Hmm, ik zou volgens ff ook denken op dag 8, maar dat klopt niet met je ovutestjes. (zegt niet alles he? In de maand dat ik zwanger werd van jesper had ik alleen maar lichte streepjes op mijn ovutest) Kan me wel voorstellen dat je er een beetje chagrijning van wordt, zo weet je nog niet waar je aan toe bent. Meiden, ik wil graag even jullie mening. Ons plan was om vanaf nu weer voor een 2e kindje te gaan, helemaal goed dus. Alleen nu willen mijn ouders graag met ons op vakantie (en mijn zusjes en vriendjes) in de meivakantie. Die valt hier in het noorden van ong. 25 april tot en met 6 mei. Mochten we er dus nu voor gaan en het is wel in 1 ronde raak, ga er niet vanuit maar was bij jesper wel zo, dan zou ik dus bij die vakantie zo'n 35 weken zwanger zijn, lijkt me niet echt handig. Je mag met de meeste maatschappijen wel vliegen tot 36 weken, maar of je daar dan ook nog zin in hebt? We zitten wel aan de schoolvakanties vast, omdat mijn moeder onderwijzeres is. Vind het zo lastig, mijn verstand zegt, wachten we nog een maandje, maar mijn gevoel zegt: ga ervoor, hoe groot is nou de kans dat het in 1 keer raak is? Wat zouden jullie doen?
@Marsab: ik denk dat je eitje was bij die heel donkere streep - ik heb 1 maand ovulatietesten gebruikt en werd toen zwanger. Niet, omdat ik die testen snapte ( ), maar omdat ik toch mijn eisprong lichtjes voelde en de meest donkere test gevolgd werd door een lichte - en ik DIE dag zwanger werd, omdat we het zekere voor het onzekere namen! Vervelend he, als je lichaam zo 'rommelt'... @Suus: eerlijk? Gewoon ervoor gáán! Als je zwanger bent, is er nog genoeg tijd om een vliegreis te annuleren of een andere oplossing te vinden. Bovendien vinden je ouders een 2e kindje vast een hartstikke leuke reden!
Hallo mama's! Na een druk dagje vandaag (staat verderop in het verslag) hier ff een berichtje van deze kant! Rootje, wat grappig dat Marissa op de 11e om 02.40 is geboren. Dan lagen we tegelijk te bevallen haha, want mijn meis is op de 11e om 02.14 geboren .. Trouwens spannend hoor of je zwanger bent ja of nee ..ik weet het nog goed van vorig jaar hoe spannend ik dat vond! Hier wachten we nog ff met de 2e. Ons plan (voor zover je dingen kunt plannen in het leven) is om volgend jaar juli weer te gaan proberen . Jennifer, doe het maar rustig aan! Kan me voorstellen dat je het nu druk hebt met die kleintjes! Geniet er lekker van! Lovewinnie, wat goed van Alicia dat ze al stapjes kan zetten! Hier durft ze nog niet echt! Zielig dat ze zo hard gevallen is! Hier gebeurt dat ook nog regelmatig! Mobielfreak, leuke kadootjes heeft Tim gekregen! Mooie fotos van je ventje! Joyce, meis wat vervelend dat je je zo beroerd voelt!! Kan me voorstellen dat alles je dan ff teveel is, vooral met zon dreumesje om je heen! Je bent op mn verjaardag uitgerekend!! Wat een mooie dag hahaha! Pris, ik wens je ontzettend veel plezier op vakantie!! Geniet er lekker van!!! Bouwen, wat is iedereen toch druk met bouwen ofniet? Wel mooi om dan weer lekker een nieuwe badkamer of wc te hebben maar die rommel wat je er altijd van hebt . Hier zijn we de tuin aan het verbouwen, nieuwe stenen, nieuwe schutting, nieuw gras, nieuwe boompjes ..en vandaag ben ik in huis druk geweest met het versjouwen van de meubels. Hebben een nieuwe tv voor aan de muur, en toen moest de inrichting natuurlijk weer veranderd hahahaha Newlymom, gefeliciteerd met Yassine!! Hoop dat je een fijne dag hebt gehad! Marsab, heb ook zin in volgende week woensdag! Gaat nu snel he?? Ben nog steeds onder de indruk van je voorstel ..heb je trouwens ook nog weer ff terug gemaild . Suus, hmmm moeilijk. Weet niet of ik nog zou kunnen wachten, maar het zou ook wel leuk zijn dat je mee zou kunnen ..ik zou er geloof ik ook gewoon voor gaan!! Nou ik ga nog ff verder kijken op internet! fijne avond nog en alvast weltrusten!
Hoi meiden, Ben ik ook weer even. Heb inmiddels fysio voor nek en schouders. Door overbelasting van die spieren door zw. heb ik klachten duizeligheid/hoofdpijn/moeheid. Vaten/zenuwen worden afgekneld. Dacht eerst dat t (alleen) door lage bloeddruk kwam. Gelukkig heb ik alerte huisarts. Met rustig aan doen en 50% werken gaat het redelijk. Een aantal kindjes zijn al jarig geweest: gefeliciteerd! En voor degenen die nog een feestje gaan bouwen net als wij: alvast heel veel plezier. Enne, Suus: ik zou er lekker voor gaan hoor! Spannend x Sophie
Suus, ik ben geen thuisblijfmoeder...maar werk ook niet veel. Werk maar 10 uurtjes in de week...ben jij wel een thuisblijfmoeder?? Sophie, lekker rustig aan gaan doen dus en aan jezelf denken!!! Allemaal, slapen er nog veel van jullie kindjes 'smorgens ook nog??? fijne dag allemaal! Mn mannetje zit nog steeds in de ziektewet door zn operatie, heb dus beetje rare dagen haha. Straks wel ff naar de ikea, dat is dan wel weer leuk! liefs
Goede morgen, Suus, Ik zou er voor gaan hoor, suc6. Hier trouwens geen thuisblijfmoeder, ik werk sinds de geboorte van Yasmine 3 dagen in de week en vanaf okt weer terug naar 4 dagen. HelloKitty, Yasmine slaapt alleen 's middags. Marsab, voor jou ook spannend. Gisteren zag ik een heel klein baby ik kan me echt niet meer voorstellen dat Yasmine ook zo klein is geweest. Wat gaat de tijd hard.
Hoi mama's Ben ik weer even... @thuisblijfmoeder, tja eigenlijk wel een beetje, want ik ben bewust voor mezelf begonnen zodat ik thuis ben voor de kleine. Dus ik heb wel een eigen zaak, maar ik kan m'n eigen tijd indelen en Marissa gaat nooit naar opvang of oppas. Dus eigenlijk wel thuisblijfmoeder denk ik dan he @slapen, Marissa heeft een beetje besloten dat ze helemaal niet meer slaapt overdag. Hoewel ze soms wel een uurtje slaapt (meestal tussen 13 en 14 uur) en de andere dagen blijft ze wakker, maar ligt dan wel een uur eerder in bed meestal. HelloKitty, sterkte met hubbie in de ziektewet. Hopelijk gaat het snel beter met hem. Inderdaad raar dan ineens als ie thus is he. Wel grappig dat we tegelijk lagen te puffen dan Hoewel het bij mij wel snel ging want om 0.00 uur braken m'n vliezen en begon het pas echt, daarvoor stelde echt niks voor. Sophie, fijn dat je ook weet waar je klachten door veroorzaakt worden. Rustig aan doen he, da's belangrijk voor jou en je meiden Suus, ik zou er ook voor gaan hoor, de kans is inderdaad klein dat het de eerste keer lukt en anders blijf je toch in nederland of ga je niet te ver weg? Je hoeft ook niet te vliegen toch? Vinden je ouders vast niet erg, zeker als het is omdat er een kleinkind bij komt. Ik kon het gisteravond trouwens niet laten toch al stiekem te testen en ik had een licht positieve test. Maar vanochtend met de 2e test en ochtend urine was ie lichter dan gister en ik heb behoorlijke krampen in mijn buik dus misschien toch wel zwanger geweest en nu een heel vroege miskraam of toch gewoon ? Nou ja, het lijkt er in ieder geval op dat het brusje voor Marissa nog even niet komt, misschien maar beter ook voor mijn lichaam eigenlijk. Dus ik ga nu maar eens met hubbie overleggen of we ons aan het oorspronkelijke plan houden (pas in het nieuwe jaar weer beginnen ) of nu toch maar gewoon doorgaan Knuffels!
@rootje: had je dezelfde merk test als gisteravond? Ik zou er niet direct vanuit gaan dat je niet zwanger bent hoor, je had immers een positieve test, immers een licht streepje is ook positief. Krampen hoeven ook niks te zeggen joh. Zolang je geen bloed ziet kan het nog alle kanten op.
Hier slapen ze ongeveer van 10 tot kwart over 11 en van half twee tot kwart voor drie. Zonder ochtenddut kunnen ze echt nog niet. 's avonds gaan ze 19.00 a 19.30 naar bed.
Ja, het was een duoverpakking, dus 2 dezelfde... ik ga nu al iedere keer naar het toilet 'slipstaren' om te kijken of er wat roods te bekennen is. Ik ga er toch maar van uit dat het mis is hoor... dan is de blijdschap alleen maar groter mocht het toch raak zijn. En de streep van gisteravond was wel licht, maar wel te zien zeg maar en vanochtend was ie bijna niet meer zichtbaar Hubbie zag hem zelfs niet eens vanochtend
Oh, dat is idd wel vreemd. Kan me wel voorstellen hoor dat je van het ergste uitgaat, dan kan het altijd alleen maar meevallen. Nou ik zal voor je duimen! Verder kun je eigenlijk alleen maar afwachten he.
@ suus: nee, ik werk 18,5 uur in de week @ hellokitty: veel plezier bij IKEA! (wat zou je daar nu toch gaan halen?! Oh en Aiden slaapt tot 7.30 uur en daarna gaat hij weer tegen 12.00/ 12.30 uur naar bed. @ rootje: Morgenvroeg gewoon nog een keertje testen meid: wie weet hoor!
Maart, gek is dat he dat die van ons ook zo klein zijn geweest en je je dat niet meer voor kunt stellen....en tis nog maar een jaar geleden! Rootje, bij mij ging het net zo snel als bij jou haha, mijn vliezen braken om 23.30, en toen werd het ook pas serieus bij mij......24.00 pas voor het eerst de verloskundige gebeld....die was er pas om 01.15 en een uur later was mevrouw er al haha! Hmmm, vaag die testen...zoiets heb ik ook een keer gehad. Had ook een positieve test, en toen later weer een negatieve....bij mij mocht het toen niet zo zijn....maar ff afwachten dan nog.... Noor, jouw jongens slapen dus ook nog wel 's morgens....dacht dat mijn meis de enigste was die 's morgens nog een dutje nodig had! Marsab, jaaaaaa wat zal ik nou gaan doen bij de ikea! hihi! Moet er een televisiekastje kopen, een poppenbedje en...... Nou, kga mn meis uit bedje halen en dan richting ikea! Liefs
@thuisblijfmoeders: ik werk 2 1/2 dag en ga 1 dag naar de UvA om te studeren. Ben dus vier dagen van huis, want op woensdag vlieg ik van hot naar her. Moet zeggen dat ik blij zal zijn als de studie afgerond is, wil graag weer terug naar maximaal 3 dagen van huis zijn @slaapjes: Ollie gaat 's ochtends vaak nog even na zijn ochtendfles naar bed, of rond een uur of half 11. En 's middags ook, al is hij deze week wat hangerig en overactief, dus dan zijn de slaapjes zéér kort. Misschien gooit ie binnenkort zijn middagslaapje er wel uit? @Rootje: tja, afwachten dus... zou toch denken dat je zwanger bent, al zou je test van vanmorgen dat aan moeten geven. Is toch ochtendurine... Broekgluren dus? Hou ons op de hoogte, leven met je mee! @all: hier superslecht weer. Ik was nét voor de bui binnen, gelukkig maar! Vanmiddag viel de vergadering uit, dus ik kan vanuit huis werken. *Moest natuurlijk eerst even bij jullie mama's kijken, he*
Bedankt voor jullie lieve woorden. Rootje, ik duim voor je! Kan met concentratie urine te maken hebben. Wat slapen betreft: Sophie slaapt meestal in ochtend 1 tot 1,5 uur, in middag ook 1 tot 1,5 uur. En dan 's avonds wisselend tussen 19.00 en 20.00 naar bed en tussen 7.00 en 7.30 uur wakker. Darcy, lijkt me ook heftig hoor om vier dagen van huis te zijn. Petje af hoor dat je studeert. Ik werk (normaal gesproken) 24 uur. Liefs, Sophie
Jesper slaapt meestal van 19.00 uur tot 06.15 a 06.30. Dan doet hij meestal nog 2 keer een slaapje van 1,5 uur, al worden deze slaapjes hier ook steeds korter en houdt hij het steeds langer vol overdag.
Whaha, dat is echt wel grappig! Bijna hetzelfde, wij hebben ook pas tegen half 1 de vk gebeld en die was er ook rond 1.15 en de kraamhulp was te laat, 5 min nadat Marissa geboren werd. Ja heel vaag die testen, ik denk dat het hier ook niet zo mag zijn, de eerste druppeltjes bloed zijn gesignaleerd, misschien zet het niet door, maar ben een beetje bang van wel aan de krampen te voelen
He meiden, Alle kids die al jarig zijn geweest nog GEFELICITEERD! Ik heb wel teruggelezen, maar weet al niet meer wat ik wilde reageren. Ik ben ook geen thuisblijfmoeder, maar werk 3 dagen. Vraagje: tot hoe laat slapen jullie kids 's ochtends? Jesse is meestal rond 6.30 uur wakker (of eerder). Ik zou zo graag weer een keer uit willen slapen, het zal ooit wel weer eens komen. Groetjes Simke