September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pris

Pris Fanatiek lid

--VRAAGJE--

Gaat jullie kindje je/ jij of u tegen jullie zeggen?

Tygo willen we gaan leren dat ie u gaat zeggen.
    Ik vind t echt geen gehoor als kindjes aan het je-en/ jij-en zijn tegen volwassen en dan ook nog tegen opa / oma enz. We willen ervoor gaan dat alle ''grote'' mensen U zijn en de kindjes je / jij. Later kunnen we dit altijd nog evt veranderen.

Iedereen zijn eigen ding hoor maar ben erg benieuwd hoe jullie dit (willen) gaan doen

2. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    @ Saskia: van alsnog gefeliciteerd!

@ Joyce: fijn dat je al een afspraak hebt gemaakt voor de echo, het blijft spannend!

@ Pris: Naar welke plaats in Tunesië ga je erheen?

@ Jennifer: doe er rustig aan en hoop dat je straks een goede bevalling krijgt!

@ Darcy: jij ook bedankt voor het terug smsen. In Brugge ben ik 2 keer geweest, het blijft mooi en romantische dorpje!
    In Turnhout ben ik paar keren geweest! :)
    Wel vervelend dat Ollie zoveel last van tandje had, tsja, je kan er ook niets aan doen. Maar hopelijk genieten jij en Ollie en je man straks heerlijk in Frankrijk!
    Als je naar Frankrijk gaat moet je kat alweer naar een pension?

Vandaag ben ik vrij, dus lekker even rustig aan doen met Matthew. Dat heb ik wel even nodig, vorige week had ik druk op mijn vrije dagen gehad, vandaag even geen verplichtingen.
    Mijn moeder wilde vandaag nog langskomen maar die heb ik afgezegd, want ze was al vorige week dinsdag langs geweest. Ze kan beter volgende week komen. Ik wil gewoon lekker thuiszijn met Matthew.

3. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @Pris: Ollie mag je/jij tegen mij en zijn vader zeggen en moet 'u' zeggen tegen alle andere volwassenen. Zo ben ik opgevoed en dat heeft alles met respect te maken.
    Ik had vroeger een buurmeisje dat mijn moeder bij haar voornaam noemde - en haar ouders ook. Dat vond ik zó raar en zó betweterig!

@Miranda: geniet maar lekker van je dagje met de kleine man ;)

@Saskia: ik zou stoppen met eten geven. Soms steekt Ollie zijn tong uit (mét geplet boterhammetje) en dan probeer ik nog 1 stukje - als dat er genietend en wel ingaat, dan ga ik door, zoniet dan ben ik er klaar mee.

@Joyce: dat wachten duurt lang, maar met de kleine Kyra om je bezig te houden hoop ik dat de tijd vliegt!

@all: mijn man droomde dat Ollie een broertje gaat krijgen dat 3705 gram weegt bij de geboorte. Mark my words, dat kan nog wat worden :)

4. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek

He-le-maal over zijn toeren van het stoeien met papa en diens hoedje :)

5. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek

En gewoon een mooi, vrolijk mannetje...

6. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek

En de reden waarom we zo vreselijk veel van hem houden...

7. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @Pris: nog even voor jou:

SUPER dat je zo lang en met zoveel liefde borstvoeding hebt gegeven, daar mag je trots op zijn! En nu is het gewoon weer tijd voor jezelf en je lijf, dus deze vakantie hoef je niet meer te kolven. Geniet ervan!

8. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Darcy: wát een scheeeeeeeeet! Wat lekker dat jullie een fijne vakantie hebben gehad! Anders dan gepland, maar helemaal goedgekomen!

Pris: ik vind het ook helemaal super van je 9 maanden: wow! En nu lekker op vakantie wijntjes drinken ;)
    Hier zeggen de kinderen je/jij tegen ons. Maar tegen andere volwassenen altijd u.
    Isa is verder wel altijd heel netjes in haar vraagstelling. Vraagt bijv altijd heel netjes: "mama mag ik alsjeblieft .....?" en zegt altijd dankjewel en mijnheer/mevrouw.

Saskia: haha ze zijn ook allemaal hetzelfde he? Hier vind Chris het ook zo leuk om met een slokje drinken n zijn mond te gaan "sproeien". Tja, heeft ie vast afgekeken van zijn zus in bad ;)

9. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Hier mag ze tegen papa en mama gewoon je/ji zeggen. Maar tegen ale andere volwassen mensen gewoon netjes u.

Saskia, vervelend zeg. Ik heb het 1x gehad, stoind op het punt om de deur uit te gaan en toen kwam alles eruit. Moest haar in bad doen want het zat ook in dr haar en rook echt niet fris met alleen water spoelen was niet genoeg.

Pris, super hoor. Goed gedaan.

Miranda, geniet van je vrije dag.

Darcy, wow wat een mooie foto's. Was hij nou al bezet of maakt Yasmine nog een kans.

Hier mijn kleine meid! [​IMG]

10. Pris

Pris Fanatiek lid

@ Miranda De aanvraag (nog steeds niets gehoord :evil: ) is in het plaatstje Port el Kantaoui (volgens mij schrijf je het zo :( )
    Is een havenplaatsje en schijnt erg leuk te zijn.
    Waar ben jij geweest? Fijne dag vandaag!

@ Darcy....Wat een heerlijk mannetje is Ollie toch!
    Heb ik ook een beetje met je/jij en je moeder bij de voornaam noemen vind ik echt verschrikkelijk.

@ Noor.Netjes zeg van Isa.
    Is het voor haar niet verwarrend dat ze tegen jullie je/ jij zegt en de rest u?
    Dat heb ik nl een beetje, dat ie er dan helemaal niets van begrijpt (nou is Tygo uiteraard harstikke Hoog begaafd en verschrikkelijk sociaal tegelijk en kan ik me niet voorstellen dat ie dat niet zou begrijpen...maar toch zegmaa ;) )

Vakantie duurt nog ff hoor....september pas!

11. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Pris neehoor, voor Isa is het niet verwarrend. Overigens zegt ze tegen mijn broer wel jij, maar dat willen ze ook zelf. Mensen die ze heel veel ziet willen dat graag, mensen die ze minder vaak ziet noemt ze altijd u. Maar wat je zegt, mijn kind is natuurlijk ook hoogbegaafd en supersociaal hahahahahahahaha ;)
    Nee, maar wel erg taalkundig, wellicht scheelt dat.

12. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    :) :) :) :)

Daniëlla word vast ook heeeel sociaal (is ze nu al :p ) en hoogbegaafd kan natuurlijk ook niet anders met zulke ouders...... :) :) :)
    Ik hoop het ook zo te gaan doen dat ze tegen ons je/ jij zegt en tegen de rest u. Helaas is mijn familie net iets minder beschaafd :oops: *diepe zucht* dus ik moet maar even zien hoe het uiteindelijk af gaat lopen.

Miranda: lekker een binnenzit dag met je grootste schat!

Darcy: ahhhhhh wat een heeeerlijke vent!

Maart: Yasmine is ook al zo'n heerlijk schatje, wat een mooie donkere ogen!

Pris: ik vind het echt superrr dat je het zo lang vol hebt gehouden om te kolven! Ik geef nog borstvoeding maar ik weet niet (sterker nog ik weet zeker van niet) dat ik het zo lang volgehouden zou hebben om te kolven. Groot gelijk dat je voor je vakantie gestopt bent, Tygo heeft een superstart mogen maken.
    Overigens krijgt Daniëlla ongeveer evenveel eten alleen krijgt ze er smorgens een boterham bij en smiddags ipv liga (dat lust ze niet) meestal iets van fruit maar dat is niet standaard.
    Verder krijgt ze bijna niets anders omdat we het een beetje verantwoord (lees nog geen / weinig suiker) willen houden blijft er weinig keus over.

Daantje en ik zijn net bij de 4 daagse gaan kijken want die komt hier zowat langs ons huis. Daniëlla heeft de lopers kostelijk vermaakt door steeds mee te willen stappen dus we kregen heel veel lachjes, zwaaiende handen en vragen wanneer ze ook mee ging lopen....*smelt* zie je wel de rest van de wereld ziet ook dat ze De Leukste Baby Allertijde is :)

13. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Darcy, mooi mannetje enne maart, misschien valt ie op iets jongere meiden, dan heb ik hier ook nog een heeeeeeeeeeel lief meisje. haha
    Maart, mooie ogen heeft jouw meisje zeg.

Even adviesje van jullie, ik ben op zoek naar een handige buggy, eentje die je ook kunt verstellen naar lighouding, kan ik het ding nu al meenemen, ik kan het onderstel van de wandelwagen maar moelijk in de auto en wil ook wel eens met de auto weg. Dus aan jullie vraagje: wat is handig?
    En hebben jullie ervaring met zo´n fietskarretje voor achter de fiets? Ik kan Sarah denk ik niet zo hoog gaan tillen ivm mijn schouder dus moet even iets anders verzinnen om straks te kunnen gaan fietsen

Liefs

14. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Anoek, Buggy's zijn super. Ik had hem gekocht voor vakantie en had hem hier een keer snel gebruikt en wil nu echt geen andere meer. Ik had een dure wagen maar vind die gewoon te groot en onhandig. Met een buggy kom je overal lang en is makkelijk in de auto, bus of tram. De meeste buggy's kan je gewoon in ligstand zetten. ik heb de chicco, super ding.

15. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    MCLaren is ook super en koelstra ook.
    Even goed kijken/proberen/informeren. Koop sowieso niet zo'n "35euroding", daar krijg je spijt van.

16. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    http://www.prenatal.nl/Productsandservices/folder.html

deze is in de aanbieding bij prenatal, kan in 3 standen, lijkt me wel handig.

Haha, wil dit nog even met jullie delen, Sarah heeft vandaag mensen weggejaagd op het terras. Ik zat met iemand koffie te drinken, Sarah sliep maar schrok ineens wakker, ze begion me toch te krijsen, duurde echtniet lang. Zet zo´n vent naast me: we wilden even rustig gaan zitten maar dat kan blijkabaar ook niet, we gaan maar ergens anders naar toe. Ze hebben snel betaald en zijn gegaan................. nou ja wat zeg je daarvan.
    Goed zo Sarah, zo´n mensen horen ook niet op het terras en als z nou 5 minuten aan het brullen was, tja oke

17. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    ow, zie net dat je dan de folder door moet spitten, krijg hem zo niet gelinkt

18. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    @ saskia: zoals Darcy het doet, doe ik het ook! Als hij een stukje uitspuugd, probeer ik er daarna nog 1, gaat die er ook uit, dan stop ik ermee.

@ joyce: je moet idd nog ff geduld hebben, maar als je terug kijkt op de tijd van vorig jaar, zul je ook snel genoeg beseffen dat het toch eigenlijk allemaal sneller gaat dan je denkt (en wilt... :( )

@ darcy: meid, dan staat je nog een bevalling te wachten waar je u tegen zegt, maar toch....3705 gram is nog niet zo'n hele reus hoor! En weer een jongen he! :) Super foto's trouwens, vooral met die tong! Zooo stoer!

@ Pris: hier mag Aiden je/ jij zeggen tegen ons....en ook tegen familie. Wij zijn namelijk niet anders gewend. Ik wil wel dat hij tegen onbekenden u zegt!
    En ik vind dat je een applausje hebt verdiend hoor! Al die maanden borstvoeding geven in de vorm van afgekofde melk! Top meisie! =D>

@ Maart: wat een heerlijk meisje heb je toch! Lekker eigenwijs met die tandjes! hihihi

@ Noor: je hebt je meid dus netjes en sociaal opgevoed, hihi. Nu nog kijken of mij dat ook lukt! ;)

@ Han: wat leuk dat jullie bij de 4daagse zijn wezen kijken! En ze heeft weer lekker de show gestolen lees ik! :D Hoevaak geef jij nou nog eigenlijk BV en heb jij je gewone cyclus eigenlijk al weer terug?!

@ Anette: Good for you, wat de mensen op het terras betreft! Wat een zeikers, zijn dus zeker geen kinderen gewend! Ach ja, ik zou er echt om moeten lachen gewoon! hihihi
    Wij hebben trouwens de buggy van Koelsta, ik vind hem heeeeeel fijn!

@ all: Hier gaat het allemaal super, ik probeer nu de BV wat af te bouwen.
    Ik ga proberen om 2 voedingen per dag te geven. 's Ochtends en 's avonds.
    Maar soms wil hij nog 's middags een keertje drinken...
    Ik ga het tot zijn verjaardag volhouden. Daarna wil ik voorzichtig aan met gewone melk beginnen.
    Welke kindjes krijgen al gewone melk en hoe heb je dat aangepakt of hoe ga je het aanpakken?
    Volle melk kopen en dat flink verdunnen met water of zo?!

19. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Darcy: Aaaaaaahhhhhhhh, wat een HEERLIJK ventje zeg, echt op om te vreten gewoon! Enne, ik vind dat Ollie en Kyra nog steeds veel van elkaar weghebben ;)

Pris: Hier precies hetzelfde hoor wat betreft 'u' zeggen. Tegen papa en mama mag Kyra gewoon je/jij zeggen, maar tegen de opa's en oma's en andere oudere mensen gewoon 'u'!

Anoek: Ik zeg goeie actie van Sarah, hahaha. Dat soort mensen verdienen het inderdaad niet om op een terras te zitten, pfff vreselijk gewoon!
    Hier trouwens de Chicco buggy (in het roze ;) ) die me erg goed bevalt. 5 standen en loopt heerlijk!

Maart: Yasmine is ook een schoonheid om te zien zeg, heerlijk grietje!

:rolleyes: :rolleyes: Wilde nog op meer reageren, maar begin nu al vergeetachtig te worden ;)

20. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Pris: Nog steeds niks gehoord van de aanvraag voor jullie vakantie! :x
    Het zal toch wel doorgaan hé!
    Oh ja, onze Mexico plannen voor in november schuiven we maar even naar voren ;)

Deel Deze Pagina