September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.378
    36.246
    113
    Vloeien... of het is in een keer weer erger geworden of ik ben ongesteld geworden! Lekker dan, afgelopen 5,5 week nog geen een dag zonder maandverband gekund..

Sex: nou hier dus nog niet gebeurd, vanwege het vloeien dus.

Ik wilde altijd heel graag 2 kindjes of misschien wel 3 als het allemaal mogelijk is. Mijn zusje en ik schelen 15 maanden en alhoewel we ook veel hebben geruzied hebben we ook veel aan elkaar gehad. Nu moet ik voorlopig nog niet aan een tweede denken hoor. Die keizersnede is me niet in de koude kleren gaan zitten, maar over een paar jaar zie ik het vast wel weer zitten, ben nog jong genoeg dus nog wel even de tijd om er over na te denken.

2. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @Suus: volgens mij mag je rustig aan wel weer wat oefeningen gaan doen, maar houd rekening met je buik en de enorme optater die je hebt gekregen van de wond... hier nog steeds die onderhuidse verdikkingen, bah, voelt naar.

Wat betreft meer kinderen - wij willen nog wel, maar ook ik moet bijkomen en ben blij dat ik nu even NIET zwanger meer ben, maar alles weer kan doen binnenkort - nu met Ollie :)

Hier nog geen sex, vloeien neemt goed af, maar denken nu ook na over voorbehoedsmiddelen. Voor mij geen spiraaltje, geen vreemd ding in mijn lijf, maar hormonen lijken me ook niks :( Condooms dan maar, voor nu in elk geval...

@all: Ollie heeft nu een uitbraak van babypuistjes, gaat dit snel weer weg?

En wanneer moet je overgaan op een grotere luier - hier nog Pampers Newborn, maar ik vraag me af of die niet te klein worden :(

3. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe

4. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Darcy ik heb het nagevraagd op het CB en daar zeiden ze dat het met 6 weken minder word, en ik moet zeggen dat Marijn nu ook minder puistjes heeft. Ewout had het ook, het hoort er bij zeggen ze... Ook het haar kan uitvallen, dat had Ewout ook heel erg, Marijn heeft het een beetje.

5. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    ik lees hier van een aantal moeders dat ze de gordijnen overdag dicht doen op de babykamer? mij (door kraamzorg en de moeders) is verteld dat dat niet verstandig is. zo slaapt sophie overdag met de gordijnen open en alleen 's avonds en 's nachts zijn de gordijnen dicht.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.378
    36.246
    113
    @zonnetjes: is dat zo? Dat heeft de vk tegen mij juist gezegd! Maar om heel eerlijk te zijn heeft ze al meer dingen verteld die nu waar bleken te zijn. Ik ben blij dat je het hier neer hebt gezet, nog geen sex gehad gelukkig, maar moet er eventjes niet aan denken om weer zwanger te zijn haha. Oke, dan ook maar even met de condooms erbij straks.

@darcy: hier ook nog die verdikkingen, op zich heb ik er niet echt last van, maar vind het zo lelijk.

Denk dat k gewoon eerst een beetje rustig aan begin op de crosstrainer en dan kijken hoe het gaat. Met de buikspieroefeningen wacht ik dan nog wel even tot ik de controle bij de gyneacoloog heb gehad, dat is misschien wel zo slim.

@zonnetjes: dat van die gordijnen is mij door de kraamzorg ook zo verteld, maar de wijkverpleegkundige van het CB gaf aan dan ik misschien beter de kamer kon gaan verduisteren zodat Jesper dan beter kan slapen en niet te veel afgeleid kan worden.

7. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Wij willen ook wel nog een broertje of zusje voor Daniëlla maar dat gaat nog wel even duren. ik heb drie zussen, 5, 8, en 10 jaar ouder dan ik en die hebben altijd veel aan elkaar gehad. Ik had echter niet zoveel met mijn zussen vanwege het leeftijdsverschil. Ik wilde dus eigenlijk altijd heel snel weer zwanger worden maar vanwege ruimtegebrek hier gaat dat niet.
    Voor we aan een tweede kunnen gaan denken moeten we een ander huis en dat kan pas als ik een vast contract heb..... aangezien ik nog niet eens werk heb kan dat wel even duren.

Kolven: omdat Daniëlla vandaag niet echt honger heeft heb ik net weer even een borst gekolfd. haalde er in 5 minuten 80 cc uit en toen was hij nog niet leeg..... mijn zus zei dat je kolven moet leren voor er fatsoenlijk wat uit komt maar dat gaat bij mij niet op.

Darcy: Daniëlla heeft ook haar hele gezicht onder de pukkeltjes.

Lovewinnie: balen dat je zo slecht geslapen hebt, hopelijk slaapt alicia binnenkort ook 4 uurtjes tenminste achter elkaar want dan kan jij ook bijtanken.

Zoë: ik dacht dat de regeldagen pas weer over een paar weken komen... het leek niet op regeldagen want ze wilde telkens aan de borst maar dronk vervolgens maar heeel weinig dus wilde gewoon ergens op zuigen.

We hebben de speen vanmiddag echter niet gebruikt want mevrouw is nu gewoon heerlijk tevreden.

8. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    @ nog een kindje: wij willen zeker weten nog een kindje (mocht het allemaal lukken) en we willen er zeker geen jaren tussen hebben zitten.
    Toch willen we eerst genieten van Aiden, de tijd gaat al zo snel....
    Als er 2 jaar tussen zit vinden we het prima!

@ kolven: Ik ben nu op een dag steeds een klein beetje aan het kolven per keer (zo'n 50/ 60 cc) en dit doe ik dan bij elkaar in en vries het in.
    Zo probeer ik mijn voorraad melk te krijgen en mijn melkproductie op te voeren.

@ seks: Hier nog steeds niet gesekst, maar ik denk dat het bijna kan (vloei bijna niet meer). Ivm borstvoeding wil ik dus niet aan de pil gaan, maar wordt het de eerste tijd dus condooms waarschijnlijk.
    maar toen ik dus tegen mijn man zei: hey we kunnen bijna weer! ;)
    Zei hij: nou leuk, vind het niks aan met condoom...
    Dit maakte mij wel een beetje verdrietig, ik bedoel het kan nu toch even niet anders! :(

9. Roxx100

Roxx100 Lid

5 mei 2007
    62
    0
    0
    Groningen
    hallo allemaal,

Hier nog een september mama.
    Ik heb er even over gedaan om een beetje bij te lezen, heb maar een aantal pagina's overgeslagen.
    Ik ben op 26 spetember bevallen van onze zoon thijn.
    Helaas heb ik na een hevige strijd BV op moeten geven.
    Maar thijn doet het gelukkig erg goed op FV.
    Ik hoop hier het eea op te kunnen steken, blijft soms toch lastig die baby's ;)

10. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.960
    822
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Goedenavond 8)

Vandaag naar CB En ons meisje is weer een Kilo aangekomen en is 9 cm gegroeid. Dus het gaat allemaal helemaal prima.
    1e Vaccinatie gehad. Ze gaf een gil ,en was daarna weer vrolijk aan het lachen, dus hopelijk heeft ze er geen last van. Morgen kijken hoe ze is. Ze was et huilerig en is nu lekker aan het slapen.

@Zoe.. Ik zou heel graag een 2e willen, maar niet nu :confused: .. Ik zou als ik het voor het kiezen had, graag na 3 jaar een 2e willen. Wanneer Yocena naar school gaat.

@Lovewinnie.. Misschien helpt het als je haar gewoon weer even een week volledig aanlegd zonder te kolven. Je kindje haalt toch meer melk uit de borst dan de Kolf. Ik had ook opeens een stuk minder toen ik begon met kolven. Ik heb haar steeds aangelegd en niet meer een tijdje gekolft. Toen waren mijn borsten weer overvol.

@Roxx100.. Welkom

@Darcy.. Yocena had ook 3 weken lang, last van pukkels,geen gezicht.. Elke keer als er bezoek kwam, vertelde ik ook gelijk erbij.. ''ja ze heeft last van babyacne, komt door de bortsvoeding.. het leek wel een pubertje hihi. Het gaat weer over, ze heeft nu weer een heel gaaf huidje.

@Mouschy.. Het lijkt mij inderdaad even wennen, een ander kindje met een heel ander karakter, maar ook heel leuk.
    Iets heel anders, maar ik zou het zo raar vinden als ik een jongetje zou hebben. Dat zou volgens mij een hele omschakeling zijn.

@Sex... Het is wel fijn om weer sex te hebben, maar het is nog niet als vanouds hoor. Liteken is erg gevoelig..

Vraagjes..

:idea: Ben trouwens denk ik ongesteld. Ik verlies heel weinig bloed, nog geen inlegkruisje vol, maar het is nogal bruinig. Nog geen helder rood bloed. Moet ik de verloskundige bellen?

:idea: Wisselen jullie nog steeds af met het slapen, hoofdje links, rechts etc..
    Zij heb namelijk een voorkeurshouding en slaapt bijna altijd met haar hoofdje naar recht. Ik draai haar soms naar de andere kant maar ze draait hem zo weer terug. Wat doen jullie daaraan? Ze zeggen weleens dat het hoofdje dan scheef groeit. Ik moet nu van het CB haar aan de andere kant verschonen, op de andere arm etc zodat ze vaker naar links gaat kijken. Dat is best wennen vind ik.

:idea: Merken jullie ook opeens grote sprongen vooruitgang.Het ''pasgeboren'' is er een beetje vanaf. Je merkt ook dat het nekje nu een stuk sterker is en dat ze al heel vaak aan het kijken is. Gisteren probeerde ze een speeltje aan te tikken op haar wippertje en ze brabbelt weleens van die grappige geluidjes. Ik vind het elke dag leuker worden

Heb vandaag bij de hema 202 foto's laten afdrukken voor haar fotoboek :oops: :oops:

Eten jullie ook zoveel? Kweet niet of het door de borstvoeding komt maar ik ben alweer een kilo aangekomen :oops:

Ben trouwens weer aan de Anticonceptiepleister, is toch het makkelijkste.

XXX is toch weer een lang verhaal geworden allemaal :oops:

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@gordijnen: hier is het overdag ookg ewoon licht in de babykamer :)
    maar sinds ze boven slaapt smiddags slaapt ze snachts heel slecht.
    dus we zijn maar weer opnieuw begonnen met sochtneds wel uitslapen.. maar smiddags niet of slechts een uurtje (soms 2) boven slapen.
    normaal slaapt ze boven meteen 4 uur aan 1 stuk.... dus misschien dat ze daarom snachts zo wakker is
    ze lijkt zich snachts echt gewoon onwijs te vervelen en is klaarwakker.

@dat pasgeborene.. ja dat is hier ook alweer ruim weg :)
    ene kant drukt het je er wel even op dat ze niet permanent zo schattig en klein blijven :)
    maar aan de andere kant zijn we hier toch iedere keer weer blij als ze iets nieuws "kan"
    lachjes enzo
    en langzaam lijkt ze doelbewuster te gaan "grijpen"
    ipv een knijpreflex bepaalt ze nu zelf waar ze in knijpt
    en de coordinatie word ook beter hebben we eht idee :)
    gister heeft ze zelfs met de babygym gespeeld die officieel pas vanaf 3 maanden is.. maar kennelijk is tegen die dingetjes tikken toch ook leuk als je nog maar 4 weken oud bent :)
    hadden hem erbij gezet zodat ze wat had om naar te kijken.. maar dat was een overwacht succes :)

*gaap* normaal lig ik om deze tijd lekker met anne in bed.. beetje kroelen.. en rond 9 uur is het meestal etenstijd
    maar vandaag komen er EINDELIJK schilders voor onze voorgevel :D
    duurde ff... (vanaf 15 juni al in "gevecht" met de projectontwikkelaar.. ) maar ze zijn er dan nu ook daadwerkelijk.
    enige is dat ik kennelijk totaal vergeten ben hoe het voelt om om 8 uur aangekleed en al op de bank te zitten :)
    pff moe :)
    nog maar even een versch koppie koffie zetten :)

12. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Hallooo!

Keld is alweer 2 maanden :confused: ! De tijd gaat zo snel..
    Hier is het pasgeborene er ook echt af, is een beetje spijtig dat het zo snel gaat, maar het is inderdaad leuk als je ziet dat ze alweer iets bij hebben 'geleerd'.

Ik vind het zo leuk als hij lacht.. En zijn nekje wordt ook goed stevig, hij houd zijn hoofd erg lang rechtop. Ben zo'n trotse mama!

@ meiden met ks-litteken: Hier ook nog dik hoor, vind het echt niet mooi, maar niets aan te doen! Hopelijk trekt het wel weg!

@ Saskia: Ben het ook niet meer gewend vroeg op te staan hoor. Als ik mijn vriend eens naar het werk breng om halfacht, moet ik echt moeite doen om te staan. Dat belooft, binnen 2 weken moet ik terug gaan werken! :(

13. jennifer70

jennifer70 Bekend lid

17 apr 2007
    688
    0
    0
    't Gooi
    Hola girlies!
    Hier ben ik weer met mijn stomme banner...I know! Ik ga proberen er wat aan te doen, promise!

Hier ook na een strijd van 10 dagen borstvoeding moeten opgeven, ze wilde gewoon niet en het was een groot drama, ik baal er wel van, heb zelfs 6 maanden onbetaald verlof van mijn werk ervoor genomen, maar ja...zit nu aan de nutrilon en ze groeit eindelijk, ze is nog maar 3280, maar beter dan 2800!en ik ben dus tot maart thuis, ook leuk, vliegen en lang weg met zo'n baby thuis zie ik toch niet zitten.

Wij willen ook graag een tweede, mijn man, (die 9 maanden lang totaal geen sex wilde omdat hij dat eng vond tijdens mijn zwangerschap,) wil nu elke dag vrijen! Nu zeg ik dus : no way! ik ben pas 20 dagen geleden bevallen, maar vloei al lang niet meer, toch voelt alles nog beurs aan daar beneden! Ook in verband met mijn leeftijd (37) willen we niet te lang wachten met een tweede kindje...

wel heel fijn om weer on-line te zijn met jullie allemaal trouwens! ik ga binnenkort bijlezen en dan beter mijn best doen! Hebben jullie trouwens nog catering tips voor een kraamfeest? ik ga zo de stad in voor inspiratie, tot nu toe denk ik alleen maar aan kaasblokjes en toatjes met filet americain...lekker ouderwets! of retro?

14. jennifer70

jennifer70 Bekend lid

17 apr 2007
    688
    0
    0
    't Gooi
    Hola girlies!
    Hier ben ik weer met mijn stomme banner...I know! Ik ga proberen er wat aan te doen, promise!

Hier ook na een strijd van 10 dagen borstvoeding moeten opgeven, ze wilde gewoon niet en het was een groot drama, ik baal er wel van, heb zelfs 6 maanden onbetaald verlof van mijn werk ervoor genomen, maar ja...zit nu aan de nutrilon en ze groeit eindelijk, ze is nog maar 3280, maar beter dan 2800!en ik ben dus tot maart thuis, ook leuk, vliegen en lang weg met zo'n baby thuis zie ik toch niet zitten.

Wij willen ook graag een tweede, mijn man, (die 9 maanden lang totaal geen sex wilde omdat hij dat eng vond tijdens mijn zwangerschap,) wil nu elke dag vrijen! Nu zeg ik dus : no way! ik ben pas 20 dagen geleden bevallen, maar vloei al lang niet meer, toch voelt alles nog beurs aan daar beneden! Ook in verband met mijn leeftijd (37) willen we niet te lang wachten met een tweede kindje...

wel heel fijn om weer on-line te zijn met jullie allemaal trouwens! ik ga binnenkort bijlezen en dan beter mijn best doen! Hebben jullie trouwens nog catering tips voor een kraamfeest? ik ga zo de stad in voor inspiratie, tot nu toe denk ik alleen maar aan kaasblokjes en toastjes met filet americain...lekker ouderwets! of retro?

15. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm btw.. de huggies newborn zijn in de aanbieding bij de etos :)
    3 voor 2 zegmaar...

dacht dat de newborn luiers nooit in de aanbieding waren.. maar volgens de drogist klopt dat wel bijna..
    pampers newborn zijn nooit in de aanbieding.. de huggies bijna nooit.
    dus maar 3 pakken meegesleept ipv 1 pakje pampers :)

nu maar hopen dat ze het ook goed doen :)

16. jennifer70

jennifer70 Bekend lid

17 apr 2007
    688
    0
    0
    't Gooi
    Ok! Ik ben naar mijn profiel gegaan, heb de banner gedelete, toen naar baby banners en uitgekozen, en toen moest ik plakken...heb tekst blauw gemaakt en ben naar bewerken gegaan en op plakken gedrukt...er gebeurt dan niets... how the hell krijg je het dan in je profiel geplakt? ben echt een kneus, i know...werk nooit met computers, gebruik ze niet op mijn werk en ben te oud om ze ooit op school gehad te hebben, can somebody help me please? ben die banner van mij echt zat! thanks girls!

17. jennifer70

jennifer70 Bekend lid

17 apr 2007
    688
    0
    0
    't Gooi
    voor degenen die mij niet kennen...ik had inderdaad precie shetzelfde met mijn huidige banner en toen heeft iemand het voor me gedaan...ik geloof dat het missX was...

18. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hoi hoi allemaal

@darcy: hier zijn we volgens mij door de kraamvisite heen, er komt nu af en toe nog iemand maar de hele grote groep hebben we gehad. gelukkig!
    het is natuurlijk hartstikke leuk en die kleine is echt enorm verwend en dat is hartstikke lief, maar op een gegeven moment ben je het zat om iedere dag mensen over de vloer te hebben :oops:

@missx: wat jij verteld over dat bruinverlies heb ik ook, ik vloeide al na 3 weken niet meer, en nu ineens weer bruinverlies. sinds gisteren is er ook rood bijgekomen dus ik denk dat ik gewoon ongi ben. je zou voor de zekerheid de vk kunnen bellen, of je kijkt het even een paar dagen aan. misschien dat het toch je eerste ongi weer is!

onze boef doet het supergoed op zijn nieuwe voedingsschema, als ik niet oppas dan gaat hij zelfs akkoord met 4 flessen, maar daar is hij nog iets te klein voor. dus hij krijgt gewoon 5 flessen aangeboden en soms laat hij dan 20cc staan.
    maar slapen doet hij nu echt als de beste, hij pakt nu rustig een uur of 5 tussen de voedingen en 's nacht slaapt hij van 24.00 tot 0630, heerlijk. ff afkloppen! zal vast nog wel een keer veranderen. :(

of onze boef ooit nog een grote broer gaat worden weet ik niet, ik denk het wel maar voorlopig nog niet.
    ik heb een helse bevalling acher de rug die ik niet zomaar vergeten ben. ook wil ik ze dan niet te snel op mekaar, een jaar of 2 is prima.
    hhmm dat zou betekenen dat ik volgend jaar rond deze tijd er best wel weer voor wil gaan.
    maar goed je weet nooit hoe het gaat, en we zijn al erg dankbaar met dit kereltje!

en van het ene onderwerp rollen we in het andere, want als we nu nog liever geen tweede willen dan moeten we ons ook beschermen natuurlijk.
    wij gebruiken nu condooms, vind het eigenlijk wel een fijn idee dat al die troep van de pil mijn lichaam uit is.
    hier viel de 1e keer na de bevalling erg mee, vond het wel eng, maar ach we hebben het heel rustig gedaan en op mijn tempo. ik denk dat dat wel belangrijk is! maar het viel absoluut reuze mee!

we zijn net met zijn tweetjes naar het kinderdagverblijf geweest, over 5 weken mag onze jongen daar al naartoe!
    het gaat echt zo supersnel, en idd ze ontwikkelen zich zo snel.
    Scott tilde al vanaf de geboorte zijn hoofdje op, maar natuurlijk was het nog wel wiebelig,nu kan hij het gewoon supergoed.
    lachen vind ie ook erg leuk om te doen, ziet er ook superschattig uit, smelt smelt.
    en als je bv een liedje met hem zingt dan gaat zijn mond wagenwijd open en komen er allemaal aparte geluidjes uit net alsof hij mee aan het zingen is.
    echt grijpen naar dingetjes doet hij nog niet, wel als het op zijn buikje ligt maar nog niet in de lucht zeg maar.
    maar het is geweldig om te zien!
    ook hier ligt in de kast al een stapeltje kleertjes die hij niet meer aan kan :cry:

geniet allemaal van jullie ukkies, en een fijne dag!

liefs joyce

19. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Je moet eerst de tekst selecteren en dan op kopiëren drukken, dan ga je naar je profiel en klik je in je 'handtekeningveld' op plakken, en dan opslaan, dan moet het lukken ;)

20. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Zoe en Lovewinnie: heel herkenbaar, dat heb ik nu de afgelopen 2 nachten. ik voel me nu zombie.

Vannacht en vanmorgen heb ik gehuild terwijl ik Matthew ging voeden en luier verschonen. Ik huilde omdat ik zo moe was en prikkelbaar was. Papa Jeroen troost me lief en begrijpt me heel goed, wel lief.

Ik denk er steeds over van BV overstappen naar flesvoeding, maar ik ben bang voor zijn darmkrampjes en zo...

Deel Deze Pagina