Goeiemorgen mama's @beursgangers: het was dus druk en gezellig? Hadden jullie elkaar niet van die polslijntjes of tuigjes om kunnen doen, tegen het kwijtraken Heb vaak aan jullie gedacht gisteren, blij dat het zo goed is geweest. Hier nu een zieke man Hij rent van de ene wc aan de voorkant van het huis naar de wc in de badkamer, achteraan het huis. Dekbedje, thee en totáál terminaal (zoals alle mannen als ze ziekig zijn ) Ollie hoest ook heel erg (lees: blaft) en is snotverkouden. 't Is maar goed dat deze mama weer wat beter is, anders hadden we met z'n allen in de lappenmand gezeten... @Saskia: fijne vakantie de komende week! @Miranda: hoe is het met Matthew ondertussen? Goeie nacht gehad? Nou, ik ga de hond uitlaten. Ben benieuwd naar de foto's van gister
Meiden, wat fijn dat jullie een geslaagde meeting heben gehad! Super hoor, ben een beetje jaloers, mijn zaterdag was geen geweldige. Gistermiddag en avond namelijk doorgebracht op de spoedafdeling van het UMCG. Jesper werd aldoor zieker en vanwege de urineinfectie toch even de ha gebeld. Direct doorgestuurd naar het ziekenhuis, want hij kon wel een nierbekkenonsteking hebben. Daar aangekomen, bloed geprikt, urine onderzocht. (had gelukkig een plaszakje om gedaan, anders moest hij een catheter!) En wat blijkt nu uit dat onderzoek: zijn urine is schoon! De ka zei letterlijk dat er geen onstekingscellen zijn gevonden in zijn urine en dat hij dus geen urineweginfectie heeft. Toen viel ik even van mijn stoel hoor, 4 keer die diagnose gehad van mijn huisarts en dat veegt ze in een keer van de tafel. Supergoed nieuws natuurlijk, maar wel heel vreemd, heb ik me daar zo druk om lopen maken de afgelopen weken? Anyway, het had dus ook een positieve kant om de hele avond in het ziekenhuis te zitten, want Jesper heeft dus 'gewoon'een virusje en hij hoeft waarschijnlijk ook niet meer naar de ka, want volgens de ka waren zijn urinewegen gewoon goed! Nu dus wel een heel ziek mannetje, maar niet ernstig, dus de blijdschap overheerst. (en ook een klein beetje boosheid over die hapraktijk, waar eerst alles al fout ging en nu de uitslag ook nog eens niet betrouwbaar is. ) Volgens de ka zijn kweekjes op die leeftijd vaak niet betrouwbaar, omdat er bij die zakjes makkelijk bacterien van de anus kunnen komen. Lekker dat ze daar bij de ha ook even rekening mee houden zeg. sorry voor mijn lange egoverhaal, maar moest het even kwijt. @darcy: fijn dat jij je weer wat beter voelt idd, sterkte voor (en met) je mannetjes! Nog even een vraagje, Jesper heeft dus wel koorts, maar gewoon een virus en wil hem dus eigenlijk wel mee wandelen en dacht dat dat ook wel gewoon mocht, lekker frisse lucht. Nu zegt mijn man van niet... Wat doen jullie? volgens mij is het wat achterhaald dat ze met koorts niet naar buiten mogen?
Suus, ik moet Marissa ook wel eens meenemen als ze koorts heeft. Ik pak haar dan wel lekker dik in zodat ze het niet koud krijgt. Volgens mij kan dat prima. Even wat frisse lucht is volgens mij prima hoor, van dat binnenzitten word ik zelf ook alleen beroerder als ik ziek ben. Wat een eikels trouwens daar bij de huisarts. Hoewel de kweek wordt niet gedaan door de huisarts, maar door het lab, maar goed, die mogen zo'n fout ook niet maken. Ik weet nog dat ik daar extra op moest letten als het urine van zuigelingen was toen ik nog op het lab werkte. Dat je inderdaad keek of er ontstekingscellen waren, anders kon het een vals positief zijn. Maar goed, wel fijn voor jullie dat het dan toch een virusje is, hopelijk is hij er snel weer bovenop. De foto's staan in mijn album! Sorry trouwens voor de kwaliteit, maar ik zag dat de foto's gemaakt zijn in de verkeerde stand van de camera. Toch lastig zo'n camera met erg veel functies . Maar goed, er zijn wat foto's en daar ging het om. Ik ga nu marissa aankleden want die wordt net wakker. Ze was denk ik een beetje moe van gisteren Tot later weer.
volgens mij mocht je vroeger inderdaad niet naar buiten als je koorts had. maar kan het inmiddels wel indien goed verpakt punt is meestal dat als ik koorts heb.. ik te brak ben om uberhaupt naar buiten te willen btw.. kunnen jullie kids ook al ritsen losmaken enzo? ERG handig (not!) ze doet nu zelf dr kleding uit.. (vestjes dan) en dr slaapzak alle spulletjes zijn grotendeels gepakt behalve dan.. dat wat vandaag/morgen nog gebruikt moet worden. maandagochtend weg.. naar de vrienden waar we mee weg gaan.. daar lunch voor iedereen en dan richting drenthe
imd, wat een goed nieuws! En een meisje, erg leuk hoor een kleine meid. Hoe gaat het nu met je? lovewinnie, altijd leuk als je nieuws brengt en niemand verwacht het. Hoe was de beurs gisteren? Qua weer hebben jullie best pech gehad maar de beurs is binnen dus dat is wel erg fijn. Wij zijn gisteren naar een vriendin op kraamvisite geweest, zo leuk! Het is de tweede voor hun. ik had de baby even vast en Sarah vond het maar niks, kwam meteen naar me toe, haha zoooooo lief vond ik dat. En........ ze heeft al 2 nachten achter elkaar geslapen zonder wakker te worden. DAt is echt al lang geleden, jee en wat voel ik me nu ineens toch moe. Fijne zondag allemaal Liefs
@ Anoek: heerlijk dat Sarah 2 nachten achtereen slaapt. Matthew 4 nachten achtereen huilend wakker en of niet willen slapen @ Darcy: beterschap met je mannetjes! @ Rootje: leuke beursfoto's! @ Suus: goed nieuws over Jesper! Onze nacht was zwaar k*t. Om 20 uur legde ik Matthew eindelijk in zijn eigen bedje. Om 02.00 uur hoorde ik hem huilen, hem bij ons gelegd. Wat denken jullie....Matthew huilde tot 07.30 uur, wel tussendoor 'n uurtje slapen, en dan huilen, zo ging 't maar door. Jeroen hoorde dat Matthew pijn had om te slikken. Dus huisartsenpost gebeld. 9 uur konden we terecht zijn. Het bleek dat Matthew een oorontsteking heeft daarom had hij pijn met het slikken. Mijn HA had verkeerde oordruppels voorgeschreven wat het voor lichte verkoudenheid bedoelde. Matthew kreeg dus ander neusspray ipv oordruppels. Daarnaast ook zetpil van 240 mg ipv 120 mg. In de loop van de dag heeft Matthew veel geslapen, wel heeft hij eindelijk heel boterham gegeten, warme maaltijd (laatste keer was op woensdag) en toetje. Een kwartier geleden maakte hij een lelijke val op de grond tegen d tafel, waar hij een dikke gemene bult op zijn hoofd heeft, zielig. meteen boter op de bult smeren (ouderwets middeltje). Ook omdat hij moe was en z'n evenwicht niet goed was veroorzaakte de val. Jeroen en ik besloten morgen niet gaan werken vanwege 4 slapeloze nachten. Ben benieuwd wat de komende nacht ons staat te wachten. Liefs x
@ suus: Ondanks alles toch een super nieuws zeg! Ben blij dat Jesper naast het virus, in orde is! @ miranda: ach een ooronsteking doet zo'n pijn! Bij Aiden wilde de HA-assistente ook al oordruppels voorschrijven! Maar bij de apotheel zeiden ze dus dat dit uit den boze is bij een oorontsteking! Toen hebben wij dus ook neusspray en zetpillen meegekregen. Helaas hielp dit bij aiden niet en kreeg hij na ruim een week toch een ABkuurtje! Sterkte ermee en een knuffel voor Matthew! @ Rootje: de foto's zijn leuk! En euh, ik kan geen bonnetje meer zien, jij dan!? @ noor: wauw wat een leuke foto's! Wat lief dat ze samen zo leuk kunnen spelen! Hoe gaat het verder met jou? @ Anoek: Dus Sarah zou echt moeten wennen als er straks misschien een brusje komt?! @ lovewinnie: hoe is het met Alicia? @ Hellokitty: meid, ben je al weer wat opgeknapt? En je meisje? Is zij weer helemaal beter? @ saskia: wat knap dat ze ritsen los kan doen! Hier gelukkig niet, ben allang blij dat hij nu doorslaapt. Anders kon ik daar weer de hele tijd voor naar boven klepperen! @ Darcÿ: jullie zijn wel lekker bezig he! Virus is in the Air, ipv Love?! hihi Nou sterkte ermee hoor! @ mobielfreak: hoe is het met je bekken? @ Patries: Kon je zaterdag de trein nog halen, of was je net te laat? Ik hoop het voor je! @ pris: al een beetje bijgekomen van de lange vermoeiende maar gezellige zaterdag?
Gossie dat Aiden toen hoop geleden had vanwege z'n oortjes. blij dat het nu weer goed kwam! Eindelijk hebben we alle drie vannacht doorgeslapen. Matthew sliep al om 20 uur in eigen bedje. Wij lagen al om 21.30 uur in bed tot vanmorgen 07.30 uur! Omdat we Matthew hoorden jammeren. Het gaat nu wat beter met Matthew, alleen is hij nu uit zijn doen. Ritme kwijtgeraakt. Nu proberen we hem wat sturen en oude structuur oppakken. Wel heeft hij eerst boterham gegeten en daarna papfles (normaal andersom), omdat de slijm in z'n slokdarm zitten. Leek ons verstandig eerst brood eten en dan papfles, hielp ook wel, dan kotste hij niet. Nu slaapt Matthew op de buik van papa. Ja we hebben ziekgemeld om bij te komen. Straks ga ik lekker huishouden, heb dagen niet gedaan.... Fijne dag allemaal.... X
Marsab: ja hier gaat ie goed. Druk hihi. Maar verder heel prima. Stefan is de hal/gang beneden aan het stucken, dus rommel..... Maar straks is het weer keurig allemaal en daar doen we het voor! Over twee weekjes lekker een midweekje naar de katjeskelder. Eerst nog Sint Maarten en daarna alweer meteen Sinterklaas. Leuk hoor, vind het zo'n heerlijk feest met Kinderen. En Isa begrijpt het nu allemaal heel goed natuurlijk! Over 4 maandjes gaat ze al naar school! Jee, wat vliegt de tijd......
Hé meiden! Allereerst alle zieke mama's en kindjes HEEL VEEL BETERSCHAP! Heb alles teruggelezen, maar lijkt wel alsof er wat in de lucht hangt. Kyra is ook nog steeds snotverkouden en ikzelf heb wat verkeerds gegeten, dus voel me ook niet helemaal happy. Meeting: Zo te lezen en te zien was het clubje erg klein geworden, maar ondanks dat wel heel gezellig! Leuk hoor, en ik wil de volgende keer echt zeker weer van de partij zijn! Afgelopen zaterdag onze 20 weken echo gehad en alles zit erop en eraan en het ziet er allemaal prachtig uit. En...we weten NIET wat het wordt. We hebben onze nieuwsgierigheid overwonnen, JIHA! We zijn nu allebei erg blij dat we het niet weten, maar de nieuwsgierigheid blijft natuurlijk. Ga nu ff broodje eten met Kyra en naar bed brengen en kom straks/vanavond nog wel effies terug!
@ IMD: Wauw, super meid! Geweldig dat er geen afwijkingen zijn en een meisje, echt leuk! Rustig aan doen en geniet! @ Marsab: Zou het super vinden om eens mee te kunnen. En ik zal toch eens proberen ook naar een meeting te komen, lijkt me super! @ Noor: Knappe foto's van je lieve zoontjes! En Isa al bijna naar school, wat gaat het snel. Ik kan mij nog niet inbeelden dat Keld over anderhalf jaar ook naar school gaat.. @ Miranda: Fijn dat het al iets beter gaat met Matthew, nooit leuk een ziek kind, het is zo zielig. Hoe is hij nu? @ Suus: Ik zou er ook niet mee gediend zijn hoor, zo'n vergissing. Maar het goede nieuws is natuurlijk dat het niet te ernstig is! Gaat het al wat beter met Jesper? @ Anoek: Fijn dat Sarah goed geslapen heeft! Doet altijd deugd.. @ Saskia: Fijne vakantie! @ Rootje: Hoe was Marissa op de beurs? Heeft ze lekker geslapen? @ Pomme: En? Nog geen nieuws? Zwanger of niet zwanger??? @ HelloKitty: Alles goed met jou ondertussen? @ Darcy: Voel jij je al wat beter?? @ Simke: Hoe was je verjaardag? Lekker verwend door je mannetjes? @ Sophie: Hoe gaat het met jou en Sophie? Niet te vermoeiend? @ Mobielfreak: Heb je gisteren lekker kunnen uitrusten? Hopelijk gaat het wat beter met je bekken! @ Maart, MissX, Jikke, Moons,... : Hoe gaat het met jullie meiden? Ik hoop: Geen nieuws is goed nieuws???
@ Joyce: Knap dat jullie je nieuwsgierigheid hebben kunnen bedwingen! En fijn dat alles goed is natuurlijk! Smakelijk eten!