September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@noor: gister heeft ze geen diazepam gehad.. toen kwam ze er zelf uit gelukkig.
    maar voor in de toekomst ze wel mee gekregen.

en ja ze kwebbelt de oren van je hoofd
    grootste deel onverstaanbaar overigens :)
    maar geef dr een boek en er komen echt hele verhalen uit en ze verwacht dan ook echt dat ej luistert en wijst vanalles aan in het boek.

2. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    @ Praten: Keld wijst de hele dag naar alles en kent wel woorden, maar iets zeggen, neen hoor. Behalve mama en papa enz.. Als je vraagt waar Garfield is, zal hij naar Garfield wijzen, vraag je waar zijn knuffel ligt, dan gaat hij die halen voor jou en ballonnen enz.. kent hij wel. Ach ja, we hebben tijd genoeg natuurlijk.

@ Saskia: Wat zal je geschrokken zijn! Hopelijk gebeurt het niet nog eens. Knuffel voor jullie beiden.

@ Patries: Gelukkig heeft je lichaam het zelf geregeld, is volgens mij toch 'fijner'. Hopelijk geef je het snel een plaatsje en wordt je snel opnieuw zwanger (dat wil je toch, niet?).
    Ons huisje komt in orde, dit weekend verhuizen we het grootste deel van ons hebben en houden, want ik ben dat heen en weer geloop KOTSBEU! :)

@ Han: Zo schattig!

@ Noor: Haha, zo lief wat je zoontjes doen! :D Keld heeft een vriendinnetje op het kdv, ze zijn even oud en gaan altijd op hetzelfde tijdstip slapen. Hun bedjes liggen rechtover elkaar en eerst 'babbelen' ze met elkaar en dan gaan ze slapen. Echte conversaties waar je niks van verstaat, maar het lijkt alsof zij elkaar wél begrijpen. :)

@ Anoek: Wat is je meid al groot!

3. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ Saskia: Pfff dat is idd schrikken zeg :confused: Wel fijn dat ze niet getwijfeld hebben en gewoon 112 gebeld hebben...

@ Patries: Gelukkig lost je lichaam het zelf al op, scheelt je weer een curretage, oké het is niet leuk, maar je snapt denk ik wel hoe ik t bedoel ( hoop ik dan)

@ Gewicht en lengte: Gisteren weer controle in ziekenhuis gehad voor Tim..
    Hij is nu 75.7 cm maken we gewoon 76 cm van :) en hij weegt 10285 gram :D

4. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Saskia, jeetje meid wat zal je geschrokken zijn. Gelukkig viel het uiteindelijk mee.

Patries, Het is nu dus definitief. sterkte! Wel fijn dat je nu zekerheid hebt.

Noor, schattig hoor.

Ik heb het toch even gemeld over dat mes bij de vaste leidster. Die schrok ervan en heeft gezegd dat het echt niet kan en dat ze hiervoor een waarschuwing kunnen krijgen. Zij heeft het ook gemeld bij de vestigingsmanager. Toen ik op de gang liep om yasmine op te halen werd ik geroepen door de manager die wilde precies weten wat er was gebeurd. De dames krijgen een waarschuwing en ze wil het ook aan de ouders van het meisje vertellen zodat ze het niet op de wangelgang horen maar van haar zelf.

Yasmine zegt eigenlijk nog alleen maar daa daa (dag) en gaat erbij zwaaien als ze ergens weggaat. mama en papa zegt ze nog niet. Maar er komt wel van alles uit wat ik niet versta.

5. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Met Yasmine gaat het echt goed, ze loopt en is een vrolijke meid. Ze eet ook heel goed en naar mijn idee groeit ze ook goed.

Alleen het slapen is echt een drama, ik word er helemaal niet goed van. Heb gisteren ook echt gewoon zitten janken en zitten piekeren of ik het wel goed doe. Yasmine wil echt niet in haar bedje slapen. Zodra ik haar in haar bedje leg gaat ze schreeuwen. Iedereen zegt tegen mij dat ik haar gewoon moet laten huilen en dat ze vanzelf in slaap valt. Maar dat gaat gewoon niet, ze stopt niet met huilen blijft de hele tijd staan en hoesten tijdens het huilen echt een drama gewoon. Gisteren heeft ze van 9 tot 11 gehuild in haar bedje echt heel zielig gewoon en toen heb ik haar maar eruit gehaald. Als ik haar bij ons in bed leg en ik hoef er niet eens bij te liggen slaapt ze meteen.

Ik weet gewoon niet wat ik moet doen. Moet ik haar uren laten huilen met de hoop dat ze eindelijk in slaap valt. Soms valt ze wel in slaap maar wordt na een paar uurtjes weer gillend wakker als ze merkt dat ze in haar eigen bedje ligt. Bij ons in bed slapen vind ik ook niet fijn omdat ik dan echt op het randje slaap en gewoon slecht slaap.

Heeft er iemand tips voor mij, jullie zouden mij echt erg helpen met dit probleem.

6. Saskia78

@maart: geen tips hier
    maar wat ik wel weet.. is dat hier als anne in bed gaat staan.. wij het inderdaad wel kunnen vergeten.
    blijft ze liggen huilen dan valt ze wel in slaap
    maar als ze al staat voor ik de kamer uit ga kun je dr net zo goed weer uit bed halen.

enige wat ik nog weleens probeer is dr steeds toch weer neer te leggen
    en tja.. soms helpt het.
    maar bij ons is het een zeldzaamheid eigenlijk
    meestal slaapt ze prima.

7. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    @ Maart: Tja, dit is een lastig probleem hé.. Niet leuk voor Yasmine, maar jij gaat er op den duur ook lastig door lopen omdat je zo slecht slaapt.
    Misschien kan je haar in bed leggen, verhaaltje/knuffel/kusje en dan de kamer uitgaan, misschien de deur op een kier laten zodat ze ziet dat jullie er nog zijn. Als ze na 10 minuten nog huilt nog eens bij haar gaan en haar gewoon neerleggen en zeggen Yasmine moet nu slapen.. en dit tot ze slaapt. Of doe je dit al? Heb het uit verschillende boeken hoor, heb het nog nooit zelf uitgetest. Succes in ieder geval, want het is geen fijne situatie.

Goed dat je het gemeld hebt van dat mes!

@ Mobielfreak: Tim is weer goegekeurd! :) Hoe is het met jou en de zwangerschap?

8. Pris

Pris Fanatiek lid

@ Patries Meid, dikke knuffel voor jou zeg :cry:
    Wat erg voor jullie. Hopelijk kan je t snel een plekje geven.

9. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik heb alles al geprobeert eigenlijk.

-boekje voorlezen
    -knuffelen
    -lief kijken en zeggen dat Yasmine moet slapen
    -met deur open, met deur dicht

Ik heb zelfs gewacht totdat ze in slaap valt in mjin bed en dan naar haar eigen bedje brengen maar zodra ze daar ligt wordt ze meteen wakker, ze merkt het echt meteen.

Misschien moet ik maar een extra extra grote bed kopen of speciaal laten maken.

10. Saskia78

11. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @Maart: het enige wat helpt en echt heel veel energie gaat kosten vóórdat het werkt, is:

vast bedritueel starten (tandjes poetsen, instoppen verhaaltje, kusje);
    naast het bed gaan zitten op een stoel of op de grond;
    telkens als Yasmine gaat staan en huilen, haar neerleggen zonder oogcontact te maken (blijf zelf rustig, ook in je bewegingen);
    weer gaan zitten en het neerleggen herhalen totdat ze blijft liggen (dan huilt ze door, maar blijft ze wél liggen!)

Het gaat je een aantal vreselijke avonden kosten, maar zodra zij doorheeft dat 'bedje' toch echt het 'eigen bedje' is, geeft ze zich op den duur gewonnen.

Je hebt een kind met een sterke eigen wil. Da's gunstig, ze laat zich later niet de kaas van het brood eten, maar jij en papa geven de grenzen aan.

(en ja... bovenstaande uit eigen ervaring, op advies van The Supernanny en ik ben blij dat het heeft gewerkt - Ollie gaat nu liggen, speentje of tutje en slapen maar.)

Sterkte!

12. Pris

Pris Fanatiek lid

Erg drukke dagen achter de rug maar wel leuk :D
    Had een mega lang weekend, helaas was vriendlief ook veel weg en hebben we welkaar bijna niet gezien. Lekker met Tygo gespeeld en gewinkeld :D

Ik ga niet op iedereen reageren ben aan t werk en is wel drukker dan echt in de zomer.

@ Darcy. Wat een super foto's! Die 2e is echt geweldig!

@ Saskia Wow wat zal je geschrokken zijn. Hopelijk gata t niet vaker gebeuren Jeetje.

@ Marsab / HelloKitty. Herfstfoto's maken?
    Helemaal leuk :D :D
    Ms voor jullie ook leuke ideeen; pompoenen erbij, parapu'tje, (te grote) regenlaarsjes
    Verder zal ik me er niet mee bemoeien ;)

@ Maart Wel goed gereageerd toch van t kdv? Wordt iig iets mee gedaan, mag niet kunnnen..

@ Rootje. Je bent alweer een paar dagen weg maar hoop dta jullie t leuk hebben! Veel plezier!

@ All Ik ga naar Londen. Ok duurt nog ff maar met een vriendin naar een vriendin die daar woont. Zijn daar dan met z'n 3-tjes :D :D
    Gaan in december; KERSTSHOPPEN! :D :D

13. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @Patries: meid, wat 'goed' om te horen dat het proces vanzelf is gestart. Ik vind het heel naar voor je, maar ben blij dat Marc er weer is en dat je lichaam de miskraam zelf regelt. Hopelijk gauw weer een normale cyclus en de kans op een gezond brusje voor je zoon.

@Mobielfreak: hoe is het met je zwangerschap? Gaat hard, he?

@Virginie: fijn dat de verhuizing zijn endje nadert. Lekker de boel inrichten en genieten van alle nieuwe plekjes en de nieuwe start!

@Maart: nog even over je kdv - ik had die leidster hoogstpersoonlijk over de tafel getrokken en met het aardappelmesje d'r haren afgesneden :x Hoe kan iemand zo laconiek zijn, moet je toch niet bedenken wat de afloop had kunnen zijn! Goed dat de leiding het ernstig opvat.

@Anouk: jouw meisje gaat ook als kool, leuk! Verse foto beschikbaar?

@woordjes: hier ook de nodige woordjes bewust geroepen door Ollie.
    'aai' was de eerste, 'mama' en 'papa' volgden, 'nee' (en nee schudden), 'jaja' en verder soms de malste dingen: 'mother' sloeg alles! Een toevalstreffer, maar deze juf Engels moest keihard lachen :)

14. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @Pris: ik ga ook naar Londen, met mijn 5VWO klas! Van 19 t/m 22 december!

En jij?

15. Pris

Pris Fanatiek lid

Hier zal ik perssonlijk niet aan beginnen...wannneer dan wel in eigen bedje?

Ik sluit me aan bij Darcy.
    Zo gaat t bij ons ook ongeveer. Ik doe alleen geen verhaaltje voorlezen, Tygo was weer helemaal klaar wakker na het lezen van Nijntje :rolleyes: :D ;)

16. Pris

Pris Fanatiek lid

@ Darcy Wij gaan van 11 december ('s avonds vliegen) en de 14e weer terug.
    Das jammer anders hadden we een bakkie bij Starbucks kunnen doen hihi

17. Saskia78

tis ook echt een wiegje.. geen ledikant :)

dus daar past yasmine nooit meer in :)
    maar moest er wel meteen aan denken zegmaar

18. jennifer70

jennifer70 Bekend lid

17 apr 2007
    688
    0
    0
    't Gooi
    maart: jeetje wat zal jij geschrokken zijn! en dan die vieze haartjes en een hongerig kind mee naar huis, ik zou me inderdaad snel ergens anders inschrijven, dan sta je alvast op d elijst, kan je altijd nog nee zeggen tzt toch?

patries: wat een ellende en wat een pijn zal je gehad hebben, is je schoonzusje nu ok? wel vreemd om dan zo'n zakje te zien in de wc, dat was een vruchtje dan...wat loopt het leven toch raar soms...heel veel sterkte en probeer ook je rust te enemn, het si niet niks, fysiek en mentaal niet!

saskia: jij ook al zo'n drama, wat vreselijk eng! wat is er wel niet door je hoofd heen gegegaan? en anne is nu weer helemaal happy toch? wel fijn dat je zo'n goed KDV hebt!

wij hebben trouwens een huisje in schoorl op 10 minuutjes lopen van het centrum en klimduin, vlakbij het strand en aan de duinen en staatsbosbeheer info centrum waar ze leuke dingen voor kids doen! ze hebben nu hele goede aanbiedingen voor oktober, als je even ertussenuit wilt? het is echt heerlijk daar en errug kindvriendelijk! Ons huisje is nog vrij van 11 oktober voor een week geloof ik, maar er zijn meerdere huisjes, allemaal met heerlijke badkamer en luxe inrichting! kijk op www.scorleduyn.com of op www.vakantiegevoel.com, park scorleduyn, misschien is het iets? je kunt me altijd een pbtje sturen natuurlijk! kijk maar!

19. Jmr

Jmr Niet meer actief

hai mama's

Jennifer, wat heeeeerlijk zo'n huisje! Lekker zeg!

Patries, doet me denken aan mn eigen MK! Vind het heel erg voor je! maar wel goed van je dat je lekker in de toekomst blijft kijken!
    dikke knuf voor jou en doe maar lekker rustig aan! Ben zo blij dat het vanzelf is gegaan voor jou!
    Ik ga zondag naar Marsab en dan maakt haar man foto's van tara!
    Leuk he? Ben zo benieuwd!

maart, hmm vervelend! Heb het ook we eens met Tara, maar dat is gelukkig maar zelden....kan me voorstellen dat je er helemaal gek van word en aan jezelf gaat twijfelen! Ik vind wat Darcy zegt een hele goede oplossing! Hier ook een vast bedritueel. Filmpje Bumba kijken bij mama op schoot, de hond en papa welterusten zeggen. met mama mee naar boven, tandjes poetsen, pyama aan. De gordijnen samen dicht doen, de pop in bed stoppen(hahaha) en dan zelf naar bed. Tijdens het instoppen een liedje zingen....lampje uit, nog een liedje zingen en dan haar muziekje aan en dan loop ik weg. Ze gaat altijd meteen slapen!
    Heel veel succes!

Pris, wat lekker zeg naar Londen en dan vooral in december zo voor de kerst, wauw! Die regenlaarsjes zijn ook een leuk idee! Ze heeft knalrode gekregen voor dr verjaardag!

woordjes, hier alleen nog maar papa, tie

virginie, hoe gaat het verhuizen? En tja dat poetsen....soms heb ik gewoon van die dagen dat ik me er zo aan irriteer dat ik van 's morgens tot 's avonds bezig ben met poetsen......Maar moet zeggen dat ik de laatste twee weken aardig kan accepteren dat het er gewoon bijhoort hahaha

Saskia, woow wat zul je geschrokken zijn! Gelukkig weet je wat het is en kun je er een volgende keer rekening mee houden, ik zou dan trouwens weer net zo erg schrikken geloof ik! Getsie, heb je zelf wel kunnen slapen vannacht?

Kga dr weer vandoor, kga mn moppie ff wakker maken! heb vanavond een cursus van het werk over veiligheid en hoe je om moet gaan met diefstal en benadering van verdachte personen etc. Opzich niet verkeerd! Zal er vast wat van opsteken! Hoop alleen niet dat het heel laat word, want dan kun je mij morgen opvegen!

20. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Saskia: Jij moet zeker geschrokken zijn zeg :confused: Jeetje meis, maar gelukkig is ze er weer zelf bovenop gekomen en heb je nu medicijnen gekregen voor de volgende (hoop het niet) keer.

Maart: Ik sluit me ook aan bij Darcy en dit zijn idd de tips van Supernanny. Bij Kyra werkt het ook fantastisch en ze weet niet beter. Vooral het geen oogcontact maken en praten is een erg goeie tip! En elke avond hetzelfde bedritueel is ook erg belangrijk. Zo weten ze waar ze aan toe zijn en weten ze ook gewoon dat het bedtijd is. Zelf lees ik ook nog geen boekje voor, maar zwaaien we elke avond naar de kabouters die oma heeft geborduurd! Ik hoop dat je meisje snel slaapt, want dit breekt je idd enorm op!

Patries: Pff, vind het nog steeds erg rot voor jullie dat het zo is gelopen, maar ben eigenlijk wel opgelucht dat je lichaam het vruchtzakje zelf heeft uitgestoten. Hopelijk kan je het snel een plekje geven, al zal dit niet meevallen en krijgt Jamie snel een brusje! Nogmaals dikke knuf voor jullie alledrie. En lekker dat Marc weer thuis is!

Pris: Wow, lekker zeg naar London. Ik ben er ook een keer met kerst geweest en de sfeer is daar zó fantastisch! Geniet er lekker van, maar dat zal vast en zeker gaan lukken. :D

All: Kyra vandaag alweer 13 maanden, tis alweer een maand geleden dat we haar 1e verjaardag vierden. Wat vliegt de tijd toch zeg :confused: :confused:

Woordjes:
    Papa
    Mama
    Oma
    Opa
    Aai (als ze de poezen of cavia's aait)
    Bah
    Ohoh
    Eten 2x (maar was meer toeval denk ik ;)
    Tie (die en dan wijzen met haar wijsvinger, zo schattig)
    Da (is voor haar alsjeblieft, want dit zegt ze steeds als ze wat geeft)

Deel Deze Pagina