September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Hier nog even voor het slapen gaan.

Nou, de 1e acupunctuur sessie is geweest. Mijn klachten (oververmoeid, zwaar lijf, zware ogen en pijnlijke maag/buik) komen deels van stress en deels door een zwakke milt en nieren.

Stress... gezin, baan, stage, studie, vrijwilligerswerk, tja, die stress herken ik wel (net als alle andere drukke meiden hier.)

Milt en nieren - da's niet zo fijn. Maandag krijg ik van de huisarts tevens een formulier voor het testen op schildklierafwijkingen en suiker.

Het voedingspatroon waar ik me nu aan moet gaan houden heb ik met een ezelsbruggetje onthouden:

niet rauw, niet koud, niet zoet, niet stout

Geen rauwe groenten, geen zuivel, geen suiker en geen alcohol.

Wat zal ik chagrij... eh... slank worden :D ;)

2. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @Maart: da's dus van de baan. Hier is het me in de pil-tijd ook wel eens overkomen dat ik het ding vergat. De 1e keer was ik 18 en ik moest een test doen. Dacht dat '1 stipje' dus 'zwanger' betekende. In de stress niet goed gelezen :rolleyes: :)

@Miranda: balen van je rug. Heb je hulp, ben je onder behandeling?

@Pris: wauw, 3.5 kg eraf. Da's toch een boel? Til maar es 7 ponds-verpakkingen gehakt op in de supermarkt. Staat raar, maar geeft goed aan wat je kwijt bent ;) Gefeliciteerd!

@Virginie: ik kreeg net tranen, omdat jij ze kreeg. En dan is het nog niet eens 30 september...

@all: denken we nog even aan de Jonge Gezinnen Beurs?
    (wie kan de laatste lijst wél terugvinden?)

3. las28

las28 Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.225
    0
    0
    moeder , administratief medewerke
    barendrecht
    kvptje gefeliciteerd met je dochter en hoop dat het toch nog goed verlopen is.

jennifer waar kan ik je vinden op hyves?

En dames heb eigenlijk het zelfde probleem als jen.
    Kreeg hier geen foto's geplaats maar op hyves staan ze wel.

groetjes las

4. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Meeting Jonge Gezinnen Beurs, 30/10/08 - 02/11/08

Zaterdag 1 november

Lovewinnie
    Miranda
    Darcy
    Joepie
    Rootje
    Marsab
    Edokid
    Miss X
    Saskia78
    Joyce

IMD?
    Noor?
    MamaMo?
    Anette?
    Moons?
    Pomme?
    Sophie?
    Patries?
    Jennifer?

Anderen? Pas even aan als je nu wel/niet kunt op deze dagen.

@ Darcy: ik kon de mijne vinden uit mijn berichtenpost!

5. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek

Gezinnenbeurs, zie mijn bericht boven.

Ja ik ben onder behandeling van fysio. 2 keer, maar beide keren een lange preek hoe ik mijn rughouding moet omgaan...terwijl ik van pijn verging en op een massage hoopte. Die verzekerde me dat ik op maandag een oefening en een massage ga krijgen...eerst zien dan pas geloven.

6. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Keld was gisteren jarig maar ik kon niet op internet maar alsnog van harte met je eerste verjaardag. Heb je een leuke verjaardag gehad?

KVPtje, van herte gefeliciteerd met jullie dochter Rilène Jolie. Gaat alles goed met jullie? Geniet ervan.

Saskia ik ga stemmen

Oei, ik hoor beneden iemand heel enthousiast goed zo roepen, ben benieuwd wat Sarah heeft gedaan,ze probeert al 3 weken te kruipen en heel soms lukt het een paar kruipjes (hoe noem je dat eigenlijk) dus ik denk dat ze weer een stukje opgeschoven is. En nu huilen dus dat zal het wel zijn, nu is ze boos dat het niet lukt.

7. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    staan leuke geboortekaartjes op zeg.

Net pap gegeven, natuurlijk heb ik weer eens niet goed gelezen, moesten 6 schepjes bambix bij dus ik het schepje van de melkpoeder gepakt, dacht al wat een dunne troep, dus nog maar een beetje erbij maar dreef nog steeds van de lepel, dus lekker in het flesje gedaan. Zie ik later, 6 eetlepels, tja, das dus wat anders. Ik ben gewoon echt een muts maar Sarah vond het erg lekker, dus de smaak is goed, morgen weer een nieuwe kans maar dan wel dik.
    Oh ja, wij gebruiken nu opvolgmelke en gewone melk door elkaar, dus in de ochtend een flesje geone melk, pap van opvolgmelk en in de avond een pyamapapje (wil ik gaan proberen, eens kijken of ze langer slaapt, 5.30 is zooooooooooo vroeg)
    Zou dat erg zijn? De gewone melk is bijna op of zouden jullie ook het papje daarvan maken?

8. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Goede middag,

Darcy, Suc6! Wel makkelijk te onthouden zo. Ik wil er ook nog 5 kg af.

IMD, Hoe was je dagje? We zijn heel neiuwsgierig.

Vandaag lekker een dagje uit, Yasmine is bij oma. Eerst wat eten en dan naar de musical.

9. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Verjaardagslijst september 2007 baby's

Augustus
    22: Keld (Virginie83)
    25: Yocena (Miss X)
    26: Chris en Tijn (Noor)
    29: Dean (IMD)
    30: Esmay (Joepie)
    31: Tim Owen (Mobielfreak)

September
    01: Judith (Brigitte)
    02: Yassine (Newlymom)
    04: Marijn Ejan Elad (Mouschy)
    07 Lyn: (Ief)
    08: Kyra (Joyce82)
    11: Tara (Zoë84)
    11: Marissa (Rootje)
    12: Alicia (Lovewinnie)
    12: Yasmine (Maart)
    13: Aiden (Marsab)
    13: Jesper (Suus)
    13: Eva (Edokid)
    14: Daimy (Rian)
    15: Thijs (Gonzo)
    15: Niels (Savita)
    19: Hanne (Jikke)
    20: Sophie (Sophie)
    21: Milan (Moons
    24: Jesse (Simke)
    24: Tygo (Pris)
    25: Jamie (Patries)
    25: Anne (Saskia)
    28: Daniëlla (Han)
    29: Matthew (Miranda040172)
    29: Timothy (Modigliani)
    30: Ollie (Darcy)

Oktober
    03: Gwyneth (Jennifer)

Februari
    16: Sarah (Anette, 'nakomertje')

Reminder! :D

10. Patries81

Patries81 Bekend lid

9 nov 2006
    886
    0
    0
    dierenartsassistente
    Zaanstreek
    Meeting Jonge Gezinnen Beurs, 30/10/08 - 02/11/08

Zaterdag 1 november

Lovewinnie
    Miranda
    Darcy
    Joepie
    Rootje
    Marsab
    Edokid
    Miss X
    Saskia78
    Joyce
    Patries

IMD?
    Noor?
    MamaMo?
    Anette?
    Moons?
    Pomme?
    Sophie?
    Jennifer?

Heb mezelf er weer bijgezet.

Anderen? Pas even aan als je nu wel/niet kunt op deze dagen.

11. Patries81

Patries81 Bekend lid

9 nov 2006
    886
    0
    0
    dierenartsassistente
    Zaanstreek
    Hey meiden,

Even een korte reactie.

@Virginnie: Nog van harte met Keld. Leuke dag gehad?

@Kvptje: Van harte met jullie dochter. Geniet van jullie 2 kleintjes.

@IMD: Nog van harte met jullie huwelijk. Hoe hebben jullie het gehad?

@Maart: Fijn dat je nu wat meer zekerheid hebt.

@Darcy: Hoop dat de acupunctuur goed aanslaat. Balen dat je stress hebt, maar ja kan het wel voorstellen met zo'n druk leventje. Zielig dat Ollie gevallen is. Knuffel voor jullie beide.

@Pris: Super meid dat je 3.5kg kwijt bent. Gefeliciteerd.

@Miranda: Balen meid dat je nog zo veel last hebt. Nu helemaal dat Matthew in een sprongetje zit. Voelt hij zich wel al wat beter? Niet meer verkouden?

@Lovewinnie: leuke foto van Alicia. Ze worden echt groot.

@Noor: Voor jou ook nog een paar daagjes voordat de boys jarig zijn. Spannend. Zijn jullie er al helemaal klaar voor? Weer crea geweest?

Sorry weet het verder niet meer.

Update van deze kant.
    Jamie kan sinds dinsdag alleen lopen achter de babywalker, hij staat af en toe alleen los (volgens mij heeft hij dat zelf nog niet door hihi) en hij zit volgens mij ook in een sprongetje. Erg jengelig, ene keer super slapen overdag, andere dag drama. 's nachts slaapt hij gelukkig wel goed.

Drukke week achter de rug, ben erg moe, zit even niet lekker in mijn vel. Ga me snel inschrijven voor de start to run cursus, begint 6 sept. Wil weer wat voor mijzelf hebben en mss kan ik weer wat mensen ontmoeten.
    Vandaag huis schoongemaakt, was echt echt nodig, straks boodschapjes doen en morgen dagje Friesland bij mijn oude baas/bazin. Heb ik erg veel zin in, ze hebben Jamie nog niet in levende lijve gezien. Erg leuk dus.

Fijn weekend allemaal en hoop snel weer te komen kletsen.

Liefs, Patries

12. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @Anette: mag ik je een tip geven? Vergeet het pyama-papje 's avonds, geef lekker die 180 ml met 3 lepels Bambix. Net als 's ochtends.
    Slaapt ze vast goed op!

@Miranda: dank voor de lijst en jij héél veel sterkte!

@Patries: klinkt ook bij jou als een marathon-huishouden met werk, kind en huis. Goed dat je iets voor jezelf hebt gekozen om te gaan doen!

@all: en ja hoor... Ollie was de val van gisterochtend zó snel te boven (bikkel), dat ie meteen maar voor de herhaling ging vandaag :rolleyes:
    Blood everywhere! Ook weer snel opgelost, maar wel zielig.
    Het kind gaat als een wilde door het huis en vallen is onvermijdelijk zo!

Maarrr....... komen we nét thuis, ga ik hem verschonen voordat hij gaat slapen... zijn tandje no. 5 en 6 door, naast zijn twee boventandjes :D
    Trots papa bellen natuurlijk ;)

13. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    nou meiden het was geweldig maareh uitgebreid verhaal volgt later..

14. gonzo

gonzo Actief lid

25 sep 2006
    254
    0
    0
    kvptje van harte gefeliciteerd met je dochter, hoop dat alles goed gaat?

@Virginnie - ook een dag te laat, maar niet minder gemeend - nog van harte gefeliciteerd met Keld. Kan me goed voorstellen dat je emo bent hoor, het is eerste jaar van onze kleine uk is ook niet niks!

@IMD - gelukkig dat je een mooie dag hebt gehad, nieuwsgierig naar de foto's :)

@Pris - goed hoor al 3,5 kilo afgevallen! Vreemd idee dat dat met naalden gaat. Zoals je hoort heb ik dat nog nooit gedaan. Vind het wel bijzonder. Waar prikken ze die naaldjes eigenlijk :confused:

@Darcy - kan me wel voorstellen dat je last hebt van stress, als je leest wat je allemaal al niet doet! Hoop dat je je snel weer wat relaxter voelt. Rottig he dat Ollie weer een bloedige val heeft gemaakt, maar helaas zal dat waarschijnlijk niet de laatste keer zijn!

@Miranda - hoop dat je snel wat resultaat hebt van de fysio - lijkt me erg vervelend zo

@Patries - groot gelijk dat je even lekker iets voor jezelf gaat doen, ook al zijn we moeders, ook wij willen af en toe wel eens iets anders doen he ;)

@mee-eten - is er niemand die een leuk recept voor me heeft waarmee Thijs kan mee-eten?

Fijn weekend verder!

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.141
    113
    @gonzo: jesper eet eigenlijk altijd gewoon met ons mee. Gewoon aardappeltjes, groenten en vlees of iets van spaghetti. Eerst kookte ik zoutloos en voegde het later bij ons toe, maar volgens het cb is dat niet nu niet meer nodig zolang je niet te zout kookt natuurlijk.

16. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Hallo allemaal!

Een berichtje van mij!
    Hier gaat alles prima, Aiden staat veel beter, af en toe los (zonder dat hij het zelf in de gaten heeft) ;)
    Erg leuk!

Wel zijn we sinds gisternacht begonnen met het afschaffen van de nachtvoeding.
    Aiden kreeg dit dus nog steeds (soms zelfs 3! *gaap*)
    Maar we hebben nu zoiets van, hij is bijna 1 jaar, dus doorslapen zou best eens lekker zijn.
    Nou vannacht dus voor het eerst laten huilen (lees: brullen, schreeuwen en krijsen) Heel naar, maar de krijsmomenten werden steeds korter.
    Als hij zeg maar na 2 uur weer wakker werd -> huilen, en daarna weer in slaap viel en 2 uur later weer wakker werd -> weer huilen, maar minder lang.
    Dus hij kreeg in de gaten dat ik echt niet kwam! Ppff....ik zie nu al op tegen vannacht! :(
    Wish me luck (en Aiden natuurlijk!) :D

17. jikke

jikke Actief lid

7 dec 2006
    427
    0
    0
    friesland
    Hanne eet al een hele tijd met ons mee. Dat is erin geslopen (geen eten apart gehouden, geen potje in huis). Volgens het cb is dat iid niet erg als je maar oppast met zout en kolsoorten. Hanne eet zelfs al patat (zonder zout dus) en dat terwijl ze nog geen tandje heeft! een echt vreetzakje! Vanavond hadden we een bbq van de buurt en toen heeft ze gewoon meegegeten vlees, salade, broodje kruidenboter.....

ook krijgt ze geen opvolgmelk (nooit gehad trouwens). ben met 6 mnd overgestapt op de volle melk, maar wel met vit d druppels.

groetjes, Jikke

18. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    He meid hoe was je vannacht gegaan?

19. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Dat is tof zeg, matthew eet nog wel uit de potjes, het wordt wel tijd dat hij mee eet met ons. Probleem is dat Matthew vervelend wordty als hij wat later eet na 18.30 uur, daarom uit potje dan eet hij rond 17-17.30 uur.
    Jeroen komt pas om 18.30 uur thuis en dan ben ik klaar met eten koken. Misschien moet ik maar wat anders aanpakken...

Matthew drinkt nog wel de opvolgmelk, nog niet volle melk, pas als hij 1 jaar wordt.

Goh bijna uitgerekend al! Post je ons wel als je 5e er is! Sterkte met je laaste loodjes.

20. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    hoe je dat noemt is ... tijgeren.

Deel Deze Pagina