Ief, Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon. Ik heb niet zpveel tijd op de rest reageer ik later. Gisteren liet Yasmine een paar keer de tafel los en deed een paar stappen
Aan alle alweer zwangeren of die het weer willen worden heb ik een vraagje: vonden jullie het niet moeilijk om op je werk te vertellen dat je (weer) zwanger was? Ik zie er nu al tegenop, ook al is het nog helemaal niet zo ver. Ik werk er nog geen jaar (in december pas) en vind het best heel lullig. Ik weet niet hoe mijn baas gaat reageren en we zitten maar met zijn 3tjes op kantoor, dus als hij lullig doet is echt de hele sfeer verpest. Ik heb ook een keer gezegd dat ik wel 3 jaar wilde wachten, maar daar ben ik dus inmiddels wel van teruggekomen haha. Hoe vinden jullie dit? hebben jullie ook last van die schuldgevoelens of sta ik daar alleen in?
suus, ik ben dan wel niet zwanger maar ik snap precies wat je bedoelt! Wij zijn nog niet aan een tweede toe, maar ik weet zeker dat als ik ooit weer zwanger ben, en dan zit er dus niet eens zo heel kort tussen ik er ook moeite mee zou hebben om het te vertellen.... maarja, eigenlijk is het belachelijk! niet? Hij mag je zowieso niet ontslaan omdat je zwanger bent, dat staat vast....maar het is niet te hopen dat hij lullig gaat doen......denk je dat hij dat gaat doen dan?
Hey meiden, @Jikke: Gefeliciteerd met Hanne. Leuke dag gehad? @Gonzo: Meid balen zeg. Heel veel sterkte gewenst. Dikke knuffel voor jou. @Hellokitty: Waarom zou je niet meedoen met mvm bij de 2e zwangerschap? @Suus: Dus het kan toch echt je helemaal goed voelen tijdens een zwangerschap. Nou daar ga ik dan voor. Kan je nog meer genieten. Ben benieuwd naar je proefkapsel. Spannend hoor meid. @Darcy: O nee de alarmcentrale gebeld. Dat kan toch ook alleen jou overkomen. Hihi Wauw wat is Ollie goed gegroeid. Heerlijk hoor. En wat een stoere man met de prikjes. Klasse meid. Dus jij kom in december erbij op de zwangerschapslijst. Ja nu al weke delen hihi niet te geloven toch. Heb nog steeds last van mijn knieen. Hoe dan ook ga ik morgen hardlopen, dan maar wat meer wandelen .Ik wil gewoon heb er echt zin in en ik voel me goed, dus ik ga hoe dan ook. @Virginie: Tja een paar maandjes klussen is leuk, maar dan de bevestiging van zwanger zijn nog leuker. Hoop dat het snel gaat lukken voor jullie. Over het hardlopen, was net een week begonnen en toen bleek ik zwanger te zijn, vandaar. En aangezien ik me goed voel wil ik doorgaan. Hoe gaat het nu met Keld? @Rootje: balen meid dat Marissa zich niet lekker voelt na de prikjes. Mama nu dus ook moe. Bah. Maar daarnaast super goed nieuws. Jullie zijn druk aan de klus. Leuk hoor meid. Hoop voor jullie dat het meteen raak is. Aan het klussen kan het iig niet liggen. @Maart: Wauw wat goed van Yasmine. Weer een trotse mama erbij dus. @Marsab: Hoe gaat het nu met Aiden? Hoop dat het feestje morgen door kan gaan. Duim voor je meid. @Nog een keer Suus: Ik kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt. Dit is eigenlijk ook 1 van de dingen waar ik mee zit. Bij mij is het nog erger. Ben pas in juni bij mijn nieuwe baan begonnen, daarnaast werk ik ook nog via het uitzendbureau. Dat was dus ook 1 van de redenen dat we nog even wilde wachten. Ach ja hadden we maar voorzichtiger geweest. Ik heb geen idee hoe ze hier gaan reageren en of ze me nog wel willen houden zeg maar. Daarnaast heb ik volgens mij geen recht op zwangerschapsverlof, dus heb echt nog geen idee hoe ik dit ga doen. Iemand hier ervaring mee? Ik voel me hier best r*t onder, want ik wil het liefst alles goed geregeld hebben voordat ik wat anders doe zeg maar. En nu werk ik nog via het uitzendbureau, dus geen vaste baan, erg onzeker. En daarnaast wonen we op een appartement met 2 slaapkamers tot begin juli. Dus de kleine zal de eerste maanden wel bij ons op de kamer moeten. Ik vind het eigenlijk best gek dat ik er nog zo rustig onder ben. Ach het komt allemaal goed en tja vrouwen worden nu eenmaal zwanger, dan krijg je met al die hormonen en die mooie mannen om ons heen. Hihi Sorry voor het lange verhaal, maar moest het even kwijt, nu het toch gevraagd werd zeg maar. Over Jamie. Zijn testikel was net ineens weer ontzettend groot en hard. Vindt het echt raar, kan toch niet zomaar ineens? Hem er in geknepen, Sorry klinkt beetje gek, maar het doet hem geen pijn. Dus kijk het wel aan en ga maandag meteen de ha bellen, wil weten wat we hier aan kunnen doen. Ga even met de benen omhoog, wat ijs om mijn knieen, wil hoe dan ook morgen naar de training. Fijne avond en tot morgen. Liefs, Patries
@patries: wat vervelend die onzekerheid betreft Jamie, kan me voorstellen dat je wil weten wat je eraan kunt doen. Ik hoop dat je maandag via de ha wat duidelijk krijgt. qua werk: kan me voorstellen dat jij het ook lastig vind. Nu heb je nog geen recht op zwangerschapsverlof, maar waarom zouden ze je bij het uitzendbureau niet gewoon tot je verlof aanhouden, lijkt me voor hen geen enkel probleem hoor. @hellokitty: tja, weet niet of hij boos gaat worden, hij kan soms nogal raar reageren. Aan de ene kant heb ik ook wel zoiets van: tja, had je geen jonge moeder aan moeten nemen, dan neem je dat risico gewoon mee, maar aan de andere kant kan ik me er nu al lullig om voelen. Toch is en blijft mijn priveleven belangrijker en wil ik de beslissing er niet van laten afhangen.
Gonzo: wat een verschrikkelijk nieuws meid! Natuurlijk ben je verdrietig! Heel veel sterkte en hopelijk is het weer snel raak voor jullie! Suus; Ik had precies hetzelfde gevoel om het te vertellen aan mn baas. Mn baas is ook niet een van de makkelijkste en elke ochtend had ik zoiets van, ik ga het vertellen, maar uiteindelijk heeft het nog 3 weken geduurd, voordat ik het eindelijk durfde te vertellen. En achteraf viel het dus hartstikke mee en kreeg gelijk 3 zoenen van hem om me te feliciteren. Al met al had ik me dus druk gemaakt om niks, want hij vond het hartstikke leuk! Maar ochoch, wat heb ik me druk gemaakt, hihi Darcy: Hahaha, wat een actie van 112. Zou mij ook kunnen gebeuren hoor, hihi! En wow, Ollie groeit echt goed zeg! Heerlijk mannetje hoor! Jikke: Gefeliciteerd met Hanne! Superdag gehad en lekker verwend? Marsab: Wat balen zeg dat Aiden nog steeds niet is opgeknapt. En morgen dus feest! Duim voor je dat hij wat is opgeknapt, zodat je er toch een leuke dag van kan maken! Dikke knuf voor je mannetje! Duik zo lekker mn bedje in, ben moe! Gisteren lag ik om 20.30u in bed, was helemaal bekaf van een lange werkdag! Fijne avond allemaal nog en weltrusten voor straks!
Hiep hiep hoera voor Sophie!!! Gonzo: heel veel sterkte meid! *knuf* Mariëlla: het zit niet mee! Duim nog steeds. Patries: Als je het niet vertrouwd meteen bellen! Eventueel kunnen ze je telefonisch gewoon geruststellen. Zwanger worden: Kan me voorstellen dat je het moeilijk vind om nu niet alles op orde te hebben maar dat "probleem" zou je ook hebben als je wel al ergens anders werkt. Stel dat je over een half jaar ander werk had gehad....... Zou je dan nog 3 jaar of zo gewacht hebben tot je een vast contract zou hebben. Tot die tijd kunnen ze er namelijk makkelijk uit kiepen hoor. Dat hoeft natuurlijk niet maar ach niets is zeker. Suus: hoe was je proefkapsel? Ik heb trouwens op mijn eerste dag in de dierenartsen praktijk moeten vertellen dat ik zwanger was. Die dierenarts stond erom bekend dat hij geen makkelijke was dus wat was ik bang zeg! Ging overigens prima en ik mocht nog blijven ook Marsab: aiden al wat beter? Hmmm nou weet ik het niet meer en mijn meisje word wakker.... Andere keer beter!
@Sophie: gefeliciteerd met je dochter! Hoera! @Gonzo: de vierde keer al... heel veel sterkte, wat moet je je rot voelen... leven met je mee, hoor. @Suus: tja. Ik werk, doe er een studie bij en hoop eind juni klaar te zijn. Zo niet, dan niet, want het zou zo maar kunnen dat ik ondertussen zwanger word. Ook bij ons geldt: privéleven gaat vóór. Dus: meid, als het gebeurt, gebeurt het. Ga er dan van genieten, he! Wie weet hoe goed het uitpakt, zie de reacties van de andere mama's hier. @Patries: juist goed dat je zo rustig bent. Het betekent in mijn ogen, dat je onbewust wel weet dat het goedkomt. En wat je werk betreft: kijk eens bij het topic "Zwangerschap en werk," want daar komen vragen als de jouwe ook voorbij. Ik denk (dénk!) dat als je niet meer werken kan/mag via het uitzendbureau, dus ontslagen wordt, je via het UWV een uitkering kunt aanvragen. Zij betalen volgens mij wel degelijk een soort 'verlof' uit. @all: Ollie heeft de prikken overleefd, hij is hartstikke lief aan het spelen nu. Gisteravond was hij wat hangerig en huilerig, maar eenmaal in bed sliep hij heerlijk door. Goed, ga voortmaken. Lunchen bij een oude tante van mijn vorige man (ja, nog altijd contact met mijn ex-schoonfamilie!) en daarna een kinderparty. Ik wens jullie een fijne dag!
Zwangere september 2007 mama's: Ief: bevallen van Kyran op: ..-09-2008 van de 2e! Sophie uitgrekend op: 02-01-2009 Mobielfreak uitgerekend op: 11-02-2009 Joyce uitgerekend op: 19-03-2009 IMD uitgerekend op: 13-04-2009 Mariella uitgerekend op: 01-05-2009 Brigitte uitgerekend op: 02-05-2009 Gonzo uitgerekend op: 04-05-2009 Patries81 uitgerekend op: 12-05-2009 Wie volgt er? Suus, Virginnie, Marsab, Darcy, Rootje Ik heb Ief erbj gezet... Nou van harte gefeliciteerd meid!
@ Gonzo: oh gossie zeg.... heel veel sterkte....knufs.. @ Mariella: nee toch....ik hoop stilletjes dat het een vals alarm is, heel veel sterkte op maandag a.s.! Knufs X @ Marsab: zielig....hoe gaat het nu verder met Aiden?
Verjaardagslijst september 2007 baby's Juli 06: Niels* (Mariella) zou nu jaar 1 zijn Augustus 22: Keld (Virginie83) 1 jaar! 25: Yocena (Miss X) 1 jaar! 26: Chris en Tijn (Noor) 1 jaar! 28: Maricha (kvptje) 1 jaar! 29: Dean (IMD) 1 jaar! 30: Esmay (Joepie) 1 jaar! 31: Tim Owen (Mobielfreak) 1 jaar! September 01: Judith (Brigitte) 1 jaar! 02: Yassine (Newlymom) 1 jaar! 04: Marijn Ejan Elad (Mouschy) 1 jaar! 06: Ayla (Jessica24) 1 jaar! 07: Lyn: (Ief) 1 jaar! 08: Kyra (Joyce82) 1 jaar! 11: Tara (HelloKitty) 1 jaar! 11: Marissa (Rootje) 1 jaar! 12: Alicia (Lovewinnie) 1 jaar! 12: Yasmine (Maart) 1 jaar! 13: Aiden (Marsab) 1 jaar! 13: Jesper (Suus) 1 jaar! 13: Eva (Edokid) 1 jaar! 14: Daimy (Rian)1 jaar 15: Thijs (Gonzo) 1 jaar! 15: Niels (Savita)1 jaar! 19: Hanne (Jikke) 1 jaar! 20: Sophie (Sophie) 1 jaar! 21: Milan (Moons) morgen 24: Jesse (Simke) 24: Tygo (Pris) 25: Jamie (Patries) 25: Anne (Saskia) 28: Daniëlla (Han) 29: Matthew (Miranda040172) 29: Timothy (Modigliani) 30: Ollie (Darcy) Oktober 03: Gwyneth (Jennifer) Februari 16: Sarah (Anette, 'nakomertje') Reminder!
Goedemorgen ladies, Beide kids liggen lekker te tukken, dus dan kan moeders even internetten hihihihi. Kids, wat klinkt dat in ene anders dan met 1 kind hahaha. @Miranda, thanks voor het erbij zetten! Het is alleen Kyan . Hij is op 12-09-2008 geboren en woog 3320 gram en was 49 cm. Gisteren woog Kyan alweer 3250 gram, dus bijna weer op zijn geboorte gewicht! Hij is gewoon alweer een week oud, wat gaat dat snel zeg! Kraamhulp gisteren ook weer voor t laatst, altijd jammer! Al merkte wij wel dat het bij Kyan een stuk makkelijker gaat allemaal en een kraamhulp dan meer bezig is met het huishouden, omdat alles toch een stuk makkelijker gaat allemaal. Maar gelukkig was het een erg gezellige vrouw! @Gonzo, gedsie meid wat een K bericht! Kan me zo goed voorstellen hoe je je voelt. BAH denk aan jullie! @Suus, moeilijk is dat het om het te moeten vertellen. Ik zat ook echt met een brok in mijn keel tegenover mijn bazen. Maar die reageerde gelukkig heel positief. Ze zeiden ook van of het nou nu is of over een jaar, we moeten je toch 4 maandjes missen. Dan maar liever nu, zodat ik straks weer er tegenaan aan kan hihihi. Dus mij viel het reuze mee, maar werk er dan ook alweer 7 jaar, dus dat is miss anders. Maar het komt ook vast bij jou en de rest van alle nieuwe zwangere goed. Zal voor jullie duimen! @Marsab, wat leuk idd. Dat was me nog niet opgevallen, maar het lijkt wel heel erg veel op elkaar he? Hoe zijn jullie aan die naam gekomen? Kyan is geloof ik Iers en betekend kleine koning. Pffff ik wil lekker naar buiten even wandelen, maar vanwege de totaalruptuur, mag ik niet wandelen . Ik mag Lyn ook niet tillen en ook niet te veel trappen lopen. Bah, dat is echt balen als je je zo goed voelt! Iemand anders trouwens die ervaring heeft met een totaal ruptuur? @Patries, wat balen van je knieen zeg. Ik hoop voor je dat het snel overgaat. Hmm Lyn is weer wakker (kort slaapje helaas), tot snel meiden! Fijne dag! Het is heerlijk weer! Liefs Ief
Goed Have fun vandaag! Ief het is idd heerlijk weer, jammer dat je niet met je kiddies naar buiten kan. Lekker de deur een stukje open en half in de tuin gaan zitten? Patries: ik heb ook uitkering gehad via UWV die ging over in zwangerschapsverlof.
@ Sophie: gefeliciteerd! @ Hanne: van alsnog gefeliciteerd @ schoentjes: Matthew heeft al 4 schoentjes, waaronder adidas @ Matthew kan al los lopen, steeds meer stapjes. Mama = trots Hij kan ook al traplopen en klimt zelf op de bank @ Ief: mooi dat kyan nu op oude gewicht is! Ik zal dat lijstje aanpassen
Zwangere september 2007 mama's: Ief: bevallen van Kyan op: 12-09-2008 (3320 gram en 49 cm lang); broertje van Lyn (07-09-2007). Sophie uitgrekend op: 02-01-2009 Mobielfreak uitgerekend op: 11-02-2009 Joyce uitgerekend op: 19-03-2009 IMD uitgerekend op: 13-04-2009 Mariella uitgerekend op: 01-05-2009 Brigitte uitgerekend op: 02-05-2009 Gonzo uitgerekend op: 04-05-2009 Patries81 uitgerekend op: 12-05-2009 Wie volgt er? Suus, Virginnie, Marsab, Darcy, Rootje
@ Suus: Ik zit ook erg met dat 'probleem'. Ik werk bij mijn huidige baas sinds februari, die zit er natuurlijk niet op te wachten om mij nu al een tijd te vervangen. Maar zoals je zelf zegt, dan moeten ze alleen maar mannen aannemen! @ Patries: Inderdaad, eventjes is oké, maar ik ben te ongeduldig om maanden te wachten. Maar ja, we hebben het zelf niet echt in de hand, zelfs met ovu testjes enz. Ik vind het toch knap dat je hardloopt hoor, hopelijk kan je het lang volhouden! Ik ben echt benieuwd wat de ha zegt maandag! @ Ief: Fijn dat alles goed gaat met jou en je kids! Klinkt inderdaad helemaal anders! @ Marsab: Hoe gaat het met Aiden vandaag? Gaat het feestje door? Zo, wij gaan nu lekker klussen (aan het huis weltverstaan ), hopelijk schiet het een beetje op!
Meiden, bedankt voor de felicitaties Super lief! Hebben het met kleine groep gevierd twee uurtjes eind van de middag. Was erg geslaagd. Vanochtend met Sophie lekker relaxed naar kinderboerderij hier vlakbij geweest. Veel mooie foto's gemaakt. Ben nu wel helemaal gebroken (gelukkig hielpen papa en oma), maar ze heeft genoten! Was zo genieten haar blije gezichtje te zien de hele dag. Ik weet niet of ik t verteld heb, maar zit nu 100% in ziektewet. Werken ging niet meer door klachten. Raakte er bijna ook nog overspannen van. Dus wel een opluchting. Mijn leidinggevende heeft het erg goed opgepakt en gelijk vervanging geregeld die ik komende week inwerk. Zo kan ik ook nog een beetje genieten van de zwangerschap. En rustig aan doen, ook voor die kleine in m'n buik. Ik heb ook nog steeds veel harde buiken. Gonzo, heel erg veel sterkte xxx Voor andere jarigen deze dagen: ook gefeliciteerd! En ik zag dat Ief bevallen is van Kyan Hoera! Gefeliciteerd en geniet ze xxx Verder lees ik gauw weer eens wat uitgebreider bij. xx Sophie