September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joepie01

joepie01 Bekend lid

7 jan 2007
    763
    0
    0
    verzorgende
    vlakbij emmen
    hallo.

even gauw een vraagje esmay heeft sinds een week groene ontlasting weten jullie waardoor dit kan komen?

die man waar ik naar toe ga zegt dat het komt door een onstekingkje. morgen moet ik naar het cb toe en vraag het daar wel even na want ik wil het wel zeker weten natuurlijk.

2. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hoi hoi
    @miranda: fijn dat papa je zo goed steunt. ff over de flesvoeding, er is geloof ik flesvoeding voor gevoelige darmpjes, dus als je kleine veel last heeft van krampjes dan zou je dat kunnen proberen.
    ziet er zo zielig uit he die krampjes!

over de groen ontlasting, Scott heeft niets anders dan geel groen poep, een beetje een giftig kleurtje zeg maar, maar ik heb er nog niets van gehoord dat er iets niet goed zou zijn.
    ben benieuwd wat het cb zegt!

liefs joyce

3. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    @ Darcy/Mouschy/Han: Matthew heeft ook pukkeltjes op zijn gezicht!

@ Matthew slaapt gewoon overdag met de gordijnen openen en 's avonds de gordijnen dicht, zodat hij weet wat het verschil dag en nacht is.

Je meisje groeit zo hard!
    Ja Matthew maakt ook snelle sprong, hij kan nu al zijn hoofdje tillen, terwijl hij nog geen 4 wkn oud is! Hij kijkt soms scheel omdat hij graaggoed wilde concentreren op mens of ding, leuk.

Ik wissel matthew ook af met zijn hoofdje naar links en rechts om scheve nek voorkomen.

Onlangs heb ik ook 100 foto's besteld :confused:

4. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Aiden heeft ook een voorkeurshouding met zijn hoofdje.
    Hij kijkt dan (als hij op zijn rug ligt) naar rechts.
    Voor hem is dit dus links! ;)
    We moeten zijn hoofdje ook steeds de andere kant op draaien/ leggen.
    Maar ook hij is zo eigenwijs om hem weer terug te draaien!
    Nu heb ik een muziekmobieltje aan zijn bed aan de linkerkant gehangen.
    Hier draai ik zijn hoofd dan naar toe en en kijkt hij ernaar.
    Ook doe ik het muziekje dan aan natuurlijk!

Verder moesten we van het CB een kussen halen waarbij Aiden gedwongen wordt de andere kant op te kijken.
    Idd, anders groeit zijn hoofdje ook wat scheef! :confused:

5. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Newborn is voor Matthew al klein :confused: nu gebruik ik Mini.

Ohja de 3 foto's van Matthew (ook hoe hij op z'n buik ligt met zijn hoofdje rechtop) zijn nu te zien in mijn album.

6. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    groene ontlasting zal door teveel borstvoeding komen, volgens het boekje.
    Vraag het maar even bij het cb na.

Matthew heeft tot nu toe lekker mosterdpoep :)

7. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Wel ga ik eerst contact met de VK opnemen, want ik mag haar altijd vragen over de borstvoeding en zo. Zij is onlangs moeder geworden va de 2e zoontje (sinds juli), ze geeft hem BV daarnaast werkt ze als VK, knap hoor. Ze raadt me af om niet bij mijn huisarts te gaan informeren :)

Matthew begint nu langzaam te krijsen...het is 2 uur geleden dat ik hem BV gaf :( arme tepel van me xxxx

8. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Hier ben ik ook weer.

De laatste tijd heel druk gehad omdat mijn schoonzus afgelopen zaterdag getrouwd is.

Met mama en Yasmine gaat het goed. Ze groeit hard. Het gaat veel te snel allemaal.

Miranda, leuke foto's wat is ie al sterk.

Jennifer, ik had jouw banner voor je aangepast de vorige keer wil het wel weer voor je doen.

9. Ddp

Ddp Niet meer actief

Goedenmiddag mama’s!

Ik moet elke keer zo lachen als ik kabouterfeestthee lees, Saskia!! Heb daar nog nooit van gehoord, maar super zeg dat het zo goed werkt!! Zal het eens onthouden voor mn vriendin. Als die straks bevallen is wil ze ook borstvoeding proberen....

Als anticonceptie gebruik ik de Nuvaring, Virginie. Bevalt mij prima!! Ik kan namelijk niet zo goed tegen de pil, word daar heel erg depri van. In de nuvaring zitten maar weinig hormonen,
    en voor mij is dat dus ideaal!

Wij willen ook in de toekomst graag een 2e kindje, als het allemaal mag lukken uiteraard...
    Maar nu eerst volop genieten van Tara! Heb al wel besloten dat ik dan absoluut het geslacht wil weten hahaha! Dit keer wist ik het niet omdat Rikus(mn vriend, wat een naam he?) het niet wilde weten....Maar als er ooit een volgende mag komen dan wil ik het meteen weten!

Mouschy, wat zielig dat Marijn zoveel last heeft van krampjes! Misschien is de kabouterfeestthee ook wel wat voor jou, hihi! Hoe vind Ewout zn broertje??

Darcy, hoeveel weegt Ollie?? Ik denk dat hij haast wel de mini luiertjes aankan hoor!
    Tara had dat ook best snel. Die heeft newborn niet lang aan gehad! Mini luiertjes is van 3-6 kg als ik me niet vergis.

Wat gordijnen betreft, die laat ik hier overdag altijd open. En ’s avonds doe ik ze dicht. De kraamverzorgster vertelde dat ze zo kan wennen aan een dag en nacht ritme. Gelukkig heeft Tara hier geen moeite mee. Maar voor degenen die er wel moeite mee hebben, ik zou geloof ik dan gewoon de gordijnen dichtdoen!!

Marsab, je vriend is niet de enige die zo reageert op het woord condooms. Die van mij net zo!! Ik was er trouwens laatst toen we een beetje aan het knuffen waren wel aan toe, en toen zegt tie tegen mij: Doe nog maar niet......werd ik ook beetje verdrietig van!!

Welkom Roxx!!

Wauw wat groeit je meisje goed, MissX!! Misschien dat dat bruinige het begin is?? Vaak heb ik dat ook 2 daagjes ongeveer voordat het echt rood word.....Tara had in het begin ook een voorkeurshouding! Ik legde haar hoofdje dan de andere kant op als ze echt goed sliep, anders draaide ze hem zo weer terug. Ik geef haar ook de fles aan beide kanten, vaak om en om.
    Ik ken een kindje die door zn voorkeurshouding ook een scheef hoofdje had en een helmpje op moest, zo zielig! Dus ik probeer me er zo goed mogelijk aan te houden!
    Ik merk aan Tara ook dat ze steeds meer nieuwe dingetjes kan en ontdekt, zo grappig!

Hier ook erge moeite met vroeg opstaan! Elke keer neem ik mezelf voor om op een vast tijdstip op te staan, maar het komt er steeds niet van!

Jennifer wat fijn dat je tot maart thuisbent!! Heerlijk! Ik kan nu al janken als ik denk dat ik half december weer moet werken, verschrikkelijk!

Joepie, heb je al ff gegoogled?? Zou niet weten wat het is, die groene ontlasting, sorry!

Heb nog een ego verhaal, maar dat zet ik hier niet bij onder, dan word het helemaal zo'n verhaal!

10. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@jennifer: je moet na het blauw maken eerst "knippen" selecteren...
    daarna kun je hem gaan plakken :)
    btw.. m isschien leuk omt e doen is allerlei hapjes te nemen die tijdens je zwangrschap niet mochten? :)

11. Ddp

Ddp Niet meer actief

Zo, dan nu mn ego verhaal! Moet het ff kwijt en ik weet dat ik dat bij jullie kan!

Ik voel me sinds anderhalve week echt niet top! Wat het dan wel is...ik weet het niet! Ik ben constant geirriteerd of chaggie, moet overal bijna om janken, maak steeds ruzie met Rikus....
    Heb nergens zin in! Ben echt een vreselijke opruimer en poetser, maar ik doe nu werkelijk bijna niks! Ben ook vreselijk moe!

Met Tara gaat alles super, dus daar hoef ik me niet druk om te maken. En vind haar ook superleuk! Dus daar ligt het niet aan....

Ik dacht dat het misschien kwam omdat ik het de eerste weken te gek heb gemaakt. Al snel weer teveel wilde doen etc.

Komt jullie dit bekend voor? Hebben jullie dit ook? Ik baal er vreselijk van namelijk! Ik wil dit niet zo, maar kan er weinig aan veranderen....

12. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Heb nieuwe foto's van Keld in mijn album!

13. Ddp

Ddp Niet meer actief

Wat een mooi kindje Virginie! Wat veel haartjes zeg, en die grote mooie ogen! Super!

14. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    @ Virginie: leuke foto's van keld, zoveel haartjes al!

@ Wat is kaboutertheefeest? :(: :rolleyes: :(:

@ Ik gebruik al 10 jaar geen pil en wil niet weer eens aan de pil beginnen, ook al denkt Papa jeroen mogelijk aan z'n sterilisatie :confused: ik heb hem gezegd dat hij hiermee moet wachten. Ik vind het te snel gaan voor hem. Ook al wil ik niet aan de tweede.

@ Papa jeroen heeft een hekel aan condooms, en we hebben nog geen seks gehad, ook al verlangen we erg naar elkaar toe. Hij wilt wachten tot ik niet meer vloei...het duurt me TE lang!

15. Ddp

Ddp Niet meer actief

hej lieve meisjes,

nog ff snel een vraagje! Tara trapt de dekentjes best vaak van zich af en 's nachts is dat natuurlijk niet fijn! Waar kan ik van die slaapzakjes kopen in een klein maatje? Zie ze alleen vanaf mt 70!

16. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Twente
    maat 70 = 56 (bij prenatal)
    heb zelf van de week zo'n dikke gevoerde gekocht.
    Vooral omdat de nachten toch best koud worden.
    De mouwen kun je eraf ritsen! ;)

17. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Twente
    Zoe: dus jouw mannetje kan ook best lomp zijn, wat betreft zijn reactie op seks... :(

Wie geven er nou trouwens nog allemaal BV?
    Misschien is het leuk om weer een lijst maken met namen, bezoekjes aan het CB etc?

forum naam/ naam kindje + bevaldatum/ BV of FV/ gewicht + lengte kindje op dit moment?
    Misschien weer op bevaldatum selecteren?

Ik zal beginnen:

Namen:

Augustusbaby's 2007:

Septemberbaby's 2007:
    Marsab: Aiden Kyen (13-09-2007) BV, 4150 gram/ 53,5 cm

Oktoberbaby's 2007:

Afspraken:
    07 november: Marsab CB 1e prikjes :(

18. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Namen:

Augustusbaby's 2007:

Septemberbaby's 2007:
    Marsab: Aiden Kyen (13-09-2007) BV, 4150 gram/ 53,5 cm
    Han: Daniëlla (28-09-2007) BV, 4070 gram/ ? cm

Oktoberbaby's 2007:

Afspraken:
    07 november: Marsab CB 1e prikjes
    12 november: controle kinderarts heupen
    13 november: Eerste controle cb

19. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    hallo dames, ik ben vandaag overgaan op kunstvoeding. vannacht bleef ze zuigen maar er kwam maar niks uit, ik denk zal is gaan kolven om te kijken maar inderdaad ze waren gewoon echt leeg. alle tips hebben dus niks geholpen maar goed ik heb me best gedaan. alicia was weer gewogen en ze heeft er niks onder geleden. ze woog alweer 4340gr en dus in 6 wk tijd ruim 1kg extra. me meisje wordt al echt groot.

Newborn is voor Matthew al klein nu gebruik ik Mini

hier het zelfde alicia paste maar 1 week in de newborn en zit nu dus ook in maatje 2. hiervan heb ik nog 3 pakken op voorraad plus een la in de commode helemaal vol (ook een pak of 3)en ik vind dat ze nu ook al wel wat krab beginnen te zitte dus hopelijk niet te enthousiast geweest met de aanbiedingen.\

marsab: hier nog een met een voorkeurs houding en met de tips die ik had gekregen van het cb is het gelukkig al goed aan het veranderen en ligt ze uit haar zelf ook met haar hoofdje de andere kant op.

hoe dik kleden jullie de ukkies aan met dit koude weer, vanmorgen moest ik om 8 uur op pad (brrr inderdaad) maar omdat er 10 cm dik ijs op de auto lag ging ik tevoet. ik had haar een mutje opgedaan een winterjasje (fleece) en een dekentje (fleece) en zo in de kinderwagenbak. in de maxicosi doe ik het zelfde maar dan ipv dekentje voetenzak is dit niet te warm

20. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    @MissX: soms helpt het om het bedje om te draaien of het bedje aan de andere kant op te maken. Vaak kijken ze namelijk bijvoorbeeld naar een bepaald voorwerp/vlak/muur/kleur/lamp...
    Isa was als baby een enorme draaikont, die kon echt niet onder een deken liggen want die draaide haar hele bed door, tot ik haar met haar hoofd naar de andere kant te slapen legde, toen was het over!

Deel Deze Pagina