September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.141
    113
    @mouschy: vonden ze 100 gram te weinig? Of weegt hij over het algemeen te weinig voor zijn lengte? Jesper is 78 cm en weegt 12 kilo. Hij is de afgelopen 2 maanden maar 120 gram aangekomen en dat vonden ze hier prima, maar misschien is dat omdat Marijn veel lichter is?

2. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Jesper weeg best wel veel! Ewout weeg dat nu ;) en hij is 2 jaar!
    Marijn zit altijd wel een beetje onder de groei curve, maar dat is niet zo erg. Maar hij is nu gewoon veel te weinig aan gekomen... Hij had nu ook zo'n beetje tegen de 10 kg moeten zitten... Maar hij ziet er goed uit, dus ik maak me niet zo'n zorgen ;)

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

IMD: veel plezier vandaag!

kvptje: jij ook gefeliciteerd!

@virginie: gefeliciteerd met Keld!
    niet te veel forummen vandaag... leuke dingen doen!
    overigens.. volgens mij is het niet zo gek hoor
    vorig jaar vandaag was je letterlijk hoogzwanger en kreeg je een hulpeloos frummeltje.. nu word het echt al een mannetje :)
    toch even wennen denk ik
    (sterker nog.. als ik het zo opschrijf prikt er zelfs al wat in mn oog.. denk niet dat ik het 25 september droog ga houden dus)

@mouschy: vervelend als ze dan mopperen dat het niet helemaal klopt
    dacht dat het normaal was dat kindjes in deze periode minder/niet aankwamen
    iets met dat leren lopen en algemeen veel mobieler toch veel energie kost.

overigens.. klein vraagje
    zouden jullie de maakster van ons onwisj mooie geboortekaartje een plezier willen doen?
    er is een wedstrijd voor geboortekaartjes
    zouden jullie op haar willen stemmen?
    het gaat om het kaartje helemaal rechtsonder van "danielle frensch"
    url: http://www.geboortekaartjes.nl/ontwerp.php?soort=1

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.141
    113
    @mouschy: haha, ja Jesper is geen licht mannetje. Maar hadden we ook niet verwacht, hij was immers bij geboorte ook al 5 kilo.

5. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Gestemd op het kaartje Sas! :)

Virginie: heel herkenbaar, de eerste verjaardag is zo'n mijlpaal! En ik herken me ook erg in jouw laatste zin.
    Hoop op een superdag en ben heel benieuwd naar de verhalen en foto's!

6. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Mouschy: Marijn zit precies tussen Tijn en Chris in: ik zeg: mooi maatje ;)

7. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    KVPtje: gefeliciteerd! Goed nieuws en een mooie naam!

IMD: ik denk aan je en wens jullie een mooie dag!

Virginie: hiep hiep hoera voor Keld, hier ook een prikkend paar ogen :)

@Rootje: wauw, wie weet ben je dus zwanger... te gek!

@Pris: gefeliciteerd met je afvalresultaat. Hier vanmorgen de 1e sessie gehad, maar ga over 2 weken terug om mijn hele lichaam te laten doormeten (in Purmerend.) Waren nog béste naalden die uit mijn buik staken :confused:

@all: hier de 1e tand-door-de-lip-ervaring. Brullen, bloed en een paar slokjes water later zie ik een tevreden spelend kind met een Barbra Streisand bovenlip, zo groot :)

@Miranda: SOS, SOS hoe is het met je, waar ben je?

8. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Jullie hebben mij al doen huilen hoor meiden!

Elke keer ik het woord 'verjaardag' en '1' zie staan, is het hier net een waterval.. :oops:

Ik heb juist een taart gebakken die ik zo dadelijk ga versieren. Er hangen al slingers en balonnen in huis (ik laat Keld niet graag spelen met die balonnen, hij knijpt erin en ben bang dat ze in zijn gezicht gaan ontploffen..)

Vanavond komen mijn schoonouders eten, dan krijgt Keld zijn taart. Zondag komt mijn kant van de familie, ook taart en pakjes natuurlijk. Keld zal er niet veel aan hebben waarschijnlijk, maar ik wil toch dat hij een fijne verjaardag heeft.

Ik ga nu effe bijlezen, voor Keld wakker wordt!

X

9. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    @ MissX: Fijn dat je hier nog eens komt piepen! Ik ben het helemaal mee eens wat je zegt, dit forum betekend zoveel voor mij. Als ik een paar dagen niet heb kunnen meelezen, dan mis ik jullie allemaal!

@ Jennifer: Hoe gaat het met je ukkies? Helemaal gelukkig jij?

@ Kvptje: Gefeliciteerd met de geboorte van je dochtertje! Prachtige naam! Geniet ervan meid!

@ Marsab: Wat een mooie foto's van Aiden! Ben echt jaloers op jullie foto's. Hier ook geprobeerd, maar er kon geen lach af bij Keld, hij vond het heel vreemd, die kleurige dingen die niks wegen.. :)

@ Maart: Even testen zeker? Ik hoop voor jullie dat het nog niet raak is, toch als jullie liever wachten..

@ IMD: Gefeliciteerd met jullie huwelijk! Spannend hoor! Hopelijk hebben jullie een mooie dag!

@ Pris: Zielig dat Tygo verkouden is! Hopelijk gaat het snel beter met hem. *Knuffel*

@ Anoek: Over dat eten, als ze niet wilt, niet dan. Het is een gevecht dat je niet kan winnen, denk ik. Ik heb het hier ook soms (de laatste tijd dikwijls) dat hij na een paar happen niet meer wilt, zelfs zijn flesje is een beetje minder aan het worden. Het beste wat je doet is ermee stoppen, want zij wordt kwader en jij raakt gefrustreerd.. Zolang ze maar niet afvalt zal het wel goed zijn zeker? Je meid is ondertussen ook al 6 maanden, de tijd vliegt wel hé?

@ Darcy: Mm, ik heb liever dat Keld op zijn rug slaapt, maar ik heb niets te willen. Ik draai hem elke avond op zijn rug, maar hij legt zichzelf hoe hij het fijn vindt. Soms de rug, soms de zij, soms de buik.. Ik denk ook niet dat het nog zo kwaad kan als die eerste maanden..

@ Gonzo: Spannend, afwachten op de ongi dus!!!

@ Lovewinnie: Leuke meid is Alicia! En lekker verwend.. Nou, mag toch ook hé, ze zijn nog zo klein!
    Fijn dat jullie blij zijn met jullie nieuwe huis.

@ Rootje: Eveneens spannend voor jou!

@ Mouschy: Soms overdrijven ze toch op het CB hoor. Marijn lijkt me perfect gezond, niet iedereen weegt hetzelfde, niet? Toch succes om hem te laten 'bijkomen'.

@ Saskia: Hou je zakdoeken al maar klaar de 25e! Maar het is zoals je zegt hoor. Ik beleef vandaag die dag opnieuw, vindt het best heftig allemaal.

Aan de meiden die ik ben vergeten, mijn excuses!

10. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Voor ik het nog vergeet, nieuwtjes over Keld:

Sinds deze week stapt Keld écht los. Elke dag zet hij een stapje meer, zonder aanmoediging van ons. Ik ben zo fier op mijn ventje!

Ook grappig; als ik zeg 'Hallo met Keld, dan zet hij zijn handje naast zijn oor, alsof hij aan het bellen is! Zooo lief!

Vanaf 4 september gaat hij 1 keer per week naar het kinderdagverblijf. We gaan kijken hoe hij het daar doet, en dan kan hij later misschien 2 dagen gaan. Dit omdat ik zie dat hij nood heeft aan contact met leeftijdsgenootjes én om mijn schoonmoeder te helpen, omdat Keld 4 dagen per week bij haar is. Ik hoop dat het zal meevallen, maar ik weet nu al dat ik het zielig ga vinden..

en nu ga ik mijn taart versieren meiden!

11. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    @ Virginie: NOGMAALS VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE DREUMESJE! :D En logisch dat je steeds moet huilen, het is ook een emotionele dag! Veel plezier vandaag!

@ loopauto: Aiden krijgt ook een loopauto voor zijn verjaardag van mijn schoonouders! Ook erg leuk!

@ Maart: het kan voorkomen dat je je pil vergeet! Ik denk dat bijna iedereen dit wel eens heeft gehad! Dan heb je de schrik wel ff goed te pakken! Weet je al meer, ik bedoel heb je getest?

@ Lovewinnie: alles frustraties worden dus door Alicia afgereageerd op de kat! Zielig! ;)

@ IMD: Hele fijne bruiloft! We verwachten natuurlijk erg veel foto's!

@ Rootje: jeetje meid, spannend! Zou wel leuk zijn, in een keer raak!

@ buikslapen: Aiden doet dit ook steeds vaker!

@ Mouschy: Dat is idd weinig, maar wat gaan ze doen dan als hij weer niet veel is aangekomen de volgende keer?! Ik bedoel, ze kunnen je wel terug laten komen steeds, maar als hij genoeg eet dan kun je er toch verder niks aan doen!? Of heb ik het mis...

@ Pris: Is niet verkeerd hoor, 3,5 kg eraf! Meid succes nog dan met de volgende kilo's!

@ KVPtje: Van harte meid, met jullie 2e dochter!

@ saskia: ik ga stemmen!

@ Joyce: meid, hoe gaat het met je!? Ben zo benieuwd naar jou, Kyra en je zwangerschap!

@ Darcy: geef Ollie maar een dikke knuffel van ons! Zielig hoor, een tand door de lip!

12. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    @ Virginie: gefeliciteerd met Keld!!!

@ Kvptje:Gefeliciteerd met de geboorte van je meisje!!!

@ IMD: Gefeliciteerd met jullie huwelijk!

@ Darcy:Matthew slaapt altijd op z'n buik met zijn kontje omhoog, dat vindt ie heerlijk!
    Ik heb nog rg last van hernia en kan niet lang zitten en/of liggen, ik beweeg liever. Mag Matthew niet teveel optillen, het is nu even lastig omdat Matthew nu een sprongetje maakt, meer jengelig, echt blok aan mijn benen. Verder kan hij paar keer los staan, zo leuk om te zien.

@ meiden: ik ben nu al weer verggeten wat ik nog tegen jullie wil zeggen en of reageren....

13. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Ohja, Matthew was gisteren bij de cb geweest.
    Hij weegt 10,4 kg en 76 cm lang.
    2 prikjes gehad.

Alles was oke!

Liefs, Miranda

14. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    HIEPERDEPIEP!!!!!!!!! HOERAAAA DE EERSTE SEPTEMBERBABY ALWEER 1 JAAR..
    Stom he? Yocena is een Augustus kindje maar op het forum ben ik echt een septembermama

Virginie,
    Geniet van jullie kleine man, alweer één..

XXXXX

15. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Twente
    Ik was te snel, had mijn krabbels nog niet gelezen! ;)

@ saskia: heb gestemd!

@ virginie: wat goed van Keld zeg! Leuk he dat ze steeds meer kunnen!

@ Miss x: idd raar, eigenlijk zijn jullie augustusmama's! Maar goed, hier is het natuurlijk veel leuker en gezelliger! Ik weet ook niet anders dan dat jullie septembermama's zijn hoor! :D

16. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Twente
    gonzo: ik hoefde trouwens maar een paar dagen te wachten op de slinger!

17. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ha hier net zo haha. en ze heeft ook een speeltelefoon en als ik dan zeg hoi alicia gaat ie ook meteen naar der oortje

18. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

gek genoeg heeft anne hier ook vaak de fisherprice telefoon aan haar oor

en gezien wij verder geen vaste telefoon hebben.. laat staan nog zo'n ouderwets model.. is dat toch wel grappig om te zien :)

@stemmen: tnx!
    (wat een ontzettend lelijke kaartjes zitten tussen de overige deelnemers trouwens.. en ook best wel hele mooie toch... maar nog steeds 0 spijt dat we het kaartje door danielle hebben laten maken :) )

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.141
    113
    @saskia: hier ook de fisherprice telefoon aan het oor, vroeg me ook al hoe hij dat in hemelsnaam kon snappen aangezien we hier alleen mobieltjes hebben haha.

20. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    KVPtje: gefeliciteerd! Met jullie meid!

Virginie: Het kan nog net. Gefeliciteerd! hiep hiep hoera.

Ik had er toch even een test tegen aan gegooid. Negatief dus ik ben niet zwanger.

Deel Deze Pagina