Wij zijn al overgestapt naar 3...meer eigenlijk omdat we die al een keer in huis hadden en de 2 echt helemaal op was...anders had ik ms nog wel even gewacht. Blijf nu wel bij drie.....heb me eigenlijk niet zo verdiept in de verschillen enzo
Bah, bah en nog eens bah! Wat heb ik een rot nacht achter de rug! Tim had het onwijs warm vannacht en ook nog eens verhoging van zijn prikjes, dus die heeft me wakker gehouden tot 4 uur vannacht Hij weigerde in alle talen om te slapen, ben in de weer geweest met koude washandjes, slokjes water,een zetpilletje en een flesje uiteindelijk en toen viel meneer eindelijk in slaap.. Hij heeft in alleen een luier geslapen, kind had het onwijs warm op zijn kamertje.. En nu ben ik net een half uurtje wakker, bakkie pleur erbij en wakker worden maar... @ zwangerschap: Voel me prima, weinig last van kwaaltjes, ja mijn bekken als ik veel gelopen of gestaan heb en als ik in bed lig, maar verder weinig te klagen.. Nou ja nu kan ik al slecht tegen de warmte en zo met de afgelopen dagen heb ik het weer echt wel even vervloekt, pffff... Vanmiddag gaat Tim naar Opa en Oma toe zodat papa en mama naar het jubileum toernooi van Feyenoord kunnen gaan, kon via een kennisje een kaartje krijgen die zelf dus niet kon. Na het toernooi halen we Tim en Mike weer op bij Opa en Oma en gaan we met z'n allen naar huis toe, word een latertje denk ik vandaag.. Hebben vandeweek maar een campingbedje gehaald, omdat Tim niet meer stil ligt in het grote bed van Opa en Oma. Nou ja hebben, ik heb een campingbedje gehaald, met 10 kilo bed op me schouders weer naar huis gegaan met de metro, Tim bleef bij Dennis toen.. Ja nog 30 dagen en dan is Tim alweer 1 wij gaan het niet super groots vieren ofzo, gewoon mijn schoonouders en wat vrienden erbij.. we halen een taart bij de bakker denk ik en dan zo'n proeftaartje erbij...
Ik geef alleen nog maar normale melk (volle melk) en maar 300 cc per dag) met 5 vitaminedruppels (vit D)
Hey meiden, Goed nieuws. We hebben internet thuis! Eindelijk. Dus vanaf nu kan ik weer heerlijk mee kwekken. Gezellig! Wat nieuws van deze kant. Jamie gaat ineens zo snel. Ten eerste alweer 10 maanden en 1 week. Afgelopen week voor het eerst zichzelf opgetrokken, hij kan zelf zitten, hij doet nu echte kruippogingen, wil de hele dag maar lopen aan 2 handjes, zwaait naar iedereen, wil ook van alles doet wat niet mag. Dus Pris hier hetzelfde verhaal als jij bij Tygo. Toch ook wel erg schattig. Maar ondanks dat lijkt hij het steeds meer te snappen bij 'Jamie NEE' kijkt hij me aan en gaat hij toch weg. Helemaal goed dus, het werkt. O ja Jamie zijn eerste tandje komt door \/ Vanmorgen een puntje in zijn onderkaak gevoeld, vandaar dat huilen/kruizend wakker worden van gisteravond/vannacht. En wij maar denken dat het door de warmte komt. En vanmorgen ook nog eens voor het eerst naar de kapper geweest. En zich keurig gedragen. De kapster stond versteld, wij trots. Conclusie: Onze kids groeien en groeien maar door. Het worden al echte individuen. Heerlijk gewoon hoe je ziet dat ze zich ontwikkelen en nieuwe dingen leren. Daar kan je alleen maar trots op zijn. Dus genieten maar meiden van het nog beetje baby zijn. Voor sommige nog een klein maandje, voor sommige nog 2 maandjes en dan zijn ze alweer 1 jaar! Nog ff snel reageren: @Joyce: Superleuk de 1ste echo. Een wurmpje van 3mm niet te geloven he! Geniet ervan meid. Verder alles goed? @Jennifer: Voor jou kan het ieder moment gebeuren, spannend hoor. Balen van je BI. Nog even en je kan weer aan jezelf gaan werken, en je weer lekkerder in je vel voelen. Even vol houden. Klagen mag hoor meid, we leven met je mee. Succes met de laatste loodjes. Straks heb je je heerlijke ventje Matthew in je armen. @Marsab: zo te horen heerlijk weekendje achter de rug. Super hoor. Wauw en Aiden kan al rond de tafel lopen! Ze worden echt groot. @Anoek: Jij een heerlijke tijd in Rome gehad. Even genieten met z'n 2tjes. En wat betreft de groente/fruit, tja wrs is Sara er nog niet aan toe. Gewoon wat proberen en niet forseren, het komt vanzelf. @Pris: En al enig resultaat? Dat acupunctuur zo goed helpt met afvallen, super hoor. Heb ik 1 x gedaan toen ik hevige nek/schouderpijn had, was na 1 dag al beter. Tygo gaat ook als een speer, en al weer 11kg, grote knul hoor. Ben benieuwd hoeveel Jamie nu weegt, morgen maar ff doen. Klinkt goed Tygo zijn 1ste verjaardag. Wij willen het ook op zaterdag vieren, verder moet ik nog ff kijken wat we gaan doen. Maar zal zeker een groot feest worden. @IMD: Super mooie foto's van Dean. Hij gaat ook al als een speer. En nog steeds druk met je eigen site? @Miranda: Wauw 12 uur geslapen, was dit eenmalig? Leuk dat je Matthew gebarentaal leert. Las er van de week een stuk over in Ouders&Zo leek mij ook erg leuk. Maar eens kijken voor zo'n boek daarover. Kinderen leren zo goed en snel, dat gaat goed kopen. Al wat meer opgeschoten in je huisje? O ja nog een vraagje weet jij een leuk restaurantje in Zaandam? Wil met 2 vriendinnen uit eten, maar ben al zo lang niet in Zaandam wezen eten. Enige tips? @Lovewinnie: Jouw meisje gaat ook al zo snel. En helemaal gelijk hoor gewoon op je eigen instinct afgaan. Hier zijn geen regels voor ieder kind is verschillend en uiteindelijk komt het vanzelf. Succes met de verhuizing. @Noor: Met jou ook alles goed? Je knullen doen het goed zo te zien. @Edokid: Gefeliciteerd met je eigen plekje. Kan zeker begrijpen dat je nu kiest wat voor Eva het belangrijkste is. Hopelijk gaat het wel goed in het studentenhuis en kan ze straks wel de hele week bij je slapen. @Saskia: O jee staan in de kinderstoel. lekkere meid heb jij hihi. Zo'n tuigje doet wonderen, werkt hier ook super. @Rootje: Marissa is echt echt heel snel. Net als haar moeder. @Han: kan me voorstellen dat je weer met diertjes wil werken, dat gevoel krijg ik ook steeds meer. Wil wel verder met kantoorbaan, dus wil er nu iets bij doen. Heb gelezen dat je als paraveterinair bijv op zaterdag advies kan geven mbt voeding/gebitsverzorging bij dierenspeciaalzaken. Wil kijken of dat iets is. Mss ook iets voor jou? Blijf je er toch een beetje in. Super dat Danielle aan 1 hand kan stappen. Knap hoor, ook al zo'n snelle dame. Wilde even tegen jou zeggen dat ik het knap vindt dat je Danielle nog steeds bv geeft, mag ook eens gezegd worden. @Iemand nog wat gehoord van Ief (was toch ook zwanger van de 2e), Maart, Brigitte, Pomme, etc etc? Hoop dat ik niemand vergeten ben. Moet weer ff verder. Trouwens hier nog 1 weekje vrij, dan weer aan de bak. Kreeg gister bericht van het zwembad dan we woe 13 aug mogen komen voor baby/ouder zwemmen. Ben helemaal blij, stond nl op de wachtlijst had geen idee wanneer we mochten, maar nu dus al. Helemaal leuk! Veel liefs, Patries
Heel erg druk, dus even geen tijd om uitgebreid te reageren, sorry! Zal ik later dit weekend even doen als het lukt. @melk: jesper krijgt nu nog een combi van nr.2 en gewone melk en gaat straks over op 300 cc gewone melk. Groeimelk schijnt onzin te zijn. Ik weet nog niet of ik vit. d erbij ga geven, schijnt niet nodig te zijn als ze min. een half uur in de week buiten komen. Nou lijkt me wel te lukken he! @verjaardag: wij gaan het heel klein vieren, opa's en oma's en mijn zussen en aanhang. Hij krijgt het zelf toch niet echt mee, voor hem is er niks aan als het hele huis vol visite zit de hele dag. Hij krijgt wel een eigen taartje waar hij lekker mee mag gaan knoeien! Ik ga zelf zijn taarten maken, met nijntje er op. Onze nieuwe laminaatvloer wordt nu gelegd, wordt erg mooi! Wel relaxed dat het bedrijf het doet, weet ik tenminste zeker dat het er mooi in ligt. Gelukje dat mijn ouders dat voor ons wilden betalen. We hebben nu best een grote huiskamer, dus dan is het wel belangrijk dat het er goed in ligt. O ja, iemand ervaring met ovulatietestjes? Ik las dat je ze niet met ochtendurine mag gebruiken, maar ik had gisteren haast, dus toch maar gedaan en had echt een heel dikke 2e streep, dus vruchtbaar, dat klopt dan toch wel gewoon? Gistermiddag weer gedaan en toen was hij al wel lichter. Kan ik die piek dan niet gewoon in de ochtend hebben of misschien wel in de nacht?
@ Patries WELKOM TERUG ! Lekker dat dat geregeld is zeg. Hier ook steeds meer dat ie snapt (of iig lijkst alsof) hij het snapt en vaak ook weggaat. Soms ook helemaal niet en haal ik m weg: '' 2 keer NEE dan Weg ERMEE'' en zet ik m weer ergens anders neer. Dat soort dingen (deuren/ fotowand / dvd kastje) zijn allemaal veeeeeeeeeeeeeeeeel interessanter dan zijn eigen speelgoed. Ook eindelijk een tandje..hopen dat ie er niet teveel last van krijgt..zo zielig dan. Ik heb helaas geen weegschaal...maar krijg meer en meer complimentjes en pas alweer broeken die ik onlangs niet meer aankon...zijn op de goede weg! @ Mobielfreak Oh wat sneu dat ie er zo last van heeft gehad...en dat jij nu ws ook gebroken bent. Gelukkig voel je je prima nu met je zwangerschap jammer van je bekken (nu al) Succes ermee! Veel plezier vanmiddag! @ Suus Leuk zeg een nieuwe vloer. En lief van je ouders dat ze dezze willen betalen voor jullie. Bevalt t allemaal in jullie huisje? Ovulatietestjes? heb ik iets gemist? Dus weer aan t klussen blijkbaar?! Leuk en succes Weet trouwens niet hoe dat werkt ben er nooit mee in de weer geweest.
Dames... Yocena is over 25 dagen jarig.. We vieren het op de dag zelf, heel klein, met een taart en de oma's en opa's. En 30 Augustus een groot feest met de hele familie.. We weten niet wat we haar willen geven, ze is al zo verwend hihi. In iedergeval een ander kamertje als ze wat ouder is. Wat meer kinderkamerachtig.. We vieren het groot de 30e op de ouderkerkerplas, lekker buiten, nu nog hopen op mooi weer Moet nog heeeeel veeeel doen.. Namelijk.. Alle verhalen van hier, (zwangerschapspagina) selecteren en uitprinten, wil daar een boekje van maken. Haar Babyfotoboek compleet maken van geboorte tot haar eerste verjaardag.. De uitnodigen moeten nog de deur uit :bloos: XXX
hoi allemaal 1e verjaardag is alweer bijna en wij gaan het groot vieren. we zijn dan al een maand in ons nieuwe huisje en zullen het 13 september vieren voor familie en vrienden. we hebben 1 taart met foto bestelt en verder krijgen d ekids een apparte taart van prinses . ok zijn er heel veel balonnen slingers en alicia krijgt een eigen minitaartje voor zich zelf en ze doet maar wat ze er mee wil doen. een kado van ons wordt haar nieuwe kamer en dit gaat een echte meiden kamer worden van prinses. echt helemaal roze . verder krijgt ze geen kadotje van ons want ze is al te verwent en heb nu 6 bakken vol speelgoed liggen en dan heb ik nog niet gesroken over der praat, loop en ander groot speelgoed. ze krijgt al genoeg van andere en een kamertje is al duur genoeg haha. ze slaapt zelf overdag niet meer en is gek op de drukte en aandacht die ze krijgt dus dat zal wel goed komen
Pris: doos op het CB. Niks van aantrekken hoor, ieder kind doet toch wat en hoe die het zelf wil. Komt vanzelf en anders niet. Patries: welcome back! Leuk dat het zo lekker gaat met je kleine man! Wat gaat het hard he? Gaat alles met jou ook goed? MissX: tja, voor mijn mannen ook nog 25 dagen....... pfffffffff wát is het hard gegaan! Leuk hoor zo'n groot feest! Lovewinnie: klinkt ook al zo leuk! Moet hier ook maar eens echt aan de slag met de grote voorbereidingen... Wij vieren het de zondag voor hun verjaardag, het weekend erna is mijn broer met zijn vriendin op vakantie en een andere vriendin ook, en van hun vidn ik het wel heel erg leuk als ze er wel zijn. ben nog aan het twijfelen of ze samen 1 taart of ieder een eigen taart krijgen.. (haha wat een dilemma he?) Wij kopen wrs een garage met autootjes. Hebben ze laatst bij een vriendje van Isa 2 uur mee gespeeld! Verder doen we het niet megagroot, gewoon naasten en familie. Voor die gasten zal het toch wel een uitputtingsslag worden... Morgenavond hebben we zelf een feestje in de tuin, dus gezellig! Hoop dat de kids braaf gaan slapen hahaha. Dus nog genoeg te doen, laatste boodschapjes, zeiltje spannen, you know...
Hé meiden! Hier ben ik ook weer eens Hier gaat het zn gangetje! Met Kyra gaat alles prima, echt een heerlijk grietje! Maar ik ben zooooooooooooooo MOE! En dan ook nog misselijk, vooral 's nachts! Pfff, dat is toch echt de mindere kant van het zwanger zijn hoor Maar goed, het is allemaal voor een goed doel en ik hoop er toch echt met een paar weekjes vanaf te zijn. Kan ik ieder geval zeggen dat ik me echt zwanger voel Heb wel alles teruggelezen, nu nog kijken of ik het onthouden heb Melk: Kyra krijgt al vanaf 10 maanden Nutrilon 3. Ben toen overgestapt toen het pak Nutrilon 2 op was. 1e Verjaardag: Ook wij willen het groots aanpakken. Kyra is op een maandag jarig (8-9) maar willen het zondag de 7e vieren. Dit is veel praktischer voor ons, omdat er veel mensen van ver komen. En als het mooi weer is gaan we ook lekker bbq-en in de tuin! En een grote taart mag natuurlijk niet ontbreken Wij weten alleen nog geen verjaardagscadeau, maar tegen die tijd zullen we daar vast uit zijn. Binnenkort de uitnodigingen versturen, zodat een ieder 'de grote dag' alvast vrij kan houden in de agenda! Edokid: Pff, heftig allemaal hoor, maar wel goed dat je in de 1e plaats aan Eva denkt! Darcy: Inderdaad, hoe bedoel je verslaafd Doet me onwijs goed dat je ons niet vergeten bent Geniet van je vakantie! XXX Degene die ik ben vergeten, sorry! Duik vanavond weer vroeg mn bedje in, want kan er niet vaak genoeg inliggen Fijn weekend allemaal! Oh ja, wij mogen a.s. maandag weer gezelig langs het CB waar Kyra haar prikjes krijgt Hopelijk valt het allemaal mee!
Patries: JEEAAHHH, internet thuis! Wat een heerlijk gevoel kan dat geven hé! Pris: Wat een stomme tr*t zeg op het CB! Nou, ze kan me wat, ik heb Tygo met eigen ogen laatst gezien en volgens mij gaat toch alles echt heel goed met hem (en dan ben ik nog niet eens arts)! Gelukkig maakt ieder kind zijn eigen ontwikkeling door en hoeven ze echt niet allemaal volgens het boekje te functioneren hoor. Trek je er maar niet teveel van aan hoor. Pfff, hier kan ik echt boos om worden
@miranda: job vindt elke maand een mijlpaal.. (soms moet ie ver zoeken.. maar vinden zal hij hem) en deze maand is het: nutrilon 3! @angela: mja anne slaapt elke nacht in enkel een luier.. het is hier ruim 30 graden boven @verjaardag: mja we dubben hier nog een beetje dag lang visite eist eigenlijk altidj best wel zijn tol bij anne then again is ze maar 1x 1 jaar oud he en dan hebben we nog het punt dat we 2 paar gescheiden ouders hebben.. die niet supergezellig zijn als ze samen in 1 huis zitten beetje lastig nog dus.. willen in ieder geval wel een leuk feestje met een mooie taart liefst met lotje erop.. maarja.. zeg maar eens tegen de bakker "ik wil lotje op mn taart!" betwijfel of het dan goed komt misschien moeten we lotje meenemen naar de bakker...
@ mobielfreak: damn wat was voor je geweest zwaar vannacht! Ook omdat jij zwanger bent, heb je zeker veel slaap nodig! Hoop dat Tim weer de oude wordt! Hoera eindelijk internet! Leuk dat Jamie een tandje krijgt! Leuk van z'n lichamelijke ontwikkeling zoals kruipen en zo. Matthew heeft 2 keer 12 uren achtereen geslapen. Enne vandaag overdag heeft hij maar 3 kwartier geslapen. Hij is al vanochtend om 07.30 uur wakker en sliep pas om 20.30 uur. Zolang is hij wakker vandaag, op 3 kwartier slapen na! Op dinsdag as gaat Matthew naar de oppas zodat ik verder kan gaan schilderen, alleen 's middags hoor. Nee het is nog niet helemaal klaar, helaas! Leuke restaurantje in Zaandam....als je Spaanse tapas houdt, ga je naar Que Pasa, het ligt aan de Rozengracht tegenover Miss Etam. Het is echt lekker en gezellig sfeer. Grieks restaurant = Iriodon ook leuk. Maar als jij met je 2 vriendinnen gaat, raad ik je Que Pasa aan. Niet op de Dam zelf, vind ik mwah... Wel tevoren reserveren, hoor! @ Nutriolon 3: bedankt voor jullie reactie. Ik wacht wel tot nr 2 op is, hij is nu half vol. Dat pak gebruik ik nu ongeveer voor 2,5 weken. Hij krijgt 's ochtends papfles en voor hij gaat slapen 's avonds laatste flesvoeding, meer niet! @ 1e verjaardag: Matthew is op maandag jarig, dus ik wil beide dagen doen, dus op zondag en maandag. Mijn moeder en Jeroen's vader kunnen niet op zondag komen, dan komen ze liever op maandag. Ik wil niet op zaterdag 4 oktover gaan vieren, dat duurt me te lang. Hij is op 29 sept jarig. Ook wil ik Matthew eerder ophalen van het KDV bv om 13.00 ipv 17.30 uur. Ben nog niet over uit hoe en wat over zondag en maandag. Zeker wel 2 taartjes nemen, ene kleine voor matt en hij mag hiermee proberen wat hij gaat doen!
Ook nog bedankt voor jullie reacties over eerste verjaardagsplannen! En hier weer een nieuwe banner! Met andere foto
Gistermiddag Tim bij me schoonouders gebracht en toen zijn wij naar Rotterdam gegaan, eerst wat gaan eten bij de mc donalds en toen door naar het stadion. Er waren 2 wedstrijden, Celtic tegen Tottenham Hotspur en Feyenoord tegen Dortmundt. Tijdens de wedstrijd Celtic-Hotspur keek ik omhoog naar een andere tribune en dacht ik een bekende te zien, dus ik er naar toe gelopen en ja hoor, het was een klasgenootje van me van de basisschool, had haar zeker al 16 jaar niet meer gezien, dus hebben even gezellig zitten kletsen.. Was echt heel erg leuk, zeker omdat ik geen oud klasgenootjes daar verwacht, want Veenendaal ligt toch wel een eind uit de buurt van Rotterdam. Zij woont in Den Haag nu en had kaartjes via haar werk gekregen.. Ze vond het heel leuk dat ik naar haar toegekomen was en we hebben dan ook honderduit zitten kletsen met z'n 2en hihihi.. Rond een uur of 9 belde Dennis zijn ouders op om te vragen hoe het met Tim ging en hij lag prinsheerlijk te slapen Toen we rond half 12 bij me schoonouders aankwamen vertelde me schoonmoeder, dat hij zijn potjes amper opgegeten had, en dat ze hem om half 8 op bed gelegd had en dat 'ie geen kick gegeven had en na een half uurtje in slaap gevallen was. Hij heeft dus geen flesje meer gehad.. Me schoonmoeder had Tim en Mike uit bed gehaald en toen zijn we naar huis gegaan, waar ik Tim zo weer in zijn bed kon leggen en hij zonder problemen zo weer verder sliep.. Ik was echt helemaal verbaasd.. Wij lopen al dagen te klieren om hem normaal in slaap te krijgen en me schoonouders lukt het zo 1,2,3 zonder problemen en zonder een laatste flesje Ben er eigenlijk ook wel blij mee, want ik was echt bang dat hij zou weigeren om te gaan slapen bij hun, en nu betekend het, dat we hem eigenlijk zonder problemen wel een keertje kunnen laten logeren bij hun mocht het nodig zijn... Vond het wel raar om Tim zo lang bij me schoonouders te laten, de andere keren is het maximaal 3 uurtjes geweest ofzo en nu toch zeker 8 uur daar geweest... Ik heb in ieder geval een gezellige avond gehad
@mobielfreak wij vroegen ons al af wat er speelde in verband met toch wel erg veel politie en ME in de stad lekker hoor dat ie zo makkelijk ging slapen misschien was ie gewoon doodop van het niet slapen.. en misschien was het eh.. "een sprongetje" hier zit er trouwens een hoektandje aan te komen lijkt het nog geen boventandjes in zicht tho...
@ Saskia: Ja het was ook wel erg overdreven zoveel ME en politie, want het waren vriendschappelijke wedstrijden...
He meiden, Daar zijn we weer. We zijn weer terug van een heerlijke vakantie. Wij (papa, mama)hebben genoten en ook Jesse wist niet wat hem overkwam. Hij heeft genoten en kan al weer zoveel meer (ondere andere heel hard op z'n loopauto rijden!). Jammer dat het alweer voorbij is. We hebben nu nog 1 weekje thuis en dan moeten we weer aan de bak. @Miranda: we maken de pakken friso 2 op en stappen dan over naar 3. Ik moet verder nog terug lezen en zal dan wat uitgebreider reageren. Groetjes Simke
vraagje aan jullie hoeveel opvolgmelk geven jullie nog? ik geef nu nog meestal 2 flesjes van 180/6 maar soms ook al 1 van 180/6 en een gewone beker halfvolle melk. nu wil ik alleen de ochtend fles nog 180/6 doen of 210/7 en dan elke middag een beker halfvollemelk met 5 druppels vitamine D. doen meer mama dat hier en hoe bevalt het. Als alicia gewone melk krijgt bij haar brood gaat dit trouwens prima op en ze heeft ook nergens last van.