September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    hihi alweer 23?!?!
    Ja zeker lekker jong, heerlijk toch?
    kan me herinneren dat Miss X ook lekker jong is geloof ik, verder weet ik het eigenlij niet zo...
    Suus is ook een jaar of 25 geloof ik....
    HELP! Hoor ik nu met mijn 30 bij de "oudere garde"? :)

2. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Sterkte aan alle zieke kindjes, wat sneu :(

@oudere garde: hier een mama die maandag 34 wordt, hoor ;) Ga mijn leeftijd verzuipen in een glas (lees: fles) Samos-wijn en me troosten met de gedachte, dat het maar een getalletje is :)

@all: bleh, 't end in de bek hier - toe aan vakantie! Mijn leerlingen zijn knetter aan het worden (en ik doe mee 8) )

Collega en vriend liep vanmiddag weg uit zijn lokaal - een belletje op zijn mobiel van zijn vrouw, dat haar vliezen dan toch eindelijk gebroken waren! Ze is de 18e uitgerekend en naar het zich laat aanzien, komt (of is) Uk er al snel. Hier draaiende duimen en een kriebel in de buik, we leven zó mee! Sinds ik zelf mama ben, houd ik het niet meer droog bij dit soort spannende momenten ;)

Slaap lekker allemaal!

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.138
    113
    Jep, hier nog een jonge septembermama, ik ben (nog) 24! Wordt in december 25. Volgens mij is miss x idd nog jonger.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.138
    113
  5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@patries: http://lieve-engeltjes.nl
    ken iemand die daar columns voor schrijft... en heb er zo eens op zitten lezen
    allicht kun je er een beetje je gevoel kwijt.

@hellokitty: fijn dat het beter gaat met je moeder nu :)
    zal wel moeilijk zijn voor haar :)
    (en voor jou ook natuurlijk.. )

@imd: schrikken zeg! hopelijk valt de punctie mee

@darcy: dat ken ik ja :D
    had het laatst ook met een collega toen ik hoorde dat zn vrouw bevallen was.
    ben ook heel benieuwd naar het verhaal erachter.. want eigenlijk stond er voor komende week een keizersnede gepland en inmiddels is hij alweer een week oud.

@noor: schrale troost.. ik ben OOK 30 :)
    ik moet altidj lachen als ik van die mensen zie die perse een kind willen voor hun 30ste
    ik heb daar nooit zo bij nagedacht.. maar dus wel precies toen ik 29 was bevallen :)

zo.. hele week weer stralend afwezig volgens mij
    kom er ook gewoon niet meer aan toe.
    mijn overbelaste knie begint overigens langzaam aan weer normale proporties aan te nemen.
    Ik had natuurlijk toen ik gebeld werd dat ze 112 hadden gebeld voor anne niet heel braaf rustig naar het kdv gewandeld :)
    dus hij was vorige week zo mogelijk nog dikker dan ervoor
    en ik kon afgelopen maandag zelfs nog amper de trap op en af.
    maar hij begint nu eindelijk weer wat te slinken
    was ook nog wel stijf toen ik wakker werd.. maar eenmaal uit bed ging het eigenlijk prima

ondertusen liggen anne hier lkker te slapen alweer
    die wil tegenwoordig na dr fles sochtends eigenlijk gewoon weer naar bed
    oftewel.. ik zit hier rustig ineens met 3! slaapjes op een dag
    en iedereen maar zeggen dat ze nu zo langzaam aan wel terug zal gaan naar 1 slaapje...
    maar dat red ze echt niet.
    als ze niet na dr fles naar bed gaat.. dan ligt ze er rond 10/11 uur alsnog in...
    en dan smiddags is ze wel heel de middag wakker (en soms slaapt ze rond 3 uur nog een uurtje)

wat ik me afvroeg he.. tot wanneer geef je savonds na het avondeten nog een fles pap eigenlijk?

6. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    @ Saskia: Hier ook een kindje dat eigenlijk meer slaapt dan vroeger. Nu slaapt hij rond 9-10 uur ook een uurtje ofzo, vroeger deed hij dit niet.
    Keld krijgt rond halfzeven een boterham en voor hij naar bed gaat kijgt hij nog een fles, dat is rond 19.45.
    Fijn dat het wat beter gaat met de knie..

@ Leeftijd: Ik word ook 25 in december. MissX is inderdaad jonger..

@ Darcy: Haha, hier nog zo iemand die het niet meer droog houd! Als ik op tv een bevalling of pasgeboren ukje zie, dan huil ik altijd en bekijkt mijn vriend me alsof ik gek ben geworden.

@ Lovewinnie: Je hebt een mooie dochter en dat mag gezegd worden hé! :D

@ Imd: Ik heb je een pb'tje gestuurd..

@ Zieke kindjes: Van harte beterschap!
    [/b]

7. Saskia78

zat trouwens gister in de tram

achter me stel pubers.. stoere praat natuurlijk
    jongen en meisje...

dus die jongen zat te vertellen dat hij bij zn zus was geweest want die had een kindje gekregen en dat hij dat toch maar zo zo vond.. want het was zo klein en straks ging het stuk enzo
    hoop stoere kletspraat over dat gekwebbel van pasbevallen vrouwen enzo
    en daarna ineens "maar stiekum vond ik het eigenlijk hartstikke gaaf!"
    dus dat meisje ook vertellen dat ze kleine babietjes eignelijk toch wel schattig vond.. maar wel een beetje eng omdat ze gewoon nogal klein zijn
    en toen tegen die jongen: wil jij later kinderen?
    en hij "nou eh tja eh mja.. ik denk dat het maar moet ofzo.. want tja eh ja eh.. het is toch wel heel cool"

uitgetypt is het minderl euk.. maa revengoed nog steeds heel schattig als je bdenkt dat het over 2 stoere puberts ging :)

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.138
    113
    @saskia: jesper krijgt helemaal geen flesjes meer. in de ochtend en middag een beker melk.

9. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Hallo meiden!

Ik ben vandaag lekker thuis gebleven bij mn meisje!
    Ze heeft nog steeds koorts en vond het niet verantwoord haar naar het kdv te blijven. Ze hangt heel de dag aan mij en wil ook niets liever dan bij mij zijn! Net weer even temp gemeten, 39,8! Wel heeft ze gelukkig haar flesje opgedronken vanochtend en een banaantje ging er ook in. `
    We doen lekker rustig aan vandaag.

Saskia: Kyra krijgt 's ochtends normaal gesproken pap en 's middags na de boterham nog een flesje melk. Daarna krijg ze geen flesje meer. 's Avonds haar warme prak met een Yogolino joghurtje en dan is het badderen en naar bed.

10. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    @ Suus: Hier morst Keld nog teveel om alles uit een beker te drinken, dus krijgt hij toch nog zijn flesje.

@ Joyce: Is inderdaad het beste, lekker thuis met z'n tweetjes.. Hopen dat ze snel beter is.

@ Saskia: :) Die pubers toch!

11. MamaMo

MamaMo Lid

14 jun 2008
    76
    0
    0
    Hallo allemaal!

Ik kom ook weer een keertje kijken :oops:
    Maar ga vanaf nu weer aktief lezen en reageren hoor! Heb al die tijd wel meegelezen, maar met de nieuwe baan enzo niet zoveel tijd gehad om te reageren.

Zijn jullie kleintjes ook ineens de lolbroek in huis? Lorenzo lacht al als je poep zegt! Heel genant als je in een winkel staat waar het stil is en hij zit te lachen, gieren, brullen in z'n buggy :) Hij kruipt en loopt langs alles wat "loopbaar" is... Zo ook m'n benen zodra ik langs kom... Zal niet lang meer duren voordat ie zelfstandig rond gaat hobbelen.

@melk: Lorenzo zit nog aan 2 papflessen per dag. Zie het ook niet snel minder worden, maar ach... Het is wel gezellig zo saampies als ie uit bed komt en voordat ie er weer ingaat. Meneer laat zich ook lekker bedienen: Houdt de fles nooit zelf vast!

@slapen: Yep ook hier minder... Soms 's ochtends helemaal niet meer! Staat meneer te springen in z'n bed... En een plezier dat ie dan heeft!

@leeftijd: Och zo jong als je je zelf voelt toch? Ik ben al 11 jaar 18 :rolleyes:

@Joyce: Beterschap voor de kleine! Vind jij het stiekem ook altijd zo fijn dat je dan lekker kan knuffelen? Heb ik wel als die kleine ziek is... :oops: Maar heb m natuurlijk liever hartstikke gezond hoor begrijp me niet verkeerd :)

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.138
    113
    @virginie: in de ochtend krijgt hij een tuitbeker, in de middag hebben we wat meer tijd en dan uit een beker, maar hier ligt de boel ook steevast vol met melk daarna hoor haha! Ach, ze moeten het ook nog leren.

13. simke

simke Bekend lid

23 jan 2007
    525
    0
    0
    Flevoland
    @imd: spannend hoor. Ik zou dan ook niet naar het buitenland gaan.

@leeftijd: ik word volgende week 28.

@ziek: hier nog erg verkouden en hangerig, maar alweer iets beter. Hij hoest alleen verschrikkelijk. Zal straks eens kijken of de drogist een hoestdrankje heeft.

@fles: hier alleen 's ochtends pap. 's middags gewoon melk en 's avonds voor het slapen gaan ook gewoon melk. Op de creche wil hij het wel in en beker, maar thuis absoluut niet!

@beker: Jesse kan samen heel goed zonder morsen uit een beker drinken. Het maakt niet uit wat er in zit (behalve melk). Hij lacht al als je met de beker aan komt.

Zo straks nog even een paar kleine boodschapjes doen. Ik kwam er net achter dat z'n zwembroek te klein is, moet dus nog even een nieuwe halen.
    En dan morgen alles inpakken en op vakantie. Heb er wel zin in, maar we moeten al om 2.30 uur op schiphol zijn (dat vind ik errug vroeg). Maar goed je moet er iets voor over hebben.

Ps. Hier echt rot weer net. Een dikke onweersbui met hagelstenen! Kreeg het er koud van.

Groetjes Simke

14. Saskia78

@simke: fijne vakantie!

hier ook nog even een zwembroek kopen trouwens
    kunnen ze nog steeds in die zwembroekjes waar geen luier in hoort? of kan ik beter ook een pak zwemluiers gaan scoren ?

15. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik vind zwemluiers handiger en schoner (een poepbroek uitwassen is ook niet erg prettig) en weggooien is lekker handig :)

16. Rootje79

Rootje79 Fanatiek lid

@simke, fijne vakantie!

@IMD, pff, spannende tijden voor jullie. Je hebt gelijk hoor, ik zou ook niet naar het buitenland gaan, ik zou me ook geen raad weten als het daar mis zou dreigen te gaan. Sterkte in ieder geval komende tijd en we duimen dat het kindje gezond is.

Nu ga ik weer snel aan het werk, anders krijg ik het vandaag niet klaar.
    Knuffels!
    bye

17. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Hier vanuit Miranda's werk....

@ Simke/Darcy/Patries: straks een fijne vakantie in het buitenland.

@ IMD: ik zou liever in NL blijven voor het geval.... (lees: veilig gevoel).

@ leeftijd: ik word in januari 37 :confused:

@ eten/flesvoeding:
    07.30 papfles
    09.30 boterham met boter + smeerkaas
    11.00 fruit b.v. appel, banaan...

- meestal dutje -

13.00 boterham met boter + smeerkaas, soms een plakje kaas, tuitbeker koude melk
    15.00 koekje, lange vingers, of wat anders
    17.30 warme maaltijd, danootje
    19.00 badderen (5x in de week)
    20.00 flesvoeding en dan slapen.

Op zaterdag a.s. worden Matthew en ik opgehaald door mijn vriendin om naar Voorburg te gaan, bij andere vriendin logeren. Lekker borreltjes drinken als Matthew gaat slapen.
    Zondagochtend vroeg gaan we naar huis voordat Matthew en ik om 10.30 uur een bezoek krijgen.... :)
    De hele weekend (morgenochtend al) is Jeroen op de kamp in de buurt van Velsen.

Ga maar weer verder aan het werk,
    Liefs, Miranda

18. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    lopen: alicia loopt nu al 1 week erg goed en ze kan sinds 2 dagen ook renne. eergisteren is ze aan de hand gaan lopen naar de speeltuin, dit duurde z'n 20 minuutjes en daar aangekomen heeft ze ook nog lekker rondgestapt en geklomme. ziet er erg schattig uit en ze is zelf niet meer bang om te vallen want ipv handjes in de lucht om der eigen op te vangen hangen die nu ook gewoon langs der of speelt lekker tijdens het lopen.

melk. hier smorgens nog een flesje want ze wortd nogsteeds om 5 uur wakker om te eten (gaaaaap) daarna slaapt ze heerlijk door.
    10 uur koekje met sap
    12 uur boterhammen met beker melk, gewone beker zonder dekseltje

dan dutje van 1,5 uur

3 uur fruit met sap
    tussen 5 en 6 avondeten met soms toetje

met het slapen gaan soms flesje melk maar niet elke dag

der nichtje is 4 dagen ouder , kan niet lopen maar kletst de oren van je kop af en duidleijk. alicia praat ook al wel maar het meeste is toch echt onverstaanbaar.

haar dochter kan al zeggen
    mama noepje (snoepje)
    kuzzie (kusje)
    mama tille (optillen)
    aai (als ze aait)
    nee
    mama ,papa, oma en opa
    en zo nog veel meer, was echt verbaast

zo merk je wel dat elke kind zijn energie in wat anders steekt en hoeveel ze kunnen verschillen kwa ontwikkeling

alicia wil niet slapen grrr

we zijn heel de middag weeste kijken naar een laag peuterbed en hadden eindelijk een gave gevonden (roze natuurlijk) bij leenbakker hadden ze hem niet op voorraad. alicia ging er meteen in en ging liggen met de kopje op de kussen. iedereen keer der aan en zei een big smile :). enige wat ik dacht was "uitslovertje":):)

19. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    miranda is denk ik dan de oudste van het stel :) altijd leuk om te horen he

je scheelt 5 jaar met mijn moeder. die is in september 42 geworden

20. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @Lovewinnie: dus Miranda had effectief je moeder kunnen zijn ;)

Héél vleiend :)
    Hier bij H@M gister een verkoopster die (en ik quote) "34 heel oud vond."
    Stik de moord. Ik bén bijna 34 8)

@Simke: hoe zie je eruit, hoe zie je eruit? Ik sta OOK om 02:30 uur op Schiphol, wij vliegen met Transavia, ik zou het geweldig vinden om je 'live' even te zien (en je kindje natuurlijk!) Als je tijd hebt; pb me even!

Deel Deze Pagina