik denk dat er dus heel veel mensen dan juist op vakantie zijn :rolleyes:
    Pff, weet het ook niet meer ;)

Mobielfreak: Han heeft inderdaad gelijk wb de vit D druppels. Als je naast de FV van 500cc nog 5 druppels geeft is dit echt teveel hoor.

Vandaag een schitterende dag hé! Ga straks met een vriendin op stap naar Loods 5 in Zaandam, GEZELLY!

12. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    @ meeting, ik ga liever ook niet in de vakantie....We gaan nl ook nog een weekend weg en we willen dagjes weg plannen.
    En Marc is maar een beperkt aantal weken vrij, dus heb ik het liever in een andere maand!

@ All: gister heb ik voor het eerst weer eens écht motor gereden met Marc.
    Wauw, wat heerlijk zeg! Mijn ouders wilden we voor 1,5 / 2 uurtjes oppassen 's avonds.
    Dus wij met z'n 2en lekker gereden! Zalig weer, zo in de avond uurtjes!
    En ff lekker wat gedronken ergens!

@ All: gister hebben Zoë84 en ik ook weer eens gezellig afgesproken!
    Samen ergens wat gegeten en toen ff geshopt!
    Het gaat goed met haar en de kleine Tara, tussen Aiden en Tara is het ook dikke mik! hihihi
    Tara zat trouwens ook even aan Aiden zijn haartjes te trekken en toen begon Aiden daarom te huilen.
    Daar schok Tara wel een beetje van (ze had er duidelijk spijt van :p ) dus begon zij ook te huilen, omdat Aiden dus huilde.
    Dat vond Aiden wel interessant dus die was spontaan genezen, maar toen Tara stopte met huilen begon Aiden weer en toen hij huilde begon Tara dus ook weer.
    Hahah en de mama's moesten hier wel een beetje om lachen :oops: :D (ja het was ook zo komisch)

Nu ga ik zo ff sporten en daarna boodschappen doen (met dit warme weer?....ja met dit warme weer....) :rolleyes:

@ Han: leuk weer van je te horen, ben benieuwd welke tips je voor je kleine meid krijgt!

@ Imd: wat een fout van het CB, nou hopelijk gaat je manneke snel groeien qua gewicht! En ik zie dat je 2 dagen overtijd bent! Spannend!

@ Edokid: sterkte thuis!

@ Mamamo: van harte met je rijbewijs!

@ Darcy: alleen je portfolio nog, maar dat zit vast wel goed! Gefeliciteerd alvast!

@ pris: ben je er al uit, wat je vakantie betreft?!

@ Mobielfreak: je kijkt straks dus 2 gapende gaten in! (sorry kon het niet laten.... :oops: ) :)
    Wel heel naar lijkt me!

13. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Hallo mama's

Wat een warm weer vandaag :)

Wat gaan er veel voor een tweede, suc6.

Yasmine krijgt hier nog 3 flessen. 210 - 180 - 180.

Mag ik vragen hoe jullie voedingsschema eruit ziet. Soms denk ik dat die van mij niet helemaal goed is. Ik geef trouwens nog geen vlees heeel af en toe wel een beetje ik had begrepen dat het eerste jaar niet nodig is.

Yasmine krijgt.

08.00 - 210 melk + pap
    11.00 - fruithap
    14.00 - 180 melk
    18.00 - avondhap
    20.00 - 180 melk

En ze krijgt nog een tussendoortje en soms brood.

14. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja ik ben twee dagen over tijd maar geen positieve test ik denk dat mijn cyclus gewoon vreselijk in de war is :(

15. las28

las28 Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.225
    0
    0
    moeder , administratief medewerke
    barendrecht
    hallo meiden,

Zie dat hier goed doorgekletst wordt :)
    Meeting laat ik ook aan me voorbij gaan maar denk dat jullie dat wel begrijpen.
    Over 2 weken krijgen de andere kids ook vrij.
    En als het even mee zit willen we ook nog op vakantie.

Verder gaat hier alles goed en wil de kleine er nog niet uit.
    Mama wil dat wel maar kleintje luisterd nu al niet.

groetjes las

16. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Jeetje las jij moet nu ook wel op knappen staan! Is het extra zwaar nu je een uk hebt rondhobbelen? Hoe doet Richelle het trouwens?
    Wel erg flauw dat je niet meegaat naar de meeting :)

Marsab: klinkt heerlijk zo met zijn 2en er weer eens op uit. Dat mis ik nu toch echt wel hoor! Helaas geef ik nog steeds een avondvoeding rond 22:00 en word ze voor die tijd best vaak wakker. Dat maakt het dus erg lastig om eens weg te gaan.
    Trouwens ook echt l;euk hoe Tara en Aiden op elkaar reageren. Daniëlla gaat ook wel eens spelen bij het buurmeisje dat 4 mnd ouder is of met een vriendinnetje dat 1 dag ouder is en dat leverd ook altijd leuke taferelen op!

Maart: het schema van daniëlla is nu:
    6:00/ 7:00 borstvoeding
    9:00 brood
    11:00 fruit
    13:00 brood, uurtje daarna nog een slokje borstvoeding
    17:30 warm eten (dat ze uitspuugd) en daarna yoghurt
    19:00 borstvoeding en slapen
    22:00/ 23:00 laatste voeding.

We hebben het 2 weken volgehouden dat ze die laatste voeding niet meer kreeg maar ze sliep weer zo slecht dat we het maar weer ingevoerd hebben. Nu slaapt ze tenminste weer iets beter (lees ze krijst tenmnste niet meer de hele nacht maar word alleen maar voor de speen wakker) en hebben wij dus ook wat meer rust.
    Ach ze is ook de hele dag bezig met kruipen en vooral staan, langs de bank lopen en aan de hand de hele kamer door lopen dus ze zal de energie van de laatste voeding nog wel nodig hebben.

Joyce: have fun!

17. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Hier schema'tje vanuit Huize Drukte ;)

7.00 pap van 200cc opvolgmelk
    9.30 vers fruit
    10-11.15a11.30 slapen
    11.45 brood (samen 3 hele boterhammen)
    12.30 fles melk 180+6 (gaat niet altijd op)
    13.45-15.15 slapen
    15.30 tussendoortje (liga/soepstengel/rijstwafel oid) met drinken uit tuitbeker (water/thee/aangelengd appelsap/waterige diksap enz)
    17.15 verse warme hap (of uit de vriezer hihi)samen ca 400gram, alles is even lekker!
    dan vaak nog beetje fruit toe
    19.15 fles 180+6 (gaat niet altijd op)

Laatst geprobeerd weer te provoceren met een combinatie van de Hypoallergeen intensief en gewone opvolgmelk, maar helaas, toch weer overgevoeligheidsreacties... Dus voorlopig maar weer helemaal koemelkeiwitvrij (Oké, op hun verjaardag mogen ze natuurlijk wel een stuk taart om in te meppen ;))
    Dan met ca 1 1/2 maar weer proberen.

18. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Han spuugt Daniella (al) haar warme eten uit? Wat geef je haar allemaal? Potjes/vers? Spuugt ze alleen bij bepaalde voedingsmiddelen?

19. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ vitamine AD: Tim krijgt sowieso 20 druppels op een dag, hihihi

Zijn voedingsschema nu:

07.00 uur fles 200 cc
    11.00 uur 2 eierkoeken + 150 cc diksap of appelsap
    13.00 uur 2 boterhammen + 150 cc diksap of appelsap
    16.00 uur fruithap
    17.00 - 18.00 uur 12 maanden groentenpotje
    20.00-20.30 uur fles 185 cc

20. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Mobielfreak, waar zijn eierkoeken goed voor, zijn ze hier niet nog te jong voor?

Han, Yasmine spuugt ook alles uit wat in een potje zit aan warm eten ik moet alles vers maken en dat vind ze wel heel lekker. Soms denk ik ik probeer toch even een potje maar dat gaat dan weer niet goed.

Deel Deze Pagina