September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Virginie83

    Virginie83 Fanatiek lid

    3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    De laatste maanden keek ik zo uit naar de geboorte, dat ik misschien te weinig heb genoten van de zwangerschap naar het einde toe. Ik vind het nu spijtig dat ik niet meer foto's heb met mijn zwangere buikje, vooral mooie foto's. Ik wou een fotosessie houden met mijn ventje, zodat we toch een mooi aandenken hadden, maar het is er spijtig genoeg nooit van gekomen. Heb ik nu erg veel spijt van.

    Ik weet dus wat ik zeker moet doen als we ooit voor een tweede gaan!


    @ Ief: Ik geef geen borstvoeding, was dat aanvankelijk wel van plan, maar door omstandigheden heb ik het toch maar niet gedaan. Misschien bij de 2e, maar eigenlijk vind ik het zo ook prima.
     
  2. Virginie83

    Virginie83 Fanatiek lid

    3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Trouwens, hoe is het nu met de relatie met de papa's? Nog genoeg tijd voor jullie mannetjes? Is de band hechter? En op seksueel gebied, daar al de draad terug opgenomen?

    Tuurlijk, degenen die pas 1 week geleden zijn bevallen zullen daar geen zin in hebben volgens mij. En ik weet natuurlijk ook niet hoe het voelt na 3 weken als je gewoon bent bevallen en uitgescheurd of geknipt.

    Hier vind ik dat we dichter naar elkaar zijn gegroeid, zoals hij het zelf zei, we hebben meer aandacht voor elkaar dan voordien, er wordt weer meer geknuffeld. En ook al neemt Keld wel tijd in beslag, ik geef mijn schat genoeg aandacht, ik verwaarloos hem niet. Het is dus zeker niet dat hij ineens het gevoel moet hebben dat hij op de 2e plaats komt. Ik denk ook niet dat hij dat zo aanvoelt.

    En qua seks.. :oops: Na 2 weken had ik zooooooo veel zin, ongelooflijk! Gyn had wel gezegd dat het niet mocht zolang er bloedingen waren (eveneens mag ik geen bad nemen), maar er zijn natuurlijk andere oplossingen en ondertussen is de lust toch te groot geworden hoor! :D :oops:

    X
     
  3. Jessica24

    Jessica24 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    hey mama's kom ook even bij jullie kijken ;)

    Ben nog erg moe, lijkt wel of ik na de bevalling niet meer heb geslapen (op de slaapjes tussen de voeddingen door dan) leef echt op de automatische piloot!
    Mannetje moest onverwachts naar oostenrijk, zijn broer is geopereerd hij heeft waarschijnlijk kanker, dus hij wilde hem steunen (hij is daar helemaal alleen, de rest van de fam is in turkije).
    Dus mijn moeder helpt me met Zara.

    Heb af en toe huilbuien, maar met Ayla gaat alles gelukkig goed, al is mijn bv wel wat afgenomen, maar ze lijkt er genoeg aan te hebben.

    Heb nog niets gelezen, maar wil wel proberen te reageren op iedereen!
     
  4. marsab

    marsab VIP lid

    6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    hey hey!

    Vanaf nu kom ik me hier ook melden hoor! :)
    Het gaat allemaal goed met ons!
    Nu lekker genieten van de kraamtijd!

    Ben nog niet heel veel op het forum ,maar dat komt vanzelf wel weer!
    Ben allang blij dat ik een laptop heb!
    hihi, hoezo verslaafd! :oops:
     
  5. Secretje

    Secretje Actief lid

    28 aug 2006
    372
    0
    0
    Leuk leuk leuk, al die nieuwe moeders erbij. Zo wordt hier tenminsten nog wat geschreven.

    Mij lukt het ook nog niet om hier veel te schrijven. Wel druk als je ineens 2 kinderen hebt. Gelukkig is mijn man nog een weekje vrij, maar daarna sta ik er alleen voor.

    Na bijna 2 weken kan ik zeggen dat het allemaal nog erg pijnlijk en rauw is aan de onderkant. Ben flink ingescheurd en gehecht :( . Moet nog echt niet aan vrijen denken.
    Bij mijn keizersnede (van Ruben) hebben we het na 2 weken alweer gedaan, ookal mocht dat nog niet van de gyn :) .

    @Jessica24: ook ik heb het gevoel alsof ik bijna niet geslapen heb. Mijn bevalling duurde ruim 30 uur en daarna alleen maar gebroken nachten gehad. 's Middags slapen gaat ook niet zo goed omdat of Ruben of Quinten meestal wel wakker is.
     
  6. Virginie83

    Virginie83 Fanatiek lid

    3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    @ Jessica: Zoals ik al zei op ons September forum, sterkte hé meid, ik begrijp dat het allemaal niet makkelijk is voor jou! Je weet dat we er altijd zijn hé, als je je hart wilt luchten!
    Knuf

    @ Secretje: Ik kan mij inbeelden dat ik na een gewone bevalling ook niet echt meteen zin zou hebben om te vrijen! ;) Maar ja, bij mij is er daar beneden niets gebeurd, dus is er niet echt een probleem, behalve nog een klein beetje bloeding af en toe, maar dat valt erg goed mee, dus houden we ons ook niet meer zo in. Ik had niet verwacht dat ik het zo snel ging willen hoor, want anders heb ik ook niet mega veel zin.
    Effe geduld hebben, vooral de mannen dan! :)
     
  7. maart

    maart Fanatiek lid

    18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Joepie, ik mag me ook melden hier!
     
  8. Jessica24

    Jessica24 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    @virginie, thanx ;) zal ik doen!

    @secretje, poeh 30uur...
    Ik 6 uur, en binnen 4 min persen was Ayla er, maar ingeleid is echt geen pretje, beval liever natuurlijk!

    @marsab, ik ook niet hoor ;)
     
  9. MIss X

    MIss X Fanatiek lid

    13 dec 2006
    2.876
    714
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Gezellig het word hier steeds drukker :D

    Hier gaat alles goed, alleen heb ik de nesteldrang nog steeds in me, en aangezien het huis een puizooi is kan ik me niet zo goed orienteren.
    Ik voel me daardoor ook veel minder lekker in mijn vel. Ik wil dat alles perfect is, en dat ik de routine kan krijgen en meer van haar kan genieten. Misschien moet ik minder nadenken en gewoon genieten.

    Vandaag was heerlijk weer en zijn we naar het bos geweest, ze heeft de hele tijd geslapen, ze vind het heerlijk!

    Ze zit wel onder de bultjes/puistjes.

    Maandag ga ik langs het werk. Het idee dat ik over 2 maanden alweer aan het werk ben maak me nu al verdrietig.

    Dit is mijn eerste, maar ik moet zeggen dat ik versteld staat hoe goed het geregeld hier is in nederland. Verloskundige, kraamzorg, consultatiebureau. Alles word eigenlijk voor je geregeld. Heb vandaag de bonnetjes gekregen voor alle vaccinatie's en de papieren voor kinderbijslag. 24 September moet ik naar het consultatiebureau. Ik ben benieuwd :)

    Hoe gaat het met de borstvoeding van iedereen? Ik heb het weer opgepakt om haar aan te leggen. Ik had een tijdje gekolft en mijn productie werd minder dus ik heb haar weer aangelegd en ik moet zeggen dat ik best onzeker was, omdat het zo'n pijn deed en ik zo erg lekte waardoor al haar kleding nat werd en mijn kleding.
    Maar ik heb een voedingskussen sinds kort en ik heb een andere houding ondekt wat veel beter gaat, dus ik ben best gelukkig ermee nu. Ik gebruik trouwens wasbare pads en ik heb alles geprobeerd maar dit is echt een uitkomst.

    Hoe gaat het in de nacht? Zij word stipt om de 3 uur wakker, soms om de 4 uur maar ik vind het (nog) niet echt vermoeiend. Ze huilt gelukkig nog niet in de nacht alleen als ze honger heeft, maar ik merk dat ze dan wakker is dus ik ben haar dan voor.
    Ze heeft gelukkig nog geen last van krampjes, ik hoop dat het voorlopig zo blijft.

    Die Hydrofiel luiers zijn inderdaad een uitkomst en 16 stuks is echt geen overbodige luxe. Zou er zelf meer willen hebben. Moet zeggen dat Flanellen luiers ook heerlijk zacht zijn, om op te liggen.

    Ze is nu alweer 3 weken en ik moet zeggen dat ik al aardig aan het idee bent gewend, al is het allemaal wel in een roes gegaan. Ze is er nu, en ik kan haar echt niet meer wegdenken. Maar toch denk ik vaak terug aan d ebevalling en de laatste dag zwangerschap. En aan de gehele zwangerschap. Ik heb dat nog niet los kunnen laten. Het is heel raar om te zeggen, maar ik kan er al naar uitkijken naar de volgende zwangerschap. Ik voelde mij gewoon zo geweldig als ik terug kijk.

    Ik ga maandag lekker naar de kapper, en ben al naar de zonnebank geweest. Heb een spijkerbroek gekocht! Ik doe er alles aan om me weer lekker te voelen, en dat staat los van mijn kleine meid en het gezinnetje, want ik ben dolgelukkig met haar en mijn vriend en mijn leven nu. Alleen is het zo snel gegaan joh, heb het nog niet verwerkt.

    Ben daarom ook zo erg blij met dit forum en met jullie. Dat je alles kwijt kan, en dat je ook al je post kan teruglezen. Zo heb ik toch alles een beetje bijgehouden. Ik had een 9 maanden dagboek maar nooit ingeschreven. Dus zo kan ik toch alles terug vinden.

    Sorry is een wel heeeel lang verhaal geworden. Moest mijn ei gewoon kwijt. Ik ben blij dat er mensen zijn die in dezelfde situatie zitten.
    Vriendinnen hebben wel kinderen maar ze zijn al wat ouder. En tussen nu en 3 weken moet een andere vriendin bevallen. Ben zo blij als dat gebeurd, want dan voel ik me niey zo alleen. We hebben samen de zwangerschap doorgelopen en alles is zo herkenbaar. Maar als er eentje bevalt is het zo anders als de ander nog zwanger is. Dat staat zo erg los van elkaar.

    Nou ik stop er nu echt mee :)
     
  10. MIss X

    MIss X Fanatiek lid

    13 dec 2006
    2.876
    714
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    @Jessica.. Sterkte meid.

    Virginie.... Sex? Wat is dat, ahaha mijn vriend telt de dagen af dat ik controle krijg bij de verloksundige, dat is nog 3 weken. Ik ben gehecht en vind het wel eng om te sexen.

    En of de zin er is? ''Ja best wel'', maar 3 weken vind ik wel prima :)
     
  11. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Wat leuk allemaal nieuwe verse mama's erbij! gefeliciteerd meiden!

    Hier gaat alles goed Marijn drinkt geweldig! elke 3 uur meld hij zich om de BV! Dus dat loopt als een trein! Ik ben helemaal happy :D
    We zijn ook al aan de wandel geweest een paar keer, en dat ging ook goed! Vandaag gaan we wandelen in het amsterdamse bos, ik ben benieuwd hoe dat gaat ;)
     
  12. marsab

    marsab VIP lid

    6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    hey!

    hier gaat de bv ook prima! Aiden komt zo elke 2 uur.
    Hij hoeft dan maar 5 min. en heeft dan al weer genoeg gehad.
    Ik heb gewoon goede/ genoeg voeding volgens de kraamhulp.
    Een hele opluchting! :D

    Ik kan echt uren naar mijn ventje kijken.
    Zo super, ben helemaal verliefd op hem!

    Aan seks heb ik nog niet echt gedacht, maar dat is na 3 dagen wel logisch.
    Ik zie vanzelf wel wanneer de zin er is!
    Ik ben niet ingeknipt of gescheurd, dat scheelt wel.... ;)
     
  13. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    *sneak preview*

    hier nog niets.. maar eens kijken of jullie het hier net zo gezellig maken als in het andere topic

    komt helemaal goed volgens mij :)
     
  14. Pomme

    Pomme Actief lid

    1 jan 2007
    359
    0
    0
    oH wat zijn we blij, oH wat zijn blij!
    Met al die kersverse mama's erbij!

    Hier nog geen sex maar wel veel knuffelen en iets wat er op lijkt. Ik durf namelijk nog niet... haha

    @MissX: juist goed en fijn dat je hier je verhaal kwijt kunt. Ik begrijp je wel. Mijn bevalling ging ook snel (3 uur) en heb ook een paar dagen last gehad van dat "afscheid" nemen van de zwangerschap, maar volgens mij heb ik het inmiddels wel verwerkt.
     
  15. Ddp

    Ddp Niet meer actief

    Hej mama's!

    Ik kom me hier ook voorzichtig melden hihihi......

    Zal er nog wel niet veel zijn, maar probeer toch af en toe te komen kijken! Kga nu onze Tara in de tummy doen voor het eerst, spannend!

    Liefs Lin
     
  16. marjannie

    marjannie Lid

    9 jan 2007
    68
    0
    0
    Dordrecht
    Gefeliciteerd alle kersverse mama's

    We zijn voor Lindy over gestapt naar voeding voor hongerige baby's, maar het slaapt naar mijn zin niet echt super aan.. Verder doet ze het prima.. Mijn vriend nog lekker een week vrij.. Over 2 dagen hebben we groot feest hier dan wordt mijn grote bink al weer 2 jaar.. wat gaat het allemaal snel..

    Verder over de sex.. Ik heb wel zin, maar ben vind het ook best nog wel een beetje eng.. Ik ben dan wel niet ingescheurd, maar toch is het beneden wel een beetje beurs zeg maar.. Verder zijn mijn vriend en ik niet echt dichter tot mekaar gekomen.. We hebben het zo druk met 2 kids en al de visite.. dat we soms een beetje langs elkaar lopen, hopelijk gaan we daar wel verandering in brengen..

    Lindy heeft ook haar gehoortest gehad en dat was allemaal prima.. GELUKKIG!

    Liefs Marjan
     
  17. Ief

    Ief Bekend lid

    4 okt 2006
    531
    0
    0
    Hee ladies,
    Hier ben ik ook weer even.. Zo'n nieuw gezinslid neemt erg veel tijd in beslag hihihi... Maar we genieten volop!

    @Virginie, dat gevoel van je buik herken ik wel hoor. Op het laatst ben je alleen maar bezig met je bevalling en dat je het zat bent, maar nu is het allemaal alweer voorbij. Buikje weg, niet meer zwanger. Dan denk je idd wel eens van had ik maar niets meer genoten van mijn buik ;). Naja weten we het voor de vlgende keer ;) hihihi.

    Qua zin in sex... gezien ik ook een knip heb gehad, moet ik daar nog neit aan denken, maar er zijn natuurlijk ook andere dingen haha.

    @Jessica, jeetje wat is dat vervelend van je man. Juist in je kraamdagen. Pff heftig. Knuf voor jou!

    @MissX, lekker he ff van je afschrijven :). T is ook best allemaal heavy wat er bij komt kijken, zodra de kleine smurf er is. Op sommige vlakken word ik soms ook best wel onzeker. Zoals nu slaapt ze niet elke keer gelijk in na de fles en is best lang wakker, jengelig enzo. Je vraagt je dan gelijk af, wat zal er zijn? Heeft dit te maken met het feit dat ze vandaag 10 dagen is (regeldag?). Of kunnen ze je nu al in de maling nemen?

    @All, hoe doen jullie baby's het na de voeding? Vallen ze gelijk in slaap? Of zijn ze ook wat jengelig?
     
  18. miranda040172

    miranda040172 VIP lid

    19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Hey kersverse mama's!

    Ik mis jullie wel in de ander topic toen jullie nog zwanger waren. Maar ik kan gelukkig nog steeds mee genieten van jullie verhaaltjes, waarop ik straks kan voorbereiden!

    Helaas zijn mijn vliezen nog niet gebroken en ook niet de weeën.

    Wel heb ik bitter lemon (het smaakt lekker met veel ijsblokjes) en de ananashart in de blender (smerig, maar goed heb tweederde deel genomen). Nu maar afwachten of het wel werkt. Het bleek wel bij Marsab te werken :confused:

    Liefs, Miranda x
     
  19. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Miranda zal ook voor jou niet lang meer duren meid! aftellen!

    Ief; De ene keer is Marijn uren wakker, en de andere keer valt hij na of tijdens zijn eten al in slaap, geen pijl op te trekken dus...

    Voor de meiden die het leuk vinden om te lezen;
    Hier staat mijn bevallings verhaal;
    http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... 43#1466543
     
  20. maart

    maart Fanatiek lid

    18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    MissX, ik herken mezelf echt terug in jouw verhaal.

    Hier zijn de kraamtraantjes ook al gevallen, besef het gewoon nog niet. Als ik soms naar haar kijk vallen de tranen. Ze is gewoon van mij denk ik dan.

    Voor de rest gaat het goed, ze drink goed en ik geef haar wel af en toe bijvoeding omdat ik het gevoel heb dat ze niet genoeg heeft aan borstvoeding, ik heb niet zo veel melk.

    Wanneer zijn jullie voor het eerst naar buiten gegaan met de kleine, ik kijk daar zo naar uit. Ik zou nu nog niet naar buiten kunnen omdat lopen nog best moeilijk is, het lijkt wel of ik een bowlingbal heb hangen daar beneden.
     

Deel Deze Pagina