September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    En nog iets.....welterusten allemaal!

Ik ga zo mijn bed duiken zonder mijn manlief. De komende 3 nachtjes zonder hem....wat zal ik hem wel missen! Hij heeft nu momenteel een stookdienst....

XXX

2. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    miranda, heb je goed kunnen slapen? Ik slaap nl altijd zeer slecht als ik alleen ben, om de gekste geluidjes word ik dan wakker. Maar nu is het weer een nachtje minder

Lovewinnie, alsnog gefeliciteerd met je verjaardag, fijne dag gehad? Of vier je het een andere keer?

Afgelopen nacht weer eens een keer door kunnen slapen zonder onrustige Sarah, heerlijk!

EVen vraagje, Sarah heeft reflux en krijgt zantac tegen het maagzuur. Nu lijkt het spugen alleen maar erger te worden, vanochtend na de fles wel 8 keer gespuugd, weliswaar telkens een flink mondje maar toch. Ze ruikt uit haar mond ook echt naar 'overgeef', heel zuur.
    WEet niet zo goed wat ik hiermee moet, zal ik toch de kinderarts maar bellen?
    Herkent iemand dit?

Liefs Anette

3. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    @ lovewinnie: alsnog van harte! Wat heb je allemaal voor je verjaardag gekregen?

@ anoek: goh, dat jouw meisje nog niet loopt! Heel vreemd! :p ;) :)

@ Darcy: En, veilig over gekomen? Hoe is het daar, kom op: maak ons eens jaloers! ;)

@ Imd: knuffel! Hopelijk is alles in orde...Bah, wat een onzekere tijd voor jullie zeg! Een een leuke meidennaam hebben julie!

@ Patries: beetje laat maar: VEEL PLEZIER IN DUBAI!

@ simke: Jij ook onwijs veel plezier! Is je ventje weer helemaal opgeknapt!? En genieten daar he!

@ slaapzak: Aiden slaapt ook nog altijd in een slaapzak, anders gaat hij staan in bed.

@ miranda: ach ja, wat is leeftijd! Als je je maar lekker (jong) voelt toch! :D

@ Joyce: jammer dat het niet door kon gaan. Sneu dat Kyra nog ziekjes is! We spreken gewoon een andere datum af hoor! Komt helemaal goed! ;)

@ pris: hoe is het meid?! Drukke weken gehad he! Wanneer kun je weer ff bijtanken?

@ hellokitty: het was weer super vandaag! We vonden het erg gezellig! Bedankt voor de geslaagde morgen/ middag! :D

4. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    die slaapzak helpt hier niet tegen het staan in bed. WE hebben het bed omlaag gezet, Sarah lekker erin gelegd, na een half uur brullen, staat ze rechtop maar volgens mij durfde ze niet meer terug. Krijgen we dat nu dan?

lekker gekookt vandaag voor mijn meisje. Hutspot en nu staat er nog een pannetje op met erwtjes, aardappels en wortels.

Liefs en fijne avond

5. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Marsab: heb je net ook even pb gestuurd ;) Zeker jammer dat het niet door kon gaan, maar ik weet zeker dat er snel weer een andere keer komt. Die pannenkoek hou ik nog lekker tegoed, hihi....

Hier gaat het wel weer redelijk de goede kant op met Kyra, maar ze blijft ontzettend hoesten en groene neuzen houden. Zo zielig.
    Vanavond had ze overigens geen koorts, gelukkig. Dus zal ze nu aan het opknappen zijn. Op het kdv zijn ook veel zieke kindjes, dus daar zal het ook wel door komen helaas.

Slapen: Kyra slaapt ook lekker in een slaapzakje en als de nachten erg koud zijn, krijgt ze er nog een dekentje over.

6. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ Slapen : Ook hier in een slaapzak, Tim weigert onder een deken te slapen, raakt dan helemaal in paniek. En waarom hij in paniek raakt? Geen idee :(

@ Verkouden: Hier ook een verkouden Tim en behoorlijk vieze neuzen steeds, bah bah

Ik loop al een paar dagen met kiespijn, hoop gezeik geweest daarom, geen tandarts die me normaal wilde helpen zonder dat ik een zak met geld mee zou nemen, uiteindelijk via de noodlijn van tandartsen een tandarts gevonden die me wilde helpen na al 2 dagen met kiespijn te hebben gelopen en bijna flauw gevallen te zijn, deze beste man heeft me zelfs helemaal kosteloos geholpen, was niet te spreken over hoe zijn collega tandartsen een zwangere vrouw konden laten lopen met kiespijn en maar simpelweg antibiotica voorschreven..
    Ben nu in ieder geval van de ergste pijn af, slik nu wel nog antibiotica omdat het flink ontstoken was allemaal, en paracetamol, en het is nu op zich te doen qua pijn, helemaal lekker is het nog steeds niet helaas, maar dit overleef ik wel gelukkig..

@ Vakantiegangers: Me is jealous! Ik wil ook! *zucht*

7. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    nou heb ik toch even een vraag,
    Sarah staat aan tafel en overal waar ze bij kan maar denkt soms haar handjes los te kunnen laten en dan valt ze dus. We hebben een tegelvloer dus niet erg zacht. Dus wat doe ik nu de hele tijd, achter haar gaan zitten zodat ik haar op kan vangen maar dat kan natuurlijk niet altijd. Vind het zo erg als ze valt. Hoe hebben jullie dat gedaan?

liefs van een overbezorgde moeder...........

8. Rootje79

Rootje79 Fanatiek lid

precies hetzelfde als jij :)
    totdat ze stevig genoeg staat en minder vaak valt

9. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    fijn om te horen, ik voel me al zo overbezorgd...

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    anoek, je probeerd der natuurlijk zo vaak mogelijk op te vangen maar moet zeggen ddat alicia in deze piriode wel veel is gevallen. je doet er asl ouder niet veel aan en je kunt ze niet 24/7 in de gaten houden. als ze wel is vallen is misschien hard om te zeggen maar daar leren ze nou juist van. zolang jij der opvalt, zu was het hier tenminste, dan maken ze er al snel een spel van en denken ze dat mama er altijd is om op te vangen. als ze eenmaal vallen zullen ze de volgende keer wat voorzichtiger zijn. je kunt eventueel een speelkleed of wat kussen neer leggen die een groot deel van de klap zullen opvangen

succes

feestje: heb het gisteren gehouden en het was top. alicia heb ik 8 uur naar mijn zus gebracht zodat ze lekker konslapen en ga der zo ophalen. thuis slaapt ze nooit uit en bel net op wat denk je. slaapt ze nog grrrr. :). ik lag er 4 uur in en 9 uur was ik weer fris om aan de dag te beginne. manlief had alles al opgeruimt :) wat een schat is het he.

ben me even omkleden want mis me mopje.

doei

11. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Ik heb alleen heel in het begin soms Tim opgevangen, over het algemeen valt hij op zijn kont en dan valt hij zacht op zijn luier, en hij moet er nog om lachen ook....
    Hij is ook al een paar keer een tandje door de lip gevallen, ik kan hem er niet voor behoeden en dat wil ik ook niet, anders is het dalijk echt een watje wat om elk wissewasje komt uithuilen bij papa en mama..

Vaak als hij zich stoot tegen de tafel of wat dan ook doen wij het af als: Ojee, domme Timmie, koppie gestoten.. En meestal begint hij dan te lachen en is het alweer over..
    Tuurlijk word hij wel getroost als hij zich echt heel erg pijn gedaan heeft ;)

12. Rootje79

Rootje79 Fanatiek lid

Ja dat is ook zo, maar in het begin als ze net gaan staan, vallen ze natuurlijk wel erg vaak. Toen heb ik Marissa ook vaak opgevangen of inderdaad het boxkleed of een kussen erachter gelegd. En Marissa heeft er nooit een spel van gemaakt.
    Later heb ik haar vaak haar gang laten gaan, je word er zelf ook makkelijker in na verloop van tijd. Ook Marissa is verschillende keren haar tanden door de lip gevallen hoor en nu besteed ik er net als mobielfreak ook vaak weinig aandacht aan als ze valt. Tenzij ze natuurlijk hard valt, dan troosten we natuurlijk wel.

13. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    ik wil haar ook niet altijd opvangen maar ze is nu al een paar keer hard op haar hoofdje gevallen. Dan brult ze alles bij elkaar maar als ze gewoon omkiepert zet ze aan tot huilen en als wij dan zeggen dat er niks is begint ze te lachen.
    Denk dat het maar een periode is en dat ze dan weet dat ze zich vast moet houden en dat ze dan ook niet meer om de haverklap omkiepert.
    Ze mag ook best vallen maar mama moet daar wel even aan wennen.

Dank je voor jullie lieve reacties

14. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    zit hier iemand die medische dingen heeft geleert :)

ik ben al sinds de bevalling flink aan het afvallen en nu wordt het steeds ectremer zonder enige aanleiding. ik weeg nog maar 63 kilo en ben 180. zoligt woog ik toen ik 15 was. ik eet heel veel en ook heel veel zoetigheid en snoep maar de kilos blijven er af vliegen. verder ben ik sinds 1 maand erg snel vermoeit en stukje fietsen is dood vermoeiend en tot zweten en kortademigheid tot gevolg. ook heb ik na het fietsen (van echt een kort ritje) nog ruim 1 uur last van bijkomen, hartkloppingen, enorm zweten, duizeligheid (echt tot bijna flauw vallen)

dit is naar mijn idee begonne naar het stoppen van de pil of tenminste veel erger geworden. kan dit aan de hormoonhuishoudng liggen? er zit in onze familie wel veel mensen met schildklier probleme. maar dit is toch niet erfelijk?

ik vind het nu eng worden en voel me er niet goed bij. de huisarts heeft op mijn 17E mijn hart onderzocht omdat ze dachten aan het wolf parkison syndroom maardit was het blijkbaar niet en hebben toen niks kunnen vinden. ik heb ook (begonne met de zwangerschap) steeds vaker last van hypervetilatie en dit kan soms heel de dag aanhouden. door dat ik het erg benouwt het dan raak in in paniek en dan wordt het nog veel erger, ik weet van mezelf en dat is onderzocht ook dat ik wel is vergeet adem te halen. hier kom ik elke keer op tijd achte gelukkig ook als ik slaap. misschien dat dit toch zorgt voot een soort van zuustof gebrek maar dat lijkt me sterk tioch

vooral die kortademigheid is om gek van te worden pfff\\sorry hoor voor mijn ego verhaal maar moest het even kwijt. ik vind me nu wel heel slank/dun worden zonder enige aanleiding? dit kan gewoon nietgoed zijn. ook slaat me hard we is over maar dat heb ik al ruim 8 jaar en is begonne in de pubertijd

gr sandra

het gaat trouwens prima met alicia en heeft het goed gedaan bij mijn zus

15. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Lovewinnie: nog voor ik het las over je fam dacht ik aan je schildklier. Zou toch echt ff naar de HA gaane n je evt door laten verwijzen naar de internist.
    Als het je zo niet lekker zit moet je er gewoon wat mee doen!

16. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    even goed laten checken lovewinnie! erg belangrijk je kent zelf je lichaam het allerbeste en durf dat te vertrouwen en laat je niet zomaar afschepen door de huisarts..

Over dat laten vallen ja ik ben een laat maar vallen moederm dat houd in tanden door lip, blauwe plekken maar hij leert het zo extreem snel, en leert ook hoe hij GOED kan vallen (dus kont met luier) hij klimt nu heel veel (op de tafel, fiets e.d.) dus van de week weer tanden door lip heen maargoed daar leert ie van HOPEN WE haha

17. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    lovewinnie, schildklier kan familiair zijn, ik zou even langs de huisarts gaan. Ook dat je zoveel afvalt kan een hoop klachten veroorzaken maar ik begrijp dat je niet serieus bezig bent met afvallen?
    Laat even bloedprikken anders blijf je je toch maar dingen afvragen,
    Ik werk in het ziekenuis maar ben geen arts.

18. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Goeieavond ladies!

Zo ben ik weer ff. drie drukke dagen gehad op het werk. Goed gewerkt, maar behoorlijk intensief. Nu 1 dagje vrij en dan dinsdag en vrijdag weer werken, maar ik hoef pas 6/7 december weer voor het eerst een weekend te werken! :)!

Hier verder alles goed.
    Vorige week twee vreselijke nachten gehad, bleh, was echt zo gaar als een doorgekookte opperdoezer, maar nu iets beter, ondanks drie morgens om 6 uur de wekker....

17 nov gaan we lekker voor een midweekje naar "de katjeskelder"?
    Iemand van jullie weleens geweest?

19. Rootje79

Rootje79 Fanatiek lid

Hoi meiden,
    ik meld even dat ik deze week waarschijnlijk weinig hier te vinden zal zijn.
    Mijn schoonvader belde net dat mijn schoonmoeder, na een lang ziekbed, maar toch nog heel erg onverwacht overleden is vannacht of vanochtend vroeg.
    Bye

20. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    daar ben ik zowat groot geworden haha, mijn tante had daar een caravan vroeger wel leuk maar ben er al jaren niet geweest dus laat het me weten hoe het is geweest..

Deel Deze Pagina