September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Saskia, tjee zeg wat een schrik :(
    Gelukkig is alles goed nu, al begrijp ik dat ze nog ziek is.
    Een hele dikke knuffel voor jullie en beterschap!

xx Sophie

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@miranda: ze is nog steeds goed ziek
    maar wel normaal ziek zegmaar
    gewoon koorts, hangerig, geen honger en veel slapen.
    geen gekke dingen meer gelukkig :)

@sophie: voor ons gaat het gewoon weer normaal in ieder geval :)

sprak mn vader en die zei dat ik hetzelfde had toen ik zo'n beetje even oud was.
    en dat ik er dus met 3 daagjes weer helemaal bovenop waren
    dat zou betekenen.. dat ze van het weekend gewoon weer lekker dr eigen ikje is.

3. gonzo

gonzo Actief lid

25 sep 2006
    254
    0
    0
    @Saskia - hoop dat Anne snel opknapt, zieke kindjes zijn nooit leuk...

@Darcy - heb toevallig ook net een paar truitjes gehaald bij de cheap en awful winkel :)

@Anoek - stoere meid hoor!

@Miranda - Matthew loop ook al, dus jij hebt ook geen rust meer ;)

@Maart - even volhouden en Yasmine slaapt straks vast lekker in haar eigen bedje

@Virginie - de laatste loodjes voor het verhuizen - straks genieten van al jullie werk. Nog even volhouden.

Ik wil graag even jullie mening over iets waar ik al een poosje mee zit, nl:

Mijn moeder past twee dagen in de week op Thijs, maar omdat mijn pols nog niet doet wat hij moet doen, werk ik nog maar 2 halve dagen. 's middags ben ik thuis met Thijs en mijn moeder.

Het probleem is dat ik nu natuurlijk ook zie wat ze met Thijs doet en dat houdt dus in dat ze hem nagenoeg de hele tijd optilt en knuffelt. Nu wil Thijs, ook als hij met mij alleen is, de hele dag niks anders meer dan opgetilt worden, maar dat vind ik niet nodig met als resultaat dat hij vervelend wordt.

Ook is het zo dat als ik thuis ben zij alles bepaald, wat hij drinkt bijvoorbeeld, wanneer hij drinkt, zij geeft hem eten. Op zich niet zo erg dat ze hem verzorgt, maar vind het te ver gaan dat ze soms net doet of ik er niet ben en zij zijn mama is. Ze zegt ook soms dat de dagen dat zij op hem past dat Thijs van haar is :confused: Nog zo'n raar voorbeeld is dat als ze hoort dat Thijs wakker is door de babyfoon ze naar boven vliegt en ik niet eens de kans krijg om hem eruit te halen. Het is nu al zo dat als mijn moeder er is Thijs gelijk naar haar toe gaat en aan haar broek hangt omdat hij weet dat zij hem toch wel optilt...en hij heeft dan geen oog meer voor mij en mijn vriend. Dit zijn nog maar een paar voorbeelden...

Ik vind het zo irritant en heb het al een paar keer aangegeven en dan zegt ze alleen zoiets vreemds als "ik til hem helemaal niet vaak op" en "ben je soms jaloers?".

Op deze manier vind ik het dus niet leuk meer en ik heb de neiging om te zeggen dat ze dan maar niet meer op hem past, want ze luistert toch niet. Het probleem is alleen dat ik geen andere oppas heb en ik ook niet kan stoppen met werken (al is die neiging wel groot).

Meiden wat denken jullie? Wat zouden jullie doen?

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.282
    36.147
    113
    Hee meiden,

Even een heel snel berichtje tussen de laatste klusjes door.

Met jesper gaat het gelukkig weer een heel stuk beter! we weten nog niet precies wat er is, moeten maandag weer heen, maar hij in elk geval weer heel vrolijk! Ik laat na morgen weer van me horen.

5. Saskia78

@gonzo: mja.. je zal toch moeten proberen er wat van te zeggen.. maar ken het wel een beetje hoor
    mijn moeder hoort en ziet ook niets meer als anne in de buurt is.

zelfs als je dan letterlijk zegt: mam doe niet!
    dan dringt het nog niet altijd door :(

alhoewel op dr verjaardag het hartstikke goed ging.. dus er is hoop!
    en als mijn moederhet kan leren.. dan kan de jouwe het vast ook :)

ben alleen bang dat je dr misschien toch duidelijk zal moeten maken dat als jij er bent.. dat jij de moeder bent
    (en dat als je er niet bent.. dat je dat OOK bent)
    dat oma's superspeciaal zijn.. maar wel duidelijk anders dan moeders.

6. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @Gonzo: sluit me aan bij Saskia, wees duidelijk hierin.
    Niet oppassen is misschien als laatste redmiddel de énige manier waarop je moeder het zal snappen. Ik denk dat het stierlijk vervelend wordt als je kind altijd wordt getild en dat verwachten gaat.
    De zoon van mijn vriendin kreeg als ukkie altijd applaus en overdadige roem als hij iets deed, nou je raadt het al: hij ging bij zijn ouders con-ti-nu aandacht vragen, ook negatieve aandacht!

Ik irriteer me overigens bij vlagen nog steeds aan mijn schoonmoeder. Op Ollie's verjaardag moest ze Ollie echt even leren neerzetten, zodat hij kon uitpakken en spelen met zijn cadeautjes en de kindjes.
    Hoop dat ik later als oma aan een half woord genoeg heb :)

7. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @Saskia: zou fijn zijn als Anne zich dit weekend weer beter voelt. Het CB moet dat maar begrijpen, je kindje gaat voor. Bovendien krijg ik de indruk dat ons CB de enige is, waar men heel relaxed is. Als ik soms de topics op het forum lees :confused: Maffia 8)

@Sophie: wat ga jij hárd met je zwangerschap, zeg! Hoe voel je je, hoe gaat het ermee?

@Virginie: fijn om te lezen dat je dit weekend overgaat met je gezin. En ja, klussen en verhuizen hakt erin, als je er eenmaal woont ben je waarschijnlijk óp en plof je op de bank - zo, even rusten!

@Patries: hoe gaat het nu met jou? Denk veel aan je de laatste dagen.

@Miranda: jij ook in orde en je kleine man ook? Zodra er rustiger vaarwater is, willen Patries en ik weer met jou en de ukkies erbij afspreken, bakkie doen. Praten we weer eens live bij.

@Suus: Jesper ook weer opwaarts, gelukkig :) Laat je weten hoe het afloopt?

8. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Gonzo: poeh moeilijke situatie zeg!
    Zou me er ook kapot aan ergeren en vind dat als zij soms zegt dat Thijs "van haar" is, als zijnde, haar zoon, dat gaat echt te ver, m.i. dan. Heeft ze dat zelf toegegeven? Of heb je dit via iemand anders gehoord?
    Ik denk idd dat praten de enige oplossing is.
    Probeer in termen te blijven spreken als : ik ervaar / ik zie / ik voel / ik herken etc ipv jij zus, jij zo, anders heb je helemaal kans dat ze in de verdediging schiet.
    jeetje, erg moeilijk, ik wens je veel wijsheid toe!

9. Saskia78

@darcy: ze heeft vanavond in ieder geval weer gewoon gegeten
    en na dr eten zelfs ook nog een kiwi :)

wel daarna meteen weer moe
    maarja.. eten is een goed teken he :)

10. gonzo

gonzo Actief lid

25 sep 2006
    254
    0
    0
    Saskia, Darcy en Noor - bedankt voor jullie reactie

Ze zegt het echt letterlijk tegen mij dat hij op de dagen dat ze oppast dat hij van haar is - uiteraard reageer ik daar gelijk op om te zeggen dat ze duidelijk in de war is! Op de momenten dat ze hem tilt zeg ik het ook gelijk en dan gaat ze zuchten en zegt ze dus dat ze dat niet vaak doet of wat het probleem is etc.

Vandaar dat ik een beetje op een dood eind zit met het tegen haar zeggen, want het komt blijkbaar totaal niet over. Voor de rest is trouwens wel lief hoor :)

11. gonzo

gonzo Actief lid

25 sep 2006
    254
    0
    0
    @Suus - fijn dat het wat beter lijkt te gaan met Jesper. In ieder geval een hele fijne dag morgen, hoop dat het een supermooie dag mag worden

@Saskia - fijn dat Anne al weer goed eet.

12. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Goedemorgen iedereen!

@ HelloKitty: Sinds ze kunnen stappen doen ze niks anders meer hé? Is zo lief hé! :D

@ Saskia: Hoe is het met Anne ondertussen?

@ Anoek: Wat een snoesje, ze wordt ook al lekker groot! :)

@ Maart: Wat goed dat Yasmine in haar bedje heeft geslapen. En een halfuurtje huilen is niet leuk, maar valt uiteindelijk toch nog mee, niet? Het komt zeker goed! :thumup:

@ Sophie: Hé, alles goed meet jou? 28 weken zwanger al, de tijd gaat echt snel.

@ Suus: Ik wens jullie een heel mooie dag vandaag, geniet ervan!! (En later foto's natuurlijk, want wij zijn benieuwd! :) )

@ Miranda: Hopelijk gaat het snel beter met jou.

@ Gonzo: Moeilijke situatie! Het is je moeder, dus heb je misschien de neiging van niets te zeggen om haar niet te kwetsen ofzo, maar ik denk echt dat je er wél iets van moet zeggen. Ik zou het absoluut niet verdragen en misschien zou ik wel een beetje jaloers zijn, maar daar gaat het zelfs niet om.
    Zij moet respecteren wat jij en je vriend willen. Stoppen met werken zou ik niet doen, maar probeer eens een goed gesprek te hebben met haar. Succes!

@ Darcy: Er is wel nog wat verfwerk enz. maar dit weekend niet hoor. Ik wil morgen in de zetel ploffen en rusten. Ik heb constant koud en mijn lichaam is moe.

13. Jmr

Jmr Niet meer actief

Suus, heeeeeele fijne dag vandaag! Geniet er lekker van. Veel plezier!

ben dr vandaag niet verder, moet werken straks en heb daarna een etentje met mn collega's! Mn meissie blijft bij opa en oma slapen vanavond! Fijne dag vandaag allemaal!

liefs

14. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Suus, Een hele mooie dag toegewenst. Geniet ervan!

15. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    @ Suus: Een hele mooie trouwdag toegewenst!!!!

@ Darcy/Patries: als jullie terugkomen van vakantie Dubai/Turkije, spreken we weer af met de kids erbij, gezellie!

@ Jonge gezinnenbeurs komt er al snel aan.... :D

16. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Gonzo, moielijke situatie. Maar ik zou me er ook erg aan irriteren. Het ligt dus niet aan jou. Misschien bedoelt ze het goed allemaal maar het is voor jou niet leuk.

@creche, vandaag gehoord dat de leidster dei aanwezig was bij dat incident met het mes ontslagen is :confused: Ik dacht dat ze alleen een waarschuwing zou krijgen. Ze zijn er wel streng in.

17. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @Suus: een fijne trouwdag gewenst en heel veel geluk samen :D

18. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @Saskia: fijn dat Anne eet, is zeker een goed teken :D
    Fijn bericht na deze heftige week voor haar!

@Maart: tja, ik zei nog tegen mijn man: zo'n leidster moet niet in dit beroep werken als ze zo laconiek is (en slordig, want hoe kan een kindje nou bij dat mes komen :( ) Ben dus niet verbaasd dat ze ontslagen is, al gun je niemand werkloosheid toe.

Hoe gaat het slapen van je meisje sinds 2 nachtjes?

@Miranda: goed plan om daarna af te spreken, al vermoed ik dat we dit na de beurs het beste kunnen doen - 2 november nadert snel, ja :)
    Heb zin om jullie weer te zien, gezellig hoor, jullie zijn leuke meiden :D

19. Jmr

Jmr Niet meer actief

maart, oei dat is idd wel een strenge maatregel! Maar denk er eens aan wat er had kunnen gebeuren als jij dat mesje niet gezien had....daar moet je toch niet aan denken!

Gonzo, wat vervelend van je moeder! En ook irri! Pff moeilijk....omdat het toch je moeder is....misschien toch maar een goed gesprek aangaan met je moeder? En dan aangeven dat je het niet leuk vind dat ze zegt dat Thijs van haar is op de oppasdagen....duidelijk aangeven dat JIJ de moeder bent dus JIJ bepaalt wat er wel en niet gebeurt met je ventje!

Hier ook wel eens irritatie's hoor! Als we bij mn ouders zijn en mn meissie zit ergens aan wat niet mag behoor ik haar dat toch te zeggen? Maar dan wil mn moeder dat ook wel eens doen....dat heb ik haar toen ook gewoon gezegd. Vond ze niet leuk, maar ze begreep het wel....
    Succes!

Saskia, fijn dat anne haar eten gister zo goed heeft opgegeten! Dat is een goed teken! Hoe is het nu met de koorts?

Maart, wauw nu al een half uurtje! Je doet het goed! Een half uurtje is natuurlijk niet leuk maar al heel wat beter!

Virginie, idd doen ze niks als stappen hahaha, en dan dat trotse smoeltje! Heerlijk! Veel succes/plezier met verhuizen ennuh lekker uitrusten van het wkend als het enigzins kan he!

Marsab, waar ben je? Alles wel goed?

Ik ga nu echt! Anders kom ik te laat! Moet mn meissie dr schoentjes naar de schoenmaker brengen. Dr is een stikseltje losgegaan....viel gelukkig nog onder de garantie en vrij makkelijk te repareren!

doei doei

20. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    *even tussendoor*

Deze maand nog 'veilig doen' en dan vanaf eind oktober voor beebje no. 2 gaan... ik had nooit gedacht dat ik zwanger zijn en een kind krijgen zo fijn en ook totaal 'natuurlijk' zou vinden. Ollie is zo'n verrijking van ons leven...

Ik popel om weer zwanger te zijn ;)

Deel Deze Pagina