September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pris

Pris Fanatiek lid

Oh help ff duimen...Afgelopen vrijdag wilde ik onze vakantie gaan boeken (12dgn Tunesie met z'n 3-tjes) maar was voor deze acco alleen Aanvraag mogelijk.
    Staat nu dus in aanvraag dus hopen dat ie doorgaat! Als t meezit hoor ik vandaag meer :D

2. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Pris, mijn duimen draaien, ik hoop voor je dat het lukt. Tunesie is echt super, we hebben er een rondreis gemaakt. Erg warm maar mooi.

Saskia, alsnog gefeliciteerd, fijne verjaardag gehad? Lekker weer dus misschien wel lekker buiten.

Vigini, mooie foto´s en mooi mannetje zeg.

Liefs Anette

3. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    @ Anoek: Wat een k*t situatie zeg! Het is toch JULLIE kind? Ik haat het als mensen Keld oppaken zonder het te vragen. Nu is dat al minder omdat hij naar de mensen toekruipt, maar toen hij nog in zijn box lag ofzo, vond ik het helemaal niet leuk als ze hem er zomaar uitnamen. Goed dat het voor de rest WEL leuk was!

@ Pris: Duim, duim, duim! :)

@ Joyce: Hopelijk kan je vandaag naar de vk! Let us now!

@ Rootje: Fijn dat het klussen zo goed verloopt.

@ MamaMo: Dat rijden komt vanzelf hoor. Iedereen is in het begin onzeker, maar dat is met alles zo natuurlijk.
    Gelukkig is Lorenzo's sprongetje gedaan. :)

Gisteren onze kamer en de keuken helemaal opgeruimd, vandaag een break hoor! We gaan met ons 3-tjes naar Antwerpen, hopelijk blijft het mooi weer!

Fijne dag aan allen!

4. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    virginie, lekker naar Antwerpen, vind het een heerlijke stad. Geniet ervan en hopelijk is er een lekker zonnetje dan is het op phet terras ook erg gezellig

5. jennifer70

jennifer70 Bekend lid

17 apr 2007
    688
    0
    0
    't Gooi
    LAS: gefeliciteerd! you did it girl! mooie naam ook! ben je nu lekker aan het uitrusten? snelle bevalling! ik teken ervoor! hier nog een paar weken te gaan helaas...

Joyce: weer een septemberzwangere! congratulations and celebrations! laat ons weten hoe de echo was, of alles ok is met je! ben er helemaal blij van!

saskia: hoe was je verjaardag gisteren? leuk gehad? mooi kado! ikke ook hebbe wille! soep opgekomen?

Hier wat minder nieuws, moest dinsdag naar de Vlos, had weer hoge bloeddruk, dus door naar het ziekenhuis voor bloedtest en CTG, er zat weer eiwit in mijn urine en had weer hoge bloeddruk, werd me verteld dat ik moest blijven tot en met vrijdag...balen! Heb uiteindelijk maar 2 dagen in het ziekenhuis gelegen, toen was alles weer ok, ben nu weer terug bij de Vlos. Je schrikt toch, had nog nooit eerder in een ziekenhuis gelegen, wat vreselijk is dat zeg! je slaapt niet en je hebt niets te zeggen en niemand zegt iets tegen jou, je wordt geleefd! anyways! morgen weer terug voor de tests, moet rust houden, samen met mijn bekkeninstabiliteit zit ik dus aan huis gekluisterd en kan en mag niets meer...niets voor mij! even bij jullie zeuren dus!

6. jennifer70

jennifer70 Bekend lid

17 apr 2007
    688
    0
    0
    't Gooi
    oh ja, dat wilde ik nog vragen, geven jullie wit brood of bruin brood aan jullie druifjes...en dan met of zonder korst? en wat doen jullie erop? we zijn hier de smeerworst en kaas een beetje zat!

7. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    jennifer dat heet geen zeuren, echt niet. Is heel vervelend maar doe echt rustig aan hoor, je beebje moet nog even groeien bij jou.
    Ik geef geen brood maar aangezien we zelf tarwe eten krijgt Sarah dat straks ook, bij het kdv is het brood bijna zwart dus vrees dat ze dat ook zal moeten leren eten. VInd het zelf vies.
    En is jam niks? Is volgens mij ook niet zo heel slecht.

8. Pris

Pris Fanatiek lid

@ Anoek Oh zo irritant dat soort mensen :rolleyes: Ik ken het en je doet er helaas niets aan. Lekker je eigen ding doen zoals jij / jullie het willen. Jullie kindje en jullie bepalen hoe je het wilt, verschillende meningen en niet iedereen is het met elkaar eens.
    Gefeliciteerd nog!

@ Jennifer...Jeetje meid, in het zh gelegen...ik schrik ervan.
    Rustig aan doen hoor!

@ Virginie Veel plezier in Antwerpen!
    Hoop dat t net zo lekker weer is als hier nu. Geniet ervan!

Nog niets gehoord betreffende onze vakantie.....

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    jennifer: dat is balen zeg in het ziekenhuis liggen. ik heb er 2x in gelegen en inderdaad erg saai en het eten is om te kotsen haha. nog eventjes en dje hebt je zoon in je armen :)

brood: ik geef meestal licht volkoren/volkoren of blueband wit waar bruin in zit :). ik doe er pate, smeerkaas, appelstroop, fruitstroop en jam en sinds 10 maanden ook plakje ham en nutela pasta :) eigenlijk dus bijna alles wat je er op kan doen.

virginie: veel plezier in antwerpen en over het weer kan je niet klagen die was vandaag perfect

10. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Dag lieve mama's,

ben bijgelezen en geupdated ;)

@Marsab en Saskia: gefeliciteerd met jullie verjaardagen alsnog!

@Las: alsnog na PB: gefeliciteerd met jullie meisje, geniet van elkaar!

@Joyce: ook na PB alsnog van harte, weet je al wanneer je voor een echo mag?

@Maart: hier kletterde zoonlief gisteren tegen een stopcontact aan, tja, rooie plek en doorkruipen dus. Dat kind van ons lijkt ook van fimoklei, je kunt je uk niet altijd behoeden voor dat soort ongelukjes helaas :)
    Nu beter met je meisje?

@Lovewinnie: al nieuws over de huizenjacht? Wat een slim en welbespraakt meisje hebben jullie, zeg! Geweldig :D

@Noor: JIJ bent de volgende, er kan nog een tweeling bij, vást :) 8)

@Pris: hier draaien de (vakantie)duimen voor Tunesië... al nieuws?

@Jennifer: how's life? Bekomen van je opname in het ziekenhuis? Schrikken, mens. Hoop dat je dit laatste stukje zwangerschap goed doorkomt én niet al te lang meer hoeft te wachten op de kleine man!

@Miranda: bedankt buddy, voor je sms over Las. Goed om te horen van je. Matthew 6 tanden al :confused: :D

@Patries: dankjewel voor je sms. Gelukt met het schoonmaken van het nieuwe huis? Marc je nog verteld over onze ontmoeting in het dierenasiel? Hoop dat jullie een fijne vakantie hebben en goed kunnen settelen, nu nog snel internet en tv!

@all: vanmiddag thuisgekomen. Een raar weekje gehad.

Van maandag t/m vrijdagochtend gietende regen in Turnhout, België, dus met onze twee vrienden een luxe stacaravan gehuurd op een groene camping (konijntjes, eekhoorntjes, heel rustig en gezellig.) Dagje Antwerpen (@Virginie: uistekend geluncht bij Rubens, ken je dat?), dagje Turnhout, dagje niks...
    Peer, het jaarlijkse bluesfestival, laten schieten :( Ollie had tandjes bovenin die doorkwamen én dichtgeplakte oogjes (oogonsteking) - hij was niet zo happy, had luieruitslag erbij en dan is Peer met het primitieve kamperen zonder stroom en alleen koud water geen optie.

Maarrrr.... wél een hotel in romantisch en zonnig Brugge, twee dagen genoten en culinair gedaan :D Ollie ging de hele dag mee de hort op, vond alles leuk, sliep in de wandelwagen, at mee met ons en ging 's avonds om 22 uur naar bed. Makkelijk jongetje.

Vanmorgen vertrokken uit Zeeland, waar we sinds gistermiddag in een zonnig B&B zaten. De wasmachine draait, de kat is uit pension en de hond ga ik zo ophalen van zijn logeeradres... en dan weer inpakken voor volgende week, Frankrijk :)

Meiden, fijne dag nog, hoop dat jullie ook zon hebben nu !

11. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    alicia is gisteren heel erg hard gevallen met der kin tegen een harde tegelvloer. ze brulde erg hard en pakte haar op om te troosten. toen ik haar na wat snotteren naar voren haalde zat heel me jasje onder het bloed en bleek ze gewoon door de klap met die kleine tandjes dwars door der tong ze zijn gegaan. ze bloede als een rund en huilen en gillen zo zielig :(. mijn zus kwam met een ijslollie aan en dit gin er in als pap :) en al snel was ze de pijn vergeten. door de kou van het ijsje is het gelukkig niet gaan zwelle. ik moest er gewoon zelf bijna van huilen zo zielig was het.

verder gaat het prima en nog eventjes en het is hier kermis in tilburg :). vorig jaar liep ik er overheen te waggelen met me zere rug en bekken en nu kan ik trots met me meisje eroverheen en kunnen we in de draaimolen haha. gaan jullie ook naar de kermis hier in tilburg? de mooiste grootste en vooral duurste kermis van de benelux haha. Voor al roze maandag moet je een keer meegemaakt hebben met leuke homo koppels en travo's

huisje: 1 augustus is de overdracht en het is dus zo goed als rond. mocht de hypotheek niet door kunnen gaan om een of andere reden dan hore we dat deze week maar ik heb er alle vertrouwen in dat we volgende maand verhuizen.

kusjes geven: alicia doet dit heel de dag en vooral der neefje wordt de hele dag afgekust. zodar hij in de buurt is komt alicia al aan met der mond wijd open en smak :) zo grappig. mijn neefje dan (3 jaar) alicia eet mijn op haha

12. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Hé lieve meiden!

Ik heb vanochtend de VK gebeld en kreeg gelijk een verwijzing door voor het ziekenhuis.
    Daar kunnen we nu 25 juli a.s. terecht voor een echo, eerder had geen zin :cry:
    En dan heb ik 4 aug mn 1e intakegesprek bij de VK.

Ik geniet er nu alweer van, vond het altijd erg leuk de afspraken bij de VK en sowieso het opnieuw zwanger zijn is gewoon geweldig :D
    Voor de rest nog weinig klachten (op het moe zijn na ;) )

Reageer vanavond weer verder ;)

XXX

13. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@tunesie: hoe zit het met inentingen die kant op?

@klagen: hmm tja.. ik zou me ook druk maken als ik niks mocht/kon hoor
    dus nee.. ik vind het geen klagen :)

hier gewoon bruin brood met korstjes overigens
    laatst waldkorn gehaald (behoorlijk donker dus) maar ze vindt het prima
    tip van schoonmama voor broodbeleg: appelstroop
    wel met suiker enzo.. maar zit wel vol ijzer.
    maar vooralsnog... hier vooral smeerworst, smeerkaas en gewone kaas.

@verjaardag: niet superveel bezoek
    dat krijg je als je het niet viert... :)
    wel in de loop van de dag ngo geld, boekenbonnen en een sushiworkshop gekregen
    dus dat was wel gaaf :)

14. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    lovewinnie, knap hoor van je meisje. Die zal een vlotte babel hebben. Wel zielig van de val. Ik kan er echt kwaad om worden als Yasmine valt. Maar we kunnen niet alles tegen houden.

Joyce, geniet er maar van uit ervaring weet je hoe snel het gaat.

Darcy, Balen zeg dat regen. Hier in NL ook hoor heel de week geregend. Maar jullie hebben het toch gezellig gehad lees ik.

Hier nog 2 dagen werken en dan lekker 3,5 week vakantie. Ik ben er echt aan toe.

15. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Jennifer: hier zijn smeerkaas, kipfilet, geprakte banaan favoriet. Verder krijgt ze soms leverworst en boterhamworst en pindakaas. Pindakaas vind ze vies en met leverworst moet je oppassen dat je het niet te vaak geeft want het is orgaanvlees! Volgens het CB mocht je er nu alles wel ongeveer op gaan doen alleen wel oppassen met zout. Wij willen ook nog niet teveel zoet geven zodat ze daar niet extra aan went dus dan blijft er weinig over helaas.
    Schrikken dat je dan opeens in het ziekenhuis ligt. Dat je het gevoel hebt daar geleeft te worden zal denk ik ook voornamelijk door die schrik komen. Hopelijk gebeurt het niet nog eens en komt Matthew snel, gezond en probleemloos ter wereld.

Saskia: nog gefeliciteerd! Hier ook nooit veel bezoek, ik vind het nooit heel erg.

Darcy: klinkt lekker, net terug en al weer een erg snel vooruitzicht.

Joyce: nog even in spanning zitten balen! Fijn om nu al weer zo te kunnen genieten.

Lovewinnie: arme alicia!

Anoek: :evil: Zou ik ook erg slecht tegen kunnen! Gelukkig kan Daantje nu heel duidelijk maken wat ze wel en niet wil, geloof me daar doe je niet snel meer dingen tegen haar zin mee :)

Pris: al aan het inpakken?

All: daniëlla is de laaste dagen met de kampieonschappen "ik blijf zo dicht mogelijk bij mama" begonnen en zoals het er nu voor staat gaat ze serieus voor goud :)
    Ik voel me erg gevleid dat ze me zo aardig vind maar af en toe is het ook wel lekker om te kunnen lopen zonder een kleintje die heel hard haar best doet om je bij te houden. Speelgoed? alleen wat mama vast heeft is interessant maar zodra het niet meer door mij aangeraakt word verliest het alle aantrekkingskracht en klimt ze weer op schoot.

16. Saskia78

oh ja.. geprakte banaan op brood doet het hier ook ERG goed :)

*mopper ondertussen even*
    elke ochtend zelfde verhaal hier..
    mama douchen
    anne pap
    anne aankleden
    en klokslag half 8 als ik eigenlijk weg wil... spuugt mevrouw dr kleren vol.

dus ik ben tegenwoordig stelselmatig laat :(
    en om er nou rekening mee te gaan houden dat ik dr elke dag een keer extra moet omkleden..... ook weer zoiets

nahja.. nu snel tostie weghappen.. want het is wederom allang half 8 geweest en ik ben nog thuis

17. Saskia78

oh en ontdekking van de dag! (nahja gister dan)

als ik niet meer hoef... gewoon mond open doen nadat het eten erin zit.. en hopsa.. je bent zo van je eten af.

nu maar meteen dus gestopt met eten geven.. wil er geen hobby van maken
    maar eh.. weetniet zo goed wat nou beter is om te zorgen dat ze dit niet vaker gaat doen.
    stoppen of juist doorgaan?

18. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Wij geven dan gewoon niets meer want ze geeft tenslotte aan dat ze niet meer hoeft.

Nah ik zeg wel Wij GEVEN niets meer maar dat gaat hier al een tijdje niet meer zo, mevrouw wil namelijk alles ZELLUF doen! Lekker makkelijk doen met een potje groenten halen is er dus niet meer bij want ze wil ZELLUF kunnen pakken en in de mond stoppen wat dus niet lukt als het gepureerd is :rolleyes:

Alleen de yoghurt krijgt ze nog van ons en heel soms wat gepureerd (of een potje ;)) fruit maar dit is meer uitzondering dan regel. Ach we zijn al blij dat ze de yoghurt nog niet Zelluf wil doen :)

Als Daniëlla niets meer hoeft gaat ze vast de tafel leeg ruimen, dit houd in dat alles wat er op ligt in haar bereik er netjes afgeschoven word :rolleyes: :)
    Dat betekend dus dat alles zo snel mogelijk opgeruimd moet worden om plaats te maken voor het toetje :D

19. Pris

Pris Fanatiek lid

@ Brood..Hier eigenlijk altijd nog smeerworst en af en toe smeerkaas, verder nog niets anders. Altijd wit brood. CB had aangegeven dat tarvo erg goed is maar dat hebben ze hier niet altijd, dus wit.
    Volgens mij eet Tygo sowieso nog weinig andere dingen als ik het hier af en toe al lees en heb nu al af en toe het idee dat ik m aan t volstoppen ben :(

Ons eetschema (ongeveer);
    0715 KV 180 6 schepjes
    1015 Fruit
    1200 Brood
    1230 KV 180 6 schepjes
    1530 Liga
    1800 Groentenhap met danoontje
    1900 KV 180 6 schepjes

Flessen gaan niet altijd op en er zal er binnekort wel 1tje afvallen.

Is dus allemaal KV en niet meer afkolven van mij. Na 9 maanden (waarvan 6 maanden alleen maar kolven) vond ik het genoeg. Heb me de eerste paar dagen erg schuldig gevoeld...ik had tenslotte melk genoeg :( maar ik was het helemaal zat. 9 maanden lijkt me prima en had ik vantevoren echt niet van mezelf verwacht. Nu helemaal klaar ermee en dat wilde ik graag voor de vakantie (ja beetje ego allemaal....) Ik zag het niet voor me om nog eens een vakantie steeds te moeten kolven........
    Hier dus nog geen eierkoeken patat enz enz

@ Han Oh zo irritant...schattig maar zeker niet handig.
    Hoop voor jou dat dit niet te lang gaat duren.

Helaas nog niets gehoor van het reisbureau...misschien straks.

@ Maart, Lekker bijna vakantie! Gaan jullie nog weg?

@ Saskia. Hij moet BMR gehad hebben maar heeft ie sowieso op die leeftijd.Niets aan de hand dus.
    Leuke cadeaus...Grappig een sushiworkshop.

@ Joyce Jammer dat je zo laat pas kunt. Nog 1,5 week wachten.... :(
    Gelukkig weinig klachten nog :D :D :D

@ Lovewinnie. Acg gossie Arme Alicia...Nu blauwe kin?
    nee geen Tilburgse kermis voor ons. Veel plezier!
    1 augustus sleutel al...dat gaat snel!

@ Darcy jammer van het bluesfestival...Dat was toch een beetje het doel van de trip? jammer dat Ollie niet zo happy was...ROT TANDEN!
    Brugge schijnt erg leuk te zijn trouwens. Heel reisje gemaakt dus Leuk.
    En volgende week Alweer Frankrijk....Lekker vooruitzicht, Hier blijft t weer voorlopig een beetje wisselvallig!

20. Pris

Pris Fanatiek lid

@ Han Tygo wil tegenwoordig zelf broodje eten. Voorheen deed ik stukjes aan hem geven en deed ie t zelf in zijn mond )proppen). Nu wilt meneer het zelf van t bordje pakken. Ook kon ik zijn Liga vaak zelf nog even geven (vind t zulke rommel worden als t nat is geweest, kleren onder, handen onder, oogjes wrijven= alles onder :rolleyes: ) maar nee allemaal zelluf doen!

Dat tafel leeg ruimen moet je er maar inhouden....handig voor later ;) :D

Deel Deze Pagina