@ Maart: Eierkoeken zijn puur een snack Hij krijgt geen vreemde reacties op de eierkoeken dus kan het volgens mij weinig kwaad Hij krijgt wel meer wat hij nog niet mag, zo eet hij wel eens met een schepijsje van ons mee enzo. Soms krijgt hij een afgekoeld frietje etc etc. en dan bedoel ik ook maar 1 stukje, niet een bord vol hoor
Mobielfreak, Hier krijgt Yasmine ook soms een frietjes en dat vind ze heerlijk. Vroeg het me gewoon af van de eierkoeken omdat hij er elke dag 2 krijgt en ze zijn best groot. Hoe is het verder met je zwangerschap? Hou je het een beetje vol?
Jeeetje Las! Die kleine houdt het echt goed uit! Hoe voel jij je? Jennifer: hoe is het daar? red je het een beetje met de hitte? Hoes't met je gammele bekken? MobielfreaK; die kleine kan echt lekker eten zeg! Ja, hoe voel jij je nu?
Hihi Ja hoe groter de eierkoek hoe beter vind Tim hihi Hij si er dol op, je ziet die armpjes ook echt graaien als ik met een eierkoek aan kom lopen Is zo'n leuk gezicht en dan dat brabbelen: hij zegt dan ebbe ebbe alsof ie zeggen wil: Hebben hebben! Ik voel me echt prima, vanmorgen weer een wc pot knuffel actie gehad, maar verder voel ik me top! Ben wel heel erg moe, maar dat is ook wel logisch als ik elke keer me stiefzoontje heen en weer moet brengen naar school en da's toch een flinke wandel van 10 minuten ofzo.. en dat 4 keer op een dag dus tel maar uit Vaak eet Tim ook nog wel een 3e boterham weg trouwens, het is zo'n vreetschuur hahaaha
@all: goeiemiddag Warm weer, zeg We gingen een rondje, Ol, hond en ik - en bij de slager viel ik zowat om van de appelflauwte. Had vanmorgen de tuin ook weer gefatsoeneerd en besproeid na een oergezellige bbq gisteren, maar achteraf was ook ik nat: van het zweet. Het gaat straks vast onweren, al lijkt het er nu niet op! @Joyce: leuk man, Loods 5. Dure zaak, heel trendy, heel leuk. Zit je gewoon nog in de buurt van Miranda, mij en Patries @eetschema: dit is de 3e dag dat de middagfles wegblijft. Prima! 07:00 uur 210 met 7 schepjes Forte en 4 eetlepels Bambix 10:00 uur fruit en wat water in tuitbeker 12:00 uur boterham met Blue Band en smeerworst/smeerkaas + diksap 14:30/15:00 uur Liga/soepstengel/rijstwafel met water of diksap 17:30 uur warm eten 19:00 uur 210 met 7 schepjes Forte en 4 eetlepels Bambix Overigens betekent diksap hier 'water met een vaag kleurtje' - zéér verdund dus. Wie van jullie gaf ook alweer rooibos thee en hoe sterk zet je die voor je kindje(s)? Ga weer verder aan het portfolio, Ol tukt, dus heb er even tijd voor (maar geen zin ) Nog een jaar en dan ben ik klaar als alles goed gaat. Fijne middag, meiden!
Noor: het is niet echt spugen na het eten; het is gewoon meteen je tong zover mogelijk uitsteken en met je hand er alles weer uitscheppen! Daniëlla vind namelijk helemaal niets van groenten lekker en gooit alles op de grond. Het enige dat ik een paar hapjes naar binnen krijg is potje pasta met tonijn en gister heeft ze verse mais met erwten een paar op. Het maakt ook niets uit wat ik doe, vers op potje ze vind het allemaal niets. Balen dat ze nog steeds reageren op de melk, hebben ze nu minder kans eroverheen te groeien? en wat houd dat dan precies in? Darcy: ja echt warm! Ik ben net even met daantje naar rijkerswoerd geweest en daar in de schaduw gezeten maar zelfs dat is erg warm. Mobielfreak: je moet echt opletten met die vitaminen hoor, dat kan serieuze gezondheids risico's hebben! Zal eens even opzoeken.... Daniëlla ligt nu uitgeput in de wandelwagen te slapen, das lang geleden!
Zijn vitamines gevaarlijk? Van de vetoplosbare vitamines A, D, E en K was al langer geweten dat ze giftig zijn in overdosis. Overdrijven met vitamine A kan aangeboren afwijkingen veroorzaken evenals zware leverschade en erge hoofd- en gewrichtspijn. Overdosis van vitamine D leidt tot zware nierbeschadiging. Veel mensen denken "baat het niet, het schaadt ook niet" maar sinds enkele jaren komen er meer en meer gegevens ter beschikking die erop wijzen dat ook de wateroplosbare vitamines, waarvan vroeger werd aangenomen dat ze onschadelijk waren in overdosis, toch niet zo onschuldig zijn. Meestal wordt een hoge dosis vitamine C goed verdragen, maar teveel kan de oorzaak zijn van maagpijn, misselijkheid, braken, hoofdpijn en huiduitslag. Al langer was bekend dat doses vitamine C hoger dan 1000 mg de oorzaak kunnen zijn van diarree, bloed in de stoelgang en nierstenen. Er zijn nog wel meer stoffen die ons lichaam nodig heeft om goed te functioneren. Neem nu gewoon water, ook daarvan kunnen we niet lang zonder. Maar wie zou het in zijn hoofd halen om ons aan te raden twee emmers per dag te drinken? Watervergiftiging bestaat en kan dodelijk zijn als de capaciteit van de nieren overschreden wordt. Heb ik van deze site http://www.diagnose-kanker.nl wil je niet bang maken hoor maar het geeft aan dat het dus wel degelijk schadelijk kan zijn!
dat wordt dus vitamine D halen voor mijn. ik heb dat weggegooit toen ik stopte met de bv omdat het niet meer nodig was. ze drinkt nu nog 300 tot 400cc per dag. ik ben ziek dus houdt er mee op voor vandaag, fijne dag nog
Lieve Han, hihi Ik moet wel even lachen hoor Tim heeft die 20 druppels per dag voorgeschreven gekregen van de kinderarts Zijn lichaampje neemt namelijk de vetoplosbare vitamines niet goed op vanwege zijn levertje Hij zou juist aan 5 druppels per dag te weinig hebben Kon jij natuurlijk ook niet weten
Darcy: Loods 5 is inderdaad errug leuk, maar ben toch wonder boven wonder met lege handen naar buiten gestapt. Weet zelf ook niet hoe ik dat gedaan heb, hihi Mijn voedingsschema lijkt veel op die van jou: Jij geeft alleen 's middags geen FV meer en ik 's avonds niet meer 7.00-7.30 > 210/7 Nutrilon met 6 schepjes Bambix 10.00-10.30u > Fruithap met wat water uit tuitbeker 12.00-12.30u > Boterham met Becel boter en smeerkaas/smeerwordt 13.00 > 150/5 Nutrilon 14.30-15.00 > Rijstewafel/soepstengel/Nijntje biscuit met water of thee 18.00 > warme hap en joghurt of Yogolino 19.30 > badderen en slapen Pff, wat is het warm vandaag Kyra dwijlt momenteel in haar rompertje over de vloer, heerlijk vindt ze dat, haha Meeting: Zo te lezen toch maar na de vakanties hé
Han: jouw schema lijkt op die van mij (is zo goed als hetzelfde!) 6.00 uur: BV daarna weer slapen 8.30 uur: uit bed + wassen etc. 9.30/ 10.00 uur: fruithap (2 stuks) + water/ thee 12.00 uur: broodje en water/ thee + soms wat BV (daarna naar bed) 14.30 uur: uit bed + BV 16.00 uur: tussendoortje + yogurtdrankje/ water/ thee 17.30 uur: groentehap + yoghurt/ kwark 19.00 uur: BV en naar bed 22.00 uur: late voeding = BV Soms maak ik van water en yoghurt dus ook een yoghurtdrankje. Vindt hij ook erg lekker (kan je ook een scheutje diksap oid door doen als je het zoeter voor je kindje wilt maken) Goed van je dat je ook nog BV geeft! Zijn er nl niet zo veel meer... Volgens mij de volgende nog: - Han - Moons - Patries - Pris - Marsab - ?
Hee meiden, Hier ben ik ook weer eens. @han: heb je helemaal gelijk in, er zijn veel mensen die niet begrijpen dat je ook een teveel aan vitamines binnen kunt krijgen. @mobielfreak: is dat niet een beetje ongezond? 2 eierkoeken elke dag? geen aanval hoor, gewoon een vraag. Hier ons schema, nou ja, zo gaat het vaak, nog maar 2 flessen melk: 7.00 uur 180+6 10.00 fruit 12.00 brood (soms 2)+ roosvicee of diksap (waterig) 15.00 tussendoortje 17.00 potje soms yohurt toe 18.30 180+6 Wij krjgen vrijdag de sleutel van ons nieuwe huis en gaan ook vrijdag op vakantie, dus zal een tijdje niet kunnen reageren.
knap van de mama's die nog BV geven ik zou er echt het geduld ook niet voor hebben, ik ben toch blij met mijn stukje vrijheid wat dat betreft (heb ik zoiezo ook nodig omdat ik chronisch ziek ben en minder energie heb als meeste mensen, even als extra uitleg) Dean zijn nieuwe schema 09.00 (maak ik hem wakker anders slaapt ie tot half 11 ergens) 09.15 flesje van 120-150 cc en een boterham met beleg Naar het werk (dean gaat mee, hij vermaakt zich bijna de hele tijd in de box gewoon zelf) 10.30 fruithapje 200-250 cc 12-13 uur 2-3 boterhammen met beleg rond half 2 naar huis van het werk 14 uur flesje van rond de 150-180 cc SLAPEN rond 16 uur maak ik hem wakker en gaan we even spelen.. wat drinken (sap, thee, volle echte melk, zuiveltoetje) even 2 druppels vt d in zijn mondje gooien hij vind het megalekker! 18-19 warm eten minimaal 250 cc met soms toetje erna (als ie nog niet heeft gehad) In bad, tanden poetsen (of wacht das nog enkelvoud TAND ) ik doe zijn tand en hij mag de "rest" doen hihi vind ie heel leuk En dan half 8 / 8 uur slapen en blijft heel de nacht liggen slapen tot de volgende morgen. Ik kan niets zeggen behalve dat ik het een heeeeerlijk schema vind maar goed hij slaapt al zeke een half jaar van 8 tot 8 uur dus ik heb erg mazzel.
@ Suus: Het is niet zo dat het echt elke dag is hoor Vaak wel, maar gebeurt ook wel dat ze vervangen worden door boterhammen, want ik heb ook niet altijd eierkoeken in huis
Goedenavond allemaal ik ben hier al een tijd niet geweest.Ik schaam me kapot. Met Kaitlyn gaat alles goed ze vertikt het alleen om te gaan zitten of wat dan ook.Ze rolt alleen maar op haar buik en terug.Ze is een klein beetje lui hihi
@anouk: wow anne draagt ook 74 (en 68 past ze ook nog wel ) @vit D. dus als anne nu eh.. 2x 170 krijgt zou ze ook nog vit. d druppels moeten krijgen? zo.. hier ook weer een paar dagen weg geweest job werkt nu weer halve dagen.. dus gelijk op staan which means.. meestal geen tijd om nog even op mn gemakje hier te komen beppen toch typisch dat ik daar wel tijd voor heb als hij er niet is? al zal het misschien schelen dat anne op het moment pap met de lepel krijgt ipv met de fles dat scheelt al gauw weer een kwartier morgen vrije dag voor mij.. dus als job weg is gauw aankleden 9 uur feestelijke opening van de supermarkt (niet dat ik daar perse heen moet.. maar na anderhalve week geen boodschappen beginnen wat dingen toch op te raken ) vervolgens moet ik ook nog een kadootje kopen omdat het adoptieneefje morgenavond aan komt op schiphol. we mogen het niet zelf geven.. maar dat kunnen papa en mama prima zelf (en die hebben toch meer besef van waar het vandaan komt dan Guan zelf) en omdat ik elke dag weer sip in mn kast sta te kijken heb ik ook besloten eens fatsoenlijk voor mezelf te shoppen want 9 maanden later heb ik nog steeds amper fatsoenlijke kleren voor buiten werktijd en ook die binnen werktijd kunnen wel een zomerse aanvulling gebruiken eigenlijk. en dan moeten we dus om ahlf 8 op schiphol zijn (fijne tijd.. anne-bedtijd namelijk maarja.. eh.. dat soort dingen plan je ook niet echt he) heb wel zin in een tijdje voor mezelf morgen eigenlijk was net nog helemaal over de zeik omdat job liep te mekken "wat is er nou toch? je vergeet alles en je bent steeds chaggerijnig" nouja.. ik moet bekennen dat daar wel wat in zit maar helaas helpt ie niet echt mee wat dat betreft eindresultaat was dat ik dus wederom onwijs over de zeik was en het nu errrrug stil is in huis (job zit in de werkkamer.. ik aanvankelijk op bed met de DS maar nu dus even beneden op de laptop) lijkt erop dat we het op het moment allebei wel prima vinden denk dat ik zo maar een ijsje ga halen ofzo gevolg dat ik maar voor 2 dingen leef.. werk en anne en buiten dat ik mn werk leuk vind en zielsveel om anne geef en het helemaal niet zo heel erg vind dat job ook nog aandacht wil (goh) is het gewoon soms allemaal een beetje te veel ik bedoel.. ik besta heus wel. heb ook best wel tijd voor mezelf.. ga hardlopen enzo maar vooralsnog voelt het alsof ik alleen maar achter mezelf aan hobbel en heb ik er weinig lol in. en job maar klagen "ik vind je niet zo leuk zo" maaraj.. ik kan niet zeggen dat dat nou echt een positieve bijdrage is wil ook best heel graag mn verjaardag vieren.. maar het enthousiasme bij job is niet eens ver te zoeken.. maar gewoon 0 en ik ben serieus te moe om het allemaal zelf te regelen. dus ik denk dat mijn 30ste verjaardag gewoon "another sunday" gaat worden. sochtends hardlopen.. en that's it. (nou dacht ik dat vorig jaar ook.. en toen ben ik uitgebreid uiteten geweest en heeft job uiteindelijk op het terras een zonnesteek opgelopen.. dus moet niet vantevoren klagen eigenlijk he) al met al... drukdrukdruk blij dat ik morgen weer een dagje vrij ben begin van de maand is hier rapportagetijd (en dus ook rsi-tijd helaas.. heb er nog nooit zoveel last van gehad als nu de eerste week van de maand) en als mensen dan vraagen heo het gaat.. zeg ik "goed!" en worse.. ik meen het ook nog wel op dat moment (momenten waarop ik het niet zou menen.. vraagt gewoon niemand wat)
@Saskia: hoe gaat het nú dan? Even zonder sociaal wenselijke antwoorden zitten op dit topic kan gelukkig wel. Ik begrijp je wel als je het hebt over 'achter jezelf aan hobbelen,' hoor. Fijn dat je morgen vrij hebt, geniet ervan - doe Saskia dingen Enne... 30 is wel een toffe leeftijd, maar de viering ervan komt niet op 1 dag aan - je hebt er nog een héél jaar de tijd voor om je 30 te voelen Anyway, take care.
@ Joyce: misschien heb je dan ook gelijk betreft de zomermaanden, ik zie dat hoop mensen met vakantie gaan. Beter de meeting plannen nadat onze kids hun eerste verjaardag hebben gevierd, bijvoorbeeld oktober? Ik zeg maar wat.... En hoe was het in Loods5??? Wist je wel dat ik in Zaandam woon @ Mamamo: gefeliciteerd! @Darcy: lees ik goed dat jij nog geen autorijbewijs hebt En ook gefeliciteerd! En succes met het "oefenen" wanneer de eisprong heeft plaatsgevonden (door je banner)