September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Secretje

    Secretje Actief lid

    28 aug 2006
    372
    0
    0
    Heb niet bijgelezen omdat mijn oudste zoontje gisteren een hersenschudding heeft opgelopen na uit zijn bed te zijn gevallen :confused: .

    Even een egoberichtje vanaf hier:
    Met Quinten gaat het hier gelukkig goed. Wel soms erge last van krampjes. Vanmorgen is de wijkverpleegkundige langs geweest en meneer was in 8 dagen in gewicht gestegen van 3040 gram naar 3310 gram :whistle: . Quinten is ook helemaal goedgekeurd. De wijkverpleegkundige vond hem echt heel erg helder en alert. Ook zijn naveltje ziet er prachtig uit.

    Met mij gaat het niet helemaal lekker. Vorige week maandag is er dus een fikse blaasontsteking vastgesteld. Ondanks de antibiotica wil het plassen nog niet goed en heb ik nog steeds veel pijn. Steeds heb ik een zwaar gevoel aan mijn onderkant en het gevoel alsof mijn plasbuis eruit hangt 8-[ . Verder vanavond steeds wat duizelig en net op de wc verloor ik een stolsel ter grote van een pingpongbal :shifty: . Ook het vloeien wil maar niet minder worden. Voor morgenvroeg heb ik een afspraak bij de huisarts.

    Hoe gaat het met jullie met de stolsels en het vloeien (en dan met name de mama's die 2 weken of langer geleden bevallen zijn)? Ik maak me wat zorgen dat het hier niet goed is allemaal.
     
  2. Ief

    Ief Bekend lid

    4 okt 2006
    531
    0
    0
    Miranda, nog ff volhouden meid en dan kan je hier ook gezellig meekletsen :).

    Mouschy, dus het heeft niks met die regeldagen te maken dat
    jij denkt? Ik kan er soms wel onzeker van worden hoor. Zal er ook wel bij horen hihihi.

    leggen jullie je kleine gelijk in hun wiegje na de voeding? Of soms ook wel lekker bij je of in de box?

    Maart, ik herken jou gevoel ook zo! Soms sta ik heel lang naast haar wiegje en dan kan ik me haast niet beseffen dat ze van ons is. En dan kan ik ook huilen van geluk! Zo'n gelukzalig gevoel he? Voel me op dit moment echt de rijkste vrouw van de wereld :).
    Geef je de bijvoeding van Frisio? Wij hebben van de kraamverzorgster een pakje gekregen. Altijd handig om te hebben en Lyn vind het nog lekker ook. Ook wel handig haha.

    Wij zijn trouwens eergisteren voor het eerst echt naar buiten gegaan mt haar. Wel heel goed ingepakt natuurlijk. Kraamverzorgster zei dat je met je kindje naar buiten mag als ze haar temperatuur goed kan houden zelf. En als je dan naar buiten gaat moet je haar net iets warmer aankleden als jezelf. Het was eergisteren lekker zonnig, dus het was heerlijk om te wandelen een stukkie :).

    Mouschy, ga gelijk even je verhaal lezen... Leuk!
     
  3. Ief

    Ief Bekend lid

    4 okt 2006
    531
    0
    0
    @secretje, wat vervelend van je blaasontsteking. het is al na de bevalling een gevoelig gebied en dan ook nog eens zo'n vervelende ontsteking. BAH! Hopelijk gaat het snel over meis!

    Qua stolsels kan ik je niks vertellen, want ben nog helemaal geen stolsels verloren... Misschien dat de huisarts je morgen meer kan vertellen. Zal voor je duimen!
     
  4. maart

    maart Fanatiek lid

    18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Ief, ik geef Nutrilon als bijvoeding. Maar echt 1 keer per dag, meestal 's nachts zodat ze lekker doorslaapt.

    Secretje, vervelend zeg die ontseking. Wel goed dat de kleine zo is gegroeid, gaat dus heel goed. Ik vloei trouwens weinig, weet ook niet of dit normaal is. Ik heb geen stolsels verloren.
     
  5. Ddp

    Ddp Niet meer actief

    hallo mama's,

    Het gaat hier super met Tara! Ze is vanmorgen gewogen en ze was al lekker gegroeid! Vandaag heeft ze ook de gehoortest gehad en dat was ook helemaal goed! Ik had het eigenlijk ook niet anders verwacht, want ze reageert best wel op dingetjes al!

    De BV gaat ook super, heb zoveel dat het haar soms de neus uit komt!

    Hebben jullie kindjes ook soms dat ze zo jengelig zijn? Ik vind dat zo moeilijk! Vanavond heb ik haar om 8 uur gevoed, schone luier gedaan etc. in bedje gelegd en dan jengelt ze zo lang.......
    Wat doen jullie dan?

    Morgen is onze kraamhulp voor het laatst! Kan nu al opzien tegen het afscheid, vreselijk! Het is zo'n lieve meid....ga vreselijk huilen denk ik hahaha!

    Virginie: Dat je al aan seks moet denken meid! Mij nog niet gezien haha! Ben er ook een beetje bang voor moet ik zeggen....

    Secretje: Volgens mij kun je tot 6 weken na de bevalling nog vloeien....dat werd mij verteld door de kraamhulp.
    Wat vervelend van die blaasontsteking!

    Maart: Van de kraamhulp mag ik morgen naar buiten met Tara. Ze is dan een week oud....

    Miranda: Hoop dat je snel hier mee kunt kletsen!

    Ief: Tara is ook wat jengelig als ik haar in bedje leg. Maar dat is eigenlijk alleen tegen de avond. Na haar voeding van 16.00 word ze een beetje vervelend....meld ze zich vaker voor voeding en is ze jengelig als ik haar in bedje leg. Dit duurt tot ongeveer 11 uur, dan geef ik haar voor het
    laatst de borst en dan slaapt ze 's nachts wel goed!


    Nou, Tara is nu lekker aan het slapen geloof ik. Ik ga maar eens bij mn mannetje zitten, even lekker aandacht voor elkaar! Slaap lekker voor straks allemaal!
     
  6. Ief

    Ief Bekend lid

    4 okt 2006
    531
    0
    0
    Zoe, gelukkig dus dat jengelige is niet alleen bij Lyn ;). Gisterenavond sliep ze weer super lang en goed, met het gevolg dat ze met de voeding van half 3 klaarwakker was. zucht..... Nu net weer gevoed en viel ze als een blok in slaap. Heb ik mooi de tijd om te kolven, want haar aan mijn tepels voelt nog steeds niet lekker.

    Erg he als je kraamhulp voor t laatst is. Ik kon ook wel huilen. We hebben als bedankje haar een douglas bon en een doos merci gegeven. Ze heeft ons zo veel geleerd en goede tips en adviezen gegeven. Echt een toppertje.

    Maart, lekker he als ze snachts goed slaapt he? Hoe lang slaapt ze dan door?
     
  7. miranda040172

    miranda040172 VIP lid

    19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Lief van jullie allemaal! Maar ik geniet natuurlijk van jullie verhalen!

    Goed idee van je dat je toch een kleinigheidje aan de kraamhulp hebt gegeven. Ik zou het ook doen, maar dat moet ik nog wel eerst zien of het goed klikt tussen de kraamhulp en wij.
    Dat is nog iets van beetje latere zorg...ons wondertje blijft nog steeds lekker binnen. Geen gebroken vliezen en nog geen beginnende weeën.
    Overmorgen terugkomen voor de controle en er wordt ook een echo gemaakt om te kijken hoe hij nu ligt in de stuit en of er genoeg ruimte is. Ik hoop dat ze het merkt dat hij nu te weinig ruimte heeft, mij een opwekkende weeën gaat geven :)
    Het mooiste is wel natuurlijk dat het spontaan moet gebeuren!

    Ik hoop dat jullie (alle mama's) vannacht lekker hebben geslapen?
     
  8. Sophie

    Sophie Fanatiek lid

    28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Hallo mama's,

    Nog even en dan kan ik hier ook meekletsen :p :D
    Donderdag word ik ingeleid. Hopelijk is er al wat voorwerk verricht en slaat 't aan. Gyn. zei in elk geval dat ik het zkhs niet verlaat zonder baby :D
    En misschien wordt ze wel voor donderdag geboren ;)

    X voor jullie allemaal en tot snel!

    x Sophie
     
  9. maart

    maart Fanatiek lid

    18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Ief, Yasmine wordt meestal 2x wakken 's nachts. Ze kan zo 4 a 5 uur doorslapen.

    Hier is de kraamhulp morgen voor het laatst het zal wel even wennen zijn dan.

    Hoe zit het eigenlijk met de sofinummer wanneer krijg je die van de belasting?
     
  10. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Maart, je krijgt dat binnen kort in de brievenbus. Daar staat ook op wanneer je voor het eerst kinderbijslag krijgt.

    Sophie, heel veel succes a.s. donderdag! dat je maar snel je kleintje in je armen mag houden!

    Zoe, dat jengelige is buikkrampjes. Dat is zo zielig om te zien, het is vaak in de avond, en dan zie je ze helemaal verkrampen van de pijn. Dat kan wel duren tot een maand of 3... Dat is wel heel jammer maar het hoort er bij. Je kan Cynababy geven, dat is van VSM tegen buik krampjes.
    Ik gebruik het ook bij Marijn, of het echt werkt weet je natuurlijk nooit, maar hij heeft wel last van krampjes, baad het niet dan schaad het ook niet ;)

    Secretje; wat sneu voor je zoon! beterschap! En wat is je kleine man goed aangekomen! lekker zeg, hij doet het goed! Marijn is ook helemaal niet afgevallen in de kraamweek, geen idee wat hij nu weegt ;)
    En voor je zelf; doe nog wel ff rustig aan meid! Die stolsels horen er bij, kan wel tot 6 wkn duren voordat het over is, had ik ook na de geboorte van Ewout, nu heb ik het niet.


    Marijn is vandaag alweer 2 weken wat gaat het snel! ongelooflijk zeg...
    Vannacht sliep hij wel lekker door voor het eerst. Hij kreeg zijn laatste bv om 12 uur, en werd vanmorgen om 5.30 wakker voor een voeding! nou mij hoor je dan niet klagen hoor. De nachten hiervoor waren aldoor erg rommelig, om de 3 uur voeden en krampjes, dus weinig slaap gehad.
    Overdag is hij ook lekker veel wakker, is ook zo leuk om te zien, hij kijkt dan mooi in de ronte en tilt zijn hoofd ook al op om rond te kijken!
     
  11. MIss X

    MIss X Fanatiek lid

    13 dec 2006
    2.876
    714
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Ik heb de aanvraag van kinderbijslag binnen, maar niet haar sofinummer.

    Hebben jullie ook zoveel post van jullie kleintje? Zoals vaccinatie en madame heeft haar eigen zorgpasje, en elke dag is weer wat nieuws voor haar binnen. Wel goed geregeld hoor allemaal vind ik.

    Vloeien doe ik bijna niet meer, heel lichtjes. Trouwens! Ik heb het gevoel ongesteld te worden BAH :confused: Zal het zo snel al komen. Mijn baarmoeder was wel al na de 3e dag in de juiste positie en grootte. Zal het bij mij allemaal zo snel gaan.

    Hoe gaat de borstvoeding hier allemaal?
     
  12. marsab

    marsab VIP lid

    6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    nieuwe foto's van Aiden staan op de site! :)

    ik heb nog weinig post voor Aiden, alleen felicitatie kaartjes! :p ;)

    de borstvoeding gaat hier super!
     
  13. Pomme

    Pomme Actief lid

    1 jan 2007
    359
    0
    0
    Ben ik de enige die flesvoeding geeft?...
     
  14. las28

    las28 Fanatiek lid

    13 mrt 2006
    1.225
    0
    0
    moeder , administratief medewerke
    barendrecht
    Hallo meiden,

    Kon EINDELIJK de tijd vinden om hier te posten.
    Las wel nog mee op de andere site.

    Alle mama's natuurlijk van harte gefeliciteerd.
    De meeste heb ik nog mee gekregen op de andere site.

    Pomme je bent niet de enigste hoor.
    Naar 2 weken ben ik over gestapt op flesvoeding.
    Zat huilend de borst te geven zo'n zeer deed het.

    Hier gaat alles nu heel goed maar vindt het veel te snel gaan!
    Voor mij was dit de laatste keer zwanger zijn dus heb er meer van genoten.
    Maar mis het wel.

    groetjes las
     
  15. Ddp

    Ddp Niet meer actief

    Hallo mama's

    Hier ben ik ook weer even!

    Vandaag was de kraamhulp voor het laatst. Wij hebben haar ook een kadootje gegeven! Zowel ik als zij moesten huilen toen ze wegging. Ze heeft haar email adres achtergelaten en als we ooit een tweede kindje kregen wilde ze wel heel graag weerkomen.

    Tara was alweer gegroeid vandaag! Haar geboortegewicht was 3540 gr en vandaag was ze al 3720 gr. Super he?

    Ze ligt nu lekker te slapen! Om 10 uur gaan we haar in badje doen, 11 uur de laatste voeding en dan maar weer eens kijken tot hoelaat ons dametje slaapt!

    Ief: Ben mijn kraamhulp ook echt heel erg dankbaar! Had geen betere kunnen treffen! Je hoort wel eens andere verhalen.....

    Miranda: Voor je het weet bij jij ook mama!

    Sophie: Heel veel succes voor donderdag! Vind je het al een gek idee dat je na donderdag mama bent?

    Maart: Lekker he als ze zo goed doorslapen?

    Mouschy: Fijn dat het bij jou ook zo goed gaat!

    MissX: Wauw, dat zou wel snel zijn als je nu al ongesteld zou worden! Ben trouwens ook blij als dat vloeien straks afgelopen is! Hier gaat het met de BV super! Kan niet beter! Bij jou ook nog steeds?

    Marsab: Hier ook nog steeds zoveel kaartjes, leuk is dat he? Ze hangen hier allemaal in de kamer, zo gezellig! Wat zal dat straks kaal zijn als ik ze weghaal!

    Las: Groot gelijk dat je bent overgestapt op flesvoeding als de BV zo zeer deed!

    Pomme: Dat geeft toch niks als je flesvoeding geeft? Als mijn BV niet zo goed was gegaan had ik dat ook gedaan hoor!


    Fijne avond allemaal!
     
  16. Ief

    Ief Bekend lid

    4 okt 2006
    531
    0
    0
    Missx, ik heb nog geen post gekregen voor Lyn, maar dat komt miss de volgende week wel.
    Ik geef ook borstvoeding, maar ben momenteel aan het kolven. Mijn tepelswaren helemaal stuk (met korsten erop :(). En ik moet zeggen dat dit me eigenlijk wel bevalt. Zo kan Lesley ook de fles geven (is vooral savonds erg lekker ;)). Als ze na haar flesje nog erg jengelig is dan leg ik haar wel vaak nog even aan, maar het blijft pijn doen. Jij had hier toch ook zo'n last van toch?

    Marsab, mooie foto's hoor van Aiden! Erg mooi gemaakt ook!

    Zoe, doen jullie haar vaak savonds in bad?

    Lyn had vandaag denk ik haar regeldag, want ze heeft vanaf vanmorgen 10 uur tot 18:00 uur liggen jengelen, met kleine haze slaapjes tussendoor. verder wilde ze veel drinken en alleen maar bij ons zijn/liggen. Nu ligt ze vanaf 18:00 uur te slapen, maar ga haar zo maar wel wakker maken, want anders is ze weer helemaal uitgerust en slaapt ze vannacht weer niet.

    Hoe hebben jullie die regeldag ervaren (rond dag 10 geloof ik).

    Liefs
     
  17. MIss X

    MIss X Fanatiek lid

    13 dec 2006
    2.876
    714
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Ief.. Ik heb ook een tijdje gekolft, heb zelf een electrische borstkolf aangeschaft. Gaat prima, was van plan om het maar 48 uur te gebruiken en haar weer aan de borst te leggen maar het beviel me wel. Alhoewel in de nacht de borst een stuk makkelijker is. Anders huilt ze en moet ik nog kolven.

    Hoe langer ik ermee wachtte hoe onzekerder ik werd om haar weer aan te leggen, maar ik heb het langzaam weeer opgebouwd en het gaat steeds beter. Die eerste hap doet nog wel pijn, maar ff doorzetten en volgens mij komt het wel goed.
    Al moet ik wel eerlijk toegeven dat ik soms wel fantaseert over flesvoeding.

    @Zoe.. Mijn kraamzorg was ook super en ik voelde me ook erg verdrietig toen ze wegging. Ik heb haar adres en haar geboortekaartje gestuurd. De laatste dag heb ik een bos bloemen gegeven. Als ik de rust heb gevonden wil ik haar graag op de hoogte houden per brief hoe het nu gaat.

    @Marsab.. Leuk kereltje, wat een schatje! Je zal wel verliefd zijn.

    @Mouschy... Wat lekker dat alles goed verloopt.
     
  18. kelly33

    kelly33 Actief lid

    5 jan 2007
    203
    0
    0
    zoetermeer
    hey iedereen ik kom even spieken tussendoor
    druk druk ik.....iedereen die erbij is gekomen gefeliciteerd met jullie beebs..heb niet terug gelezen...te weinig tijd snik

    hier komen we langzaam in een beetje ritme....
    en doet hij het erg goed....buiten de darm krampies..maar ik gebruik sins een week sab simplex werkt echt goed een echte aanrader

    borstvoeding gaat lekker....het blijft iets heerlijks
    ik heb de borst handkolf van avent...werkt toppie ...ik heb het niet zo vaak nodig alleen als paps fles wil geven een keer..of als ik weg moet

    levi gister gehoor test gehad en met glans geslaagd ...ben zo trots haha
    en hier ook veel post hoor ...vacinatie , zorgpas, rechtbank, enz
    pff 10 okt eerste prik bah...zal er nooit aan wennen....vind hem nog veels te klein :baby:
     
  19. maart

    maart Fanatiek lid

    18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Ief, ik had ook heel erg last van mijn tepels. Helemaal kapot de eerste dagen maar de vk heeft mij Bepanthen aangeraden en dat helpt super, na elke voeding insmeren en het helpt zo goed. Helemaal nergens meer last van.

    Marsab, schattig hoor. Mooie foto's

    Ik heb gisteren voor het eerst post gekregen voor Yasmine een afspraak voor de gehoortest.

    Hier is de kraamhulp vandaag ook voor het laatst :(

    Ik heb ook weer nieuwe foto's van Yasmine!

    http://yasmine.beebiesite.nl/
     
  20. miranda040172

    miranda040172 VIP lid

    19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Hoi lieve allemaal trotse mama's....

    Sommigen van jullie hebben last van pijnlijke tepels door BV.
    Mijn vriendin had toen ook en van haar kraamverzorgster heeft ze hele goede tip gekregen. Het werkt haar dus heel goed. Ik geef de tip aan jullie door.

    Knijp 'n beetje melk uit de tepels, en dan over de tepels heen wrijven en laten drogen. Meermalen per dag herhalen. Dan gaan de pijnlijke/droge tepels weer over...

    Succes!

    Liefs, Miranda
     

Deel Deze Pagina