September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    de reacties van andere doen me nie zo veel ik doe waar ik me goed bij voel.
    hoe doe jij het met de vitamines die je moet toevoege blijft da gewoon het zelfde?

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.371
    36.230
    113
    Hee meiden,

Ben ik ook eens weer.

@simke: je kunt het beste zijn gewicht x 150 doen en zoveel ml. mag hij dan ongeveer hebben. Jesper krijgt iets meer, maar daar heeft hij behoefte aan. Je moet vooral ook naar je eigen kindje luisteren hoor!

Tot nu toe gaan de nachten supergoed. (Durf het eigenlijk niet op te schrijven, bang dat het daardoor verandert haha.) Vannacht heeft hij geslapen van 23 tot 7, super hoor!

3. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.960
    822
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Ik geef Vitamine K EN D er gewoon bij maar heel eerlijk gezegd vergeet ik het vaak :oops:

4. pooh76

pooh76 Fanatiek lid

2 jan 2007
    1.984
    0
    0
    Toen ik nog BV gaf heb ik ff met Nutricia overlegd over de vitamines (gaf toen nog H.A. ipv Pepti) voor wat betreft de flesvoedingen die ik erbij gaf. Daar adviseerden ze me om in eerste instantie gewoon je vitamines te blijven geven. Wanneer je dan op een gegeven moment een groter deel kv geeft (bijv. 1/4) kun je naar rato druppeltjes weglaten. Maar misschien kun je ook nog ff met het CB overleggen.

Succes!

5. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    @ lovewinnie: omdat ik BV geef, geef ik vitamine K en D druppels. Ik weet niet meer welke van die vitamine: ene tot 2,5 jaar en ander tot 3 maanden. Ik heb beide doosjes erop geschreven.

@ Simke: Matthew is nu 3 weken oud en ligt al sinds woensdag op de wipstoeltje. Hij vindt het heerlijk want hij is nu al nieuwsgierig en kijkt graag rond ipv liggen in de box. Dan gaat hij brullen.

6. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik vind het echt een fijne kolf en hij werkte bij mijn meteen perfect. de eerste keer had ik al meteen 60ml in nog geen 5 minuten. nu haal ik er ongeveer 100 uit een borst en dus ook in 5 minuten tijd

8. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hoi hoi allemaal!

@missx: fijn dat je de kleine met een gerustgevoel bij opa en oma achter kan laten. zo kom je ook af en toe nog eens toe aan jezelf en idd aan het huishouden. Als Scott hier slaapt dan vlieg ik er ook snel doorheen, want anders kom je er niet zo supersnel meer aan toe.
    hopelijk gaat het goed met de vaccinatie, spannend hoor de eerste keer!
    ik hoop dat de kleine er weinig last van heeft, maar het lijkt me zo zielig!
    wij moeten in november, dus ik kan het nog even voor me uit schuiven :cry:
    succes!

@Han: jammer dat het zo gaat met je moeder, je stelt het je vantevoren anders voor en dan loopt het zo! erg jammer voor jullie en ik hoop dat er snel wat verbetering in de situatie komt!

@simke: wanneer de kleine in een wipstoeltje mag weet ik niet precies, ik heb ook gehoord pas vanaf 3maanden. maar ik heb ook gehoord dat ze er in mogen zodra ze het hoofdje goed kunnen optillen.
    onze uk heeft er al eens ingezeten, 10 minuten, en vond het wel grappig!
    misschien maar gewoon kijken naar onze kindjes en als wij denken dat het kan dan gewoon lekker doen?!?

@zonnetje: tja we weten dat de :evil: :evil: ooit weer komen, ik zit er ook al weer op te wachten. maar ze mogen nog wel even wegblijven.
    moet eerlijk zeggen dat ik ze de afgelopen maanden niet gemist heb!

hier hebben we de voeding van de kleine aangepast, hij huilde de laatste dagen steeds eerder voor een fles en ik had het idee dat hij te weinig kreeg.
    ff het voedingsschema erbij gepakt en wat bleek hij mocht veel meer krijgen.
    dus gisteren de voeding aangepast , Scott krijgt nu 5 flessen van 150ml met 5 schepjes.
    wonder boven wonder hij heeft gisteren van 2130 tot 0600 doorgeslapen!heerlijk! maar goed dat zal wel eenmalig zijn, want dit zou wel iets te mooi zijn natuurlijk!
    ben nieuwsgierig hoe het de komende dagen gaat!
    gelukkig hebben we tot nu toe een heerlijk tevreden mannetje!

fijne dag voor iedereeen!

liefs joyce

9. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Goedemorgen,

Even geen tijd gehad hier te komen. Hoop morgen alles weer terug te kunnen lezen en dat t goed met jullie gaat.

Morgenmiddag met Sophie naar kinderchirurg. Ben erg benieuwd. Vrijdagochtend ontdekten we dat het bolletje bij haar billetjes groter was geworden en dat er bloed in gelopen was. Heb toen huisarts en vervolgens poli kindergen. in zkhs gebeld. Gelukkig konden we daar die dag terecht en werden we gerustgesteld (was bang dat het open kon springen).
    Sophie heeft van half tien gisteravond tot half zeven vanochtend geslapen :D Gister wel veel gehuild, denk darmkrampjes.

Ik probeer zo nog even terug te kunnen lezen, anders morgen. Zo nl. weer visite.

xx Sophie

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.371
    36.230
    113
    @zonnetjes: je had juist misschien beter de pil kunnen gaan slikken op je 1e ongesteldheidsdag, dan is hij direct veilig..

@joyce: het kan wel, Jesper maakt nu al een dikke week zulke nachten..(even afkloppen.)

Hier vandaag weer een slechte dag, meneertje weigert absoluut te gaan slapen, erg vermoeiend. En als hij nu lekker rustig was, maar nee hoor, constant krijzen.

11. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek

Hoe zit dat bij jullie... hebben jullie ook nog zoveel kraamvisite? Ik vind de aandacht voor ons kindje erg leuk en lief, maar begin er gewoon genoeg van te krijgen, al dat bezoek :( Ben niet zo'n bijster sociaal dier en wil graag mijn ding doen (zoals gisteren, lekker wandelen zonder op de klok te moeten kijken.) Ben ik nou zo ondankbaar en asociaal, of zijn er meer onder jullie die ook liever zelf met hun kindje in de weer zijn zonder dat er weer mensen op de stoep staan :(

12. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @Lovewinnie: bedankt voor je reactie, die handkolf klinkt goed :)

13. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    @Joyce: wow dat klinkt als muziek in de oren!

@Sophie: veel succes morgen, ben benieuwd wat de arts ervan zegt.

14. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Ik merk dat heel veel kindjes al doorslapen, Joyce ik ben jaloers! ;)
    Ik las gelukkig in het Oei ik Groei boek, dat kinderen die borstvoeding krijgen weer eerder honger hadden.
    Dit omdat borstvoeding licht verteerbaar is.
    Van flesvoeding zijn ze langer vol/ zat.
    Vandaar dat ons mannetje nog 's nachts komt denk ik.... :(
    Ik kan niet wachten tot hij ook eens doorslaapt! Lijkt me heerlijk.

Zelf ben ik ook aan het kolfen met de handkolf van Avent.
    Maar bij mij duurt het heel lang voordat hij vol is!
    Ik ben wel 3 kwartier bezig of zo.
    Ik denk dat ik dan wat fout doen, als ik zie dat Lovewinnie het in 5 minuten kan! :confused:
    Hhmm...ik vond al dat het bijna geen nut had op zo'n manier.
    Borstvoeding gaat dan sneller, maar ik denk dat ik toch eens moet kijken hoe het wel moet.
    ;)

De pukkeltjes van Aiden zijn al een heeeeeeeeel stuk minder, dus Noor een paar weekjes later en je mannetjes zijn er vanaf!
    Ik smeer zijn gezichtje trouwens in met Vaseline en sinds die tijd is het een stuk rustiger geworden in zijn gezichtje!

Hier nog geen wippertje Simke, maar het lijkt me erg leuk.
    Aiden vindt het ook niet geweldig in de box.
    Vaak huilt hij dan ook... :(

Wat balen dat je weer ongesteld bent geworden Zonnetjes!
    Ik moet er nog niet aan denken, maar soms voel ik mijn onderrug ook, dat ik denk: nou, het zal wel niet lang meer duren.

Miranda/ Lovewinnie, de vitamine K druppels moeten tot 3 maand en vitamine D tot 2,5 jaar! ;)

Wat heerlijk Suus dat jouw ventje doorslaapt, hij is trouwens even oud als Aiden! hihi, grappig! Nu mijn mannetje nog! :p

Jeetje Han, dat is niet niks zo met je moeder en zus...Wat zul je je rot voelen!
    Maar je kleintje boven alles he! ;)

Miss X, het idee dat ik straks ook weer moet werken maakt me bang!
    Als ik een uurtje weg ben, verlang ik al weer naar Aiden... :oops:

Sophie: succes!

15. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.960
    822
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    volgens mij ben ik ongesteld... bah, had vanmorgen lichte bloeding.

ik hoop het wel, heb 4x gemeenschap gehad en ga morgen naar de HA voor anticonceptie..

Het zal maar inestelingsbloed zijn hahaha, het zou je toch maar gebeuren zeg.

16. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    @ Marsab: Dat boek van Oei ik groei is wel goed, he. Ik herken veel dingen van Matthew uit de periode van een maand of 5 weken, terwijl matthew nu 3 weken oud is. We blijven nog steeds denken dat hij 1 week te laat ter wereld kwam, het kan dus wel kloppen.

De pukkeltjes van Matthew begint nu te komen, maar vind wel schattig om te zien.

Betreft vitamine heb je gelijk ;)

@ Simke: Matthew zit/ligt al op de wipstoeltje sinds woensdag. In de box gaat ie krijsen omdat hij niet leuk vindt om te liggen. Hij kan z'n hoofdje zelf tillen.

@ Zonnetje/MissX: jullie zijn nu al weer ongesteld geworden, terwijl ik al 3 weken na de bevalling nog steeds vloei.... :(

17. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Stel eens voor.... :confused:

Gisteren waren mijn vriend en ik aan het vrijen (zonder gemeenschap omdat ik nog steeds vloei, dus op een andere manier, als jullie snappen wat ik bedoel ;) ), ineens ging mijn borst naar hem spuiten toe :oops: :) :oops: :) gelukkig vond hij me nog steeds sexy, dan voel ik me weer een vrouw (naast mama, hoor!)

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.371
    36.230
    113
    Ik vloei hier nog steeds een beetje, is sinds een paar dagen wat minder, maar nu wordt het weer wat roder. Ben v/d week met de pil begonnen, dus misschien dat het doorbraakbloedingen zijn ofzo, maar ben er in ieder geval helemaal spuugzat van. Donderdag al 6 weken geleden bevallen.

19. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    wat betreft de :evil: : ik loop leeg, echt waar. ik gebruik nog geen tampons, mag volgens mij nog niet, maar echt ik mag ieder uur een nieuwe maandverband in doen.
    zal het straks wel eng vinden om weer sex te hebben, de eerste pilstrip is nog niet veilig ,maar daarna weer wel. zal daarna wel weer blij zijn als ik weer ongi wordt.

20. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    ik ook hoor, het is nu nog wat bruinig... :oops:
    maar het is bijna over.

Deel Deze Pagina