September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Jennifer: Ja je moet er wat voor over hebben om 2 heerlijke kids te krijgen! Als je straks acht Gwyneth en Matthew aan moet rennen ben je voor je het weet weer een slanke den!

Rootje Jeee wat een bericht :cry:

Saskia: ow wat een heeeerlijk manneke!

Marsab: nog meer schoonmaken :(

Newlymom: pff ook al druk druk druk! Lijkt besmettelijk onder de septembermama's ;)

Schoonmama is even ons meisje in bad aan het doen dus kan even onbezord typen... Maar heb niet echt iets interessants te vertellen :D

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.212
    35.981
    113
    Vandaag de sleutel gekregen, jippie! Wat is het toch een leuk huis met zo'n mooie tuin. Heb helemaal zin om lekker te gaan klussen. (echt klussen dan he haha, niet voor een baby, dat kan daarna weer)

Eerst straks op vakantie, heb ik ook zin in hoor, echt een weekje lekker ontspannen.

@rootje: wat een verschrikkelijk nieuws, echt zo oneerlijk!

@newlymom: welkom terug. Snap het helemaal hoor, hier ook erg druk momenteel met 2 huizen.

@marsab; ik begrijp het goed. Ben ook helemaal blij dat ons huis verkocht is, want voor kijkers wil je het toch nog net iets netter hebben dan normaal en dat geeft best wel extra stress vind ik.
    En jep, waarschijnlijk vanaf oktober weer aan de klus voor een brusje voor Jes!

Nou meiden, ben een weekje weg en daarna klussen in ons nieuwe huisje. Probeer af en toe even wat van me te laten horen, maar het zal wel druk worden.

3. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @Suus: fijne vakantie! Waarheen?

@Simke: hier ook kamperen, wat moet er veel mee :rolleyes:

@Marsab: niet je hele vakantie aan het werk thuis, he! Uitrusten, juffie!

@Jennifer: zal Miranda tof vinden, jullie gekozen naam :D

@Newlymom: welcome back ;)

@Han: héb je tijd, heb je nix te melden *grinnik* Lekker gesurft op het forum?

@all: Ollie is nu 73 cm en 10.220 gram... was drie weken geleden 10.200 gram... dus 20 gram aangekomen! Dat is een primeurtje, maar ja, het kind beweegt non-stop en zat al bovengemiddeld in de curve, dus helemaal prima! Spekkie is het eraf aan het kruipen en springen ;)

4. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @Rootje: wat een afschuwelijk, afschuwelijk bericht... sterkte, ook voor jou, 't zal moeilijk zijn om aan te zien, laat staan te ervaren...

5. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Hemels!

Mijn Matthew heeft een naamgenoot bij! :) :) :)

Hartstikke leuk joh!

6. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    @ Newlymom: welkom terug!

@ Rootje: wat akelig nieuws zeg..... :(

@ Darcy: Je Ollie is zwaarder dan mijn Matthew :oops: hij woog 3 weken terug 9500 gram.
    Pas op 21 augustis moet hij terugkomen en dan krijgt hij 2 prikken :cry:

@ all: Matthew was de hele ochtend aan het krijsen en helemaal uit z'n humeur. Hij was bij z'n tante, want ik was de hele dag in de woonkamer, eetkamer en hal aan het verven. Nu ben ik echt gebroken moe en mijn rug is doorgegaan (nooit sterke rug geweest door ischias).
    Ik vond lullig voor z'n tante dat Matthew uit z'n humeur was...'s middags was hij weer de oude.
    het zal wel een sprongetje zijn (welbekende 3 H's)

Fijne avond allemaal XXX

7. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek

Hefeliciteerd!
    Fijne vakantie!

8. Rootje79

Rootje79 Fanatiek lid

Ik zal even een snelle update doen, vanmiddag om 17.25 is het dochtertje van onze vrienden geboren. Ze heeft na de geboorte nog enkele minuten geleefd en volgens de vader een onuitwisbare indruk achter gelaten. Ze heet roza en weegt 2400 gram en is 27 cm.
    Komende week is de uitvaart. Het is inderdaad erg moeilijk vooral omdat de ouders nog jong zijn (vader 26 en moeder 23) en voor hun eerste kindje dat nu bijna 2 is. Hoewel ik merk dat ik het er zelf ook erg moeilijk mee heb.

Nou ja ik ga proberen te slapen,
    tot later weer meiden.

9. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Och Rootje,
    heel veel sterkte....
    denk aan je!

10. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Rootje: wat een akelig nieuws! Ik zit hier met kippenvel op de bank en heb er geen woorden voor :cry:

Ik was vanochtend vroeg op. Kyra is de laatste tijd om 7u wakker :confused: Dus dan gaan we gezellig naar beneden en samen ontbeten :) En met dit mooie weer vind ik dat helemaal niet erg, want zo hebben we een lange dag voor de boeg ;)
    Manlief kwam net van zn nachtdienst thuis, dus die ligt nu lekker te snurken ;)

Fijne dag allemaal!

11. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    suus gefeliciteerd, kan niet wachten tot ik de sleutel krijg :) maar zoals het er naar uit ziet 1 augustus :). klus ze :) en een fijne vakantie gewenst:)

rootje: heel veel sterkte, Wat goed dat ze elkaar toch nog even hebben mogen leren kennen voor ze een engeltje werd. lijkt me een moeilijk maar ook mooi moment en dan zie je maar dat verdriet en geluk heel dicht bij elkaar ligt. geluk omdat ze weer ouders zijn geworden en verdriet omdat ze er maar zo kort heeft mogen zijn. nogmaals heel veel sterkte en natuurlijk ook voor haar ouders.

jennifer: wat een leuke stoere naam en het past inderdaad bij gwyneth (moet hier nog steeds aan wenne :))

marsab: doe maar rustig aan hoor, belangrijke dingen eerst wij wachten wel haha. snap de drukte wel hoor. wij zijn bezig met huiskopen en levert al de nodige stress op.

alicia@ pff loop de hele dag te renne achter alicia aan :). ik wilde zo graag dat ze ging kruipen maar achteraf had ze er nog wel even met mogen wachten. de keuken deur is dicht omdat mevrouw er het liefst continu heen kruipt en kan er dan niet in de gaten houden. Bonk trekt ze een beeld van me kast af :( gelukkig nog heel . ze heeft ineens zoveel nieuwe speelgoed en als mama nee zegt wordt ik nog steeds utigelachen en als ik dan echt boos nee zeg gaat ze bijna huilen en trekt ze z'n pruilipje of lacht hee lief en onschuldig zodat ik me lach niet kan inhouden.

ik zelf ben weer zo goed als beter. gister heel de dag niet overgegeven en me eten bleef na 3 dg eindelijk binnen. ik heb het geweten. me buik deed echt pijn, kon amper lopen van de krampen en steken en me darmen wisten niet wat ze overkwam na die lange rustpauze van niks kunnen eten. om 9 uur ben ik met hevige pijn naar bed gegaan en vanmorgen stond ik op en tot nu toe gaat alles nog prima :). we hebben een loge en wel der tante (zusje van me vriend) die woont helemaal in vriesland en komt een keer per jaar hier heen om te slapen :) erg gezellig. ze heeft alicia voor het laatst gezien in oktober (ook voor het eerst) dus er zit nogal verschil in. alicia moest niks van der tante hebben dat is dan wel weer zielig :)

12. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    goedemorgen!

Heb een rotnacht achter de rug...
    Ben zelf tegen 23.00 uur gaan slapen, maar Aiden kwam al weer tegen 00.30 uur! :confused: Vanaf toen heeft hij alleen maar lopen spoken, met als resultaat dat ik hem maar gevoed heb tegen 1.30 uur.
    Daarna werd hij weer schreeuwend wakker tegen 2.00 uur!
    En vanaf toen (na hem getroost te hebben) werd het beter, moest er nog 2x uit voor zijn speen (tegen 3.00 uur of zo) en toen werd meneer tegen 6.00 uur weer wakker (speen gedaan) en daarna tegen 8.00 uur gevoed...
    Mama is nu brak....
    Ik zit al in mijn sportkleding, dus hopelijk voel ik me wat beter na een uurtje body pump op de sportschool! ;)

Straks ga ik de babywalker van Vtech ophalen, heb ik gekocht via marktplaats (zgan!)
    Het is een super ding, dus lijkt me erg leuk om Aiden er straks achter te zien lopen! hihihihi

13. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@darcy: ze hebben dus nog een chinees kindje.. en de uitleg die de nieuwe papa en mama gegeven hebben ben ik geneigd maar gewoont e geloven
    want inderdaad.. ik kan me niet voorstellen dat je je kind weg doet..
    Ik was daar ooit.. dikbuikig nog
    en Lin vroeg: kom ik ook uit mama's buik?
    tja.. moeilijke vraag dus.. dus eigenlijk voor het eerst heb ik dr maar teruggestuurd naar dr moeder met dr vraag.
    (daarvoor vragen als hoe dat nou precies gaat.. en wat er gebeurd enzo.. dat lukt nog wel :) maar of ze uit dr moeder dr buik komt... tja ik denk dat dat de invulling is die de ouders moeten geven dan)

Gelukkig zijn zij heel erg overtuigt dat hun kinderen gewoon horen te weten waar ze vandaan komen en wie ze zijn.

Dus paar weken later was ik er weer en toen vertelde mams dus dat ze had uitgelegd dat lin ook uit de buik van der moeder okmt.. maar dus niet uit HAAR buik.
    en dat nadat ze geboren was haar echte moeder in china niet voor haar kon zorgen en haar toen bij het weeshuis had gebracht.
    2 dagen later was het kennelijk helemaal uitgekristaliseerd want er waren allemaal poppen bij elkaar.
    en toen m oest haar moeder dus spelen dat ze het weeshuis was.. en lin kwam dr pop brengen
    "willen jullie alsjeblieft heel goed voor mij baby zorgen want ik kan het niet zo goed?"
    (zwangerschapshormonen? die zijn hier dus niet tegen bestand he! :) )
    Lin is natuurlijk ook mee geweest naar china en was helemaal in dr element begreep ik.
    gek op chineze muziek, danste mee op straat met de andere chinezen etc
    enige wat ze niet leuk vond.. was dat het eten er zo vies was en dat de toiletten vies waren.
    toen ik dat hoorde schoot ik onwijs in de lach :)
    toch ECHT een hollands meisje hoor :)

@suus: 4 jaar denk ik...
    hij is nu eh.. 13 maanden oud :)
    dus 4 maandjes verschil met anne :)

@rootje: bah wat een ontzettend naar verhaal :(

@jeniffer: hele mooie naam hoor :)
    en ik kan me inderdaad voorstellen dat je jezelf niet meer herkent voor de spiegel.
    maa... het komt straks helemaal goed :)
    eerst maar Matthew op deze wereld en dan is er tijd zat om weer van die kgs af te komen he :)

zo hier diepe rust in huis
    vandaag uitgeslapent ot rond half 9 denk ik
    was half 10 pas beneden en gekleed
    echt lekker :)
    maar wel heel stilletjes zo zonder anne

gisteravond job meegenomen uit eten in een restaurant in het park (aan het water, op terras.. erg leuk) dat hij nog niet kende
    vervolgens was er een buitenpodium met jazz klein stukje verder (wat job ook al niet wist)
    dus was een leuke verrassing en heerlijk eten.
    band was ook echt heel goed
    en featuring de Auratones: Boris (van idols dus!)
    damned wat kan die gast zingen zeg... echt heel goed
    straks richting hoge vuursche voor dierentuin (ok arnhem dus) en daarna een hotelletje :)

fijn weekend allemaal!

14. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Ik voel me zwanger...

van een stom VideoPortFolio dat áf moet en me zeeën van tijd kost :evil:

Een bevalling is minder erg :rolleyes:

Ben nog niet klaar en zó moe... bleh :( Tijd voor een borrel, of mijn bedje 8)

15. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    STERKTE DARCY!

16. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    pffff nou mensen goedemorgen hihihihi

Ik werd net wakker en ging maar eens mijn mail checken en ja hoor een reactie van biomam van Mike op mijn blog :eek: was gelijk wakker :)

17. las28

las28 Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.225
    0
    0
    moeder , administratief medewerke
    barendrecht
    rootje heel veel sterkte

groetjes las

18. simke

simke Bekend lid

23 jan 2007
    525
    0
    0
    Flevoland
    @Marsab: waarschijnlijk ergens in Duitsland, Moezel ofzo.

@Jennifer: we hebben een aanhanger waar oa de tent, tafel, stoelen ed in kunnen.

@Darcy: gaan jullie met de tent, caravan of iets anders? Wij hebben een tent (gelukkig een vrij grote). Ik heb er helemaal zin in! Mocht vorig jaar niet op vakantie van de gyn (ivm zwangerschapsdiabetes), dus dit wordt extra genieten.

@Miranda: 3H's? wat is dat?

Morgen weer naar het cb, ben benieuwd.

Simke

19. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @Noor: thanks, wat een rótgedoe, IS het vakantietijd, zit ik met dat ding in mijn maag... de inleverdatum is 11 augustus, maar ik zit dan hopelijk nog met mijn derrière in de Franse zon 8)

@Simke: grote tent, Ol gaat op een speciaal babymatje met klamboe erover. Het campingbedje gaat ook mee, just in case...
    Alles paste in de Opel, maar manmanman, wat neem je veel mee voor een kind :confused: :)

@Las: wauw! Morgen uitgerekend! Kan me nog levendig voorstellen dat je net weer zwanger was en nu is het zover! Succes met de laatste loodjes, gaat het goed me je? En met Richelle?

@all: gaan zo uit eten met een tweeling - de neven van mijn man. Zij waren jarig in het voorjaar en jaarlijks gaan we wokken - het zijn twee beren van kerels die wel 6(!) borden wegkrijgen... per persoon! :)
    Elk jaar weer erg gezellig.

Fijne avond alvast! Schijnt bij jullie ook de zon? Groetjes!

20. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    rootje, sterkte nogmaals, zit het met tranen in mijn ogen te lezen, vreselijk is het.

--------------------

3H's? De 3 J's die ken ik wel :)

Saskia, mogen de vrienden van jullie van het adoptiekindje meteen bezoek?
    Vrienden van ons zijn hun kindje nou halen in Ethiopie maar zij mogen de eerste 2 maanden geen bezoek ivm gewenning. Ben wel benieuwd, volgende week landen ze op Schiphol. Spannend.

Hier weer alles oke, SArah is vrijdag ziek geweest, had ineens 40 graden koorts, voor de zekerheid even de hap gebeld en moesten even langkomen, waarschijnlijk een virus. Gisteren nog hangerig maar vandaag weer de oude (haha en dat voor iemand van 4 maanden).
    Verder vandaag ineens om 8.15 uur wakker, gisteren ook al 4 flesjes dus vandaag weer, ben benieuwd vannacht hoe het gaat.
    Introductie van fruithapje gedaan, lekkere peer maar vond ze nog niet zo geweldig, morgen weer en elke dag oefenen.

Verder heeft ze een afgeplat hoofdje, we proberen haar nu zoveel mogelijk op de zij te laten slapen maar ze winkelt net zo lang in haar bedje tot ze netjes op haar rus ligt. Wat zouden jullie doen? Echt zin in een helmpje heb ik niet.

Deel Deze Pagina