September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jennifer70

jennifer70 Bekend lid

17 apr 2007
    688
    0
    0
    't Gooi
    IMD: leuk zeg al die foto's! laat het ons weten inderdaad en we zullen meestemmen! leuk dat je zoiets doet met je ventje!

Marsab: klinkt heerlijk die camping, wel warm zo'n plat dak inderdaad, dankjewel voor je steun ook! tis inderdaad heerlijk dat ik uberhaupt zwanger ben en nog gezond ook! daar moet ik ook echt aan denken, er kan zoveel misgaan en je leest zoveel verschrikkelijke verhalen...hier gaat wat dat betreft alles goed! think positive!

pris: dankjwel voor de info mbt acupunctuur! en dat kan gewoon via je zorgverzekering? ik ga het aan mijn huisarts voorleggen als ik zo bevallen ben...wie weet...

hier ook een klein meisje dat last heeft van de warmte...ze kon niet slapen gisteravond, en we hebben haar in een luiertje beneden in de box laten slapen, daar was het koel...om 22:00 naar boven en doorgeslapen tot 09:30. ze is vandaag weer ok, lekker in een koel badje nu! ik denk dat ik meega!

2. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    marsab, leukermeer, daar hebben wij zondag nog gegeten, we wonen er in de buurt en kwamen er langs toen we van het vliegveld kwamen. Is een heel mooi meer om te zwemmen.

3. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    @ miranda: het is idd rustig hier! Iedereen is van de vakantie en van het weer aan het genieten! ;)
    Ik had trouwens nog een persoonlijk vraagje aan jou...
    Ik begreep namelijk dat je slechthorend/ doof was en nou vroeg ik me af of je aan Matthew nu ook al gebarentaal aan het leren was?
    Lijkt me zo leuk om dat te kunnen!

@ Anette: Wij zijn juist wezen zwemmen zondag! :confused: Misschien hebben we elkaar wel gezien, zonder dat we het wisten?! ;)
    Grappig zeg!

@ jennifer: Hier een manneke dat ook last van de warmte had, nu valt het wel mee.
    Hij is ook helemaal verzot op het zwembadje, hihi, vind ik zo leuk om te zien!
    Lekker spetteren! :)

@ IMD: ik zal stemmen zodra het kan hoor!

4. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Ja ik ben slechthorend en ben Matthew gebarentaal aan het leren, om te beginnen met simpele woorden: eten, drinken, slapen, blij, poep, poes, papa, mama, stout, afblijven etc.
    Ene met stem voordoen tegelijkertijd gebarentaal, dan de volgende zonder stem. Dus alleen gebarentaal. Soms vraag ik me af zal Matthew me wel snappen. Ik blijf gewoon doorgaan. Op een dag hoop ik dat Matthew mij duidelijk gaat maken door gebarentaal.
    Maar Matthew pakt weleens mijn handen naar zijn middel toe, dat wil zeggen dat hij opgepakt wilt worden uit de box.
    Ik gebruik ook veel mimiek naar hem toe zoals blij kijken, boos kijken, en zo. Hij vindt het geweldig.
    Leuk dat je het vraagt!

Ik besef me nu pas dat Matthew vandaag 10 maanden oud is....!

Welterusten allemaal,
    liefs, Miranda x

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@miranda: heb je nooit dat boek gelezen waarin men beweert dat je babies van heel jong al gebarentaal kunt leren
    ruim voordat ze leren praten :)

lijkt me dat dat gewoon gaat goedkomen :)

@rustig: mja... sinds anne tegenwoordig papjes met een lepel eet.. en paps ook op staat sochtends
    is er practisch geen tijd om sochtends nog even hier te gluren
    en savonds lukt het ook niet altijd :(

net wel shrek the third gekeken
    errrrug leuk
    met ogerbabies!

en de quote "have you ever seen a baby? they cry and poop and poop and cry! and an oger baby is even worse!"
    *verliefd op shrek toch stiekum*

6. jennifer70

jennifer70 Bekend lid

17 apr 2007
    688
    0
    0
    't Gooi
    Wij hebben hier een cursus babygebarentaal gevolgd, je kon het hier doen in Huizen...het was echt interessant...ik merk aan gwynnie dat ze er ook echt iets aan heeft...alleen is het niet zoals gebarentaal voor doven en slechthorenden, hoewel er wel heel veel van overgenomen is...veel dingen zijn ook in het amerikaans, zoals "hond"deed ik altijd op zijn amerikaans door te hijgen, terwijl het in nederland iets heel anders was...

ik vind het fijn dat ik haar woorden zoals pijn en heet kon leren met gebaren, handig ook bij eten en slapen en als ze ziek is...plus het is heel leuk om met je kindje zo bezig te zijn, ze snappen echt zoveel meer dan wij denken! anyways! Ik ga met mijn Matthew ook aan de slag zometeen Miranda!

Tis toch anders als je het doet uit interesse dan als je het doet omdat je zelf slechthorend bent lijkt me...maar wel interessant en superleerzaam!

Ik gebruik trouwens ook een soort van gebarentaal bij onze honden, al jaren! hier komen: sla ik twee keer op mijn been, foei is een wijsvinger voor de neus, kalm aan is met open hand op en neer, zit is een hand op de rug, hier komen van ver weg is zwaaien met twee open handen...het werkt allemaal zeer goed! dus waarom bij kleine kinderen niet eh? ik heb weer een heel verhaal! ach, tis toch rustig hier zei iemand? sorry!

7. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik gebruik ook gebarentaal bij mijn honden (niet overal voor) maar zit, af, blijf, foei dat wel... het zal bij kleine kids ook wel goed werken denk ik hoor, misschien moet je hier eens wat neerzetten vinden wij wel leuk!

8. edokid

edokid Actief lid

24 mei 2007
    197
    0
    0
    Arnhem
    Hee Meiden,

Ik meld me ook maar weer eens...
    Zo te lezen gaat het allemaal best lekker bij iedereen.
    Het weer zit dan ook heel erg mee.
    Stukken beter dan al die regen, nietwaar?

Ik heb goed nieuws: vanaf vanavond heb ik tijdelijke woonruimte!
    Het zijn twee kamers in het souterrain van een studentenhuis.
    Met vanuit de woonkamer een deur naar de tuin!
    Yes, eindelijk een tuin...
    Verder wel alle voorzieningen delen, maar dat vind ik niet zo'n punt.
    En het voordeel aan de twee kamers is dat Eva af en toe ook eens kan blijven slapen.
    Op een eenkamerwoning wordt dat toch wat lastig.

Met Eva gaat het gelukkig (weer) goed; begin vorige week had ze flinke koorts, waarschijnlijk als gevolg van een middenoorontsteking... :confused:
    Kwam de huisarts mee; wij hadden - afgezien van de koorts - niets aan haar gemerkt.
    Op zo'n moment is het inderdaad best handig om met gebarentaal elkaar dingen duidelijk te kunnen maken.
    Wat ik wel vaak doe is zingen voor Eva en daar zelf bewegingen bij bedenken.
    Erg leuk om te zien hoe ze daar op reageert/imiteert.
    Verder stond ze maandag voor het eerst op de glijbaan op het KDV!
    Wat gaat het toch enorm hard hĆØ, eerst waren ze nog allemaal zo hulpeloos en nu worden ze al zo groot...
    Ik kan er wel met weemoed aan terugdenken, maar aan de andere kant geniet ik zo van alle stappen in de ontwikkeling die Eva maakt, heerlijk!

Nou, ik ga maar eens wat nuttige dingen doen; geniet van het mooie weer en tot posts!

Liefs, Edokid

9. jennifer70

jennifer70 Bekend lid

17 apr 2007
    688
    0
    0
    't Gooi
    edokid: leuk weer van je te horen! wat fijn dat je woonruimte hebt, twee kamers en tuin! heerlijk! wel balen dat je kleine meisje middenoorontsteking had...vind ik altijd zo zielig als ze pijn en koorts hebben, je voelt je dan zo machteloos...Sorry dat ik niuewsgierig ben, maar ik snap niet dat je zegt dat Eva dan kan blijven slapen, ik zal wel weer iets gemist hebben...is ze niet altijd bij je dan? is ze bij familie of partner? als het prive is, no worries! vroeg het me alleen af!

Hier verder alles ok, vanmiddag weer naar de Vlos, morgenochtend naar het ziekenhuis voor de intake, mijn man heeft net mijn chichi bijgeknipt en geschoren zodat ik er lekker fris bijlig zometeen! hihihi! the things we do eh?!

10. edokid

edokid Actief lid

24 mei 2007
    197
    0
    0
    Arnhem
    Nee hoor, da's niet privƩ, dus hier komt mijn relaas...

Ik vind het het belangrijkste dat Eva rust en een goede basis heeft. Dat kan ik haar denk ik niet bieden als ik in een studentenhuis woon. Da's veel te rumoerig voor haar.
    Als ik straks een eigen huis heb gekocht (en dat zal nog even moeten wachten totdat Bo ook zover is en de procedure wil starten), kan ze wel de hele week bij me wonen. Mijn uitgangspunt is dat we een co-ouderschapsregeling treffen. Zo steken we het nu eigenlijk al in: de ene week heeft Bo de zorg voor haar en de andere week ik. Omdat we op dit moment nog in Amsterdam en Leiden werken, lukt het niet voor ƩƩn van ons beiden om haar Ʃn te brengen Ʃn te halen van het KDV. Dus op die dagen zie ik haar sowieso en dan heb ik ook nog mamadag op donderdag (Bo op dinsdag).
    Maar het zou ook goed kunnen dat het allemaal heel makkelijk gaat in dat studentenhuis en zij daar wel de hele week kan wonen. Daar durf ik nu nog niet zo goed op te hopen en daarom steek ik het voorzichtig in. Dan kan het alleen maar beter worden! Vanaf half september werk ik in Arnhem, dus dan kan ik haar wel brengen en halen van het KDV. Bedenk me nu ook dat dat veel beter voor de relatie van mij en Bo zou zijn, omdat we dan meer los zijn van elkaar. Nu zie ik hem nog bijna dagelijks; is niet altijd even handig.
    Maar goed, in eerste instantie blijft Eva hier wonen.

Oef, dat kan ik me ook nog wel herinneren van vorig jaar: dat enorme oerwoud wat ik door die dikke buik echt niet meer bij kon houden. Nog wel af en toe een poging met spiegel gedaan, maar dat was het toch niet helemaal. Uiteindelijk kon het me helemaal niets meer schelen, maar was wel blij toen ik zwanger-af was, ik het weer goed kon bijhouden! Af en toe overweeg ik zo'n laserbehandeling, maar ben bang dat het daardoor zou kunnen ontsteken ofzo. Dat heb ik nu soms al met het scheren (bultjes en ingegroeide haartjes enzo).

Veel plezier bij de vlos en morgen de intake, spannend! Hoe ga je trouwens bevallen? Geplande keizersnede ofzo?

11. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    edokid, wat fijn dat je een woonruimte hebt, geeft je denk ik een stukje rust. En ik wil je ook even zeggen dat ik het erg goed van je vind dat je Eva voorop zet ook al wil je vaak bij haar zijn. En wie weet kun je rust genoeg vinden voor Eva in het studentenhuis. Succes in ieder geval.

Jennifer, hoe was het bij de vlos? Hoe kijk je tegen de bevalling aan als ik vragen mag. En waarom groeien er haren waar je ze niet wilt hebben........ Ik moeet zeggen dat ik er altijd goed bij heb gekund dus dat was wel handig, anders had mijn vriend er vast en zeker een taak bijgekregen.

Sarah heeft vnadaag nog maar een uurtje geslapen, ze kan de slaap niet vatten, ligt nu ook alweer een half uur in bed te draaien, op de buik en proberen te zitten, jee wat een drukte met dit weer zeg.
    Ik heb met haar nog steeds een fruit en groente probleem, ze hoeft het echt niet. We proberen het elke dag weer maar na een paar hapjes gaat de mond op slot.
    Net zaten mijn vriend en ik aan een magnum, grijpt ze ineens naar dat ijsje en dat vond ze wel erg lekker, huilen omdat ze het niet mocht hebben.
    Ik heb nu maar even olvarit drinkfruit gehaald. Vooral met dit weer is een extra drankje denk ik niet weg, water vind ze ook niks, laat ze gewoon langs haar gezicht lopen. Wat een mutsje is het toch.

Liefs Anette

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    hoi, ik kom ook weer ee keertje langs. ik heb het erg druk met de verhuizing ennu is ook nog de datum van overdracht veranderd van de 1e naar de 8e.
    Verder hebben we vandaag ene testament laten opstellen en een samenlevingscontract :) dus nu wordt het allemaal zo officieel. We schrokken wel een beetje van de kosten en we zijn aan deze testamenten en samenlevingscontracten bijna 800 euro kwijt . gelukkig mogen we in termijnen betalen want anders wete ik niet waar ik het van moet betalen.

ook met ons gaat het allemaal oke en alicia doet het ook goed. ondankst het weer blijft ze vrij vrolijk alleen snachts wordt ze al snel om het uur wakker :( en dat breekt wel op.
    overdag doet ze ook nog maar een dutje en verder is ze wakker van 7 smorgens tot 7 savonds

edokid: wat fijn dat je woonruimte hebt, heb je toch weer wat zekerheid en rust

jennifer: hoe was het bij de verloskundige? je zult het wel zwaar hebben met dit weer. pff ik heb het al moeilijk

13. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    joyce: fijn dat de echo goed was. nu kan je gaan genieten.

IMD: wat een mooie fotos, dat wordt vast de hoofdprijs :)

dat was het weer een sorry voor de dames die ik vergeten ben. ik ben erg moe en ga even relaxen. alicia ligt al op bed.

14. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    wil even ons kleine probleempje voorleggen. Sarah wil geen groenten en fruit, we geven een aantal dagen achter elkaar hetzelfde maar geen succes. Of het nu vers is of uit een potje, geen verschil.
    Nu ben ik aan het denken of ik er misschien wat melk tussen zal doen. Herkent iemand dit of moeten we gewoon maar volhouden of even stoppen?

oei lovewinnie, om het uur wakker dat zal niet meevallen. Ga zoveel mogelijk rusten maar dat doe je al neem ik aan. Hoop dat het snel weer over is.

15. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Hoi,
    Het is lastig dat Sarah niet lust. Ik weet ook at je haar niet kan dwingen tot groente/fruit eten. Het moet wel leuk blijven.
    Of misschien is Sarah nog niet rijp voor groente of fruit om te eten.

Toen Matthew 4 maanden oud was, vond hij fruithapje niet lekker, heb maar 1 maandje gewacht tot hij 5 maanden oud was. Toen probeerde ik het opnieuw, gelukkig vond hij fruit wel lekker.
    Toen hij 6 maanden was, gaf ik hem groente. Daty gaat gelukkig goed.

Misschien kan je proberen even mee wachten over 2 weken of zo, dan ga je weer opnieuw proberen.
    Dan maar even overleggen met het cb?

Lfs, Mier

16. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Oh gossie zeg dat het voor je vermoeiend is dat alicia steeds wakker was. Hoop dat je straks goed lekker kan slapen.

Enne samenlevingscontract en testament opstellen heeft ons 650 euro gekost. 2 maanden geleden eindelijk alles betaald in 1 keer toen we vakantiegeld kregen. Ik had ze gevraagd tot uitstel om te betalen.
    Fijn dat jij gespreid mag betalen!

17. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    @ Edokid: spannend dat je vanavond in eigen woninkje gaat slapen!
    Mooi dat je goed geregeld hebt met Eva.

Sneu van Eva haar middenoorontsteking, arme schatje en beterschap!

18. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Hey meiden :D

Vandaag is Tim 11 maanden :D Jee wat gaat het hard zeg! Moet zometeen ook naar het consultatiebureau met hem, hij moet weer zijn prikken krijgen :cry: vind het weer zo zielig. En zeker nu met dat warme weer, want hij gaat geheid verhoging krijgen...
    Nu sinds een week trekt hij zich overal aan op om te gaan staan, in bed kun je hem amper neerleggen of hij staat alweer :)
    hij kletst nu ook de oren van me kop af, hihi en kruipen doet hij nu ook echt op handen en knieeƫn sinds een weekje..

19. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    sterkte! en gefeliciteerd, ollie gister 10 maanden. typ vanaf mobieltje van manlief, groetjes vanuit de dodogne met 33 graden. wij okay. ollie geniet, staat, wil lopen en zwemmen. hond is ook mee. ga nog bijlezen, liefs aan jullie allemaal!

20. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    IMD waar staat dat eigenlijk voor? leuke foto's van Dean, ik ga zeker stemmen op je mannetje!

Mobielfreak zo Tim is wel een snelle man zeg, leuk hoor zo'n bijdehandje die van alles al aan het ondernemen is!

Lovewinnie heel veel succes met jullie verhuizing! en een samenlevingscontract! gefeliciteerd!

Jennifer; hoe was het bij de vlos? al weer een beetje vertouwd? zolang is het nog niet geleden he haha.

ekokid; gefeliciteerd met je woonruimte!

~~~~~~~~

En ja Marijn kruipt (eindelijk) en meteen al goed ook haha. Hij gaat als een speer het huis rond, echt heel leuk om te zien. En hij is meteen een stuk gezelliger! Ik ga lekker genieten van het mooie weer 8)

Deel Deze Pagina