@ Moons en Joepie: ik heb het voor jullie in het lijstje aangepast en toegevoegd. Matthew "speelt + kijkt" en slaapt overdag gewoon in de woonkamer en 's avonds slaapt hij in de wieg bij ons op de kamer. Makkelijk voor mij binnen handbereik als ie gaat brullen om eten. Totdat hij bijna niet in de wieg meer past, bereiden we hem 's middags voor een dutje in zijn ledikant slapen. Later slaapt hij 's avonds in eigen ledikant, als ik hem 's nachts niet meer voeding geef. Zeg maar als hij van 23 tot 06 uur geen voeding nodig heeft. Verder was Matthew gisteren echt hangerig, humeurig, huilerig en hongerig. Nadat Papa Jeroen met hem onder de douche had genomen 's avonds, en Matthew met z'n speen in de wieg gelegd om 21 uur. Om 24 uur gaf ik hem BV en tot mn verbazing sliep hij door tot 05.00 uur 's nachts. Na 10 min BV viel hij in slaap tot 07.30 uur. Netjes. Alleen is Matthew nu 'n btje hangerig/humeurig en zo, gelukkig is Papa jeroen vandaag vrij, zodat hij af en toe uit mijn handen neemt om Matthew te zorgen
Ik kreeg net de nieuwsbrief van pampers en nu stond daarin dat je je baby 's avonds "moet" wassen of in badje "moet" doen. Maar de kraamhulp heeft mij geleerd het 's ochtends te doen. Wanneer doen jullie het?
@joepie: lekker he hier alweer de 2e nacht op rij dat ze 6 uur achter elkaar slaapt wel moest ze erg huilen toen ik dr weer in bed legde.. maar gezien job er niet wakker van werd.. heb ik dr maar gewoon laten liggen en na kwartiertje was het over gelukkig. ze heeft namelijk gister ongeveer heel de dag gehuild.. ogenschijnlik om aandacht.. want zodra ze dat kreeg was het over maarja.. job ligt ziek op bed.. dus kan dr moeilijk de hele dag laten huilen dan. vervolgens merkte die savonds op dat ze vast huilde omdat ik dr de hele dag aandacht had gegeven toen wel even vinnig opgemerkt dat het kiezen of delen was. of overdag de halve dag.. of savonds een uurtje als ze naar bed ging... vrees namelijk dat ie best gelijk had normaal is ze veel minder zeurderig en ze weet prima hoe ze aandacht moet vragen.. zeker als papa thuis is. anyway.. vandaag is papa jarig helaas nog wel ziek dus weinig festiviteiten behalve wat leuke kadootjes (de visite hebben we doorgeschoven naar het weekend) 1 avn de kadootjes was omdat hij altijd roept "ik hoop maar dat ik een goede/leuke papa word" namelijk het grote papa boek met spelletjes en tips en andere wetenswaardigheidjes zodat hij nu zeker weet dat hij een leuke en goede papa word oftewel papa en dochter liggen nu lekker samen in bed en ik zit even snel bij te lezen en te ontbijten op de bank
@han: hmm anne slaapt eigenlijk sinds 2 weken op dr eigen kamertje. daarvoor dikke discussie wat normaal was... volgens job 3 weken.. en volgens mij was dat onzin en deden mensen het vaak zolang als dat ze bv gaven. anyway.. door een ongelukje met de kruik had ze ineens een kletsnatte reiswieg.. en moest ze dus wel in dr eigen kamertje en eigenlijk ging dat hartstikke goed dus daar slaapt ze nog steeds. en wat betreft geluid.. wij hebben inmiddels de babyfoon uit staan omdat ik me stoor aan het geluid. ze maakt zelf dusdanig geluid dat ik het toch wel hoor.. en de babyfoon zorgt voor stereogeluid en ik ben toch wel wakker als ze een kik geeft. ondanks dat de slaapkamerdeuren van zowel ons als anne dicht zitten dus @marsab: wij doen het savonds omdat ze daarna lekker slaapt maar kraamhulp deed het bij ons sochtnds omdat ze er savonds natuurlijk niet was en zei dus dat het handig was om het savonds te doen omdat ze er lekker van gaan slapen.. maar dat je het verder gewoon zelf moet weten. dus vandeweek hier sochtends gedaan.. (een poepluier is 1 ding.. maar dit was letterlijk een poepkind.. de luier zat ook aan de buitenkant namelijk helemaal ander de poep) maar meestal doen we het samen savonds das gezelliger enzo en daarna hops in bed (lees: daarna rust voor paps en mams)
Darcy: we hebben een babyfoon maar aangezien ik meestal wakker word als ze haar handen driftig aan het opeten is ben ik bang dat ik dat dus niet hoor. Maar wat saskia zegt geeft goede hoop dus mss verhuisd ze wel snel naar haar eigen kamertje Saskia: Gefeliciteerd met Job leuk cadeau trouwens Joepie en miranda: erg prettig hƩ als ze wat langer slapen 's nachts! meestal slaapt Daniƫlla aan het begin van de nacht ook 4 of soms zelfs 5 uurtjes, heerlijk! Moons: Daniƫlla huilt ook niet bij het spugen maar er komt echt veel te veel uit, moet soms 2x per dag kleren verschonen omdat ze helemaal doorweekt zijn van de spuug. Bovendien is ze sinds ze zoveel spuugt ook wel wat onrustiger. Marsab: Wij kregen ook het advies van de kv om het 's avonds te doen omdat ze daarna idd beter slapen. Nou moet ik alleen zeggen dat het bij ons niet echt lijkt te helpen.... hoop dat het vanavond wel helpt. Wie van de dames geeft de kleine nog meer een speen? Daniƫlla doet namelijk soms best raar met het ding. De ene keer neemt ze hem gewoon goed en zuigt ze er driftig op maar de andere keer als je hem geeft doet ze net of ze stikt Ze zoekt dan wel maar als je de speen geeft wil ze absoluut niet en alleen de pink is dan wel goed. doen we iets verkeerd of zo?
@han: Tnx! ook van job enneh.. wij doen hier niet aan een speen maar hooguit op onze vinger sabbelen in grote nood werkt eigelijk best goed.
Han, Milan heeft dat ook met een speen, soms doet hij zo moeilijk als je hem geeft, moet er dan van kokhalzen, even eruit halen en opnieuw proberen en dan gaat het vaak wel goed. Hij heeft hem soms echt even nodig om in slaap te vallen, als hij slaapt laat hij hem uit zijn mond vallen.
Papa Jeroen en ik baden Matthew sinds dinsdagavond wat bleek dat Matthew 's nachts beter slaapt. Nu proberen we hem voortaan 's avonds baden en/of douchen. Overdag wassen we Matthew z'n gezicht, handjes en kontje. Ik ben ook lid van de nieuwsbrief van Pampers.
@ Han: Hier ook een speentje, zonder is Tim gewoon niet te genieten, hihihi, hij sabbelt zowat de hele dag op dat ding, zonder valt hij niet eens in slaap Tim heeft net zijn eerste prikjes gehad.. had ergens gelezen om een nat washandje mee te nemen om de pijn te verzachten en moet zeggen dat het goed hielp Tim is nu zo suf van de prikjes, dat hij zijn fles ook niet leegdronk.. Hij is ook weer gewogen en weegt nu 4025 gram, gaat de goede kant op qua gewicht nu
Papa jeroen stond erop gisterenavond dat Matthew gewoon een speen moet gebruiken omdat hij mij zielig vond van mijn pijnlijke tepels. Ik voel me gisteren echt een uitgemelkte koe Zo gezegd zo gedaan, wat bleek...Matthew accepteert de speen wel Soms snap ik niet hoe papa voor elkaar krijgt tot Matthew 'n tevreden mannetje wordt. Ook als hij thuiskomt van zn werk, huilt hij ineens niet zoveel meer. Ik blijf mezelf inpraten dat Matthew gewoon papa mist en niet dat ik slechte moeder ben @ Saskia: gefeliciteerd met je mans verjaardag en ook beterschap!
@miranda: tnx! enneh.. je bent zeker geen slechte moeder maar onze kraamhulp legde uit dat vaders voor troosten zijn. moeders ruiken namelijk naar eten en daar worden ze eerder onrustig van.. en troosten is juist kalmeren. vandaar dat papa's dat beter kunnen merk het ook wel.. vaak is de enige manier waarop ik kan troosten eventjes een tepel aanbieden. (of letterlijk uren door het huis hoppen op muziek.. ) das leuk als je thuis bent.. maar ook daar niet practisch en in het openbaar werkt het al helemaal niet natuurlijk
Saskia: gefeliciteerd met Jobs verjaardag! Wow, zijn eerste verjaardag als papa, dat is toch wel een extra bijzondere verjaardag! En beterschap voor hem! Hier ook speentjes hoor, ze hebben vaak na de fles nog zuigbehoefte, dan is het ideaal. Soms pakken ze m ook niet goed, maar dan zullen ze wel niet zo'n behoefte hebben denk ik. Vannacht een goede nacht gehad! 22.30 - 3.30 - 8.30! Vanmiddag weer een rondje collega's op visite, dus de cakejes staan in de oven (met Isa gemaakt) Beetje glazuur erop en dan muisjes: is weer eens wat anders!
@saskia: gefeliciteerd met Job! @marsab: ik doe Jesper altijd 's ochtends in bad, maar wel om hetzelfde principe, ik hoop dan dat hij wat beter slaapt. tot nu toe slaapt hij 's nachts wel goed, dus met een badje 's ochtends probeer ik het slapen overdag wat te verbeteren, helpt alleen nog nie echt. @han: hier ook een speentje, soms wil hij hem wel en soms spuugt hij hem direct weer uit, maar ik kan niet zeggen dat hij het erg belangrijk lijkt te vinden. Vanmiddag komt de wijkverpleegkundige weer langs.
Geloof dat ik nu toch echt weer ongesteld ga worden..... Dacht het van de week al maar toen was het toch vals alarm, maar nu gaat het geloof ik toch echt gebeuren. Bah, geen zin in!
Ben al een tijdje niet op het forum geweest. Papa, mama en Rosalietje zijn ziekjes. Echt zielig zo'n kleintje met een snotneusje en kroebelhoest... samen huilen dus. Ik ben maandag ongesteld geworden, het werkt gelukkig allemaal weer daar beneden
beterschap Pomme! echt een ziekenboeg bij jullie thuis! Ik heb net weer Gwyneth in bad gedaan, vind ze heerlijk...ik ga vanaf maandag met haar het bos in met de honden, ik heb zo'n draagzak gekocht van Babybjorn, ga ik zo mee oefenen, dan kan ze lekker dicht bij me, vind ik toch een fijn idee. heeft nog iemand hier op het forum zo;n draagzak? any tips? ze is al een paar keer mee geweest in de wieg in het bos, ging ook goed, door het hobbelen slaapt ze lekker door! gaan jullie veel naar buiten met de baby? ik hoorde al van dik onpakken enzo, verwarmen jullie dan ook voor met een kruik?
i kben op zoek naar zon draagzak waar sophie in kan zitten en dan met mij mee kan kijken naar voren (dus niet dat ze mij dan aankijkt). iemand tips?
Ik heb een combicotty en dat is erg handig, je kan je baby zo dragen als jij wilt. Ga maar ff googlen, dan zie je wat ik bedoel. Pomme, bij ook al een ziekenboeg, hier ook, zal wel een of ander virus rondgaan... Beterschap! Noor leuk idee met die cakejes, beetje verlate kraamvisite Hier dus allemaal een beetje ziekjes iedereen, alleen Marijn doet het goed haha! gelukkig maar, als hij ook nog ziek word is het wel heel sneu allemaal!
@jennifer: ik heb denk dezelfde ben er ultiem blij mee eigenlijk en ga eigenlijk elke dag naar buiten met anne ook in de winkels is dit soms een stuk practischer al ligt het een beetje aan wat ej gaat doen een nieuwe winterjas kopen met zo'n draagzak werkt niet echt. maar op plekken waar het wat krapper is.. of met trappetjes werkt zo'n draagzak ideaal en eht is lekker knus en gezellig en heerljk warm ook trek dr wel een warme jas aan... maar ik ben eigenlijk nog op zoek naar iets warms voor dr voetjes. nu heeft ze gebreide slofjes aan.. en die zijn wel warm maareh.. nu het kouder word heeft ze af en toe toch koude voetjes als ik thuis kom. kan nu nog wel.. maar als het straks echt koud is schiet het natuurlijk niet op. maarja.. zie maar eens schoenen maat 15 ofzo te vinden? gelukkig hadden ze bij c&a soort suede schoentjes heel dun en zacht.. maar suede is van zichzelf wel lekker warm. @zonnetjes: in die babybjorn kunnen ze ook vooruit kijken alleen voor het begin zitten ze met het gezichtje naar je toe omdat de nek/hoofdje dan ondersteunt word door een stuk van de draagzak. dat stuk klap je als ze wat groter worden naar beneden.. en dan kan ze ook naar voren kijken dus.
zonnetjes: inderdaad, sas heeft gelijk, babybjorn kan ook vooruit kijken, moeten ze wel hun hoofdje zelfstandig rechtop kunnen houden inderdaad, verder is babybjorn best prijzig, misschien hebben ze goedkopere op marktplaats...ik vind ze wel erg goed en een goede kwaliteit!