@ Maart: Wat een verhaal zeg, ik zou helemaal geen zin meer hebben om mijn kind er naartoe te brengen. Maar zoals je zegt, als je niet anders kunt.. Kan het niet gemeldt worden ergens? Hoop dat het niet meer gebeurt hoor! Fijn dat Yasmine loopt! @ Gonzo: Tja, je hebt natuurlijk wel Thijs, gelukkig maar, maar dat betekent niet dat het je niets doet. Wil je snel zwanger worden of wachten jullie nog even? @ HelloKitty: Ik lees dat je weer hebt gedaan wat je het liefste doet: poetsen! Fijn dat jullie een leuk weekend hebben gehad en dat je meid loopt! @ Anoek: Veel beterschap meid! @ Ief: Wat naar dat Kyan spruw heeft. Ik hoop dat het snel overgaat. @ Edokid: Ik moest aan je denken daarnet, hoe gaat het met jou en met Eva?
Ik ben eigenlijk benieuwd of er al kindjes zijn die spreken. Ze stappen wel, of toch bijna, maar ik hoor nooit dat er al 'gesproken' wordt. Hier nog niks, buiten mama, papa en meer van dat soort klanken. Hij 'praat' de hele dag op z'n Keld's, met verschillende gezichtsuitdrukkingen en hij verandert van intonatie, maar iets zinnig komt er nog niet uit. Niet dat ik verwacht dat een kind van 1 al spreekt, maar was benieuwd naar jullie kids..
Sarah is weer goedgekeurd, is nu 71 cm lang en weegt 8640 gram. Al een hele meid dus. En nu aan de boterham. We zitten met het probleem dat ze om 18.00 uur gaat slapen en we maken haar dan wakker voorhet laatste flesje maar de afgelopen 2 weken is het zo´n huilbende, niet leuk. Ze drinkt nog wel 100cc dus heeft het wel nodig. Dus nu even een schema in elkaar geknutseld en eens kijken of dat het werkt. Nu ligt ze net in bed, was uit haar ritme omdat we naar het cb moesten onder haar slaapje, ze kan daar echt niet zo heel goed tegen. Dus we hebben besloten om haar te laten liggen en we kijken wel tot hoe lang ze het vol gaat houden, fingers crossed dus.
alicia kan zeggen: papa mama nee bahbah bal verder klanken als "eo"en denken dat ze djego bedoelt de kat en van de week zij ze ischa "en dat zou der iegen naam kunne zijn en lopen als de beste al lijkt ze soms net een pinguin als der lichaam sneller gaat dan der benen
Anouk: jee wat een flinke dame wordt het zeg! Ja het is dan altijd lastig zo'n periode van het wisselen van eetpatroon en slaappatroon! Mijn ervaring is dat het met een paar weekjes vanzelf beter gaat. Op Sarah's leeftijd sliepen ze bij mij 2 x. een keer rond half tien a tien uur en dan nog een keer rond twee uur. (nu nog steeds eigenlijk) dan waren ze na het avondeten ook wel moe, maar probeerde ik ze nog even gezellig te houden in bad, dan flesje en dan plat voor de nacht... Hoe zijn de nachten bij jullie? En hoe voel jij je inmiddels?
Saskia: hoe is het met jullie? Je bent er zo weinig (niet dat dat niet mag hoor ) Maar alles goed daar?
@praten: Hier: papa, mama, dada (dagdag), baw (bal) en Chris zegt ekke (lekker) en etuh hahahahahaha vreetschuur!
Oja en verder hebben ze samen hele conversaties, liggen soms helemaal dubbel en lijken elkaar soms echt te begrijpen, maar mama snapt er niets van...
@anouk: anne is ook 71cm! (wel bijna 10kg overigens.. maar de conclusie van de kinderarts was dan ook: hmm goed op gewicht.. ze is alleen te kort! verder een dikke ok-stempel overigens) @noor: mijn broertjes (ook tweeling) hebben dat tot hun 3e! jaar volgehouden niemand die er wat van snapte uiteindelijk gingen ze naar een speciale school waar ze elk in een andere klas zaten. en dus heel de dag gescheiden waren... nu zou je soms willen dat ze eens 2 minuten hun snater hielden. anyway.. waarom ik zo vroeg online was het kan ook anders met het kdv en ik geloof niet dat ik eerder ooit ZO geschrokken ben. Ik was laat gister.. zat om kwart voor 6 nog in de metro en ik werd gebeld door het kdv dacht nog "ja eh.. jullie zijn tot 6 open hoor!" maar ik had een stamelende kdvjuf aan de lijn over anne iets met rood, rillen.. en dat het nu wel weer goed ging maar dat ze toch maar de ambulance hadden gebeld volgens mij stijgt mn hartslag nog steeds als ik er aan terug denk gelukkig kwam na de metro de tram vrijwel meteen daarna van de tramhalte (ondanks zeer knietje) natuurlijk op een drafje naar het kdv. en op het hoekje van de straat.. geen ambulance wel sirenes (wat voel je je dan rot... ) gelukkig kwam er 2 minuten nadat ik de straat in liep een ambulance zonder sirenes aanrijden... en bij het kdv gekomen bleek er dus al een motor-ambu te zijn ook. die vertelde dus dat het inderdaad allemaal wel mee viel heeft uitgelegd wat er nou daadwerkelijk gebeurd was (kdvjuf was ECHT onwijs geschrokken bleek... en de andere kdvjuf was verdacht wit voor een negerin en bovendien erg stil... normaal is die altijd druk en niets is gek genoeg) bleek dat ze op de grond zat.. rood werd en begon te huilen.. ze heeft van die driftbuien dat je dr ziet opbouwen naar een stevige partij gillen.... maar dat was kennelijk toch anders want ze hebben dr meteen opgetild om te troosten. vervolgens begon ze te trekken met ledematen en werd helemaal blauw... volgens de ambulance, de huisartsenpost en de kinderarts op de spoedeisende hulp.. is het hoogstwaarschijnlijk een koortsstuip geweest dankzij een lichte verkoudheid. dus eigenlijk valt het allemaal wel mee maar damned wat schrik je dan zeg. 3 rektiolen (?) diazepam meegekregen voor mocht in het de toekomst eens gebeuren en dat ze NIET zelf uit de stuip kan komen. 1 voor thuis, 1 voor kdv en 1 voor oma zegmaar. (dan word je ook blij dat oma vroeger ambulancechauffeuse was overigens.. ik verwacht boelkloedigheid in enge situaties) want.. ten eerste is het nahja.. soort van "erfelijk" ze willen het niet erfelijk noemen.. maar als 1 van de ouders het gehad heeft.. loopt je kind meer risico het ook te krijgen. en als je het 1x gehad heb.. is daarna de kasn dat je het nog een keer krijgt groter. nu dus noodvoorraadje diazepam mocht het te lang duren als het nog eens gebeurd. bweh.. anne slaapt nu als een blok overigens die is doodop.. eerst die stuipen die energie vreten en daarna continu gillen.. denk zo'n dikke 2 uur heeft ze volgas gehuild. daarna was ze op.. en pas om half 10 lag ze op bed. anyway.. nu dus even koffie drinken ophet kdv en hopen dat ik ze zo ver krijg dat ze die diazepam willen toedienen in noodgevallen.
Hey meiden, Nou hier is het gisteravond gaan doorzetten. Was bij mijn ouders en kreeg hevige krampen (had ik de hele dag al last van maar dit was niet normaal). Dus heb Jamie opgepakt en snel de auto ingesprongen naar huis gereden. Onderweg had ik al het gevoel dat ik aan het leeglopen was, sorry klinkt een beetje raar. Thuis aangekomen snel met Jamie op mijn arm naar ons appartment gerend en op de wc gaan zitten. En ja hoor daar was het vruchtzakje met vruchtje. Had het gelukkig kunnen opvangen. Jamie was hartstikke moe, dus eerst hem pyama aangedaan, flesje gegeven en naar bed en toen was ik aan de beurt. Ik heb het nog even bekeken en het leek mij het toch echt te zijn. Heb nog even het zh op gebeld en overlegt. En de assistent-gyn had hetzelfde idee. Mijn mams ook nog gebeld en die was ook helemaal opgelucht. Marc kon ik 1 uur later pas aan de telefoon krijgen. Was wel een beetje bang dat ik hevig zou gaan bloeden of krampen krijgen. Krampen wel, dus heb 2 asperines genomen en mijn bedje ingegaan. Vanmorgen heb ik nog een groot stuk weefsel verloren, maar krampen zijn volledig weg en bloeden valt ook mee. Ik moet eerlijk zeggen dat er een grote last van mij af is gevallen. Ben erg blij dat het toch vanzelf is gekomen. Heb gisteravond in bed nog even een huilbui gehad, maar nu voel ik me oke. Mss dat het zo veranderd als Marc thuis komt (over een uurtje verwacht ik hem), maar nu ben ik er erg koel onder. Ik wil het snel afsluiten en hopen dat mijn lichaam snel hersteld en dat we weer snel zwanger kunnen worden. Daar verheug ik mij stiekum al op. Sorry meiden voor mijn ego verhaal, maar moest het even kwijt. Zal nog even proberen op jullie te reageren. Liefs, Patries
@Saskia: Jeetje meid wat een verhaal. Ik zou met ook kapot geschrokken hebben. Heeft 1 van jullie dit ook? Omdat je zegt dat als het in de familie voorkomt Anne het ook kan hebben? Lijkt me erg eng om mee te maken, gelukkig weet je nu wat je moet doen. Succes bij het kdv. @Maart: Wat een raar verhaal meid. Dit kan toch niet? Ik heb dit echt nooit gehoord. Een kind die met een aardappelschilmesje in zijn mond rond loopt. Niet normaal meer. Ik zou ook kijken of je geen klacht kan indienen, en snel op zoek naar een ander kdv. En anders evt gastouder vindt je dat niet wat? @Suus: Hoe gaat het nu met Jesper? Zijn de ab aangeslagen bij hem? Balen zeg van je ventje dat hij met krukken moet lopen Nou ja beter hij dan jij toch? Een bruid met krukken is helemaal raar, je wil toch wel lekker in je mooie jurk kunnen rondlopen. Nog 2 nachtjes slapen. Spannend. Wordt iig mooi weer vrijdag @Gonzo: Fijn dat jij het een plekje hebt kunnen geven. Hier moet dan nog gebeuren, maar gaat ook zeker lukken. Ik moet zeggen dat ik ook een soort steun heb van Jamie, niet dat hij het beseft, maar alleen al naar hem te kijken of even met hem te knuffelen doet mij heel erg fijn. 1 ding is zeker we kunnen een heel mooi kindje op de wereld zetten! Willen jullie wachten of al snel voor gaan proberen? Hier heeft de gyn trouwens niets gezegd over 3 maanden wachten. @Hellokitty&Marsab: Wat gaan jullie doen zondag? Fotootjes maken met blaadjes of heb ik het fout. Sorry dat ik zo nieuwsgierig ben @Darcy: hier wordt ook nog niet los gelopen hoor. Wel aan 1 handje, nou eigenlijk 1 vinger, En af en toe staat hij los en loopt hij 3 stapjes, maar dan ook snel zitten als hij het door heeft. Ik hoop voor jullie dat het ook snel raak is. Een brusje voor Ollie, zou erg leuk zijn. @Hellokitty: nog even een evt. eigen salon thuis. Mijn vriendin heeft dat ook, ook gewoon op zolder en bij haar gaat het super goed. Mensen vinden het geen probleem dat ze 2 trappen omhoog moeten. Dus ik zou het ook gewoon doen als ik jou was. Zij doet nu ook hotstone massage, heeft ze een cursus voor gevolgd, en dat loopt echt storm. mss een idee voor jou. @MissX: Dus jullie gaan ook voor een 2e of toch nog even wachten? Jammer dat je studie is uitgesteld. Leuk dat je meisje los loopt. Lijkt me geweldig. Verder alles goed? Hoe bevalt je werk? @Ief: Vervelend dat Kyan spruw heeft, kunnen ze erg veel last van hebben. Geef je hem bv of fv? Hoe gaat het met lynn? Hoe vindt zij haar broertje? @Jennifer: hoe is je meisje haar verjaardag geweest? En het kraamfeest? Is er al wat meer zekerheid over je man zijn werk? Hoop het voor jullie. @Virginnie: Fijn dat jullie samen een beslissing hebben kunnen maken over een 2e kindje. Als jullie er eenmaal voor gaan, zal je extra ervan genieten. Is je huisje al meer op orde? Hier worden woorden gezegd als: papa mama tie = die (en met vingertje erbij wijzen) o o (en dat trekt hij een heel grappig gezichtje erbij) ehte = eten aa = aai te = tom onze blindje kat en ga zo maar door en probeert heel veel te zeggen en wijst dan ook met zijn vingertje ernaar. Op die manier weten we ook wat hij bedoelt, want soms snap je er niets van @Noor: met zijn 2en zullen die gesprekken nog grappiger zijn, want jij zij begrijpen elkaar natuurlijk volkomen Doet Isa ook soms met de jongens mee in hun eigen taaltje of snapt zij het ook niet? @Anoek: Fijn dat Sarah zo goed gegroeid is. Soms best lastig het ritme eten/slapen etc veranderen, is even puzzelen, maar je komt er zeker uit. Hier een ventje van ruim 9.5kg en 77.5cm (zijn vorige week bij cb geweest). Allemaal normaal en gemiddeld. @Lovewinnie: leuk dat Alicia zo goed kan stappen. en dat ze haar eigen naamt probeert te zetten. hihi @Pris: hoe is het met jou? en met Tygo? @Miranda: En met jou? Hoe gaat het met Matthew? Nu weet ik het niet meer. Heb erg mijn best gedaan. Sorry als ik iemand vergeten ben. Nog even en mijn mannetje is thuis. Heerlijk. Ga vandaag maar niet zwemmen, lijkt me geen goed idee als ik nog wat kan verliezen zeg maar. Wel jammer was wat afleiding geweest. Er is kermis in Assendelft, misschien dat we vanmiddag maar even heen gaan. Wilde zondag gaan, maar toen regende het alleen maar. Vandaag zal het droog blijven, dus kan Jamie toch nog even de draaimolen is, lijkt me geweldig. Meiden nogmaals bedankt voor al jullie lieve woorden. Dat heeft mij heel goed gedaan. Jullie zijn lief! Liefs, Patries
Patries: prettig dat je lichaam het zelf heeft kunnen regelen. Hopelijk heb je zo lekker steun aan je mannetje en kunnen jullie het samen een plekje geven. Saskia: Jeetje zeg dat is schrikken! Heftig hoor. Ze weten nu toch bij het KDV wat er kan gebeuren dus dan zou het toch geen probleem moeten zijn dat je die medicatie meegeeft? Maart: Ik zou ook een klacht indienen! Hoe ze daar met je kind omgaan is niet normaal. Ondertussen ook vast ergens anderss op de wachtlijst gaan staan en hopen dat ze snel terecht kan. Praten: Daniëlla praat en zingt de hele dag door maar veel van maken kunnen we er niet. Ze zegt nu: Papa mama aabb (hebben?) en iets wat lijkt op "bedje slapen" Dit zegt ze als wij vragen of ze gaat bedje slapen en als ze heel moe is. Zo schattig komt ze in haar ogen wrijvend op je af "bwedje saapuh" Je hebt er wat fantasie voor nodig maar zelfs mijn zus hoorde het toen ze aan het oppassen was.
Net terug van kdv.. kdv-juf had dus heel de nacht niet geslapen omdat ze onwijs geschrokken was en zich zorgen maakte ik heb dr dus gezegd dat ze volgende keer even dr nummer in mn zak moet stoppen in zo'n gevla.. dan stuur ik wel even een smsje dat alles weer goed is. en ik moet morgen dus op de koffie komen met anne om even te showen dat ze ECHT weer beter is. Daarna nog even thuis geweest.. toen werd anne net wakker (half 9) en ik begrijp net van job dat ze inmiddels met wat speelgoed in bed ligt weer. denk dat ik dr morgen niet ga laten inenten zullen ze wel geen goed plan vinden omdat het al een maand vertraagt is maar het lijkt me nu geen goed plan @han: ik had het ook toen ik klein was Verder.. qua medicatie doen ze het liever niet en als ze het doen moet je dus een stapel papieren tekenen. ze kenden dit al omdat er nog een jongetje is die ook zo'n "spuitje" heeft liggen daar. en het is gelukkig heel makkelijk toedienen (soort van tubetje dat je leegspuit in de anus) dus dat was geen probleem. hoorde van mn moeder dat ik inderdaad dezelfde medicatie had toen ik klein was. maar dat ik het een paar keer vlak achter elkaar heb gehad... en daarna nooit meer. dus wie weet... gekke avond geweest in ieder geval en kan mezelf op het moment er niet zo toe zetten om aan het werk te gaan. toch maar even doen zo...
qua praten hebben we hier papa (tegen ons allebei) mama (als ze honger heeft) opa tie = die (en met vingertje erbij wijzen) ehte = eten aai = aai pss = poes abba = poes abby dt! = poes dotje en "aap!" tegen de aap in het boekje
Jeeee Saskia, Ik kan me indenken dat je enorm geschrokken bent! Dikke knuffel voor jou! Hoop dat het een eenmalig iets was voor Anne! (en voor jullie!) Zou denk ik ook geen zin hebben in de vacc, jammer dan, maar ze zullen het wel begrijpen neem ik aan! Poeh, hoop datje een beetje bekomen bent van de schrik! Die rectioles werken inderdaad vrijwel instantly. Wij gebruiken ze op de afdeling ook wel. En daarna zijn mensen idd bekaf. Poehhhh Een dikke knuffel voor jullie 3tjes!