September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Veelplezier in Friesland!

Herkenbaar hoe Jamie overdag doet en 's nachts. Bij mij is pcies hetzelfde ook zo.
    Ook staat hij vaker los, ook al heeft ie niet door haha.
    Hij loopt altijd achter de loopwagen, echt leuk om te zien.

Matthew is nog wel verkouden, maar hij lijkt vanochtend langzaam weer de oude worden, hij had afgelopen 3 dagen koorts gehoord, het zal wel door de prik komen.

2. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    @ gonzo: hoop morgen wat meer resultaat van de fysio krijgen.

@ darcy: arme Ollie zeg...maar leuk dat 2 tandjes erbij zijn gekoemn.

Fijne dag allemaal!
    X

ps sorry dat ik teveel post heb achtereen gezet, want ik weet dan zeker niemand vergeten te beantwoorden... :oops:

3. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Het ging erg goed!
    Hij lag om ongeveer 19.30 uur in bed (dus al geen late voeding en die van 19.00 uur wilde hij ook niet! :confused: ) en werd wakker om 2.00 uur vannacht. Toen heb ik de speen even in gedaan (die mag hij nog wel, eerst de BV maar es afbouwen, de speen is dan nog zo lekker vertrouwd)
    Hij huilde (dus niet krijsen) toen even en viel weer in slaap.
    Toen werd hij vanochtend nog tegen 5.00 uur even wakker en huilde eventjes. En daarna kwam hij pas tegen 7.30 uur!
    Toen heeft hij dus de ochtendvoeding van mij gehad! (mijn boobs stonden ook echt op knappen! ;) )
    Goed van hem he, alsof hij weet, ik krijg toch niks meer! :D
    Me = happy

4. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Geweldig zeg!
    Hoop de komende nachten steeds beter gaan!

5. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @Marsab: wat heerlijk, meid! En wat doet Aiden dat goed, hij leert dus heel snel. Fijn voor je ook, kan je lekker doorslapen. Heb je een jaar borstvoeding gegeven, ik zeg: chapeau!

@Jikke: jullie krijgen dus dubbel feest, als ik je banner en eronder lees - een kleintje erbij én 10 jaar getrouwd binnenkort :D
    Post je wel als de baby er is? We leven mee, hoor!

@melk: is het de bedoeling dat je na een jaar overstapt op volle melk? Ollie krijgt nog opvolgmelk, Forte, en dat is tot 18 maanden? Graag jullie advies?

@eten: Ollie eet eerder dan wij, rond half 6. En dat is meestal een potje. Soms eet hij mee, ook als we uit eten gaan hapt ie wat mee (alleen aioli vond ie tot nu toe wel heftig, de rest lust hij wel :) )

Wij eten rond 7, half 8 en dan krijgt hij zijn laaste fles meestal. Gaan we ook niet veranderen, zijn allebei opgegroeid met laat eten, gaat Ollie later ook doen. Tja, meditterane mensen hè ;)

Hier donker bewolkt en we wilden naar het strand :( Nou ja, dan maar aan de studie. Dat begint ook weer.

Iedereen fijne zondag!

6. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Verjaardagslijst september 2007 baby's

Augustus
    22: Keld (Virginie83) 1 jaar!
    25: Yocena (Miss X) (morgen al!)
    26: Chris en Tijn (Noor)
    29: Dean (IMD)
    30: Esmay (Joepie)
    31: Tim Owen (Mobielfreak)

September
    01: Judith (Brigitte)
    02: Yassine (Newlymom)
    04: Marijn Ejan Elad (Mouschy)
    07 Lyn: (Ief)
    08: Kyra (Joyce82)
    11: Tara (Zoë84)
    11: Marissa (Rootje)
    12: Alicia (Lovewinnie)
    12: Yasmine (Maart)
    13: Aiden (Marsab)
    13: Jesper (Suus)
    13: Eva (Edokid)
    14: Daimy (Rian)
    15: Thijs (Gonzo)
    15: Niels (Savita)
    19: Hanne (Jikke)
    20: Sophie (Sophie)
    21: Milan (Moons
    24: Jesse (Simke)
    24: Tygo (Pris)
    25: Jamie (Patries)
    25: Anne (Saskia)
    28: Daniëlla (Han)
    29: Matthew (Miranda040172)
    29: Timothy (Modigliani)
    30: Ollie (Darcy)

Oktober
    03: Gwyneth (Jennifer)

Februari
    16: Sarah (Anette, 'nakomertje')

Reminder! :D

7. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Ik wil graag binnenkort van de opvolgmelk af en volle melk nemen. Minder schepgedoe ;)

Regenbui op komst? Hier in de zaanstreek alleen wat bewolkt...

Studie ze!

xxx

8. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Hier vertelde het CB juist om na een jaar GEEN volle melk te geven maar halfvolle.. Volle melk bevat teveel vetten die ze als ze 1 jaar zijn niet meer nodig hebben, dus dan is het een dikmaker.. Halfvolle melk is na een jaar goed genoeg en als je geen opvolgmelk geeft moet je vitamine D druppels bij gaan geven..
    Tim krijgt hier ook nog steeds opvolgmelk, nummer 3 van de Kruidvat. Gisteren een rare dag gehad en kreeg hij een warme fles melk tussendoor met wat nutrix er in en dat ging goed.
    Tim is sowieso wel een vreetzak. Kan hem 's morgens een fles opvolgmelk geven en dan een uur later wil hij brood eten. Pap wil hij niet, hij weigert dan ook pertinent en laat alles zo zijn mond weer uitlopen :( Dus dan maar de fles opvolgmelk (hij moet tenslotte ook zijn medicijn nog hebben 's morgens en 's avonds) en dat gaat het makkelijkste door de fles heen.
    Tim eet soms met de pot mee, wij eten vaak erg gekruid en dat lijkt me niet zo handig voor zijn maagje..

9. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    hier geef ik dean al een tijdje volle melk (juist op advies van het CB maar sta zelf meer achter volle natuurlijke prodcten ZOALS de natuur het gemaakt heeft zullen we maar zeggen...) gaat prima hij kan wel wat vet gebruiken (meeste kindjes krijgen juiost te weinig vetten tegenwoordig)

10. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    nou meiden ga straks aan site (EN foto's werken)

Dean staat nu in het blad kinderen maar we kunnen helaas niet stemmen...

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.137
    113
    @IMD: fijn dat je een mooie dag hebt gehad, ben heel benieuwd naar de foto's. Had Dean eigenlijk ook een pakje aan?
    Heb hem zien staan in Kinderen! Dat moet hij wel gaan winnen hoor, vond het veruit de leukste foto.

@darcy: we geven nu volle melk, maar gaan straks over op halfvolle melk. Jesper is zelf al vol genoeg zeg maar. Groeimelk tot 18 maanden is eigenlijk niet meer nodig. Je kunt zelf evt. vit. d bij geven. Maar groeimelk kan natuurlijk ook geen kwaad, dus als je dat prettiger vind, geef je dat gewoon. Ik ben de schepjes ook wel zat. Hij krijgt in de ochtend nog groeimelk (pak opmaken) en tussen de middag halfvolle melk.

12. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Verjaardagslijst september 2007 baby's

Augustus
    22: Keld (Virginie83) 1 jaar!
    25: Yocena (Miss X) (morgen al!)
    26: Chris en Tijn (Noor)
    28: Maricha (kvptje)
    29: Dean (IMD)
    30: Esmay (Joepie)
    31: Tim Owen (Mobielfreak)

September
    01: Judith (Brigitte)
    02: Yassine (Newlymom)
    04: Marijn Ejan Elad (Mouschy)
    07: Lyn: (Ief)
    08: Kyra (Joyce82)
    11: Tara (Zoë84)
    11: Marissa (Rootje)
    12: Alicia (Lovewinnie)
    12: Yasmine (Maart)
    13: Aiden (Marsab)
    13: Jesper (Suus)
    13: Eva (Edokid)
    14: Daimy (Rian)
    15: Thijs (Gonzo)
    15: Niels (Savita)
    19: Hanne (Jikke)
    20: Sophie (Sophie)
    21: Milan (Moons
    24: Jesse (Simke)
    24: Tygo (Pris)
    25: Jamie (Patries)
    25: Anne (Saskia)
    28: Daniëlla (Han)
    29: Matthew (Miranda040172)
    29: Timothy (Modigliani)
    30: Ollie (Darcy)

Oktober
    03: Gwyneth (Jennifer)

Februari
    16: Sarah (Anette, 'nakomertje')

Reminder! :D

13. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse

14. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Hallo mama's

IMD, ben benieuwd naar de foto's. Je zal vast een geweldige dag gehad heben.

@melk, Yasmine krijgt nog steeds opvolg melk. Ik heb ook begrepen dat je na opvolg melk half volle moet geven en geen volle.

15. simke

simke Bekend lid

23 jan 2007
    525
    0
    0
    Flevoland
    He meiden,

Het is alweer een paar dagen geleden, maar hier dan toch weer even een berichtje van mij. Ik probeer wel om de dag mee te lezen, maar heb niet altijd de tijd om te reageren.

Jesse's 3e en 4e tand (zijn voortanden boven) zijn in 1 week doorgekomen. De voortanden onder zitten er al sinds april. Hij heeft er de hele week last van gehad en gisteren had hij na zijn middagslaap ineens 39.1 koorts. Hij heeft toen een zetpil gehad en vanochtend voelde hij zich weer prima. (gelukkig, want ik voelde me ne zo naar als hij!)

@Marsab: sterkte met de gebroken nachten, ik hoop dat Aiden snel doorslaapt. Jesse wordt hier ook 1 of 2 keer per nacht wakker, maar ik geef de schuld aan de tanden. Ik lees net dat het vannacht best wel goed ging, nu hopen dat hij doorzet.

@eten: over het algemeen eet Jesse gewoon met ons mee, maar als wij patat eten, krijgt hij een potje, want hij wordt daar nog niet zat van (hij heeft na 4 of 5 patatjes genoeg).

@opvolgmelk: Jesse krijgt nu sinds een week Friso 3 standaard (hij had Friso 2 extra, maar 3 is er niet in extra) en dat gaat prima.

@staan: Jesse vertrouwt zichzelf nog niet echt, als hij het zelf niet door heeft, kan hij alleen staan en een paar stapjes zetten. Zodra hij doorheeft dat hij alleen staat pakt hij snel iets of iemand vast.

@melk: hoe geven julllie de melk 's middags bij het broodje? Hier gebeurt dat nog met de fles, maar wil het graag op een andere manier proberen. Iemand tips?

Groetjes Simke

16. gonzo

gonzo Actief lid

25 sep 2006
    254
    0
    0
    Hier ben ik weer vanuit een zonnig Zeeland...lekker!

@Marsab - wat fijn dat Aiden nu gaat doorslapen, lijkt me voor jou ook wel eens lekker! Weet nog wel dat toen ik de nachtvoedingen liet vervallen dat mijn bv ook heel snel terug ging lopen, maar dat was bij mij zo.

@melk - hier krijgt thijs ook nog opvolgmelk, maar dan in zijn pap, hij wil absoluut geen melkfles meer. Wel typisch dat het ene cb halfvolle melk zegt en de andere volle melk, dan weet je ook echt waar je aan toe bent.

@Suus - kan me goed voorstellen dat je wacht tot na je bruiloft voor een tweede, zeker als je er zo ziek van bent. Hier heb ik nog steeds het idee dat ik wel zwanger ben, voornamelijk 's avonds ben ik moe en enigszins misselijk.

@eten - thijs eet hier ook al een poos mee als wij groenten eten en dan doe ik er meestal een bouillon over de aardappelen heen en ik gaf alleen nog maar hele kleine magere stukjes kip in zijn eten. Maar wilde eens wat anders proberen, misschien ook eens wat ander vlees. Thijs is het beu om van een lepeltje te eten en wil zelf eten - soms wel lastig, maar ja de stofzuiger en dweil zijn geduldig :rolleyes: !

@Jikke - laatste loodjes voor jou. Is het zwaar nu met nog 4 kids en hoogzwanger zijn? Hoe doe je dat allemaal met je huishouden etc. Lijkt me heel pittig, of valt dat mee?

Ga nog eens even het gras maaien, moet ook gebeuren he?

Liefs, Angela

17. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik heb alvast onze site geupdate voor wie een kijkje wilt nemen!

18. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    imd, gave foto´s, jullie zien er prachtig uit. En dat kleine pakje van Dean, geweldig.

19. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0

en zo kan ze een stukje vooruit.

Dacht dat tijgeren echt op het buikje liggen was en dan met de armpjes vooruit. Maar anders tijgert ze.....

20. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    trouwens dean staat inmiddels in het blad kinderen...we kunnen helaas niet stemmen hihi

Deel Deze Pagina